Cata Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #2381 Del Skrevet 29. januar 2022 Daria skrev (8 minutter siden): Du har ikke vurdert en tur til legen for å få noe reseptbelagt som kan være mer effektivt, eventuelt fysio/kiropraktor? Jepp, jeg har vurdert og forkastet. Helsevesenet er jo overbelastet for tiden og dette her dauer jeg ikke av så ingen grunn til å mase på fastlege for det. Dessuten er hun svært samvittighetsfull så jeg kommer bare til å bli sendt i en serie utredninger. Men gir ikke nakken/svimmelheten seg til over helga så får jeg bestille meg time hos osteopat tenker jeg. Fysioterapi har aldri gjort noe godt for min kropp med mulig unntak av behandling av en hånd etter en operasjon... Det lindrer litt der og da og så er det like gærn't like fort igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. januar 2022 #2382 Del Skrevet 29. januar 2022 Huff, er da ikke måte på hva skrotten din skal styre med i januar... Kanskje ikke feil at februar begynner til tirsdag? God bedring! Håper skrotten spiller på lag snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. januar 2022 Forfatter #2383 Del Skrevet 29. januar 2022 Roadrunner skrev (6 minutter siden): Huff, er da ikke måte på hva skrotten din skal styre med i januar... Lei av skrotten akkurat nå... Men er vel ikke så lett å klare seg uten heller. Kvinnet meg opp og tok en rusletur i byen og med unntak av en liten overhaling da jeg skulle opp på et fortau så holdt jeg relativt stø kurs. Litt interessant da jeg skulle bøye meg etter skummet melk på nederste hylle men kom meg da rimelig greit opp i vertikal stilling igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #2384 Del Skrevet 30. januar 2022 Hm, svimmelhet på retur og har trukket ned i nakke/skulder i form av "au". Rygg er iallfall ikke verre og kan brukes igjen uten alt for mye styr . Huset står, med tak og vinduer intakt etter gårsdagens ruskevær. Meeeeen....kollega kunne fortelle at h*n testet positivt på korona og vi pleier sitte ved samme lunchbord. Må nok stappe en vattpinne i nesa i kveld tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. januar 2022 #2385 Del Skrevet 30. januar 2022 Cata skrev (4 timer siden): Hm, svimmelhet på retur og har trukket ned i nakke/skulder i form av "au". Rygg er iallfall ikke verre og kan brukes igjen uten alt for mye styr . Huset står, med tak og vinduer intakt etter gårsdagens ruskevær. Meeeeen....kollega kunne fortelle at h*n testet positivt på korona og vi pleier sitte ved samme lunchbord. Må nok stappe en vattpinne i nesa i kveld tenker jeg. Krysser fingrene for at du er negativ og slipper unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #2386 Del Skrevet 5. februar 2022 Roadrunner skrev (På 30.1.2022 den 18.45): Krysser fingrene for at du er negativ og slipper unna. Åh, jeg får da høre at jeg alltid er negativ så det gikk bra denne gangen også . Meeen, ikke før var første test kommet i hus (kommunen deler ut til "øvrige nærkontakter") så pinget det på mobil og dermed hadde kollega som jeg var i møte med på mandag også testet positivt. Siden vi satt rett overfor hverandre på møtet så erklærte jeg meg straks som nærkontakt igjen. Akkurat det lever jeg godt med for testing er jeg blitt godt vant med siste måneder, men det jeg ikke levde godt med var mageknip som sendte meg hjem fra jobb her om dagen. Det varte i 4 timer og fikk meg jaggu til å lure på om jeg hadde et stille hjerteinfarkt og burde ringe legevakta. Vondt i øverste del av magen, kaldsvette og lett "dizzy". Orka ikke en gang se MasterChef på TV.... Vel vitende om min evne til å katastrofetenke droppet jeg legevakttelefon og holdt meg flatt ut på sofa til det gikk over. En god ting er at da magevondtet gikk så tror jeg det tok med seg det verste av ryggvondt også, for i går var jeg nesten normal. (Du som kom med sarkastisk latter nå kan pent sette på lyddemper. Takk!) Litt vondere i dag men det pleier roe seg utover dagen når jeg kommer i bevegelse så har håp om en grei dag i dag også. For øvrig har jeg fått strikket meg et par nye sokker i Schackenmayr's mønstergarn (som om jeg trengte flere...) og er i full gang med nye tøfler til slektning som har slitt ut forleden års julegavetøfler. Kjekt å gi bort ting som blir satt pris på. Og vaskemaskina sviver. Må feire mobilitet med å vaske sengetøy. Dessuten har jeg fått ny forsyning Nespresso *elsk * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #2387 Del Skrevet 5. februar 2022 Tålmodighet, vær min venn. Maskin nr. 2 står på og jeg satte på "anti-allergi" programmet. Kjører det en gang innimellom når jeg vasker sengetøy. Det tar liiiiiiiitttt lenger tid enn vanlig 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 5. februar 2022 #2388 Del Skrevet 5. februar 2022 Cata skrev (6 minutter siden): Tålmodighet, vær min venn. Maskin nr. 2 står på og jeg satte på "anti-allergi" programmet. Kjører det en gang innimellom når jeg vasker sengetøy. Det tar liiiiiiiitttt lenger tid enn vanlig 60 grader. Jeg hang opp sengetøyvasken for drøye 4 timer siden med mål om at det er tørt før jeg skal finne senga. Men her ble det 90 grader med "speed"-funksjon, dermed ca 1 time 40 minutter. Holder det... Glemmer jeg speed-knappen snakker vi 2 timer 50 minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #2389 Del Skrevet 5. februar 2022 Roadrunner skrev (1 minutt siden): Jeg hang opp sengetøyvasken for drøye 4 timer siden med mål om at det er tørt før jeg skal finne senga. Men her ble det 90 grader med "speed"-funksjon, dermed ca 1 time 40 minutter. Holder det... Glemmer jeg speed-knappen snakker vi 2 timer 50 minutter Hadde over tre på den anti allergien.... Jeg er suuuulten, men kan jo ikke gå på butikken før den er ferdig. Har ikke speedknapp på det programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #2390 Del Skrevet 5. februar 2022 Vask stoppet og lørdagsgrøten fortært. *mett* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #2391 Del Skrevet 12. februar 2022 Små gleder. For 2-3 uker siden tørket jeg støv av badevekta igjen og nå er jeg 1,3 kg ned siden 1. Februar. Muligens kan jeg begynne å tenke på å hale på dongeribukser igjen. Feit Cata i kombinasjon med vond rygg har gjort det lite fristende å manøvrere seg inn i "skinny jeans", men nå er ryggen bedre og det skader ikke om vekta er på vei ned heller. Tror forøvrig jeg må på langfart i dag. Det flyter garn rundt i heimen og en butikk i nabobygda tror jeg har et greit utvalg kurver. Kan iallfall samle rotet litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #2392 Del Skrevet 12. februar 2022 Dongeribuksa kom på. Delig å føle seg normal igjen og ikke se ut som "bag lady". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. februar 2022 Forfatter #2393 Del Skrevet 13. februar 2022 Fremdeles negativ. Var så mange som var vekk fra jobb i forrige uke at det var greit å ta en test nå før ny arbeidsuke i fall jeg skulle fått noen gratispassasjerer som jeg ikke merket noe til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. februar 2022 #2394 Del Skrevet 17. februar 2022 Cata skrev (På 12.2.2022 den 13.30): Dongeribuksa kom på. Delig å føle seg normal igjen og ikke se ut som "bag lady". Godt jobba 👍 Cata skrev (På 13.2.2022 den 16.20): Fremdeles negativ. Var så mange som var vekk fra jobb i forrige uke at det var greit å ta en test nå før ny arbeidsuke i fall jeg skulle fått noen gratispassasjerer som jeg ikke merket noe til. Håper du fortsetter å være negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 29. mars 2022 #2395 Del Skrevet 29. mars 2022 Her var det lenge siden noe skjedde.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2022 Forfatter #2396 Del Skrevet 10. april 2022 (endret) Skravla skrev (På 29.3.2022 den 15.41): Her var det lenge siden noe skjedde.... Ikke så mye som har skjedd her heller. Formen tok en liten tur for nedadgående samtidig som jeg ble klistret til TV og Kindle og fant ut at det i grunnen var OK med en liten nettpause. Vel, jeg har visst vært innom et par nettbutikker.... Er nå den lykkelige eier av ny skittentøysdunk (den gamle fra 1988 var iferd med å dekomponere), ny sportsklokke (jeg sverger - det var ikke min feil - den jeg hadde ble tilbakekalt av produsenten) og nye vårsko (definitivt min feil - impulshandling). Dessuten måtte sportsklokke ha seg noen alternative remmer for den som fulgte med var ikke spesielt god å ha på - venter enda på de fra ebay. Og på jobb klarte jeg nå før helga å få ervervet meg headset med aktiv støydemping. Yay. Jeg har nemlig tidvis en del tunge kjøretøy som freser forbi og det har en lei tendens til å skje når jeg er i Teamsmøte... Dessuten har jeg en svært så høyrøstet kollega i et nabokontor og veggene er papirtynne. Etter at alt det rabalderet inntraff samtidig her en dag så tenkte jeg at jeg fikk gjøre som flere av mine kolleger har gjort - gå til anskaffelse av lyddemper for øra. Informerte sjef om planene og fikk øyeblikkelig license to shop, testet et headset som en kollega hadde (funket fint) og gikk øyeblikkelig til anskaffelse av samme type. Det førte nesten til headbang . Hvorfor har jeg ikke gjort det før? Det ble såååå mye fredeligere . Jeg pleier virkelig ikke være så treg når det gjelder elektroniske duppeditter. Og dessuten prøvde jeg meg på jogging i går. 1,4 km hesblesende Cata stresset seg rundt en turvei. Fatter ikke hva som gikk av meg, men det kan jo være jeg prøver igjen for jeg klarte faktisk flere hundre meter uten å dø. Endret 10. april 2022 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. april 2022 #2397 Del Skrevet 10. april 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. april 2022 #2398 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg kan ta på meg litt av skylden for at du ikke orket jogge lengre i går. Fikk jo lurt deg ut på galeien med både karbonadesmørbrød og to kopper kaffe før joggeturen. Takk for koselig prat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. april 2022 #2399 Del Skrevet 10. april 2022 Sauen Shaun skrev (2 minutter siden): Jeg kan ta på meg litt av skylden for at du ikke orket jogge lengre i går. Fikk jo lurt deg ut på galeien med både karbonadesmørbrød og to kopper kaffe før joggeturen. Takk for koselig prat. Kanskje det heller var det som gjorde at det faktisk ble en liten joggetur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2022 Forfatter #2400 Del Skrevet 10. april 2022 Roadrunner skrev (3 timer siden): Kanskje det heller var det som gjorde at det faktisk ble en liten joggetur? Nope, årsaken var at jeg hadde vært stor i kjeften og nevnt ordet "jogging" i Traskekompaniet. Kunne liksom ikke bakke ut etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå