Gå til innhold

Ingunn Sigurdsdatter kastet ut av "egen stat"


Salmonella

Anbefalte innlegg

Nei, men er det noen grunn til at vi skal tro på at de følger slike regler selv om de finnes?

Ja, for de blir kontrollert på alle bauger og kanter. Jukser de, vanker det strenge sanksjoner, og eventuelt tvangsoppløsning og driftsforbud.

Slik må det være, ellers blir bankene bare et organ for hvitvasking av penger.

Du aner ikke hva du snakker om. Kan fi sende deg på sommerskole eller noe slikt?

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spm:

Slask - hvorfor er det krav til bankenes egenkapital hvis de kan lage sine egne penger? Har du et ryddig svar på det?

svar:

Nei, men er det noen grunn til at vi skal tro på at de følger slike regler selv om de finnes?

Det må dessuten være en grunn til at politikere tar opp slike problemer og kaller banksystemene for kriminelle uten at en eneste dritt skjer.

Nei? Nei?? NEI????

Nei, det skal du fankenmeg få meg til å tro.

Kan ikke engang gi deg kred for å være oppriktig, for du skjønner jo ikke hvor monumentalt idiotisk det svaret er!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis vi drar Slask sin logikk til ende: hvor mye er boligen til Ingrid verdt dersom banken bare kan trykke opp penger for å dekke sitt tap? Hvor mye er min arbeidskraft verdt dersom min arbeidsgiver begynner å tenke som Ingunn? Ser de ikke selv den logiske brisen sin?

Og ja, jeg forstår også at det er motstykket til en reell verdi i gull eller noe sånt de er på jakt etter. Men helt seriøst og alvorlig: banken har lånt Ingunn penger ut fra en tro på at hennes hus har en konkret verdi. Hva skal man med gull i en slik byttehandel?

Og hva skjer med gullet dersom det plutselig går av moten som byttemiddel? Gull produseres ikke, det er et stoff som finnes i en viss forekomst. Hvis ingen har bruk for det lenger har det heller ingen verdi. Hva da?

Det internasjonale banksystemet er bygget på tillit. Fordi vi kan ha den tilliten. Før i gamle dager hadde de ikke grunnlag for tillit, da måtte de transportere gullklumper med seg for å vise betalingsevne.

Enig.

Ellers virker det som at Slask her har vanskelig for å svare ja eller nei på spørsmålene om hun lånte penger av banken for å betale selger av huset og at hun siden har nektet å innfri det samme lånet.

Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ellers virker det som at Slask her har vanskelig for å svare ja eller nei på spørsmålene om hun lånte penger av banken for å betale selger av huset og at hun siden har nektet å innfri det samme lånet. Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

Slask er som vanlig livredd for å si hva han selv mener.

Jeg begynner nesten å tro at han er oppriktig redd for at "de" skal komme og hente ham.

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den praktiske hverdagen hennes? Hva gjør hun hvis hun blir syk, må til tannlegen, trenger medisiner? Og hvordan får hun betalt for seg uten penger? For å ta penger ut av banken trenger man et kontonummer, man kan vel ikke ha et kontonummer uten personnummer? Kan hun kjøre bil uten personnummer? Kan hun ha forsikring? Hva skjer når hun blir pensjonist? Hva skjer mår hun dør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er den praktiske hverdagen hennes? Hva gjør hun hvis hun blir syk, må til tannlegen, trenger medisiner? Og hvordan får hun betalt for seg uten penger? For å ta penger ut av banken trenger man et kontonummer, man kan vel ikke ha et kontonummer uten personnummer? Kan hun kjøre bil uten personnummer? Kan hun ha forsikring? Hva skjer når hun blir pensjonist? Hva skjer mår hun dør?

Kan borgere i Niceland krysse grensen til norge uten visum? Vi har ingen diplomatisk overenskomst med Niceland, og følgelig kan man heller ikke automatisk forvente frie grensepasseringer eller innreise i det hele tatt. Særlig siden Niceland nekter å betale sin gjeld til norge, burde dets borgere ikke ha hverken innreise-, oppholds- eller arbeidstillatelse i norge. Jeg tror heller ikke Niceland betaler for strøm, vann og avløp som de får levert fra norske leverandører.

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan borgere i Niceland krysse grensen til norge uten visum? Vi har ingen diplomatisk overenskomst med Niceland, og følgelig kan man heller ikke automatisk forvente frie grensepasseringer eller innreise i det hele tatt. Særlig siden Niceland nekter å betale sin gjeld til norge, burde dets borgere ikke ha hverken innreise-, oppholds- eller arbeidstillatelse i norge. Jeg tror heller ikke Niceland betaler for strøm, vann og avløp som de får levert fra norske leverandører.

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Norge har sikkert heller ikke utleveringsavtale med Niceland, så i praksis er vel bare å forsyne seg. Spørs hvor viktig suvereniteten er for henne da.

Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har sikkert heller ikke utleveringsavtale med Niceland, så i praksis er vel bare å forsyne seg. Spørs hvor viktig suvereniteten er for henne da. Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

Det kan by på noen problemer, siden norge sikkert vil sette opp en handelsblokade om hun ikke gjør opp for seg. Forutsatt at de anerkjenner suvereniteten, da. Det var jo det de ikke gjorde da de kastet henne ut av sin egen (eg. bankens) bolig (ikke stat....)

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den praktiske hverdagen hennes? Hva gjør hun hvis hun blir syk, må til tannlegen, trenger medisiner? Og hvordan får hun betalt for seg uten penger? For å ta penger ut av banken trenger man et kontonummer, man kan vel ikke ha et kontonummer uten personnummer? Kan hun kjøre bil uten personnummer? Kan hun ha forsikring? Hva skjer når hun blir pensjonist? Hva skjer mår hun dør?

Ikke direkte svar på spørsmålene, men her er litt å kose seg med en kveld.

http://www.scribd.com/doc/171534932/Rogers-Brev-Til-DNB-NOR-ASA-Opprettelse-Av-Innskuddskonto-24-September-2013-Ny

Du er nok litt hjernevasket ut fra spørsmålene dine.

Tror du det er datateknisk vanskelig å opprette konto uten personnummer? Bare lag en unik nøkkel som tilleggsreferanse til navnet. Om banken vil er forøvrig en annen sak.

https://www.youtube.com/watch?v=kbDKKCtuGIU

Som pensjonist er man definert som 67 år. Intet problem å bli 67 år.

Når hun dør så dør hun, uten problemer. Det er sjelden vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte svar på spørsmålene, men her er litt å kose seg med en kveld.

http://www.scribd.com/doc/171534932/Rogers-Brev-Til-DNB-NOR-ASA-Opprettelse-Av-Innskuddskonto-24-September-2013-Ny

Du er nok litt hjernevasket ut fra spørsmålene dine.

Tror du det er datateknisk vanskelig å opprette konto uten personnummer? Bare lag en unik nøkkel som tilleggsreferanse til navnet. Om banken vil er forøvrig en annen sak.

Som pensjonist er man definert som 67 år. Intet problem å bli 67 år.

Når hun dør så dør hun, uten problemer. Det er sjelden vanskelig.

Snakker DU om å være hjernevasket?

Alle personnumre koblet til en konto sjekkes mot folkeregisteret. Ellers ville det vært fritt frem for kriminelle. Det er lettere å lage konti på fiktive firmaer, men her sjekkes det mot brønnøysund, så enkelt er det på ingen måte. Hvor naive tror du bankene, politi og myndigheter er?

Hva tror du økokrim driver med? Plukker turnips?

Anonymous poster hash: 84eee...16d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte svar på spørsmålene, men her er litt å kose seg med en kveld.

http://www.scribd.com/doc/171534932/Rogers-Brev-Til-DNB-NOR-ASA-Opprettelse-Av-Innskuddskonto-24-September-2013-Ny

Du er nok litt hjernevasket ut fra spørsmålene dine.

Tror du det er datateknisk vanskelig å opprette konto uten personnummer? Bare lag en unik nøkkel som tilleggsreferanse til navnet. Om banken vil er forøvrig en annen sak.

https://www.youtube.com/watch?v=kbDKKCtuGIU

Som pensjonist er man definert som 67 år. Intet problem å bli 67 år.

Når hun dør så dør hun, uten problemer. Det er sjelden vanskelig.

Takk for at du fikk meg til å kaste bort 5 min av livet mitt med den første videoen. Ja jeg tror det vil være så og si umulig å få en konto i Norge uten personnummer. Ja la meg se... som pensjonist har hun ingen rett på pensjon, ingen rett på legehjelp, tannlegehjelp eller sykehjemsplass for den slags skyld. Hvem skal ta seg av henne hvis ikke familien kan? Og begravelser i Norge er såvidt meg bekjent knyttet oppimot staten. Hvor foreslår du at hun skal begraves og hvem skal ordne alt det praktiske? Eller skal familien bare slenge henne i en kiste, grave et hull i skogen og begrave henne der? Nei vent, hun tilhører ikke staten Norge og kan ikke begraves i norsk skog!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du fikk meg til å kaste bort 5 min av livet mitt med den første videoen. Ja jeg tror det vil være så og si umulig å få en konto i Norge uten personnummer. Ja la meg se... som pensjonist har hun ingen rett på pensjon, ingen rett på legehjelp, tannlegehjelp eller sykehjemsplass for den slags skyld. Hvem skal ta seg av henne hvis ikke familien kan? Og begravelser i Norge er såvidt meg bekjent knyttet oppimot staten. Hvor foreslår du at hun skal begraves og hvem skal ordne alt det praktiske? Eller skal familien bare slenge henne i en kiste, grave et hull i skogen og begrave henne der? Nei vent, hun tilhører ikke staten Norge og kan ikke begraves i norsk skog!

Når hun går tom for lefser og vaffelrøre kan hun kanskje søke om å få asyl i gamlelandet? Vi kan jo ikke sende henne tilbake til et (Nice)land hvor hun risikerer å sulte i hjel?

Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun går tom for lefser og vaffelrøre kan hun kanskje søke om å få asyl i gamlelandet? Vi kan jo ikke sende henne tilbake til et (Nice)land hvor hun risikerer å sulte i hjel?

Anonymous poster hash: 5c29b...4b6

Jo det kan vi, det er hun selv som har valgt å opprette egen "stat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Til dere som sitter og gremmer dere over den totale mangelen på forståelse for grunnleggende økonomiske og juridiske sammenhenger her: slik har skolemedisinere følt det i årevis. Alternativmedisinerne har bare laget sin egen alternativøkonomi og alternativjuss også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sitter og gremmer dere over den totale mangelen på forståelse for grunnleggende økonomiske og juridiske sammenhenger her: slik har skolemedisinere følt det i årevis. Alternativmedisinerne har bare laget sin egen alternativøkonomi og alternativjuss også.

Dette er ikke noe nytt. Jeg har sloss mot alternativmedisin og dumskap i hele min karriere.

Anonymous poster hash: 84eee...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I stedet for å gjette hvorfor Ingunn gjør dette og setter seg selv i den oppståtte situasjonen, er det like greit å lese hva hun selv skriver i detalj.

Det er unødvendig å lese det sinnsforvirrede tullet hennes. Det som skjedde var at hun tok opp et lån som hun ikke klarte å betjene. Da hun innså dette diktet hun opp noe svada i hodet sitt for å prøve å vri seg unna.

Hvordan kan du støtte at hun erklærer en egen stat samtidig som hun etter denne erklæringen nyter godt av goder fra den norske stat? Er ikke det direkte dobbeltmoralsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen skal ta opp lån for å hevde det ugyldig, men når man oppdager i ettertid hvordan det henger sammen, så klart man vil reagere på saken.

For det første har hun ikke oppdager hvordan det henger sammen, men lider av dype vrangforestillinger.

For det andre er det riktige å gjøre å selge huset og gjøre opp for seg i forhold til lånet hvis hun mener lånet er galt. Hun kan ikke bare stjele et hus og beholde det slik hun prøvde på.

Hvorfor støtter du tyveri?

Til utkastelsen stiller politiet ekstremt mannsterke og uten jurisdiksjon. De stiller bare opp på ordre uten å faktisk vite om de gjør det på rett grunnlag eller ikke.
Tullprat. Politiet stiller mannssterke fordi de vet de står overfor sinnsforvirrede tullinger som man ikke vet om er voldelige eller ikke, og har fått beskjed om å gjennomføre en utkastelse med hjemmel i norsk lov.

Avisene skriver at hun kastes ut fordi hun ikke betaler lånet, men velger å ikke nevne Ingunns opplysninger om ugyldig lån. Tør de ikke eller har de ordre om ikke å skrive om den delen av saken?
Lånet er ikke ugyldig. Påstanden om at det er ugyldig er basert på kunnskapsløshet og vrangforestillinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å hjelpe deg litt på vei:

Det handler om en dypere forståelse av hva et lån egentlig er og at banken faktisk ikke har noe tap selv om de ikke får inn pengene "sine". Hvordan banken _skaper_ pengene uten utgifter.

Mange vil ikke innse dette, og fortsetter å nekte for at det skjer på den måten.

Pisspreik igjen. Ingen nekter for at vi har følgende banksystem:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional-reserve_banking

Hvorfor må dere konspirasjonsfanatikere alltid lyve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eller nei:

Tok hun opp et lån i banken for å betale en selger?

Nektet hun så å nedbetale samme lån?

Enkelt spørsmål..

Hvorfor svarer ikke slask på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...