Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en som heter theo amedeus og det er ungen til ei venninne.  

Anonymkode: d87ee...803

Jeg vet om en Theodor amadeus. Grusomt. Skulle tro det var en 20-år gammel alenemor, men neida. Nærmere 40 år gammel dame med 4 barn

Anonymkode: 91cc9...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd, Sigrid, Ragnhild, Sjur, Ragna og slike navn. Tenker på bestemoren og tanta mi i Italia som skal prøve å utale disse navnene. Jada, blir jo evt. mine barn om den dagen kommer og ikke demmes. Jeg vet jo det, men jeg vil jo gjærne at alle jeg er glad i klarer å si det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en Theodor amadeus. Grusomt. Skulle tro det var en 20-år gammel alenemor, men neida. Nærmere 40 år gammel dame med 4 barn

Anonymkode: 91cc9...f50

Hvordan blir navnet dårligere av at man er alenemor?

Anonymkode: 4116f...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir navnet dårligere av at man er alenemor?

Anonymkode: 4116f...f96

Hvem har sagt at det blir dårligere? Slike latterlige kombinasjoner er typisk ung mor navn 

Anonymkode: 91cc9...f50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det blir dårligere? Slike latterlige kombinasjoner er typisk ung mor navn 

Anonymkode: 91cc9...f50

"Skulle tro det var en 20-år gammel alenemor" sa du

Anonymkode: 4116f...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taxi. 

Jeg ville aldri kalt barna mine for Taxi. 

Men du verden for et bra hundenavn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslefrikk. Ja, det er helt sant noen kaller barnet sitt det.

Anonymkode: 3b45c...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det blir dårligere? Slike latterlige kombinasjoner er typisk ung mor navn 

Anonymkode: 91cc9...f50

Fordommer, fordommer.

Anonymkode: 26dff...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig og konstruktiv tråd :sarkasme:

Anonymkode: d183d...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i navn som Gisle, Gyda, Karsten, Kjersti osb, de har ofte svært ulike uttaler og på mange dialekter lyder de ikke vakkert. 

Anonymkode: bb6da...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timian Chrisander og Fabian Leander gir meg litt klissete fornemmelser.

Litt ekle assosiasjoner fikk jeg av søskenparet: Aragorn og Arwen. Om du får barn så blir det litt merkelig når de kalles opp etter et kjærestepar.

Anonymkode: fe045...eed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så her om dagen at en mann jeg vet om, i 60-åra, akkurat fått en nyfødt en, har kalt dattera si princess :haar: grusomt navn! Liker heller ikke Edvin, Karl og Sofie. Også sånne nymotens navn 

Anonymkode: 35337...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å skrive opp noen navn jeg egentlig liker veldig godt, men som jeg aldri ville kalt det stakkars liksombarnet mitt :fnise: 

Lysander - altfor pompøst for dagens nordmenn 

Franklin - liker det så og si bare på engelsk, noe som er rart fordi jeg ikke liker navnet Frank alene 

Romeo - en god stund gikk jeg faktisk og tenkte på å skulle kalle min fremtidssønn for Romeo, men nå ville jeg syntes synd på ungen. 

Xavier - igjen, altfor pompøst, pluss vanskelig å lese for de som ikke er så kjent med slike stavemåter av navn 

Harriet - liker det kun ved engelsk uttale, derfor uaktuelt for meg som er norsk 

Renesmee - er jo fra Twilight og ville blitt helt tullete å bruke på ei ekte jentunge 

Hazel - absolutt elsker det navnet, men igjen så fungerer det jo bare på engelsk. En hindring som irriterer meg! 

Isis - sier vel seg selv, men navnet i seg selv er fra en egyptisk gudinne, jeg husker ikke hva hun stod for, men det var noe veldig fint. Men terrorgruppen har jo selvfølgelig gjort navnet fullstendig ubrukelig på et menneske... :dry:

Kan likevel bruke navnene trygt i litteratur da :tongue: men kanskje være litt forsiktig med å bruke sistnevnte... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har få spesifikke navn jeg ikke liker, går mest på kategorier ("unge mødre", "kriminelle", "tanter/onkler"). Og ting ved navnene: endelser som -dis, -frid, -bjørg, -bjørn osv, bruk av ph (f), ch (k), x (ks), eller helt vilkårlig sammensatte navn (chrisander, miliander, thominea - kjenner alle disse). 

Ellers het min verste mobber Synne, min første seriøse kjæreste (som var en utro dust) Lucas og min sure, gretne tante Torill, så dette er jo navn som er totalt uaktuelle. 

Anonymkode: 266d2...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke lyst på topp 10 navn. Så jeg som har tenkt hele livet at jeg kunne kalle opp en fremtidig datter etter oldemor Sofie... det utgår nå. Selv om jeg synes navnet er fint. Må nok lenger tilbake i slekta. 

Jeg liker ikke "gammeldagse" navn, som jeg forbinder med gamle damer/menn som f.eks Arne, Odd, Elna, Edna, Ragnhild, Jorid, Bjørg, Bjørn, Arve osv. 

Og nå som kjærsten er fra engelsktalende land, hvis vi får barn så utgår jo en hel del navn jeg synes er fine, for navnet må jo fungere på begge språk slik at hele familien til barnet kan uttale navnet. Hvis vi får barn da. 

Anonymkode: 04f10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Gøran eller Preben!

Anonymkode: 35590...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...