Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skrev du også for et par sider tilbake 🤣 Synes ikke det er så gale jeg! Selv ikke med skarre r! 

 

Anonymkode: 274c2...d88

Siden jeg nå ser at tråden er opprinnelig fra 2014-2018, så er det nok ikke så rart jeg ikke husket det :)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror, Vesla, Velte, Lill osv som er søte på små men rart på voksne og eldre. 

Navn med sær og uvanlig staving. Chaminna, Zeke, Annabehlle, og andre rar bruk av stum H, z over s eller rare aksenter. Eller feil aksent. 

Navn fra kjent fantasy, enten det er Sol Angelica eller Arya, Sansa og Theon. Eller Arwen. 

Moderne jålenavn som ser engelske ut. Liam, Jessica, Cassandra, Lloyd, Kevin.. 

 

Hadde foretrukket både Ronny, Bjørg, Reidun og Kåre over disse over. 

Anonymkode: 62c97...4ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke nye navn som Leander, Nathaniel, Matheo, Michelle og Mariell. Da hadde jeg faktisk heller kalt barnet mitt for Eldbjørg eller noe.

Anonymkode: cb246...fb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske navn på unger med helnorske foreldre. Som Liam, William, o.l. 

Anonymkode: db4e3...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange navn som jeg ikke ville ha brukt. Adolf, Vidkun, Cruella for å nevne noen. Alle "motenavn" som ingen greier å uttale riktig. Doble navn som Kurt Kåre for ekspempel. Det finnes ett hav av grusomme navn.

Anonymkode: 0417d...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om en ting, for det er noe jeg oppriktig er nysgjerrig på.. 

Hva er det folk har imot navnet Silje? Jeg vet det var veldig populært på nittitallet, for jeg hadde mange venninner som het det, men var det liksom datidens unge mødre-navn? Bare spør fordi jeg heter Silje selv, og for meg er det jo bare et helt vanlig navn 🤷🏼‍♀️ men jeg ser jo at det er mange som har sterke meninger om det. 

Anonymkode: 4c27d...7db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre om en ting, for det er noe jeg oppriktig er nysgjerrig på.. 

Hva er det folk har imot navnet Silje? Jeg vet det var veldig populært på nittitallet, for jeg hadde mange venninner som het det, men var det liksom datidens unge mødre-navn? Bare spør fordi jeg heter Silje selv, og for meg er det jo bare et helt vanlig navn 🤷🏼‍♀️ men jeg ser jo at det er mange som har sterke meninger om det. 

Anonymkode: 4c27d...7db

Jeg tenker også det er et helt vanlig navn, har aldri tenkt noe spesielt over det. Ikke spesielt pent eller stygt, bare helt vanlig i mine øyne :) 

Anonymkode: cb246...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre om en ting, for det er noe jeg oppriktig er nysgjerrig på.. 

Hva er det folk har imot navnet Silje? Jeg vet det var veldig populært på nittitallet, for jeg hadde mange venninner som het det, men var det liksom datidens unge mødre-navn? Bare spør fordi jeg heter Silje selv, og for meg er det jo bare et helt vanlig navn 🤷🏼‍♀️ men jeg ser jo at det er mange som har sterke meninger om det. 

Anonymkode: 4c27d...7db

Synes også det er litt rart at det er et "dårlig" navn. For meg er det et helt vanlig navn, uten noe negativt med. Jeg er født i 82, og kjenner veldig mange som heter Silje (gikk i klasse med tre stk til ulike tider). Kanskje det er derfor, at det er et "vanlig" navn.. ? Vet ikke? Jeg synes det er fint, jeg :)

Anonymkode: db4e3...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre om en ting, for det er noe jeg oppriktig er nysgjerrig på.. 

Hva er det folk har imot navnet Silje? Jeg vet det var veldig populært på nittitallet, for jeg hadde mange venninner som het det, men var det liksom datidens unge mødre-navn? Bare spør fordi jeg heter Silje selv, og for meg er det jo bare et helt vanlig navn 🤷🏼‍♀️ men jeg ser jo at det er mange som har sterke meninger om det. 

Anonymkode: 4c27d...7db

Jeg har ingenting i mot navnet Silje. Ser for meg en typisk norsk, blond kvinne med navnet Silje :) Det er fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria, Magdalena, Jessica, Angelica, Astrid, Sara, Martine, Ragna, Olga, Marthe, Carina, Line, Julie/a, Kamilla, Camilla, Tine/a, Larissa, Lena. 

Anonymkode: 0e072...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttorm, Rasmus..

Bynavn, som London, Paris, Milano osv

Fjonge dobbelnavn ala Leah Celine, Eliah Leander osv...

 

Anonymkode: 1df4d...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må bare spørre om en ting, for det er noe jeg oppriktig er nysgjerrig på.. 

Hva er det folk har imot navnet Silje? Jeg vet det var veldig populært på nittitallet, for jeg hadde mange venninner som het det, men var det liksom datidens unge mødre-navn? Bare spør fordi jeg heter Silje selv, og for meg er det jo bare et helt vanlig navn 🤷🏼‍♀️ men jeg ser jo at det er mange som har sterke meninger om det. 

Anonymkode: 4c27d...7db

1. Det mangler substans. Siiiiillllljeeeh.

2. Skjønner st noen kan syns det er fint. Men jeg hadde 6 stk i klassen min påbygd som het det. Seks. De kunne sikkert ha laget en hel klasse på VGs med bare siljer. Også var det Silje Kristin, Silje Iren, Silje Anita, Silje Katrin, Silje Cecilie, Silje ditt og silje datt. Også måtte man spe på med etternavn for å klare å skille de. 

 

Anonymkode: 43534...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magda
Rigmor
Reidun
Trude
Tonje
Stine
Mona
Mina
Mette
Ariel
Alice/Alise
Allison
Janne
June
Olga
Serine/Serina

Arne
Rune
Pål
Per
Espen
Lars
Jone
Tom
Tore
Tor/Thor
Jan

Anonymkode: 751e4...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Artig tråd😅 Ser at mitt navn, Trine, ikke er så poppis. Jeg er forsåvidt vant til navnet nå, men hadde ikke hatt noe imot å bytte. 

Jeg kommer omtrent bare på navn jeg ikke ville gitt fremtidige barn, ser jeg er enig med flere, men navn som maximilian, matheo, osv. 😵

Anonymkode: b8e7a...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2014 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Kjenner en på 27 som heter Heike Nathaniel. Så Nathaniel er ikke nytt og oppdiktet.

 

Anonymous poster hash: 93db7...96b

Haha, moren har blitt inspirert av boken Sagaen om isfolket. Vet også hvem han er og hva søsken heter. 

Anonymkode: aee27...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompøse "unge mødre"- navn som: Liam Chrisander Maximilian og Leah Chantelle . Og navn hentet fra fantasy/ science fiction filmer som: Aragon, Arja, Sansa o.l.

Anonymkode: 13622...1fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pompøse "unge mødre"- navn som: Liam Chrisander Maximilian og Leah Chantelle . Og navn hentet fra fantasy/ science fiction filmer som: Aragon, Arja, Sansa o.l.

Anonymkode: 13622...1fe

Trenger ikke nødvendigvis være fordi jeg synest navna er stygge, men har rett og slett fordommer mot slike navn og synst det er "harry",i mangel på annet uttrykk. Jeg foretrekker norske, enkle navn som: Per, Harald, Kari, Sigrid, Solfrid 

Anonymkode: 13622...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker norske navn som Håkon, Harald, Sigurd, Sigrid, Solveig, Knut, Trygve, Synnøve.

Utenlandske/moderne navn får du billig av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saga. En sag.

Sally. En sal.

Anonymkode: f6a5e...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...