Gå til innhold

Hvor mye FÅR en uføretrygdet alenemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen linke til en sak angående denne damen? Har ikke fått med meg dette (meg -> :rodme: )



Anonymous poster hash: 79fb8...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer er ung uføretrygdet (av en reell grunn før hylekoret starter) og han får

utbetalt ca kr. 17.000,- etter skatt er trukket, og han betaler en del skatt. Hadde han

ikke bodd med meg, da jeg tjener veldig mye, hadde han kvalifisert for bostøtte og

ekstrastønad på ca kr. 5.000,- pga 2 barn. Hun har vel krav på det samme tenker jeg.



Anonymous poster hash: 04030...cc8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står at den 2-åringen går i barnehagen tre dager i uken fordi at hun ikke har råd til mer? Og hvordan gjør hun det hvis sønnen er hjemme hver eneste dag? Barnet vil jo, vell, ikke nå, men ha behov fra barnehage når han er 3-4 år. Det vil jo være ekstremt viktig for han med sosialisering med andre barn. Er det ikke noe som man kan snu litt på for å få det til å gå opp? :vetikke:

Og, det er jo forståelig at stønad til barnetilsyn bare gis til de som er i jobb. Det er jo en slags "belønning" (i mangel på bedre ord)...

Jeg googlet litt når jeg fikk navnet over her og har havnet på samme artikkel! :fnise: Men takk! :blomst:



Anonymous poster hash: 79fb8...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg får i ufaglært stilling ca 24000 utbetalt etter skatt. Har ikke råd til å spare noe særlig til pensjon, og ser på at de rødgrønnes politikk handler om å bruke av pensjon/oljefondet til å bevare en kjempestor velferdsstat som pøser ut penger til trygdede og tiltak for ikke-integrerbare innvandrere. Uansett hva jeg stemmer, blått eller rødt kommer jeg ikke til å få det bedre som pensjonist.

Anonymous poster hash: e3440...d94

24000 etter skatt er jo ikke lite! Bo billigere og reduser forbruket, så kan du fint spare til pensjon. Jeg tjener 1000 kr mer enn deg (etter 8 år med utdanning), lever et godt liv OG klarer å spare.

Anonymous poster hash: a5aab...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at den 2-åringen går i barnehagen tre dager i uken fordi at hun ikke har råd til mer? Og hvordan gjør hun det hvis sønnen er hjemme hver eneste dag? Barnet vil jo, vell, ikke nå, men ha behov fra barnehage når han er 3-4 år. Det vil jo være ekstremt viktig for han med sosialisering med andre barn. Er det ikke noe som man kan snu litt på for å få det til å gå opp? :vetikke:

Og, det er jo forståelig at stønad til barnetilsyn bare gis til de som er i jobb. Det er jo en slags "belønning" (i mangel på bedre ord)...

Jeg googlet litt når jeg fikk navnet over her og har havnet på samme artikkel! :fnise: Men takk! :blomst:

:kyss2:

Anonymous poster hash: 5495e...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke hvordan en rullestolbruker greier å ta seg av en liten unge...noen som skjønner det? Ungen er jo konstant i livsfare.

Det var vel å ta vel kraftig i...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet.

En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd.

Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.

Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

Synes du skal sette deg bedre inn i hva som er riktig før du slenger ut tall som ikke stemmer på nettet. Det er med på å skape et uriktig bilde av en gruppe som fra før har en stram økonomi. Og som du ser har en del tatt disse tallene for god fisk og mener at de uføre får mer enn nok.

3,50 poeng, er helt noe annet enn 3,5 g. Ung ufør har det en del bedre enn vanlig ufør med minstepensjon, vi snakker om 18,800 i mnd mot 13,600 for de uten ung uføre. Dette er langt under 300.000 kroner i året.

Det ser ut til at noen bevisst legger ut uriktig informasjon for å skape alle disse missforståelsene som igjen skaper misunnelse og fordommer. For en god stund siden hevdet noen å ha fått et brev fra nav med nøyaktig sum på økningen i trygden på mangfoldige tusen, noe som selvfølgelig skapte lignende reaksjoner.

Jeg sier ikke at du bevisst feil informerte her inne, det kan jeg ikke vite noe om, men skal man legge ut informasjon som dette, bør man vel være sikker. Og selv om flere som selv er ung ufør mente at du tok feil, holdt du fremdeles på det samme tallet.

Anonymous poster hash: 8d39c...1be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er ung uføretrygdet (av en reell grunn før hylekoret starter) og han får

utbetalt ca kr. 17.000,- etter skatt er trukket, og han betaler en del skatt. Hadde han

ikke bodd med meg, da jeg tjener veldig mye, hadde han kvalifisert for bostøtte og

ekstrastønad på ca kr. 5.000,- pga 2 barn. Hun har vel krav på det samme tenker jeg.

Anonymous poster hash: 04030...cc8

Det er mer enn mange i full jobb tjener. Så jeg synes vel ikke han kan klage akkurat..

Anonymous poster hash: 92bd9...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene, for noen holdninger det er i denne tråden. Jeg blir rett og slett kvalm.

Er du klær over at hvis det fortsetter sånn som dette, så vil det gå utover hele den norske befolkningen, fordi pengesekken vil ikke klare et velferdsamfunn som er i dag. Er det virkelig mer rettferdig at det går utover alle, enn at det blir litt mindre på hver og kanskje så vil ungene våre, barnebarn osv få et godt velferdssamfunn også?

Folk er litt sneversynte. Det er ingen i dag som har det så godt som ufør som i Norge. Og når de uføre som hat lite penger og har påført seg da gjeld, ille tåler og miste 500 kr i måneden, da er noe galt. Da burde de jo strengt tatt ikke ha gjeld? De klarer ikke et kutt på 500 kr i måneden, hva hvis det blir renteøkning?

Og jeg synes virkelig ikke de kan klage, da jeg vet om føer som har full jobb og tjener 16-17 000 kr etter skatt og har det helt greit, mens de på uføre har dette og gjerne mer og KLAGER! Man hører sjeldent de med lav lønn kommer ut i avisene og klager, mens de på uføre som gjerne har mer, de klager for full hals. Forstår ingen at det faktisk ikke går at det skal være en overflod av uføre, før det faktisk ikke er mer penger?

Anonymous poster hash: 92bd9...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klær over at hvis det fortsetter sånn som dette, så vil det gå utover hele den norske befolkningen, fordi pengesekken vil ikke klare et velferdsamfunn som er i dag. Er det virkelig mer rettferdig at det går utover alle, enn at det blir litt mindre på hver og kanskje så vil ungene våre, barnebarn osv få et godt velferdssamfunn også?

Folk er litt sneversynte. Det er ingen i dag som har det så godt som ufør som i Norge. Og når de uføre som hat lite penger og har påført seg da gjeld, ille tåler og miste 500 kr i måneden, da er noe galt. Da burde de jo strengt tatt ikke ha gjeld? De klarer ikke et kutt på 500 kr i måneden, hva hvis det blir renteøkning?

Og jeg synes virkelig ikke de kan klage, da jeg vet om føer som har full jobb og tjener 16-17 000 kr etter skatt og har det helt greit, mens de på uføre har dette og gjerne mer og KLAGER! Man hører sjeldent de med lav lønn kommer ut i avisene og klager, mens de på uføre som gjerne har mer, de klager for full hals. Forstår ingen at det faktisk ikke går at det skal være en overflod av uføre, før det faktisk ikke er mer penger?Anonymous poster hash: 92bd9...3d6

De lavtlønte kan vel strengt tatt videreutdanne seg, bytte jobb eller streike.

Anonymous poster hash: 536d6...44d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa

Er du klær over at hvis det fortsetter sånn som dette, så vil det gå utover hele den norske befolkningen, fordi pengesekken vil ikke klare et velferdsamfunn som er i dag. Er det virkelig mer rettferdig at det går utover alle, enn at det blir litt mindre på hver og kanskje så vil ungene våre, barnebarn osv få et godt velferdssamfunn også?

Folk er litt sneversynte. Det er ingen i dag som har det så godt som ufør som i Norge. Og når de uføre som hat lite penger og har påført seg da gjeld, ille tåler og miste 500 kr i måneden, da er noe galt. Da burde de jo strengt tatt ikke ha gjeld? De klarer ikke et kutt på 500 kr i måneden, hva hvis det blir renteøkning?

Og jeg synes virkelig ikke de kan klage, da jeg vet om føer som har full jobb og tjener 16-17 000 kr etter skatt og har det helt greit, mens de på uføre har dette og gjerne mer og KLAGER! Man hører sjeldent de med lav lønn kommer ut i avisene og klager, mens de på uføre som gjerne har mer, de klager for full hals. Forstår ingen at det faktisk ikke går at det skal være en overflod av uføre, før det faktisk ikke er mer penger?

Anonymous poster hash: 92bd9...3d6

Håper du har skrevet feil her og at du mente "Det er ingen uføre i dag som har det så godt som uføre i Norge."

Tror du alle uføre får utbetalt 17.000 etter skatt? Det er ofte snakk om mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De lavtlønte kan vel strengt tatt videreutdanne seg, bytte jobb eller streike.

Anonymous poster hash: 536d6...44d

Hvis du tror at det er så lett for alle som er i jobb per i dag at vi "bare" kan ta mer utdannelse eller bytte jobb så tar du skammelig feil. Mange av oss lever med STORE utfordringer, selv om vi ikke er uføre.

Anonymous poster hash: 3151a...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn mange i full jobb tjener. Så jeg synes vel ikke han kan klage akkurat..

Anonymous poster hash: 92bd9...3d6

Det er jo 90% dems egen feil da. De kan jo alltids ta utdannelse og finne en bedre betalt jobb

Anonymous poster hash: 8089a...597

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 90% dems egen feil da. De kan jo alltids ta utdannelse og finne en bedre betalt jobb

Anonymous poster hash: 8089a...597

Dere kan gjenta det til det hinsidige, men det stemmer virkelig ikke for mange av oss lavtlønte.

Anonymous poster hash: 3151a...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 90% dems egen feil da. De kan jo alltids ta utdannelse og finne en bedre betalt jobb

Anonymous poster hash: 8089a...597

Dette har handler jo mye om evner også. Det er ikke alle som har evnene til å bli psykolog, lege osv.

Anonymous poster hash: 79fb8...354

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...