Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Skyblue

Anbefalte innlegg

Kanskje hun er sur fordi melka ikke kommer fort nok? Testet å starte utdrivningsrefleksen før du legger henne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammet henne litt nå og da gikk det plettfritt! Hun fikk litt mme først da, så var ikke kjempe sulten når hun fikk pupp. Tror hun bare er litt utålmodig, som mammaen sin :P spesielt når hun er sulten.. Så nå sover hun ser det ut som, så... Natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at på fredag så er E 3 uker gammel! Bare litt over en uke til hun er en hel mnd! Holy shit :D

Ellers har jeg begynt med mme på natta og pupp på dagen. Da bruker vi ikke en hel time eller to på kun spising på natta.. På flaske er hun ferdig på ca 20 min + 5 min m bleieskifting og 5 min på å sovne igjen. Og så bruker jeg ca 15 min på å pumpe meg en av de to gangene E våkner for mat. Prøver å fortsette sånn:) 

Ellers har vi bada E i kveld. Hun liker godt å bade! Vi legger et varmt håndkle over magen hennes så holder hun seg varm selv om vannet ikke går helt opp til brystet hennes. 

Føler meg så heldig med E! Hun gråter kun når hun er sulten egentlig. Eller de dagene hun har mer behov for å ligge hos meg. Men ellers er hun så behagelig. Begynt å titte mer rundt også og blir mer og mer våken. Har gått over til toer bleier!!! Oh my god.. Og passer vel snart str 56 i klær.. Hun okser så fort at jeg blir litt skremt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk som spør malicious ^^

Det går egentlig bare bra! Sliter litt med å bestemme meg for om jeg skal kutte ut ammingen og kun gi mme, fordi jeg sliter med skikkelig sprengte og vonde pupper hver tredje time fordi jeg ikke ammer om natta. Og er litt vanskelig å kose seg med amming når jeg må bruke skjold... E sybs også det er litt vanskelig å ta tak med en gang så vi bruker en del tid på det også. Og det fører ofte til frustrasjon fra E hvor hun gråter og blir vrang fordi hun ikke får tak. Kjipt :/

Men jeg vil så gjerne amme hun så lenge jeg klarer og så lenge det ikke går utover meg på en negativ måte. Så skal prøve å fortsette med amming på dagen og mme på natta. Skal prøve å pumpe meg litt mindre og se om produksjonen går ned litt... 

EEllers var vi på vektkontroll i dag og E har gått opp litt mer enn 600 g på 12 dager! Hehe.. Så nå veier hun hele 4130 g! Store lille jenta mi! 56 bodyene er ikke for store lenger. Nesten litt skummelt! Går så fort..

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår dilemma med amming, du får bare gjør det som føles riktig for deg... 
Det var jo en flott vektoppgang, lille E trives og vokser godt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vektoppgang! :)

Får du ikke til amming med skjold på natten, eller hvordan er det? Husk at det bare har gått 3 uker. Sugeteknikk til de små kommer gradevis. Jeg brukte skjold de 4 første ukene, men forsøkte litt av og på med skjold. Var hun kjempesulten og frustrert så tok jeg på skjold, var hun tålmodig så testet vi litt uten.. Det gikk gradevis og til slutt sluttet vi helt :) Har du snakket med helsesøster? Hun kan ha noen gode råd! Og du, selv om du hater spreng nå, så kommer det til et point hvor du kommer til å savne det :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter på litt. Hun får pupp og mme utifra hva hun vil.. Noen ganger bare gråter hun ved puppen og da gir jeg flaske og hun er kjempefornøyd. Andre ganger får det fint med pupp :)  så det blir en myk overgang fra pupp til mme :) 

Tenk, på mandag er denne lille jenta 1 mnd gammel! Wæh! Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å oppleve alt en gang til om noen få år! Håper jeg kan gi E en liten søster eller bror i 2017 en gang ^^ er det mannen og jeg ønsker ihvertfal. 

Ellers var vi hos foreldrene mine i to netter, kom hjem i går kveld. Pappa har hjulpet å fikse bilen vår litt og så har resten av familien til mannen fått hilse på E. Hun har fått så mye fint! Kjoler og joggedress osv. Veldig koselig :)  E er blitt født inn i en stor familie som bryr seg masse og det er jeg så glad for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går så fort!!:bond:

Vi hadde egentlig også planer om to tette, men nå føler jeg mer at jeg ønsker å få kroppen min tilbake og nyte og være meg selv igjen før jeg må igjennom alt det her en gang til....
Men jeg tror helt klart jeg kommer til å nyte denne tiden bedre med bebis nr 2 siden jeg da vet mer hva jeg går til og kan forvente osv. Gleder meg også til da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E hakke bæsja siden natt til søndag! Og siden hun får mme så burde hun bæsje snart! Helst i kveld. Litt despo her. Hun gråter ikke konstant, men når hun våkner og presser, da hender det hun gråter av frustrasjon.

Så her sitter vi. E vil bare ligge hos meg eller mannen og siden mannen heller vil sitte på pc koser hun seg hos meg ^^. Sover dypt og lammer venstre armen til mamman sin xD men jeg koser meg jeg å da, under pledd og dårlig tv ;) herregud så mye dritt på tv!!

Og ang vekt.. Veier nå75 kg, så har til nå gått ned kun 9 kg.. Har enda 11 kg til startvekt og 15 kg til trivselsvekt.. Blæ prøver å gå ned 0,5-1 kg i uka så får se hva vekta sier neste mandag igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg der, det går så treigt nedover. Skulle helst sett at jeg var tilbake som slank og fin til jul, men det blir det nok ikke noe av..

Og min mann sitter også foran pcn, det berømmelige fallout spillet er vist heeeeelt fantastisk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du maltekstrakt i når dere gir mme? 

Vi har en good teskje på 1 L vann, hun får da bæsjebleie ca 1 gang i døgnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg der, det går så treigt nedover. Skulle helst sett at jeg var tilbake som slank og fin til jul, men det blir det nok ikke noe av..

Og min mann sitter også foran pcn, det berømmelige fallout spillet er vist heeeeelt fantastisk! :fnise:

RRekker vel fortsatt 3-4 kg til før jul da :P hjelper jo llitt.. 

Aner ikke hva mannen spiller men noe oppslukende er det ihvertfall! 

Har du maltekstrakt i når dere gir mme? 

Vi har en good teskje på 1 L vann, hun får da bæsjebleie ca 1 gang i døgnet :) 

Har prøvd det ja, sybs ikke det har hjulpet no særlig. Men når jeg tok litt malt på smokken hennes kom det en del skikkelig promp fra henne da :P måtte hjelpe henne lit med å bæsje i går og da kom ddet skikkelig sprutbæsj xD hoho! Hun stoppet opp et øyeblikk og sperret opp øynene. Så veeeldig letta ut haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet at E hører. Hun reagerer på lyder og har sånn smått begynt å smile når vi snakker til henne og hun skvetter av høye lyder eller følger blikket/snur på hodet der hvor lyden er. Men i morra skal vi på hørselstest bare for å bekrefte at hun hører på begge ører. Er litt spent selv om jeg vet at alt er bra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere har registrert at hun hører. :hoppendeglad: Du var jo ganske bekymret for om hun kom til å gjøre det eller ikke. Er det mulig at hun har redusert hørsel, eller er sykdommen slik at det er "alt eller ingenting"?

Så bra med eksplosjon i bleia i går. Jeg har hørt at for mye malt kan gi motsatt effekt, så man må nesten bare prøve seg frem. Vi har aldri måttet gi malt selv om hun har fått nan, jeg har jo delammet hele veien ved at hun har fått kveldsflaske med nan. Hvis hun ikke er hard i magen er det kanskje ikke noe problem? For morsmelk-barn sier de jo at det kan gå mange dager mellom uten at det er noe galt, men jeg vet ikke om de må ha avføring hver dag når de blir delammet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at dere har registrert at hun hører. :hoppendeglad: Du var jo ganske bekymret for om hun kom til å gjøre det eller ikke. Er det mulig at hun har redusert hørsel, eller er sykdommen slik at det er "alt eller ingenting"?

Så bra med eksplosjon i bleia i går. Jeg har hørt at for mye malt kan gi motsatt effekt, så man må nesten bare prøve seg frem. Vi har aldri måttet gi malt selv om hun har fått nan, jeg har jo delammet hele veien ved at hun har fått kveldsflaske med nan. Hvis hun ikke er hard i magen er det kanskje ikke noe problem? For morsmelk-barn sier de jo at det kan gå mange dager mellom uten at det er noe galt, men jeg vet ikke om de må ha avføring hver dag når de blir delammet. 

Om hun haddr blitt rammet av hørselstap, kunne det vært alt fra helt døv til sterkt tunghørt eller kun hørsel på et øre osv. Jeg var litt bekymra ja for det er jo 50% sjanse for at hun arver av meg, men det ser ut som hun har vært heldig :)  :D 

Litt malt i smokken hennes har gjort at hun promper fælt ihvertfall hehe.. Jeg ammer mindre og mindre faktisk. E virker å like flaske bedre, gulper mindre og blir fortere mett. Sover lenger av gangen også.. Så det blir en myk overgang fra amming til mme :) har lagret masse morsmelk i fryseren da, som hun kan få i grøten sin osv etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...