Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2016 #381 Del Skrevet 13. januar 2016 10 timer siden, Cata skrev: NyeTusle likte ikke virtual wall'ene. Juks og fanteri... Jeg må nesten ha et par sånne for å holde ham unna trøbbel, så da blir det ny investering. Nuvel, heimen er mer støvfri enn på lange tider nå. Denne modellen er tross alt mindre ilsken enn GamleTusle som rotet seg bort i alle kriker og kroker og gjorde sitt beste for å ommøblere. Tror denne skjønner at det er vegg eller stol litt kjappere så den ikke går så hardt på. Men koselig med "kjæledegge" da. Han røyter i allfall ikke, snarere tvert i mot. Så nå sitter jeg her og har duften av nybakte brød i huset, to nye kort er laget (vennene mine må jammen begynne å ha bursdager snart så jeg får sendt noen...) og for en gangs skyld er det nesten vindstille ute. Kort sagt råder det ro og fred i heimen. Det bør det da helst også, for jeg er i gang med trening igjen etter litt slapp juleferie. Lørdag jogget jeg, søndag trente jeg styrke og i går var jeg på spinning. Beina bærer bud om sistnevnte i dag. *småstøl* Hint-hint... Sauen har bursdag om et par måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 13. januar 2016 #382 Del Skrevet 13. januar 2016 12 timer siden, Cata skrev: NyeTusle likte ikke virtual wall'ene. Juks og fanteri... Jeg må nesten ha et par sånne for å holde ham unna trøbbel, så da blir det ny investering. Nuvel, heimen er mer støvfri enn på lange tider nå. Denne modellen er tross alt mindre ilsken enn GamleTusle som rotet seg bort i alle kriker og kroker og gjorde sitt beste for å ommøblere. Tror denne skjønner at det er vegg eller stol litt kjappere så den ikke går så hardt på. Men koselig med "kjæledegge" da. Han røyter i allfall ikke, snarere tvert i mot. Så nå sitter jeg her og har duften av nybakte brød i huset, to nye kort er laget (vennene mine må jammen begynne å ha bursdager snart så jeg får sendt noen...) og for en gangs skyld er det nesten vindstille ute. Kort sagt råder det ro og fred i heimen. Det bør det da helst også, for jeg er i gang med trening igjen etter litt slapp juleferie. Lørdag jogget jeg, søndag trente jeg styrke og i går var jeg på spinning. Beina bærer bud om sistnevnte i dag. *småstøl* Men hvilke Tusle har du, og hvor mye kostet den? Så flink du er til å trene! Her har jeg ikke gjort mye utenom yoga i helga, og ridetime på mandag. Formen er ikke helt 100 %, men satser på yogatime på fredag og en løpeøkt på mølle før jobb på lørdag. Sånn siden du hevder det kommer til å gå fort til september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #383 Del Skrevet 13. januar 2016 7 timer siden, Wolfmoon skrev: Men hvilke Tusle har du, og hvor mye kostet den? Så flink du er til å trene! Her har jeg ikke gjort mye utenom yoga i helga, og ridetime på mandag. Formen er ikke helt 100 %, men satser på yogatime på fredag og en løpeøkt på mølle før jobb på lørdag. Sånn siden du hevder det kommer til å gå fort til september Jeg har RoombaTusle nr. 615..., til 3999 på Expert. Min gamle var 460 hvis jeg ikke husker feil, og dermed er altså Virtual Wall inkompatible. Det falt meg ikke inn å se etter noe sånt så dermed gikk jeg i baret. Du kan gjerne beundre treningsiveren altså, for nå kommer jeg rett fra 45 minutter styrketrening. Dvs. egentlig ikke. 10 minutter var oppvarming med løping på mølle og så 35 minutter styrke med slynger og gymball etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #384 Del Skrevet 13. januar 2016 9 timer siden, Sauen Shaun skrev: Hint-hint... Sauen har bursdag om et par måneder... *noterer* Jeg er glemsk, så det kan komme et par kort med et par ukers mellomrom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 13. januar 2016 #385 Del Skrevet 13. januar 2016 3 minutter siden, Cata skrev: *noterer* Jeg er glemsk, så det kan komme et par kort med et par ukers mellomrom... Det skal jeg tåle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #386 Del Skrevet 16. januar 2016 + = Cata rydder Jula må ut! Skulle egentlig tatt den i uka som var, men det blåste sånn at jeg orket ikke gå på loftet. Huset er jo egentlig tett, men jeg så for meg at det ville fyke med GLAVA dersom jeg åpnet loftsluka. Dessuten var jeg for trøtt. Men nå er det ikke bønn for gikta lenger. Det må ryddes. Gruer som faen. Men etter 2,5 kaffekopper kan jeg vel ikke utsette det lenger og dessuten blir det kjekt å få det gjort. Nisser er søte, men de er ferdig med sesongen nå. Trøsten er at Tusle da kan få utfolde seg i all sin prakt etterpå. Jeg fant det viselig å ikke la ham involvere seg for mye med juletreet. Det kunne medført et visst svinn i beholdningen av pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #387 Del Skrevet 16. januar 2016 Jula er pakket sammen og i år tror jeg jammen jeg har fått med ALLE nissene. Tusle har tuslet, men måtte få litt påfyll før han tar gangen. Deretter skal jeg gå over med støvmopp og mikrofiber på kjøkken og bad, så blir det nok bra. Jeg har til og med fått på duker. Egenheklet på kjøkkenbordet, og egen hardangersøm på stuebordet. *føler seg huslig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 16. januar 2016 #388 Del Skrevet 16. januar 2016 Wow, det må jeg si, du er jo ikke bare husmoremne, jeg tror rett og slett du er husmor! Jeg fikk ned jula tidlig i år, det vil si jeg tok den aldri frem, men jeg har en amaryllis som fortsatt blomstrer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #389 Del Skrevet 16. januar 2016 1 minutt siden, Wolfmoon skrev: Wow, det må jeg si, du er jo ikke bare husmoremne, jeg tror rett og slett du er husmor! Jeg fikk ned jula tidlig i år, det vil si jeg tok den aldri frem, men jeg har en amaryllis som fortsatt blomstrer da Da leder vel jeg, på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #390 Del Skrevet 17. januar 2016 Hm, sol og fint vær ute. Egentlig har jeg mer lyst til å gå tur enn dra og trene, men tenker treningssenteret vinner. Jeg kom litt på etterskudd i jula så jeg må ta meg opp igjen. Spørs om det blir et par kort i dag også, selv om "ferdig" bunken begynner å bli en anelse full... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. januar 2016 #391 Del Skrevet 17. januar 2016 Kom deg på trening! For jeg har løpt på mølla i dag, og dette er jo tross alt en konkurranse Ikke noe fint vær på meg, for nå er jeg stuck på jobb til lenge etter at sola har gått ned i kveld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #392 Del Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, Wolfmoon skrev: Kom deg på trening! For jeg har løpt på mølla i dag, og dette er jo tross alt en konkurranse Treningssenteret vant! *føle seg flink* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #393 Del Skrevet 22. januar 2016 Data er bare gøy når det virker. Min har ikke virket på 2-3 kvelder. Aner ikke hva som har vært galt, men noen sider har vært helt umulig å søke opp, som f.eks. yr.no og ebay. Nåja, manglende tilgang til sistnevnte er ikke bare av det onde... Men uansett, når jeg søker vil jeg gjerne at sidene jeg søker på skal komme opp. Så jeg har slettet logger og cookies og foretatt en aldri så liten "clean up" og resultatet? Akkurat like håpløst. Etter to kvelder med periodisk banning over fenomenet kontaktet jeg venninne som er litt mer inni datasystemer enn jeg. "Høres ut som DNS problem!" sa hun. Attedetvar???? Link fulgte og et par lys gikk opp for meg. Så ble det bytte av DNS og nytt forsøk. De sidene som jeg før hadde fått opp uten problemer kom fremdeles opp (enda noe), og det virket som de gikk raskere å laste. Dessverre var effekten på de øvrige sider like fraværende. Mer banning. Testen hadde jo funket???? Vel, da prøver man atter en gang restart, og vips.... Yr kom opp i et piff. Hah! (Nå er jeg ikke riktig så besatt av værmeldingen som det kan virke, men det er en enkel og grei side som jeg frekventerer i blant så den var lett å bruke som testobjekt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #394 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg har fått "virtual wall"er som passer til Tusle, tror jeg i allfall. (Må prøves i kveld) Dessuten streiker jeg. Det blir ikke aktuelt med spinning i kveld. Deltok på et "treningsevent" i helga og er godt og grundig mør i lårene. Det er absolutt ikke noe å sette seg på en spinningsykkel med, kjenner jeg. Dog kvinnet jeg meg opp til en tur på treningssenteret, men nøyde meg med å trimme de øvre regioner, så å si. 4 økter à 45 minutter kjennes i skrotten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #395 Del Skrevet 26. januar 2016 Den 16. januar 2016 at 14.13, Wolfmoon skrev: Wow, det må jeg si, du er jo ikke bare husmoremne, jeg tror rett og slett du er husmor! Nå er jeg i emning ja. En av de tingene jeg ikke liker av husarbeid er å lage middag. Det er kjedelig og det blir det samme om att og om att. I helga fikk jeg høre rykter om at det faktisk er mulig å kjøpe sånn "matpakke" levert på døra også her i langtvekkistan. Jøss, den hadde jeg ikke ventet. Sjekket med en kollega som jeg hørte snakk om brukte den løsningen og, joda, bare godord. God mat, greie oppskrifter og bra variasjon. Jeg hopper i det og prøver. Jeg kan alltids røre sammen noe, så lenge noen andre har tenkt for meg Bestiller ikke full uke og heller ikke hver uke, men starter litt forsiktig, så får vi se. Satser på at det kommer til å bringe litt sårt tiltrengt variasjon i menyvalget her i huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 26. januar 2016 #396 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg hadde en slik en periode, var veldig kjekt, men synes de ble litt for store. Kanskje særlig fordi jeg jobber mye kveld, så det er begrenset hvor mange middager jeg faktisk lager på en uke. Men for variasjonens skyld var det knall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #397 Del Skrevet 26. januar 2016 2 minutter siden, Wolfmoon skrev: Jeg hadde en slik en periode, var veldig kjekt, men synes de ble litt for store. Kanskje særlig fordi jeg jobber mye kveld, så det er begrenset hvor mange middager jeg faktisk lager på en uke. Men for variasjonens skyld var det knall! Er litt begrenset med hjemmemiddager her også, så dermed går jeg ikke for leveranser hver uke, i allfall ikke sånn i første omgang. Tenker som så at sammen med enkelte kantinemiddager på jobb og mine vanlige middager (heri inkludert Fjordland ) så blir det greit med litt variasjon. Når jeg har maten og oppskriften så må jeg nesten lage og spise den også - selv om torsk med kaperssmør høres litt vel eksotisk ut for meg... Vel, ikke torsken da, men det smøret. Ser dessuten at de har for 1-2 personer, så jeg går for den. Blir det to måltider så får jeg fryse ned andre halvparten og varme opp igjen den uka jeg ikke har "matpakke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #398 Del Skrevet 30. januar 2016 Åå, moi er trøtt. Eller snarere sliiiiiten. De to siste dagene har vært tøffe for en gammel dame. Torsdag startet friskt. Opp kl. 6 som vanlig, spise frokost og stelle seg og hive seg i bilen. Så avsted til utenbys møte nr. 1. Det varte 3-4 timer, så var det avsted til møte nr. 2. Der hadde jeg klarte å misforstå noe så til de grader... Jeg trodde dem jeg skulle møte hadde kontorer myyyyyye nærmere møte nr. 1. Aner ikke hvordan jeg klarte det der, for jeg vet jo egentlig at de har flyttet selv om de hadde kontorer rett ved for noen år siden. Argh! Etter litt telefonering og oppklaring av geografiske forhold så var det bare å hive seg i bilen og kjøre. Heldigvis ikke verre enn 10-15 minutterst tur, men når jeg hadde ventet det var ca. vegg i vegg så ble det litt ekstra. Selvsagt klarte jeg å ta av i feil kryss, til tross for GPS så det ble vendereis og ny innseiling. Men jeg fant fram i tide. Så nytt møte i 3 timer. Jeg var stort sett "lyttende deltaker". Så var det å slenge på seg kåpe og bil og sette avsted igjen. Da måtte jeg rekke fly til Oslobyen, der jeg skulle på møte fredag. *puh* Som vanlig er når jeg flakser så var flyet forsinket. Dermed begynte det å spøke for middagen som jeg hadde avtalt med en Oslovenninne på kvelden. Jeg var i grunnen ganske takknemlig for mine stadig mer løpstrente ben da jeg sprintet gjennomg Gardermoen for å rekke første og beste flytog. . Vel, det lyktes. Toget gikk 2 minutter etter jeg hadde slengt meg inn og jeg kom bare 5 minutte for sent til spisestedet.At det tok 5 minutter til før jeg kom meg inn får stå for deres regning.... Ble for øvrig en vellykket kveld. Koselig med venninneskravling over en matbit, og enda triveligere når vi ses såpass sjelden som vi gjør. Vel, jeg kom omsider deisende inn på hotellet kvart på elleve om kvelden - rimelig mør. Nytt møte i går, og så rett til flyplassen igjen og hjem. Nokså luftig landing, men så lenge hjulene tar bakken før vingen, er jeg i grunnen greit fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. februar 2016 #399 Del Skrevet 1. februar 2016 God morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #400 Del Skrevet 2. februar 2016 Så har man prøvd to dager med "Godt levert". Suksess i heimen. Selv jeg klarer følge de oppskriftene der med bra resultat. OK, jeg er ikke så elendig kokk altså, men det blir mye lettere når man vet man har alle ingredienser med og slipper å rote gjennom alle skuffer og skap. Så jeg er så langt fornøyd. Nesten så jeg bestilte for neste uke også, men ser at jeg får minst to dager mat fra hver rett, og med kun kjøl og frys til rådighet, hvorav frysedelen er nokså full siden jeg baker og fryser ned brød selv, så får jeg moderere meg en smule og følge opprinnelig plan. Men tror dette blir innmari bra for mitt kosthold. Har jo spist grønnsaker to dager på rad nå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå