Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Gjest tomasjj

Barnet, en uskyldig part, blir uansett fratatt kontakt med sin far. Jeg tenker at det ikke er umulig at far senere vil angre på at han ikke involverer seg i sin sønns/datters liv, ONS eller ei. Jeg skjønner at far synes dette er en uønsket situasjon, men nå er det da en gang et tredje menneske der som ikke kan noe for disse omstendighetene, uavhengig av hva disse to voksne har stelt i stand med hensikt eller ei.

Ville det vært ubehagelig for deg om far ville stille opp og ha omsorg for dette barnet?

Endret av tomasjj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde kunne stole på at menn var så oppegående at de ikke klaget og saut over barnebidrag når de ikke brukte kondom de gangene de smelte en fremmed på tjukken i fylla....

Jeg vil påstå at avgjørelsen om å beholde et barn er litt større enn avgjørelsen om å bruke kondom, særlig etter et knull i fylla. Etter din logikk å regne, så er isåfall flesteparten av menn og kvinner i Norge idioter ettersom det er et flertall som har hatt sex uten kondom enn de som alltid har brukt kondom hver gang.

http://www.vg.no/forbruker/helse/sex-og-samliv/derfor-dropper-de-unge-kondom/a/10093399/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville DU følt det, dersom du var kvinnen fra et ONS? Hadde det vært helt ok at barnet vokste opp uten en far? For noen er ikke abort et alternativ. Uansett hvordan vi vrir og vender på dette, så har mannen også et ansvar for prevensjon. Det er ikke bare kvinnen sin feil.

Jeg forstår ikke hvordan dere kan fraskrive mannens ansvar på denne måten?? Man kan bli gravid på prevensjon, angrepiller en ikke 100% sikker den heller. Og det er ikke alle som ønsker å ta abort.

Kvinner er kvinners verste fiende.

Og til TS. Seriøst! Du er sammen med en mann, som har tre barn med tre forskjellige mødre. Og du vil ikke at han skal ha kontakt med det ene barnet? Skam deg!

Anonymous poster hash: 04014...eb5

Enkelt. Jeg hadde ikke blitt gravid av en ONS fordi jeg har omløp i hue.

Det er like mye kvinnens ansvar som mannens at hun blir gravid. Og om hun er imot abort og blir gravid mot sin vilje burde hun i det minste vise forståelse for at en fremmed ikke ønsker å være far til hennes barn.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fyren din tar jo ikke noe ansvar, han vil ha samvær fordi det blir mindre barnebidrag. Om noen år, når det er over mellom deg og ham er deg ditt barn han tenker slikt om. og syter om det til nydamen.

Hånda i været alle som gjetter på dette! *strekker hånda så langt opp det går an*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der er ønsketenkning i ditt hode, men ut fra din egen logikk så kan du ikke tenke som så at du og ditt barn er spesiell for mannen din den dagen han treffer Kvinnen i Sitt Liv. Da er barna i veien og han mener han har rett til å drite i dem.

Og du er enig med ham.

Når vi snakker om logikk.....

Et barn som vokser opp med far vil jo naturligvis knytte et tettere bånd til sin far og omvendt. Så selv om far forlater denne damen, så er det ulogisk å tru at han kutter alle bånd til ungen i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener far skal betale barnebidrag siden barna har krav på å bli forsørget av begge foreldrene.

Uenig når mor er informert om at far ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Det skal to til for å lage barn og når mor er enehersker over aborten burde iallefall far i det minste få bestemme om han vil ha noe med ungen å gjøre eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnen er i en særstilling! Det kommer du ikke utenom, uansett hvordan du vrir og vender på det. Naturen er laget slik. Ville du godtatt at noen andre skal bestemme over din kropp?

Anonymous poster hash: 04014...eb5

Nei selvfølgelig ikke. Det er derfor jeg argumenterer med at faren burde få si fra seg farskap når han blir far mot sin vilje. Det er det nærmeste man kan komme likestilling i en slik problemstilling, biologisk far blir han uansett om han vil eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke. Det er derfor jeg argumenterer med at faren burde få si fra seg farskap når han blir far mot sin vilje. Det er det nærmeste man kan komme likestilling i en slik problemstilling, biologisk far blir han uansett om han vil eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Jeg er veldig glad for at du ikke bestemmer!! Det er ikke fars rettigheter som er det viktigste her. Ikke mors rettigheter heller. Barnet er det viktige. Og barnet er helt uskyld.

Anonymous poster hash: 04014...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at avgjørelsen om å beholde et barn er litt større enn avgjørelsen om å bruke kondom, særlig etter et knull i fylla. Etter din logikk å regne, så er isåfall flesteparten av menn og kvinner i Norge idioter ettersom det er et flertall som har hatt sex uten kondom enn de som alltid har brukt kondom hver gang.

http://www.vg.no/forbruker/helse/sex-og-samliv/derfor-dropper-de-unge-kondom/a/10093399/

Vel, det er litt vel mange idiotiske menn i Norge.

Hånda i været alle som gjetter på dette! *strekker hånda så langt opp det går an*

:fnise:

Når vi snakker om logikk.....

Et barn som vokser opp med far vil jo naturligvis knytte et tettere bånd til sin far og omvendt. Så selv om far forlater denne damen, så er det ulogisk å tru at han kutter alle bånd til ungen i samme slengen.

Jo, men det er ikke det samme som at båndet er der fra fars side når han ikke lenger er sammen med barnemor, da kan det hurtig bli ubeleilig med den der ungen i det nye forholdet.

Uenig når mor er informert om at far ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Det skal to til for å lage barn og når mor er enehersker over aborten burde iallefall far i det minste få bestemme om han vil ha noe med ungen å gjøre eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Nei selvfølgelig ikke. Det er derfor jeg argumenterer med at faren burde få si fra seg farskap når han blir far mot sin vilje. Det er det nærmeste man kan komme likestilling i en slik problemstilling, biologisk far blir han uansett om han vil eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Far var den som bestemte i utgangspunktet om det skulle bli befruktning eller ikke, men siden han var dum nok til å kjøre barbak ved en tilfeldig seksuell sammenkomst så kan han bare ha det så godt, bite i det sure eplet og ta det som en mann og betale sitt barnebidrag med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at du ikke bestemmer!! Det er ikke fars rettigheter som er det viktigste her. Ikke mors rettigheter heller. Barnet er det viktige. Og barnet er helt uskyld.

Anonymous poster hash: 04014...eb5

Og ett barn kan fint vokse opp hos en aleneforelder. Eller sier du faktisk at alenemødre gjør en dårlig jobb og skader barna sine?

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ett barn kan fint vokse opp hos en aleneforelder. Eller sier du faktisk at alenemødre gjør en dårlig jobb og skader barna sine?

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Nei, men menn som syter pga de må pule med kondom gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt vel mange idiotiske menn i Norge.

Hvor mange uønskede barn får menn, og hvor mange uønskede barn får kvinner?

Hvis det finnes mange idiotiske menn i Norge grunnet mangelen av bruk av kondom, så finnes det da like mange idiotiske kvinner - logisk nok. Og siden kvinner risikerer mer angående uønskede barn, så må vell de være enda et hakk opp igjen i "idiot-skalaen"? Særlig når de har utallige former for å stoppe det uønskede barnet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt vel mange idiotiske menn i Norge.

:fnise:

Jo, men det er ikke det samme som at båndet er der fra fars side når han ikke lenger er sammen med barnemor, da kan det hurtig bli ubeleilig med den der ungen i det nye forholdet.

Far var den som bestemte i utgangspunktet om det skulle bli befruktning eller ikke, men siden han var dum nok til å kjøre barbak ved en tilfeldig seksuell sammenkomst så kan han bare ha det så godt, bite i det sure eplet og ta det som en mann og betale sitt barnebidrag med glede.

NEI. Det må ett egg til også. En kvinne har eggløsning en gang i mnd og det er fire dager i mnd hun kan bli gravid. Så når hun har sex disse dagene UTEN prevensjon vet hun VELDIG GODT at det veldig sannsynlig kan bli ett barn ut av det så jeg synes at hun i det minste burde ta 50% av skylda, om ikke enda mere. Derfor burde moren også bite i det sure eplet og ikke gi all skyld på far. Hun er akkurat like skyldig i graviditeten som han.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men menn som syter pga de må pule med kondom gjør.

Ja det har jeg aldri nektet på. Enda en større grunn til at de burde få loiv til å si i fra seg farskapet. Kondom er like mye en kvinnes ansvar som en manns.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uønskede barn får menn, og hvor mange uønskede barn får kvinner?

Hvis det finnes mange idiotiske menn i Norge grunnet mangelen av bruk av kondom, så finnes det da like mange idiotiske kvinner - logisk nok. Og siden kvinner risikerer mer angående uønskede barn, så må vell de være enda et hakk opp igjen i "idiot-skalaen"? Særlig når de har utallige former for å stoppe det uønskede barnet. ;)

Sikkert like mange menn som har det som vane og ikke pule med kondom ved tilfeldige seksuelle forbindelser, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Det må ett egg til også. En kvinne har eggløsning en gang i mnd og det er fire dager i mnd hun kan bli gravid. Så når hun har sex disse dagene UTEN prevensjon vet hun VELDIG GODT at det veldig sannsynlig kan bli ett barn ut av det så jeg synes at hun i det minste burde ta 50% av skylda, om ikke enda mere. Derfor burde moren også bite i det sure eplet og ikke gi all skyld på far. Hun er akkurat like skyldig i graviditeten som han.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Men en kvinne tar jo hele skylden, hun går gravid, hun føder og hun tar det emosjonelle arbeidet og stordelen av det økonomiske ansvaret, så hvorfor klager menn når det å pule uten kondom bare koster dem noen tusninger i mnd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikkert like mange menn som har det som vane og ikke pule med kondom ved tilfeldige seksuelle forbindelser, kan jeg tenke meg.

Vrangforestillinger.no.

Mann og kvinne må til for å få barn. Så hvis menn er idioter for å ikke bruke kondom, så er kvinner det også. Særlig med tanke på at de sitter igjen med "problemet" når det er snakk om uønskede barn.

På tide å tenke litt på hva du sier, hvis du skal prøve å tegne mannen som idioten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg aldri nektet på. Enda en større grunn til at de burde få loiv til å si i fra seg farskapet. Kondom er like mye en kvinnes ansvar som en manns.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Så folk som syter over egen intellektuell utilstrekkelighet skal bare få si fra seg ansvaret sitt??? Du hører hvor teit det argumentet er hvis den overføres til f.eks arbeidslivet, en fyr vil ikke jobbe, men bare sitte og game og nave og så skal han få lov til det pga han i følge deg må få slippe????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en kvinne tar jo hele skylden, hun går gravid, hun føder og hun tar det emosjonelle arbeidet og stordelen av det økonomiske ansvaret, så hvorfor klager menn når det å pule uten kondom bare koster dem noen tusninger i mnd?

Fordi de blir TVUNGET. Ingen ville ha funnet på å TVINGE en dame til å gå gravid i ni mnd og å presse ut en unge fordi en mann ikke ville ha abort så hvorfor skal en mann bli tvunget til å ta ansvar for en unge i 18 år mot sin vilje?

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Nå har jeg lest litt mer.

Det virker for meg på det du skriver som om det dette egentlig handler om at du ikke ønsker at far skal ha kontakt med dette barnet og dermed også dets mor. Da handler jo om dette mer om at du synes dette er kjipt og blir sjalu og usikker, noe jeg har full forståelse for. Det er ikke vanskelig å forstå at dette er drittkjipt.

Alle andre tema som det pakkes inn i og trekkes hit og dit da blir vikarierende argumenter for å fekte bort det du frykter skal skje: at dette barnet og denne andre kvinnen skal være en del av ditt/deres liv også.

Jeg skal ikke si noe mer om hva far og du bør eller ikke bør gjøre. Det har andre tatt seg av her, og folk moraliserer ja, men det er noe i dette også som du må vurdere å ta til deg.

Slik diskusjonen går nå så virker det ikke som du lytter lengre, men sloss mot de som mener noe annet enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...