Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Daria skrev:

Om du ikke allerede har gjort det (og fortsatt at du har en, selvfølgelig), tenker jeg at dette også er tidspunktet for å bringe fagforeningen på banen.

Nja, da må jeg i tilfelle gå til fagforening sentralt. Den gruppen vi har på jobb er så liten at der er det ikke hjelp å få. Vi opprettholder den bare for å ha en representant i beslutningsprosesser  og slikt. Involverte dem en gang før da jeg begynte å få en del "truende" utsagn fra sjef om omplassering, bare for å få litt rede på hvordan jeg burde håndtere saken. Jeg hadde ikke så mye i mot å bli flyttet på, men jeg var lite begeistret for å bli det på feil grunnlag. Det ble for øvrig ingen forflytning for ingen hadde bruk for meg akkurat da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk hjelp fra sentralt hold, min lokale følte seg ikke erfaren nok til å håndtere det (en vurdering jeg forsåvidt ikke var uenig i...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daria skrev:

Jeg fikk hjelp fra sentralt hold, min lokale følte seg ikke erfaren nok til å håndtere det (en vurdering jeg forsåvidt ikke var uenig i...).

Godt tips. Det skal jeg tenke på. Skal se hva som kommer ut av møtet med leder og HR over helga, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1:

Fagforeningen er til for å brukes ved behov. Om din lokale ikke er de du ønsker å bruke så ta kontakt med de sentrale. Alternativt kan det være lurt å ta med noen andre om du ikke ønsker å bruke fagforeninngen til akkurat dette. Men det er lurt å ikke forsøke å løse alt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om dette er fagforeningsmat. I mine øyne er det mer helsevesen, hvilket jeg faktisk har kontaktet. Det jeg derimot ikke skjønner er alt oppstyret. Folk er sykemeldt i ukesvis uten annet enn "bli frisk snart", men kommer jeg med noen skarve prosent i et par uker så settes himmel og jord i bevegelse virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin, og midt oppi alt dette nestenutebrentogkollapset greia så blir jeg da forsøkt headhunta via LinkedIn. Det er for så vidt positivt i min alder, men nå er det to i rask rekkefølge som har prøvd å få meg utenlands. Kjenner det ville vært vesentlig mer interessant for 10-15 år siden enn det er nå.  Liker nærkontakt med norsk folketrygd, jeg, i fall helsa skulle havarere totalt og jeg får bruk for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et greit kort å ha på hånda ovenfor arbeidsgiver, å kunne påpeke at du er ettertraktet. Men norsk folketrygd er absolutt gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående arbeidsgivers reaksjon på sykemeldingen. Er det noe du kan ta opp med fastlegen? Tenker på om vedkommende har mulighet til å være mer spesifikk i behovet ditt, eller om det kan være alternativ med større/full sykemelding? Har som du skjønner ikke mye erfaring eller kjennskap til dette, men tenker bare litt høyt her. Det viktigste er jo at du blir ivaretatt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roadrunner skrev:

Angående arbeidsgivers reaksjon på sykemeldingen. Er det noe du kan ta opp med fastlegen? Tenker på om vedkommende har mulighet til å være mer spesifikk i behovet ditt, eller om det kan være alternativ med større/full sykemelding?

Det skal han pent få lov til. Jeg akter å innfinne meg til en oppfølgingstime, og så si fra at hvis han vil sende meg til psykolog så gjerne det hvis han kan finne en brukbar en.  Jeg protesterte først for det er jo arbeidssituasjonen som er tullete, men jeg ser psykologer står nevnt alle veier og hvis han kan hoste opp en med erfaring i stresslidelse/utbrenthet så skal jeg gå for det. Fikk også tilbud om SSRI, men som jeg sa - jeg er jo ikke deprimert. Men han mente det kunne bidra til å slappe av kroppen og det tror jeg så gjerne. Jeg har ikke sovet så godt på 35 år som de årene jeg gikk på SSRI. Av en eller annen grunn er nattesøvn og jeg normalt ikke særlig gode venner. 

Har lest litt om fenomenet og det er faktisk nesten komisk. Jeg passer inn på så godt som alle punkter. Hadde jeg ikke selv visst at jeg faktisk opplever alle de symptomene så ville jeg nesten trodd jeg faket dem etter artikkelen. 

Brystsmerter, yes. Rotete fordøyelse, check. Dissosiering fra jobboppgaver - er der. Hodepine, nja - som følge av de konstant knytte musklene. Energiløs utenfor jobb? Spør gulvene mine om når de sist fikk en såpevask. Osvosvosv. Eneste jeg ikke kan påberope meg er endret apetitt (dessverre, akkurat den kunne jeg faktisk gjerne ønsket meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Møte med leder og HR i dag og med ett hadde pipen fått en annen lyd. Den først foreslåtte sykemeldingen var med ett OK likevel, HR ville bare ha en annen dag enn den jeg hadde foreslått. Greit nok for meg, jeg lot meg liksom ikke sykemelde for å få en ekstra langhelg. Og en av de større oppgavene mine er midlertidig lempet over på en kollega som med ett er kommet inn i organisasjonen igjen etter å ha jobbet i en annen avdeling i noen år. Puster litt lettere i dag, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Bare det å føle at man møter forståelse og blir tatt på alvor gjør jo ofte ting litt lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daria skrev:

Så bra. Bare det å føle at man møter forståelse og blir tatt på alvor gjør jo ofte ting litt lettere. 

Så sant. Trenger da ikke i den sammenheng å nevne at ved siste ekstraoppgavefordeling så foreslo jeg faktisk å involvere returnert kollega for en periode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevare meg vel. Jammen har det ikke dukket opp en jobb der ute som faktisk er svært egnet for meg å søke på. :yvonne: Tok en sveip innom diverse "stilling ledig" sider som jeg følger med på og der poppet den opp gitt. Tydeligvis lagt inn i dag, for den var ikke der i går. Her må CV finpusses for den der sto det potensielt "Cata" på med tanke på formulering og muligheter og bakgrunnen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Daria skrev:

Så spennende - og så god timing... :hoppe: 

Ja, nemlig. Her må CV finpusses i helga, kjenner jeg. Og venninne som er HR sjef i et annet firma skal få den ære å lese gjennom den før den fyker avsted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

Wow! Så spennende! :hoppe:

Ja, det så virkelig veldig bra ut. Har ingen garanti for å få den selvsagt, men ser absolutt ut som en type jobb der både utdannelse og erfaring jeg har opparbeidet meg kan være nyttig å ha med i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...