Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Legekontoret her bruker PasientSky-appen, og det har fungert veldig fint til fornyelse av resept. Enkelt og greit. Satser på at det ordner seg, @Cata :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, hvordan finner jeg ut om mitt legesenter bruker den?  (For senere anledninger altså.) Finnes det noen liste over sentre som bruker den appen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (15 minutter siden):

Hm, hvordan finner jeg ut om mitt legesenter bruker den?  (For senere anledninger altså.) Finnes det noen liste over sentre som bruker den appen? 

Aner ikke :klo:

Mener jeg fikk melding fra legekontoret om at de brukte den appen. Men er vel ikke så store forskjellen på den og helsenorge.no når det kommer til enkle henvendelser? Praktisk med app, og ligger forresten også en del informasjon fra legesenteret der (vikarleger, smitteinformasjon etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Praktisk med app,

Jepp, var det jeg tenkte på, men får klare meg med helsenorge. Det holder gudskjelov til mitt foreløpig sporadiske bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her frekventeres legekontoret så ofte at jeg ikke har behov for å fornye resepter via nett 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsenorge funka, men apoteket kranglet. Kranglerunde 1 hadde de for så vidt rett i for jeg kom 3 minutter før utleveringstid  slik den sto i resepten så resept var ikke kommet inn enda. Følte meg som den masekråka, men trodde jo ikke det var så på minuttet. (Det kjøres sikkert en spørring etter resepter kl 16.) 

Så jeg ventet noen minutter og prøvde igjen. Da var resepten inne og apoteker hentet, og det var jo ikke den samme som jeg har hatt før (pokker ta apotekenes evne til å gi ut billigere medisiner med samme virkestoffer). Så var det visst noe med antall doser også :klo: . Jeg aner da ikke hva jeg skal ha? Jeg forholder meg til resepten og aksepterer det (nølende) om de vil gi meg noe annet med samme virkestoff. Det er jo de som skal vite sånt. 

Ble ytterligere forvirret for jeg vet jeg har en resept liggende på noe nesespray mot allergi, men den har jeg ikke brukt på lange tider siden jeg tar tabletter og allergien har vært ganske snill med meg de siste par årene. Så jeg lurte et øyeblikk på om det var blitt noe feil og at det var den de fant resept på. 

Snakker om rot. Til slutt forbarmet en annen apoteker seg over meg og fisket fram en som jeg gjenkjente: "Det er vel den du skal ha? Nevn det for legen neste gang du fornyer så blir det mer oversiktlig."

Takk kjæresøtesnille. Jeg setter pris på folk som kan forklare "medisiner for dummies". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten greit å være paranoid light. Holdt på å google "stikkontakter" (ja, faktisk) siden jeg gjerne skullle ha montert noen fler i stua og ville se om det finnes noen der man fysisk kan slå av strømmen til apparater når man reiser vekk. Kunne vært OK til TV/dekoder/DVD. 

Og vips der kom det fykende en uønsket link i svalestup inn mot PC'n. Vel har jeg mac som ikke skal være så befengt med uhumskheter som Windows, men jeg kjører heldigvis antivirus likevel, så 'svopp' der satt småskummel link i karantene og kunne slettes behørig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, kollega og for tiden turvenninne foreslo vårt eget lille 1. mai tog i dag i selskap med bikkja hennes rundt en turløype. Været var fint så jeg takket ja. Prøver så smått å unngå å stryke med av inaktivitet igjen...

Fin tur så med smått og stort trasket vi over en mil, men løypa inneholdt noen spretne motbakker. Dette kommer jeg til å merke i enkelte legemsdeler i morgen, kjenner jeg. Kom hjem, dusjet og nå har jeg innviet airconditionfunksjonen på den nye varmepumpa. Yay, den virker. Det ble i overkant hett inne kjente jeg og nå når pollensesongen smått er i gang så lufter jeg helst ikke før etter solnedgang. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! 

Her en rolig tur i flatt terreng nå i ettermiddag. Ellers bare kost meg i finværet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy nerdefaktor i heimen nå. Vannalarm installert med Homey, og jaggu ble det med en liten bevegelsessensor også. (Hvis den går amok om natta når jeg sover så hyyyyyler jeg.) :ler: 

Sistnevnte måler også lys og temperatur så kanskje jeg kan finne en halvfornuftig anvendelse der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (34 minutter siden):

Høy nerdefaktor i heimen nå. Vannalarm installert med Homey, og jaggu ble det med en liten bevegelsessensor også. (Hvis den går amok om natta når jeg sover så hyyyyyler jeg.) :ler: 

Sistnevnte måler også lys og temperatur så kanskje jeg kan finne en halvfornuftig anvendelse der. 

Måler den om vannet beveger seg? Så om du har en stor dam på gulvet så går det fint - bare den ikke beveger seg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Måler den om vannet beveger seg? Så om du har en stor dam på gulvet så går det fint - bare den ikke beveger seg? :klo:

Neiiii, Tøtta... :klaske: . Vannalarmen måler vann og varsler hvis den blir våt på sine små føtter.  Bevegelsessensoren måler bevegelse, sikkert på vann også men når det opp til 5. hylle i bokhylla så sliter jeg virkelig. Men bevegelsessensoren måler temperatur og lys også og det kan jeg nok bruke til mer. 

Skal se om jeg får den til å slå varmepumpa over på kjøling dersom temperaturen overstiger "sinnsvakt høyt" (jeg har en varm stue ja). Pumpa har jo termostat men stiller jeg inn drømmetemperatur så vil den jo ligge og kjøre over og under hele tiden og trekke hysterisk masse strøm så jeg vil den bare skal slå over på kjøl når det er fare for at jeg blir kokt. (Skråtak er no' dritt i mange sammenhenger.) 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det er jo ikke like morsomt å forstå den faktiske meningen - det vet jo du alt om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

:fnise:

Det er jo ikke like morsomt å forstå den faktiske meningen - det vet jo du alt om! 

Hence 5. hylla :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Hence 5. hylla :nigo: 

Da kalles det basseng :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel strengt tatt innbruddsalarm der også :fnise: . Hvis noen tasser rundt på dagen mens jeg er på jobb så er det på tide å bli skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye jeg aldri har tenkt på at kunne vært nyttig, mvh hun som aldri har eid eller sett poenget med en mikrobølgeovn, og synes det er helt uproblematisk å vaske opp for hånd, mens jeg hører på en cd. Eller en kassett.:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (55 minutter siden):

Det er så mye jeg aldri har tenkt på at kunne vært nyttig, mvh hun som aldri har eid eller sett poenget med en mikrobølgeovn, og synes det er helt uproblematisk å vaske opp for hånd, mens jeg hører på en cd. Eller en kassett.:fnise: 

Var det nå jeg skulle nevne at det er minst 4 år siden jeg hadde på en CD? :fnise:  Stereoen døde i grunnen ved overgangen til DAB (CD spilleren funker, men musikk er ikke overvettes mye på her i heimen og om den er så bruker jeg Sonos). MIkrobølgeovnen har derimot tjent meg trofast i mer enn 10 år og er i bruk minst en gang i uka til lørdagsgrøten. (Ja, jeg kunne kokt selv, men det blir gjerne i meste laget så Fjordland funker fint.) 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer glatt at elektronikkstæsjet er vel så mye leketøy for hobbynerden da. Jeg hadde sikkert overlevd uten de siste tilskuddene til heimen, men det er jo moro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel også sies at den fullstendige mangelen på interesse her veier minst like tungt som fraværet av nytte og behov.. Jeg krøp til korset her i vinter og lastet motvillig ned Vipps, det er på det nivået det ligger :fnise: 

Cata skrev (17 minutter siden):

(Ja, jeg kunne kokt selv, men det blir gjerne i meste laget så Fjordland funker fint.) 

Jeg kan jo ikke la være å påpeke at fordelen ved å lage selv er nettopp at du kan regulere mengden etter behov... Akkurat når det gjelder risengrynsgrøt koker det gjerne ned til (pun not inteded) om jeg har planer om rislapper eller ikke (og som regel har jeg det). :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...