Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Soverommet mitt blir også gradvis lysere om morgenen - det kalles dagslys (og en glippe i gardina...) :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (18 minutter siden):

Soverommet mitt blir også gradvis lysere om morgenen - det kalles dagslys (og en glippe i gardina...) :fnise: 

Her må oppvåkning gå mer effektivt enn glipper når man skal opp og avgårde - helst før fuglene synger og duene tramper med tresko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 minutter siden):

Jeg har klokkeradio til slikt (dab, i motsetning til visse andre...).

Har vekkerklokke, men lyset må jo på åkkesom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen effektiv, dog lite stillbar, vekkerklokke er Kielferga når den plutselig og uventet tuter tre ganger kl 01.18. Man våkner ikke akkurat med hvilepuls...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

En annen effektiv, dog lite stillbar, vekkerklokke er Kielferga når den plutselig og uventet tuter tre ganger kl 01.18. Man våkner ikke akkurat med hvilepuls...

Det burde da være fullstendig unødvendig å tute midt på natta? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syntes jeg også - og sannsynligvis de fleste andre i nabolaget... Jeg lurer jo litt på hvem som hadde vakt på brua og i et uoppmerksomt øyeblikk lente seg på feil knapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 timer siden):

Var det korte eller lange støt? Den prøvde nok å fortelle noen noe. 

Tre korte støt: "Jeg bruker maskinkraft akterover."

To lange støt etterfulgt av et kort støt betyr "Jeg akter å gå forbi på Deres styrbord side".

Et fartøy som ikke er under kommando, har begrenset evne til å manøvrere, er hemmet av sitt dyptgående, er et seilfartøy, fisker, sleper eller skyver, skal gi tre lange støt etter hverandre.

Tipper det var nr. 3 som gjaldt. Vil tro Kielferga er ikke har verdens beste manøvrerbarhet, spesielt ikke hvis den går inn mot (eller ut fra) land på sakte fart forover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (9 minutter siden):

Var det korte eller lange støt? Den prøvde nok å fortelle noen noe. 

Tre korte støt: "Jeg bruker maskinkraft akterover."

To lange støt etterfulgt av et kort støt betyr "Jeg akter å gå forbi på Deres styrbord side".

Et fartøy som ikke er under kommando, har begrenset evne til å manøvrere, er hemmet av sitt dyptgående, er et seilfartøy, fisker, sleper eller skyver, skal gi tre lange støt etter hverandre.

Tipper det var nr. 3 som gjaldt. Vil tro Kielferga er ikke har verdens beste manøvrerbarhet, spesielt ikke hvis den går inn mot (eller ut fra) land på sakte fart forover. 

Den lå trygt til kai og skulle ingen steder, så jeg holder meg til min teori om at noen tabbet seg ut...

Cata skrev (6 minutter siden):

Bør man bli nervøs når det med ett dukker opp annonser for begravelsesbyrå på ens FB side :klo: ? 

Jeg var litt skeptisk den gangen det plutselig dukket opp etter at jeg hadde vært sykemeldt et par måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Den lå trygt til kai og skulle ingen steder, så jeg holder meg til min teori om at noen tabbet seg ut...

Da har den seriøst dårlig manøvrerbarhet så jeg holder på nr. 3 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Kielferga kjedet seg og ikke fikk sove? Måtte vekke litt folk for å få selskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare ufint - jeg lar det ikke gå ut over naboene når jeg ikke får sove, jeg lager meg bare kamillete og hører bok-nettradio på nrk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen i nabolagsgruppa på fb var mer nysgjerrig/irritert (mest det siste, mistenker jeg) enn meg og hadde kontaktet Color Line - det var en alarm som var blitt utløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kamp med kranglete cloudbackupkompani er kronet med hell. Lørdag morgen deiset det inn en mail fra overordnet kundesupport med spørsmål om det var noe han kunne gjøre som kunne få meg til å se på dem med blidere øyne. 

Vel, svarte jeg, det eneste måtte være om de refunderte avgiften for neste år, men jeg regnet jo ikke det som sannsynlig siden det står uttrykkelig at de har en no refund policy. Tross alt hadde jo backupen havarert før de trakk penger fra kortet, og jeg fikk auto-beskjed om problemet to dager etter beløpet var trukket. Så fortsatte jeg med at "skjedd er skjedd", men hvis de ville unngå flere itre kunder så ville jeg foreslå at de tenkte litt gjennom rutinene sine. (Og punktliste fulgte. :fnise: ) 

I dag i lunchen så jeg det hadde kommet mail fra fyren der han takket for innspill, lovet å refundere avgiften for neste år og ellers sørge for at min bruker ble slettet. 

Og nå hadde jammen kronene kommet i retur til kortet mitt allerede. 

Selv om de andre tre kundeservicefyrene var noen nek så fortjener denne her gullstjerne i margen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dagens runde med helsevesen utført. Først kom melding fra kommunen om at i mai begynner vaksinering av min pulje, om jeg var interessert? Ser ut som vi får Pfizer så jeg krysset av på at jeg vil ha tilbud. :grine:  (Jeg er gammel!!!!! Trodde det ville ta lenger tid.) 

Neste runde kom på apoteket der resept på nesespray mot kranglete bihuler var gått ut. Hadde halvveis forventet det, så det ble ikke noe sjokk. Nå får vi se om reseptfornyelse pr. "helsenorge" funker. Resept ble jo utskrevet fra ØNH, mens nå henvender jeg meg til fastlegen - som jeg forøvrig enda ikke har møtt. Krysser fingre for at legen ikke vil "hilse på". 

Og så ble jeg i dag møtt med melding om at god kollega skal slutte. Han/hun har fått seg ny jobb. Ikke at det er krise for egen del - det påvirker ikke mine oppgaver veldig masse, men når vi nå er et team som har en hyggelig tone og får ting gjort så er det litt trist likevel. Har jo nettopp blitt "innkranglet" i gjengen etter mitt eget bytte så jeg hadde håpet på stabile forhold rundt meg litt lenger enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil helst ikke omgås legen hvis du kan unngå det? :fnise: Jeg har god erfaring med å fornye resepter vie helsenorge, men da har fastlegen stått for originalen også, så jeg vet ikke om det har noe å si.

Jeg får annen dose Pfeizer i morgen og er på ingen måte gammel, bare så det er sagt :jolie: (Syk, skjør og skrøpelig, muligens, men det er jo noe helt annet :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Du vil helst ikke omgås legen hvis du kan unngå det? :fnise: Jeg har god erfaring med å fornye resepter vie helsenorge, men da har fastlegen stått for originalen også, så jeg vet ikke om det har noe å si.

Jeg får annen dose Pfeizer i morgen og er på ingen måte gammel, bare så det er sagt :jolie: (Syk, skjør og skrøpelig, muligens, men det er jo noe helt annet :fnise: ).

Har IKKE crush på fastlegen nei (ref. ymse tråder rundt om på KG :fnise:  ) . Er glad så lenge jeg slipper frekventere legekontoret selv om de er gode å ha når man trenger dem. 

Er generelt skeptisk til disse hurtigutviklede vaksinene men Pfizer synes å ha oppført seg pent for de aller fleste så jeg får "ta en for laget". Hadde det vært AZ eller Johnsson så hadde jeg glatt rykket bak i køen. Har et til tider livlig immunforsvar og blodet mitt har jeg hatt litt småkrøll med opp gjennom årene så jeg føler jeg kunne ligget godt an til å reagere negativt på de der. Vil heller ha Covid enn blodpropp, selv om jeg helst vil unngå begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt crush på fastlegen, tror jeg faktisk at jeg hadde byttet - det høres litt upraktisk ut. Det er jo ikke da det frister å legge ut om mindre delikate plager...

En relativt kjekk og sjarmerende lege på det lokale privatsenteret jeg ramlet innom i en hypokonderanfall en gang hilste meg med et smil og Vi har jo truffet hverandre før. Jeg fikk et anfall av akutt panikk - dels fordi jeg er så dårlig på å huske ansikter og dermed alltid synes sånt er litt pinlig, og dels fordi jeg helst ikke vil ha en lege jeg kjenner (eller kanskje heller som kjenner meg) på andre måter. Det viste seg heldigvis at han tok feil... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg hatt crush på fastlegen, tror jeg faktisk at jeg hadde byttet - det høres litt upraktisk ut. Det er jo ikke da det frister å legge ut om mindre delikate plager...

Det virker upraktisk på fryktelig mange måter ja. Håper "helsenorge" fikser resepten. Det legesenteret mitt har eviglange telefonkøer dersom jeg må ty til telefonen. Tviler på de vil ha unødig besøk av meg før jeg har fått "siste stikk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...