Gå til innhold

Hvor mye FÅR en uføretrygdet alenemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var det dette jeg skrev? Nei.

Men om du mener du har rett til å bestemme hvem som er bra nok som foreldre, så gjerne for meg.

Hvor har jeg sagt jeg har rett til å bestemme?

Anonymous poster hash: 1ad78...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ikke er istand til å ta vare på barna sine burde sterkt vurdere å ta abort etter min mening, ja. Dersom en situasjon oppstår etter at man har fått barn er situasjonen en annen. Det er en smule egoistisk faktisk å forvente at samfunnet skal ta ansvar for alt du gjør.

Så med andre ord er det uaktuelt for dem som er blitt gravide å gjøre noe annet, som feks å adoptere bort barnet, eller få hjelp til å ta vare på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i denne tråden har så forkastelige holdninger at jeg faktisk unner dem å komme ut for en ulykke og havne i rullestol som uføretrygdet og måtte erfare å leve med Høyres politikk. Så kan det hende pipen får en annen låt.

Det er mange som stemte Frp ved sist valg som plutselig fikk sjokk her nu, når det går opp for dem hvordan denne politikken vil påvirke privat-økonomien deres, personlig.

Jeg syns faktisk at akkurat det er litt morsomt og ønsker dem lykke til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes så mye om at uføre burde jobbe, og at det er for mange uføre. Men samtidig hører man om flere og flere arbeidsledige som både kan og vil jobbe, som har søkt et hundretalls ganger på jobber, uten å få noen. Hvordan henger dette på greip? Det finnes en god del arbeidsledige der ute, men søkelyset rettes likevel alltid mot de uføre. Men folk har jo alltid hatt behov for å tråkke på de som allerede ligger nede. Det er så typisk. :(



Anonymous poster hash: 845c8...8c9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i denne tråden har så forkastelige holdninger at jeg faktisk unner dem å komme ut for en ulykke og havne i rullestol som uføretrygdet og måtte erfare å leve med Høyres politikk. Så kan det hende pipen får en annen låt.

Det er mange som stemte Frp ved sist valg som plutselig fikk sjokk her nu, når det går opp for dem hvordan denne politikken vil påvirke privat-økonomien deres, personlig.

Jeg syns faktisk at akkurat det er litt morsomt og ønsker dem lykke til.

At du ønsker andre vondt, faller ofte tilbake på deg selv. Det er ingen her, tror jeg, som ikke ønsker et menneske i rullestol et barn, får den personen daglig god hjelp, vil det gå helt fint, men alene blir det vanskelig, det må da selv du se. Så spørsmålet er, vil virkelig familie og venner stille opp hver dag i flere år for å hjelpe, er ikke faren stor for at de går lei? Stiller samfunnet opp med daglig hjelp tror du?

Anonymous poster hash: 1ad78...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på spørsmålet.

En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd.

Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.

Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

Mm og med flere deltidsjobber ligger jeg på brutto 17.000 i mnd...

Hurra for å være frisk altså... :fnise:

Oi! Så mye de får!! Hva er det folk egentlig klager over?

Anonymous poster hash: 1eea9...d54

Det stemmer ikke.

Ung ufør er beregnet til 3,5G, og i 2014 er 1G ca 88 000 kr.

Men, for de som mener dette er mye.

Jeg blir overrasket over at noen i det hele tatt blir misunnelige på uføre.

Tenk dere at dette er det dere har å leve av resten av livet, dere vil aldri ha muligheten til å sa samme økonomi som de fleste rundt dere har. Dette er en permanent tilstand, ikke en midlertidig situasjon.

En gjennomsnittslønn i Norge er i dag ca 420 000 kr, tror jeg, en ufør vil aldri ha samme økonomi som en gjennomsnittlig arbeider.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

Dere er helt på viddene, en ung uføre får 2.4 G. Det er beregningen av pensjonen som ligger på 3.5.

Anonymous poster hash: 06341...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i denne tråden har så forkastelige holdninger at jeg faktisk unner dem å komme ut for en ulykke og havne i rullestol som uføretrygdet og måtte erfare å leve med Høyres politikk. Så kan det hende pipen får en annen låt.

Det er mange som stemte Frp ved sist valg som plutselig fikk sjokk her nu, når det går opp for dem hvordan denne politikken vil påvirke privat-økonomien deres, personlig.

Jeg syns faktisk at akkurat det er litt morsomt og ønsker dem lykke til.

Jeg er uföre og stemte frp.

du skjönner...dette blr bestemt för frp kom til makten.

Det er den rödgrönne regjeringen som står for dette, men den blåblå må ta stöyten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... Jeg lever på i underkant av 100.000 kr i året (student). Jeg kjønner ikke hvordan nærmere 300.000 er for lite for dere kravstore syke, når 1/3 av det er nok for meg og landets studenter.

Jeg synes også at de som klager over lite trygd er sykt frekke. Vet dere ikke at statens skattebetalere sliter hele livet slik at 2/3 av statsbudsjettet kan bli gitt bort gratis? Jeg er veldig glad og takknemmelig for dette, og blir kvalm når slike som dere er frekke nok til å være misfornøyde. Ingen syke i hele verden har det i nærheten så bra som dere, så hold kjeft!

Anonymous poster hash: b5a7e...781

Jeg blir kvalm av studenter som tar opp studielån og sammenligner det med uføretrygd :kvalm: Eier du ikke skam?

Anonymous poster hash: 06341...c11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man de jobbene? Hvilken arbeidsgiver er villig til å ansette en person i 20% stilling, eller i 30, 40 og 50% stilling for den del?

Ja, det finnes jo ingenting som heter deltidsjobb må vite...

Anonymous poster hash: bbe3a...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ønsker andre vondt, faller ofte tilbake på deg selv. Det er ingen her, tror jeg, som ikke ønsker et menneske i rullestol et barn, får den personen daglig god hjelp, vil det gå helt fint, men alene blir det vanskelig, det må da selv du se. Så spørsmålet er, vil virkelig familie og venner stille opp hver dag i flere år for å hjelpe, er ikke faren stor for at de går lei? Stiller samfunnet opp med daglig hjelp tror du?

Anonymous poster hash: 1ad78...2d9

Så du ønsker deg et samfunn som er klinisk rensket for foreldre med skavanker, og at det kun er de friske og vellykkede som fortjener å få barn? Et så overfladisk samfunn ønsker i allefall ikke jeg å leve i.

Anonymous poster hash: 845c8...8c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ønsker deg et samfunn som er klinisk rensket for foreldre med skavanker, og at det kun er de friske og vellykkede som fortjener å få barn? Et så overfladisk samfunn ønsker i allefall ikke jeg å leve i.

Anonymous poster hash: 845c8...8c9

Skavanker er et stygt ord...var vel snakk om at en person som sitter i rullestol trenger mer hjelp enn de som kan gå, men du mener at de ikke trenger den hjelpen?

Anonymous poster hash: 1ad78...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at hun ikke har kunnet gå på skole grunnet dårlig tilrettelegging for handikappede, men hun har jo KRAV på tilrettelegging fra absolutt alle utdanningsinstanser i Norge.

Anonymous poster hash: 5b4e7...61a

Bare helt ut av ingenting. Ei jeg jobber for nå måtte flytte når hun begynte på skole, for skolen der hun bodde hadde ikke råd til å ordne heis (hun er rullestolbruker og kan ikke bruker trapper). Skolen ville heller ikke tilrettelegge for hun mtp bibliotek og kantine i underetasjen, altså måte hun greie seg uten biblioteket og mat såfremt hun var på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uföre og stemte frp.

du skjönner...dette blr bestemt för frp kom til makten.

Det er den rödgrönne regjeringen som står for dette, men den blåblå må ta stöyten

Det er sant det.

"http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/ad/Nyheter-og-pressemeldinger/Nyheter/2011/sporsmal-og-svar-om-uforereformen.html?id=645781 "

Merk:

Publisert under: Regjeringen Stoltenberg II

Utgiver: Arbeidsdepartementet (Opprettet 31.12.2009)

Mange i denne tråden har så forkastelige holdninger at jeg faktisk unner dem å komme ut for en ulykke og havne i rullestol som uføretrygdet og måtte erfare å leve med Høyres politikk. Så kan det hende pipen får en annen låt.

Det er mange som stemte Frp ved sist valg som plutselig fikk sjokk her nu, når det går opp for dem hvordan denne politikken vil påvirke privat-økonomien deres, personlig.

Jeg syns faktisk at akkurat det er litt morsomt og ønsker dem lykke til.

Anonymous poster hash: 8c7b5...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes jo ingenting som heter deltidsjobb må vite...

Anonymous poster hash: bbe3a...0cf

mange arbeidsgivere ønsker aller helst studenter til de jobbene..

Jeg har fått avslag på flere 20%-40% stillinger fordi jeg ikke var student...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare viljen det står på for å kunne slå Usain Bolt på 100meter? tror det er noen andre ting en bare viljen enkelte ganger

Ut fra evne selvsagt... Men herregud, om Hawkins som ikke har annet enn hjernen i behold kan arbeide, så kan faen meg de fleste uføretrygdede gjøre noe!

Ja, samfunnet er ikke perfekt, og det er mange som sliter. Men til hun i rullestol, kan hun ta vare på en unge alene, kan hun jobbe. Det er kun viljen det sårt på. Hun vil i jobb "men ingen vil ansette meg", hørt om IA??

Anonymous poster hash: 5495e...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er uföre og stemte frp.

du skjönner...dette blr bestemt för frp kom til makten.

Det er den rödgrönne regjeringen som står for dette, men den blåblå må ta stöyten

Ja, men de rødgrønne ville også heve brutto utbetaling til uføre, tilsvarende skatteøkningen. På den måten ville uføre som ikke kunne jobbe få utbetalt det samme, mens man motiverte uføre som har "vondt i vilja" til å tjene mer ved å gå ut i jobb.

Et motiverende forslag, som ikke straffer uskyldige.

Høyre og Frps løsning slår beina under dette, straffer alle uføre, og mer enn antyder at de er en gjeng snyltere alle sammen.

Det er vesensforskjell på forslagene som i sin tid ble lansert av Stoltenberg-regjeringen, og det usosiale forslaget til Høyre/Frp.

Men hvem bryr seg om fakta? Selv etter ti siders diskusjon i denne tråden er det folk som tror at uføre tjener over tre hundre tusen kroner i året...

Anonymous poster hash: 1db36...999

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra evne selvsagt... Men herregud, om Hawkins som ikke har annet enn hjernen i behold kan arbeide, så kan faen meg de fleste uføretrygdede gjøre noe!

Ja, samfunnet er ikke perfekt, og det er mange som sliter. Men til hun i rullestol, kan hun ta vare på en unge alene, kan hun jobbe. Det er kun viljen det sårt på. Hun vil i jobb "men ingen vil ansette meg", hørt om IA??

Anonymous poster hash: 5495e...afa

Fullstendige meningsløse sammenlikninger. Sammenlikner du "mannen i gata" med Hawkins? Hvor mange tror du det egentlig som har evnen, viljen, ønsket og drivet til å drive forskning og formidling på det nivået? Tror du at det bare er å gå å plukke jobber i kunnskapsintensive yrker? Og ennå viktigere: tror du arbeidsgivere vil satse på arbeidsgivere som mye oftere enn andre kan blir uplanlagt syke?

Anonymous poster hash: 1b111...400

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de rødgrønne ville også heve brutto utbetaling til uføre, tilsvarende skatteøkningen. På den måten ville uføre som ikke kunne jobbe få utbetalt det samme, mens man motiverte uføre som har "vondt i vilja" til å tjene mer ved å gå ut i jobb.

Et motiverende forslag, som ikke straffer uskyldige.

Høyre og Frps løsning slår beina under dette, straffer alle uføre, og mer enn antyder at de er en gjeng snyltere alle sammen.

Det er vesensforskjell på forslagene som i sin tid ble lansert av Stoltenberg-regjeringen, og det usosiale forslaget til Høyre/Frp.

Men hvem bryr seg om fakta? Selv etter ti siders diskusjon i denne tråden er det folk som tror at uføre tjener over tre hundre tusen kroner i året...

Anonymous poster hash: 1db36...999

Brutto blir hevet, det har aldri vært snakk om annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... Jeg lever på i underkant av 100.000 kr i året (student). Jeg kjønner ikke hvordan nærmere 300.000 er for lite for dere kravstore syke, når 1/3 av det er nok for meg og landets studenter.

Jeg synes også at de som klager over lite trygd er sykt frekke. Vet dere ikke at statens skattebetalere sliter hele livet slik at 2/3 av statsbudsjettet kan bli gitt bort gratis? Jeg er veldig glad og takknemmelig for dette, og blir kvalm når slike som dere er frekke nok til å være misfornøyde. Ingen syke i hele verden har det i nærheten så bra som dere, så hold kjeft!

Anonymous poster hash: b5a7e...781

Og jeg håper for din del at du har igjen flere år av studietiden så du forhåpentligvis lærer deg litt mer om rettskriving og hvordan en moderne stat fungerer i praksis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...