Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Og mens vi er inne på temaet - det er (iallfall foreløpig) bra vær og i morgen skal jeg på yoga. Dermed bør jeg vel få inn en "løperunde" i dag. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer fra aktivitetsduppedittfronten. Min InReach ble tørket støv av og etter halvannet år i dvale var det enda 26% igjen av batteriet. Ligger nå til lading i tilfelle rottefelle og jeg klarte til og med å få synkronisert den via det lille USB adapteret jeg kjøpte da jeg fornyet PC.

Den var en av tingene jeg var redd jeg ville få problemer med å kople til PC siden den også er gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Hva er InReach? :klo:

Det lurer jeg og på… :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Hva er InReach? :klo:

Det er rett og slett en form for nødpeilesender. Den er ikke klassifisert som det, men har noe av den funksjonaliteten. Den kan sende nødrop inn til en sentral som formidler det videre til nærmeste redningssentral. Kommunikasjonen foregår via satelitter så den er uavhengig av mobildekning. Den har også en innebygd tracker som angir posisjon i terrenget slik at om det skulle bli behov for redning så vil letemannskapene ha en ide om hvor de skal begynne å lete. 

Hvis nødsignal utløses så vil sentralen prøve å ta kontakt med meg først og hvis jeg ikke svarer så vil den kontakte en forhåndsoppgitt kontakt som kan svare på om jeg er ute på vift eller ei. @Sauen Shaun er en av mine kontaktpersoner i så måte. 

Jeg kjøpte den for flere år siden da jeg var en ivrigere turgåer enn jeg er nå, for siden jeg så godt som alltid går alene og ikke har noen hjemme som savner meg om jeg ikke kommer hjem igjen så ville jeg ha en slags livline. Det er forbausende mange steder som ikke har mobildekning nemlig. Jeg opplevde det en gang på vestlandet mens jeg gitt tur i et godt brukt turområde med relativt åpne forhold rundt. Jeg tok opp mobilen for å ta et bilde og så til min forundring at jeg var utenfor dekning. I det tilfellet hadde det ikke så mye å si for det var en godt brukt sti så hadde jeg blitt utsatt for noe så ville jeg nok blitt funnet temmelig fort, men jeg har gått på mer avsides steder enn akkurat det....

Det er et abonnementstjeneste så siste året har jeg definitivt kastet vekk noen kroner men siden jeg nå sparker meg selv i gang med litt aktivt liv igjen så kan det være greit å ha den oppladet i tilfelle rottefelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg og på… :klo: 

:skratte: Det er "Barnevakten" min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (11 minutter siden):

:skratte: Det er "Barnevakten" min...

Barnevakten kjenner jeg til ja 😂 Men jeg visste ikke hva den het… 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble løperunde og den inneholder stadig mer løping - eller jogging. Eller subbing? :sjenert: Uansett, alle tre joggeøktene ble fullført uten å kollapse og det er en seier i seg selv. Hadde med vilje løpt litt for langt så jeg fikk en ekstra bit å gå tilbake til bilen etter endt program på joggeappen. Den gåingen ble ispedd noen få korte joggestrekk så jeg holdt pulsen litt oppe. *stolt *

Nå er det mastercheftendenser i heimen, dvs. brød står til etterhev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag = vaskedag, så også i dag. Ellers ingen planer annet enn å vegetere foran TV. Dvs. jeg må en svipp på butikken når vaskemaskinen har stoppet. 

Dermed blir det travel dag i morgen med joggetur og utpå kvelden skal jeg teste lydbad som etter det jeg begriper er avspenning til meditasjonsmusikk, mer eller mindre, bare at musikken er "live". Det blir nok en engangsforeteelse tenker jeg, men når alt er prøvd er ingenting uprøvd :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbad høres spennende ut - forutsatt at musikken faktisk er avslappende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Lydbad høres spennende ut - forutsatt at musikken faktisk er avslappende...

Det gjenstår å se... - eller høre.

 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, planer for dagen innebærer joggetur men det spørs om den må legges til treningssenteret. Foreløpig pøser det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trøtt som en dupp enda jeg sov til nesten kl 10. :gjesp: Allergisesong fremmer ikke energi. Ikke at jeg er så voldsomt plaget siden jeg begynte tidlig med medisinering, dvs. egentlig begynte jeg akkurat passe men bjørka har ikke hatt bråhast med de temperaturene som har vært. Kombinasjon av allergipille og annenlillepille gjør meg imidlertid ganske så daff siden begge har en viss avslappende effekt. 

Menmen, kan bruke helga til daffing, og bare noen uker igjen nå håper jeg så er allergisesongen over for i år. 

Løping går framover - bokstavelig talt, men tempoet er "lus på tjærekost". Jaja, så lenge pulsen kommer opp og jeg ikke dauer ute løypa så er det greit i forhold til mitt ambisjonsnivå. Sist torsdag var jeg oppe på 8 min jogg, 2 min gå og 10 min jogg. Jeg karrer meg gjennom det. Oppdaget at jeg har fått hull på tåa på ene løpeskoen, og ny er bestilt. Det aner meg at det ikke skader med litt yngre støtdemping. Tross alt har skoene vært i dvale i 4-5 år, men var godt brukt før den tid. Har ikke kjent noen negative effekter så langt så hadde ikke gjort det om ikke hullet hadde dukket opp, men et sted får grensa gå. Klarte å finne skoen innenlands så slipper styre med shipping og sånt. Sist jeg kjøpte så klarte jeg ikke finne skoene i rett størrelse i nettbutikker her til lands så jeg måtte bestille utaskjærs. 

Forrige helg var det bare stemmebånd som fikk trimmet seg. Venninne hadde invitert til kalas i Oslo og glupe hoder kom fram til at det kanskje hadde noe med en overstått 60 års dag å gjøre. Det hadde det. Flere av oss hadde gått på skole sammen og en fastboende venninne inviterte oss til å overnatte hos henne. Normalt er jeg på "Team Hotell" men i dette tilfellet var det helt topp. Det var god plass og venninne var god organisator og satte oss i gang med både frokostlaging og tacokokkelering. Vi tilbød oss selvsagt, men det er alltids greit når noen kommer med beskjed  om "du tar den og du tar den".  I allfall for meg som ikke er vant til å lage mat til mer enn en person :fnise: .  I studietiden var vi på en del turer sammen så vi er vel vant til å fungere sammen på tur og før vi forlot stedet søndag så var mesteparten av sengetøyet vasket og hengt opp. Gjestene svingte seg. 

Lørdag formiddag var vi ute på rusletur med noen andre damer som bodde i Oslo og som skulle være med på feiringen om kvelden. Så bar det "hjem" for litt avslapning og klesbytte til kveldens festligheter. Først møte de andre damene på en pub og så ut for å spise sammen. Det ble en riktig livlig og trivelig kveld med skravling på kryss og tvers over bordet. 

Det morsomme med denne vennekonstellasjonen er at vi ble så godt kjent og så gode venner i studietiden at selv om det er gått mange år siden enkelte av oss møttes sist (vi møtes litt på kryss og tvers når det passer sånn siden vi bor på helt forskjellige kanter av landet) men når vi treffes som nå så er det som om det bare var 14 dager siden siste møte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kom mai du skjønne milde... Hvorfor legger de egentlig sykle til jobben aksjonen til vårsesongen? :klo: Måtte da være mye lurere å ha den om høsten når det er mindre allergi i omløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen, til tross for pollen fikk jeg inn en halvtimes løpetrening og til ære for sykle til jobben så la jeg inn 30 min spasertur etterpå. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Da har du trent mer enn meg… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mer enn meg også i dag :opplyser:

Litt lat husmor her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem kjære hjem. Som kjent synes jeg 17. mai er temmelig traurig her så da jeg fant noenlunde anstendige flybilletter hev jeg meg rundt og besøkte gamle mor i stedet. For en gangs skyld hadde jeg flyreise uten trøbbel noen av veiene. Et mirakel!

Reiselysten ble ytterligere inspirert av nyanskaffet weekendsekk. Ble inspirert av venninne som er begynt å reise med DB Hugger og slo til som copycat - nesten. Jeg liker imidlertid ikke at DB har alle glidelåser bak, slik at det blir ekstra lettvint for "Langfinger-Lars" å forsyne seg i en folkemengde. I stedet gikk jeg for Zeeksack som har glidelåsene mer vendt inn mot kroppen. Det er jo ikke det at jeg ikke har ryggsekker :rødme: men det er unektelig praktisk å kunne åpne den fra siden så man får tak i det som ligger nederst uten å tømme hele greia. 

Hadde to hyggelige dager med familie og fikk nå hilst på andre kjente også, før jeg flakset hjem igjen i går. 

Planer for dagen: klesvask og joggetur. Bare en ukes tid igjen nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rehab! Prøvde meg på et mosjonsløp i går og ankel er direkte furten og fæl i dag. Dessuten har jeg mild hodepine for jeg sto over morgenkaffen i går. «Vanndrivende» drikke før man skal ut og røre på seg er ikke veldig lurt… #erfart

Kom meg gjennom løypa men måtte gå mye. Trodde formen var på vei opp men nå er jeg neimen ikke sikker. Det jeg ER sikker på er at jeg må ned på enda kortere distanser igjen. 
 

For øvrig er 2. forsøk på nye joggesko returnert - for små disse også. Jeg fatter ikke at ikke størrelsen kan være lik når det er samme merke og modell som jeg har hatt i flere runder før. Ser jo den er forandret litt designmessig men likevel. Dessuten sjekket jeg størrelsestabell og den tilsa samme størrelse som jeg alltid har brukt. Når begynte cm å variere i lengde??? :kjefte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rehab her også i dag. Småjogging i går gikk greit, men knær er ikke overbegeistret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...