Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Ja, så menn.... Google er min venn, men verktøykassa er ikke. Må skrus opp og jeg har ikke skrutrekker som passer. Saken overlates herved til ekspertisen.

Da er det like greit å vente på ekspertene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det like greit å vente på ekspertene! :jepp:

Jepp, jeg kjenner min begrensning. Får bare håpe rørleggeren kommer som lovet i morgen. Selv om det ikke er superkrise så vil jeg ha fungerende toalett før påskehelga.

Har forresten vært flink i dag. Har vært på utetrening (intervalltrening) med løpegruppa, og det i et temmelig kjølig regnvær. Vel, vi holdt jo varmen :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger kom og rørlegger fikset - håper jeg. Det funket i allfall greit da vi testet, og vi testet 4 ganger for å være sikre. Litt mer skeptisk til at det sildret vann ut av stoppkranen på inntaket til cisternen. :klo:

Rørleggeren tok det imidlertid rolig, justerte kranen og vips så var det tett. Det var visst sånt som kunne hende. Jeg er litt paranoid med tanke på vann, så jeg sjekket godt, men ikke en vanndråpe å se etter justeringen og ikke nå når jeg kom hjem fra jobb heller. Så han hadde nok rett.

For øvrig har det vært dagen for overraskelser. Siden jeg er litt lei av all ferieringen og hadde noen månedsrapporter som måtte inn før påsken er omme så dro jeg på jobb. Der fikk jeg høre nytt. Første nyhet kom i form av at sjefen min lett stresset kom inn: "Du, det ligger en mail fra personalsjefen der om at en del av dine oppgaver skal overføres til en annen - overse den, vi må så klart diskutere det internt først."

Jaha????

Jeg bladde etterhvert opp mailen og så hva som sto, og ganske riktig, noen oppgaver jeg har hatt i haugevis av år skulle visstnok overføres til en kollega som er kommet hjem etter å ha vært stasjonert utenlands noen år. Så fort kan det gå. Men når det er sagt så gadd jeg ikke bli hysterisk, for flere av disse oppgavene har jeg selv signalisert jeg kunne tenke meg å gi slipp på, og en burde jeg aldri hatt i utgangspunktet, så jeg tror ikke jeg gidder protestere helhjertet. Kun en av oppgavene sa jeg at jeg ville ha en finger med i enda. Den innebærer nemlig et formelverk som man må kjenne ganske godt, og min hjemvendte kollega er IKKE glad i denslags oppgaver. Men det er jo litt spesielt å komme fra ferie og oppdage at man tilsynelatende er blitt noen oppgaver fattigere.

Spørsmålet blir bare hvor glad jeg er for det som de vil prakke på meg i stedet, men jeg gir meg ikke uten disputt. Noe kan jeg ta, noe annet bør jeg ikke ta av organisasjonsmessige og menneskelige grunner.

I samme runde kom spørsmål om kontorbytte. Jeg liker kontoret mitt, jeg :(... Det ble imidlertid ganske komisk, da 2 av mine kolleger også var forespurt om å bytte til samme kontor som jeg ble spurt om jeg ville flytte til, og han som "bor" der vil heller ikke gi slipp på det :ler: så jeg foreslo at vi tre ufrivillige konkurrenter fikk ta med oss laptope'ene våre og flytte inn der alle sammen. Det ordner seg nok.

Siste sjokk kom da en av mine kolleger konstaterte: "Og så får du nye naboer!"

Hæ?

Han er i familie med naboene mine og hadde fått høre at de har kjøpt leilighet i et nytt leilighetskompleks som skal bygges. :sur: Pokker også. De er ca. de ideelle naboer og selv om det sannsynligvis blir OK folk som kommer etter dem også, så vet man hva man har men ikke hva man får, så jeg er ikke overentusiastisk. Men forhåpentlig blir det ikke krise. Det er et fredelig nabolag dette, med stort sett eldre, rolige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det flytter inn en kjekk ungkar i passende alder :nigo:

Det var min første tanke også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godmorgen :kaffekopp:

I dag er morgenen for ettertenksomhet. Har kjøpt vidundermiddel for dusjvegger så jeg lurer på om jeg skal prøve det når morgenkaffen er fortært. Glasset er ikke groskittent, men aller nederst så er det tydelig at det har vært brukt i noen år. Så før påsken var jeg innom rørleggeren og spurte om de hadde noe som egnet seg bedre enn vanlige vaskemidler. Det hadde de....

Spent på om det virker.

Har også en løs plan om joggetur i dag. Dvs. jogge skal jeg, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg på 10 km. Må jo ha distansen inne noen ganger før jeg skal løpe for alvor.

Hadde forresten en hyggelig dag i går. Tok meg en kjøretur og besøkte en kjenning. Så vi ruslet tur, spiste lunch og skravlet masse - pluss at vi fortærte vel halvannen termos kaffe til sammen :ler: . Absolutt godkjent dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 km er unnagjort - noenlunde joggende. Altså, jeg jogget hele veien, jeg gikk ikke, men jeg stoppet et par minutter da jeg møtte et par jeg kjenner på en tursti. Men et par minutter pratestans synes jeg må være lov.

Jeg kan for øvrig berette om at de siste 2 km var ganske vonde. Da hadde legger og knær fått nok, syntes de visst... :fnise: . Men tror det går bra. Tok meg god tid etterpå til å rusle rundt så jeg fikk roet ned beina, ellers hadde jeg vel blitt stokk stiv i morgen. Nå har jeg sjans føler jeg.

Jeg er kjempestolt :strix:

Rett og slett.

Dette har jeg ikke gjort siden jeg var 26, og skal jeg være helt ærlig så gjorde jeg det knapt nok da heller. Jeg klarte det en gang på trening, men så feilet jeg da jeg skulle løpe kvartmaraton for kroppen slo seg helt vrang. Men nå tror jeg kroppen tåler det bedre, for jeg er nok generelt sett bedre trent nå enn jeg var da.

Ah, for en følelse av å ha oppnådd et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vel gjennomført 10 km! Sikkert veldig lurt å gjennomføre noen 10 km før man skal løpe løp, for det hadde ikke jeg gjort i fjor, og det var tungt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen i beina er faktisk ikke så aller verst. Klarte å komme meg opp fra do uten å hale meg opp med hendene :ler:. Altså forbausende bra. Jeg hadde regnet med at knærne kom til å protestere noen dager siden jeg har et halvdårlig kne etter skade i ungdommen, men begge knær er brukbart rehabilitert allerede. Sånt kan man like.

Andre enden er det verre med. Hodet er ikke helt med på notene. For det første har jeg notorisk stramme nakkemuskler for tiden, og sånt blir det fort hodepine av. Dessuten prøvde jeg å slå meg selv i svime i går (lyktes ikke). Jeg skulle hente noe i en hylle, bøyde meg ned og tenkte ikke over at jeg har skråtak over den hylla. Dermed knallet jeg pannebrasken rett i kanten der det er overgang mellom skråtak og "ark". Den satt. Unngikk blodsutgydelse og kul, men er skikkelig øm. Tenker nakken skal få seg en runde med massasjepute i dag og så blir det rolig rusling utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AU! Høres absolutt ikke godt ut å skalle slik. God bedring til hodet ditt. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et hardt møte :fnise: . Men har da også treskalle så jeg klarer meg nok. *synes bruk av sykkelhjelm innomhus er å overdrive sikkerheten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet er bedre. Rygg og nakke fikk seg en skikkelig runde med massasjeputen. Det hjalp betraktelig. Nå har jeg vært ute og gått tur i en time og fått meg en dose lavterskeltrim. Fant det ikke tilrådelig å stresse knærne i dag, når de nå faktisk oppfører seg såpass pent.

Er fremdeles øm i pannebrasken så jeg holder meg langt unna skapdører og skråtak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en godkjent dag. Jeg liker påske!!! :kaklehone:

Startet dagen rolig med frokost, PC og kaffe før jeg etterhvert satte meg i bilen og dro på besøk til kjente noen bygder unna... Sånt kan man gjøre i ferien når man har god tid. Det ble noen timer i bil, masse hyggelig skravling og en tur ut på spisested som hadde åpent.

Så ble det godt og vel like mange timer i bil tilbake igjen. Tok annen rute på hjemreisen enn på utreisen. Man må jo variere litt :opplyser: .

Nå skal jeg ta meg en runde med massasjeputa tror jeg. Nakken er stokk stiv. Bilkjøringen har ikke skylda, men det hjelper vel neppe voldsomt med flere timer bak rattet når jeg først har en stokk tredd ned gjennom nakken. Eller det føles i allfall sånn.

Er fremdeles øm i øverste etasje etter møtet med skråtaket forleden, men hodepinen er i allfall vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Siste påskedag. Jeg som begynner å få taket på denne ferieringen nå :ler: .

Men det blir godt å komme tilbake på jobb også, for all del. Hverdagene er nå strengt tatt ikke så aller verst.

Har hatt en travel feriedag i dag. Startet med frokost, så ble det en tur på trening. Man må jo trene litt styrke også, ikke bare løpe. Vel hjemme igjen tok jeg fram sykkelen, vasket den, oljet kjedet litt og fylte mer luft i dekkene. Har en liten plan om å sykle til jobb i morgen. Temperaturen begynner så smått å tillate det tror jeg, og yr påstår det ikke skal regne. Blir deilig å komme i gang igjen selv om det har vært litt godt å dovne seg med bilkjøring i vinter også.

Da sykkelen var ren og pen så fortsatte jeg suksessen. Det er visst sånn noenlunde min tur til å vaske trappa i oppgangen så jeg byttet til nytt vann og tok den i samme slengen før jeg gikk inn og dusjet.

Så var det bare å hive seg i middagslagingen. På menyen sto hjemmelaget kjøttsuppe. Da har jeg mat i morgen også - minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...