Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Ja, men det barnet blir det ingen plass til i hans liv når han møter en ny kvinne. Da er det kun henne og deres felles barn som gjelder og ditt barn blir avspist med noen hundrelapper som plaster på såret av far.

Da er det en annen problemstilling enn den som diskuteres her og derfor ikke relevant.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du leser denne tråden så ser du det ikke stemmer. Ett barn med en ONS skal tydligvis føles likt for som ett barn født med en du elsker, den skal også behandles nøyaktig som de andre få akkurat like mye tid og oppmerksomhet. En sånn forestilling er regn utopi. Ett barn født av en fremmed vil aldri bli det samme (uansett hvor urettferdig det er ovenfor ungen).

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Jeg kan ikke huske på at noen har snakket om følelser i hele tatt, men tatt diskusjonen ut fra barneperspektivet om at barna har krav på å bli forsørget av begge foreldrene og har like arverett som de ut av barna som ble laget i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en annen problemstilling enn den som diskuteres her og derfor ikke relevant.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Hvordan kan det være en annen problemstilling enn det som diskuteres når vi snakker om overflødige barn som menn mener de har rett til å velge vekk??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det barnet blir det ingen plass til i hans liv når han møter en ny kvinne. Da er det kun henne og deres felles barn som gjelder og ditt barn blir avspist med noen hundrelapper som plaster på såret av far.

Dette er en annen problemstilling og ikke relevant i denne tråden.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være en annen problemstilling enn det som diskuteres når vi snakker om overflødige barn som menn mener de har rett til å velge vekk??

Problemstillingen her er barn av ONS vrs barn samboeren til TS har fra før emed en eks og barnet TS og samboeren venter. Som du ser så har TS allerede skrive at mannen tar godt vare på barnet han har med sin eks, så derfor er heller ikke problemstillingen at han forlater det barnet i forhold til TS sitt barn relevant.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ro, ro. :fnise:

Hvorfor? Har du i det hele tatt lest det TS skriver?

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen her er barn av ONS vrs barn samboeren til TS har fra før emed en eks og barnet TS og samboeren venter. Som du ser så har TS allerede skrive at mannen tar godt vare på barnet han har med sin eks, så derfor er heller ikke problemstillingen at han forlater det barnet i forhold til TS sitt barn relevant.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Men da er det jo heller ikke relevant for problemstillingen at enkelte barn ikke skal ha arverett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske på at noen har snakket om følelser i hele tatt, men tatt diskusjonen ut fra barneperspektivet om at barna har krav på å bli forsørget av begge foreldrene og har like arverett som de ut av barna som ble laget i forhold.

Selvsagt skal man behandle/elske alle sine barn like mye, uavhengig av hvem mora er? Jeg har to barn, med to forskjellige fedre. Jeg elsker dem da selvsagt like høyt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal man behandle/elske alle sine barn like mye, uavhengig av hvem mora er? Jeg har to barn, med to forskjellige fedre. Jeg elsker dem da selvsagt like høyt?

En mor gjør det ja, men den jeg svarte mener at en mann ikke trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

Jeg siterer ikke noe spesielt. Jeg må bare si at jeg syns du har veldig gode svar! Du virker som ei veldig oppegående dame!!

Anonymous poster hash: 04014...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Nei det er ikke det. Ett barn av en ONS er ett barn med en fremmed, ett barn med en samboer er ett barn med en du elsker. Selvfølgelig er det forskjell på tilknytningen i disse to situasjonene selv om han teoretisk sett er far til begge barna. Man vil naturlig nok få ett mye nærere bånd og føle mere kjærlighet til barnet som ble til med en mor du elsket en til barnet som ble til på fylla med en fremmed.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Ja, jeg er enig i det du sier om tilknytning. Men det andre barnet kan ikke for hvordan det kom til verden, så hvis det også er en del av deres liv bør du gjøre det du kan for å behandle de likt.

PS: Har ikke lest hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo heller ikke relevant for problemstillingen at enkelte barn ikke skal ha arverett.

Ikke mere enn at det er min personlige mening om ONS barnet. Jeg mener at ONS barnet ikke burde ha noenting fra far siden moren og faren i utgangspungtet ble enige om at han ikke skulle involveres.

Herunder også arverett og barnebidrag. MEN siden jeg synes barn har rett til å vite navnet på faren sin synes jeg han sal stå på papirene. Og siden han var idiot som droppa kondomen synes jeg barnebidrag er på sin plass. Arverett og samvær derimot synes jeg en ONS unge ikke burde ha om faren ikke vil at ungen skal ha det.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt skal man behandle/elske alle sine barn like mye, uavhengig av hvem mora er? Jeg har to barn, med to forskjellige fedre. Jeg elsker dem da selvsagt like høyt?

Forskjell når du er mor og har bært ungene i 9 mnd. Jeg kan love deg om det ene barnet ditt var blitt til av ett ONS og det andre i ett forhold så ville ONS faren brydd seg langt mindre om ungen sin (i de fleste tilfellene) enn det faren du var i ett forhold med ville gjort.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer ikke noe spesielt. Jeg må bare si at jeg syns du har veldig gode svar! Du virker som ei veldig oppegående dame!!

Anonymous poster hash: 04014...eb5

Takk.

Ikke mere enn at det er min personlige mening om ONS barnet. Jeg mener at ONS barnet ikke burde ha noenting fra far siden moren og faren i utgangspungtet ble enige om at han ikke skulle involveres.

Herunder også arverett og barnebidrag. MEN siden jeg synes barn har rett til å vite navnet på faren sin synes jeg han sal stå på papirene. Og siden han var idiot som droppa kondomen synes jeg barnebidrag er på sin plass. Arverett og samvær derimot synes jeg en ONS unge ikke burde ha om faren ikke vil at ungen skal ha det.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Ok, hvor mange kvinner skal en mann smelle på tjukken og få lov til å gi fanden i barna som blir resultatet av det før du tyr til vettet og ser at menn bør bli flinkere til å ta ansvar for egen seksualitet og bruke kondom ved tilfeldige forbindelser??? 3-10-40 kvinner??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i det du sier om tilknytning. Men det andre barnet kan ikke for hvordan det kom til verden, så hvis det også er en del av deres liv bør du gjøre det du kan for å behandle de likt.

PS: Har ikke lest hele tråden.

Uenig. Det er opp til far om han vil ha ett forhold til barn med en ONS siden barnet ble til imot hans vilje. Moren visste på forhånd hvilken premisser som var tilstede.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk.

Ok, hvor mange kvinner skal en mann smelle på tjukken og få lov til å gi fanden i barna som blir resultatet av det før du tyr til vettet og ser at menn bør bli flinkere til å ta ansvar for egen seksualitet og bruke kondom ved tilfeldige forbindelser??? 3-10-40 kvinner??

" Jeg mener at ONS barnet ikke burde ha noenting fra far siden moren og faren i utgangspungtet ble enige om at han ikke skulle involveres."

Ta i det minste med hele setningen om du skal argumentere imot.

Ganske sikker på at kvinner i fremtiden ville vært mere opptatt av prevansjon om de viste at de ikke hadde rett på noe om de valgte å beholde uten samtykke. Jeg er også ganske sikker på at mannfolka bruker kondom ved neste ONS når de blir stuck med barnebidrag i 20 år. Evt. så bvlir det noen jævlig dyre knull å da får de skylde seg selv.

Win win.

Kvinners seksualitet er ikke viktigere enn menns. Det er faktisk noe som heter likestilling å da er det tåpelig at kvinner blir satt så i særstilling at de er eneherskere ang graviditet.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Det er opp til far om han vil ha ett forhold til barn med en ONS siden barnet ble til imot hans vilje. Moren visste på forhånd hvilken premisser som var tilstede.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Hvordan ville DU følt det, dersom du var kvinnen fra et ONS? Hadde det vært helt ok at barnet vokste opp uten en far? For noen er ikke abort et alternativ. Uansett hvordan vi vrir og vender på dette, så har mannen også et ansvar for prevensjon. Det er ikke bare kvinnen sin feil.

Jeg forstår ikke hvordan dere kan fraskrive mannens ansvar på denne måten?? Man kan bli gravid på prevensjon, angrepiller en ikke 100% sikker den heller. Og det er ikke alle som ønsker å ta abort.

Kvinner er kvinners verste fiende.

Og til TS. Seriøst! Du er sammen med en mann, som har tre barn med tre forskjellige mødre. Og du vil ikke at han skal ha kontakt med det ene barnet? Skam deg!

Anonymous poster hash: 04014...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg mener at ONS barnet ikke burde ha noenting fra far siden moren og faren i utgangspungtet ble enige om at han ikke skulle involveres."

Ta i det minste med hele setningen om du skal argumentere imot.

Ganske sikker på at kvinner i fremtiden ville vært mere opptatt av prevansjon om de viste at de ikke hadde rett på noe om de valgte å beholde uten samtykke. Jeg er også ganske sikker på at mannfolka bruker kondom ved neste ONS når de blir stuck med barnebidrag i 20 år. Evt. så bvlir det noen jævlig dyre knull å da får de skylde seg selv.

Win win.

Kvinners seksualitet er ikke viktigere enn menns. Det er faktisk noe som heter likestilling å da er det tåpelig at kvinner blir satt så i særstilling at de er eneherskere ang graviditet.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Og jeg mener far skal betale barnebidrag siden barna har krav på å bli forsørget av begge foreldrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinners seksualitet er ikke viktigere enn menns. Det er faktisk noe som heter likestilling å da er det tåpelig at kvinner blir satt så i særstilling at de er eneherskere ang graviditet.

Anonymous poster hash: 6a9e4...272

Kvinnen er i en særstilling! Det kommer du ikke utenom, uansett hvordan du vrir og vender på det. Naturen er laget slik. Ville du godtatt at noen andre skal bestemme over din kropp?

Anonymous poster hash: 04014...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...