Gå til innhold

Sirkas Sirkus

sirka

Anbefalte innlegg

:klem2: Det ser ut som du er ei jente etter min smak, Madden. :wink:

Koselig at du kikket innom, Linemor. :vinke: Blodtrykket mitt har gått ned til normalt nå p.g.a. tabletter, så akkurat nå er jeg ikke så nervøs. Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg utover i svangerskapet.

Er merkelig hard nederst i magen, det virker som den har vokst litt.. :) Ennå et par uker til jeg skal til jordmora igjen og få målt magen.

I kveld skal vi på omvisning på fødestedet vi har valgt. Det er en del av svangerskapskurset. Det blir spennende!

Rart å tenke på at jeg skal ligge der i mars en gang og "trøkke" ut en baby... :hjerter:

Er i bedre form nå, men siden jeg ikke kan begynne å jobbe igjen så har jeg tatt fram en del faglitteratur og "studerer" litt. Kan jo ha klart noen undervisningsopplegg når jeg begynner å jobbe igjen.. :wink:

13+6 :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk i morgen er du 14 uker på vei :hoppe: Gud, som tiden flyr!!

Blir spennende å se på fødestedet i kveld da og sikkert veldig rart ja og tenke at der skal du om noen måneder og ta i mot en liten skatt :hjerte:

Godt å se vi er flere sofasittere :wink:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det morro når man merker at magen vokser litt. ikke alltid like gøy med vekta da.

det er kjempe fint at BT er bra nå, la oss håpe det blir sånn resten også.

ha en fin dag. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni04: Ja, tiden går heldigvis litt fortere nå enn den gjorde i 1. trimester. Da gikk det kjempeseint.

Linemor: Har ikke merket noe på vekta ennå, bare at magen er annerledes....-kan jo være luft, hva vet jeg? :ler:

Nå får jeg lage meg litt middag, det blir kylling og pasta idag, før jeg drar til omvisningen.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hender det blir litt luft og. men når du finner toppen på livmora og kjenner så kan du ikke ta feil. for det merkes. det er morro når en begynner og kunne kjenne den.

har du kjent noe liv enda? kan jo fort gå noen uker til før det da, men det er jo morro da.

dere får ha god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 14 syntes jeg jeg osgå hadde fin mage. Jeg la til og med ut bilde av det, syntes den så ganske stor ut jeg :oops:, men ser jo tynn ut som en flis. :ler:

(Det var nok mest luft det der..)

Takk for hilsen i boken min. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg kan kjenne livmora, Linemor. Kjennes den liksom ut som en ballong??? :klø: "Ballongen" har ihvertfall kommet mer fram.

Jordmora kunne kjenne den for flere uker siden, men jeg kjente ingenting da..

Magen min kan ligne litt på den fasongen du hadde i uke 14, Sandra. Jeg har ennå ikke tatt noe bilde.. :oops: . Må se å få gjort det nå.

TP :hoppe: . Finn fram spørsmålene, Madden... :ler: Jeg er klar!!!

I går var jeg på omvisning på sykehuset jeg skal føde på. Det er et stykke unna (tar over 1 time å kjøre, så det kan bli spennende når fødselen setter i gang...), men det er der spesialisten er, så det er vel tryggest.

Vi var 11 par som tuslet rundt i gangene (og følte oss veldig i veien). Alle fødestuene var opptatt, men vi fikk komme inn til ei som ikke var så veldig langt med riene... Gjett om det var 22 :oops: som sto i rommet der. Det var en del URBRØL som hørtes fra rommene :hår: , men så hørte vi barneskrik, og det var fantastisk.. :-D Vi fikk se noen nyfødte også.. Ååååh, det er lenge til mars.. :sur:

Omvisningen tok ikke så lang tid, så vi dro og besøkte venner i nærheten så det ble litt seint... :Gjesp: , men koselig var det.. :rosasmil:

Huset skriker etter litt :husarbeid: , så jeg får sette i gang.

Forresten....

14+0 i dag... :klappe:

Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig dagbok du har Sirka, ser det bare er en mnd mellom terminene våre, skal bli spennende å følge med deg :)

Så koslig det hørtes ut med omvisning på føden, gleder meg til vi en gang får det, men det blir nok ikke før langt utpå høsten/vinteren. Har hatt omvisning der en gang før da, men det var i forbindelse med studier, blir nok litt annerledes å være der når en vet at en skal innom der om ikke så mange månedene.....

Du må ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom, Tetra. :vinke:

Tatt meg en liten pause i :husarbeid: . Har fått gjort en del, bl.a. slikt drittarbeid som å sortere mannens sokker, som ofte er sorte, nesten like men ikke helt like allikavel.... :frustrert: (Noen som kjenner seg igjen?.. :ler: ). Det har blitt en del kasting av gamle blader/papir.. Jeg elsker å kaste.. :danse: . Deilig å få bedre plass. Har hatt en opprydding på kjøkkenet også. Det trengtes.. :oops: . Det er utrolig at det kan bli så fort rotete på kjøkkenet, jeg som har oppvaskmaskin og greier.. :oops: :oops:

Akkurat nå regner det ute. Synes det er litt koselig jeg da. Liker litt sånt høstvær. Og så er det mørkere om kvelden slik at man kan tenne stearinlys og kose seg... :hjerter: .Blir nok fort lei av det og begynner og å lengte etter sommeren... Men akkurat nå er det litt deilig.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjenner meg veldig godt igjen i sokke-frustrasjonen :ler: Mannen min har også hundre par sorte sokker som alle er nesten like :roll: Har bestemt meg for å kaste hele hurven og kjøpe et lass med nye, helt like!

Håper du får en fortsatt fin da i dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt meg en liten pause i :husarbeid: . Har fått gjort en del, bl.a. slikt drittarbeid som å sortere mannens sokker, som ofte er sorte, nesten like men ikke helt like allikavel.... :frustrert: (Noen som kjenner seg igjen?.. :ler: ).

Jeg tror mannen min vil kunne skrive under på denne. Han er vaskesjefen her i huset, og legge-sammen-tøy-sjefen. Spesielt har jeg (i følge ham) diskvalifisert meg fra å fixe sokker (han er veldig nøye på at de skal komme på retten når man ruller dem ut). I tillegg har både han og jeg sorte sokker - hvert eneste lille sokkepar er *nesten* like.

Håper du har en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 14 uker! :klappe:

Legen min har nå gitt meg også foreløpig termin 18. mars (som deg) :wink: Mens jeg gjerne vil holde på min 16. mars.

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokker klagde jeg også på i dagboken min for ikke lenge siden :ler: Sokker er no tull! Truet mannen med at det skulle bli forbudt å gå med sokker her i huset, men han var visst ikke overbevist ;)

Du spurte om hvordan det var med katter og babyer.. Vår katt er ikke noen ren innekatt. Han er mye inne, men er også ute endel (når han liker været :ler: ). Han har vært babyen vår i noen år nå og er forferdelig bortskjemt. Men vi har ikke hatt noen problemer med han og Milla Sofie så langt. Han er mest redd henne tror jeg. Det første vi gjorde når vi kom hjem fra sykehuset, var å sette bilstolen med Milla på gulvet og la katten lukte på henne. Vi har heller ikke endret noen rutiner. Katten får ligge på de stedene han pleier og hans teppe er bare hans. Tror det er viktig at katten blir behandlet som vanlig. Da går det nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt å se at det ikke er bare jeg som sliter med sokkefrustrasjon....har også planer om å kjøpe inn 100 par av nøyaktig samme sort...da bør det vel bli enklere!!

Høstkvelder er ubetalelige synes jeg..stearinlys..vinden som uler rundt hushjørnet...kakao og en god bok...inntullet i et godt pledd!!......kan ikke få det bedre!! Hver årstid har sin sjarm..og det er klart at en avogtil lengter etter sommeren når regner har pisket bortover i ukesvis...men sommeren kommer den og..alt til sin tid!! neste sommer blir jo veldig spesiell for dere..med en liten nyfødt krabat hos dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Måtte le av sokkefrustrasjonen din sirka.

jeg satt nemlig og gjorde akkurat det samme i går.

Samboeren min tror visst nemlig at sokkene bare parer seg naturlig, og legger seg pent i sokkeskuffen.

Jeg har en boks med "enslige" sokker osm jeg må lete i hver gang det kommer en vask, og der ligger det som du sier, alltid massevis av svarte -nesten like- sokker.

Det er jo egentlig bare jeg som bryr meg om det da, samboeren bryr seg ikke i det hele tatt om de ikke er helt like, så jeg skal vel egentlig ikke klage.

Tenk at du allerede er i uke 15. Tiden går fort. Snart sitter du som en oppblåst ballong og bare gleder deg til å gjennomgå timevis med intensiv smerte :ler:

Takk for hilsen i boken min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?)

Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556

Ha en fin dag! :klem: fra Månebarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler: Kjenner til det med sokkene ja.... kan bli letter gal av mindre.... men her i hjemmet har vi nå løst problemet, sambo sorterer sokkene etter par mens jeg henger opp de andre klærne :) Så nå er det han som har problemer med sine egne sokker..... :wink:

Ha en fin dag videre Sirka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å få hilsener!!! Så takk til Bizzy, Veronal, Murmel, Meta og Madden.

Det er godt jeg ikke er alene om denne sokkefrustrasjonen.. :ler: Bare jeg kunne fått mannen min til å ta den jobben, Veronal. Han har en tendens til å glemme det helt til jeg gjør det... :lol:

Takk for tips Meta. Jeg er veldig spent på hvordan katten kommer til å takle den nyfødte.. Det er en veldig snill katt, men den er ikke vant til unger i det hele tatt. (Det rimte... :hoho: ) Når den har vært i nærheten av småbarn har den holdt seg på avstand, men har vært veldig nysgjerrig. De får lov å klappe den når jeg holder den i fanget. Føler seg vel tryggest da.

Før så sov den nederst i senga vår, men jeg har holdt den unna soverommet vårt nå. Vil vende den av med det. Har ikke lyst til å ha den i nærheten av senga til barnet. Har hørt at katter kan hoppe opp til varmen fra barnet..

Det er positivt med katt også da. Det er viktig at barn vokser opp med dyr, synes jeg. :tommelsmil:

Ikke bare jeg som liker høsten skjønner jeg. :) Hadde boller og varm sjokolade i går kveld jeg, Madden... :sikle:

Det er "comfort food" det!

Får slike aha-opplevelser innimellom. Slik som du skriver, Madden, at jeg skal ha en nyfødt her neste sommer...

:sjokkert: Er det så kort tid til? :ler: Det går vel opp for meg snart...

Føler meg i veldig fin form for tiden. Undertrykket holder seg mellom 70 og 80 for det meste, og da er jo alt normalt. Overtrykket ligger mellom 110 og 130 så det er normalt det òg. Det er jo tablettenes skyld da, men de skal ikke være så farlige så vi krysser fingrene...

De er vel i kategorien: "Har ikke vist noen misdannelser ved dyreforsøk, men man kan jo aldri vite....".

Det så jo bra ut på ULen for litt over en uke siden. :tommelsmil:

Flyr fremdeles mye på do. Våkner ofte på natta helt sprengt... :ler: ... :Gjesp: . Har begynt å få mer matlyst..

Det er mye som frister for tiden, gjerne sterk mat.. :eeeh: Får håpe det er greit for barnet...

Hmmm? Nå ble jeg sulten..igjen... Får lage meg litt lunsj..

14+1 :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere også, Sandra, Moonchild og Tetra. Dere må ha skrevet innlegget da jeg holdt på med mitt laaange innlegg. Ikke meningen å overse dere..

Koselig at så mange stikker innom.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...