Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke tid til å nevne alle navn jeg ikke liker.

Ser mange av dere nevner navnet Ronny som pøbel/kriminell navn. Skjønner dere på en måte godt, men den beste vennen jeg har hatt i hele mitt liv het Ronny. Maken til han finnes ikke. Dessverre er han død nå og savnet etter han er stort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 30 September 2014 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Jeg kan begynne:

Råger

Kari

Laila/Leyla

Lisbeth

Per

Bjørg

Gro

 

 

Guuuud så harry.

 

Anonymous poster hash: 475f3...c89

Tar jeg feil om fu er under 30 og har misforstått hva harry betyr?

Ville heller ikke valgt noen av disse, men synes folk her bærer preg av å være unge, ved å kalle tradisjonelle, norske navn for harry. 

Harry navn er typisk fra miljøer med lav utdanning, unge foreldre, dårlig økonomi og uten tradisjoner. Disse velger ikke bestemornavn, men typisk anglofiserte eller franskklingende navn. 

Bjørg, Per, Laila, Gro etc er trauste, gammelmodige navn - men harry? Nei. 

Før var harry typisk Roger, Ronny, Kenneth, Monica, Lisbeth, Jeanette, og Harry da. Og nå typisk Leander, Krisander, Maximillian, Michelle, Linnea, Chanel osv.

 

 

Anonymkode: 18c7e...652

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30 June 2016 at 23.39, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke valgt et sånt type feminint guttenavn, som egentlig er jentenavn med en o eller an til slutt feks. Som  Matheo. Eller Emilian. :sprettoy:

Anonymkode: fc5e8...251

Emilian er jo forløper til Emil og Emilie, ikke etterfølger av Emilie

Anonymkode: 18c7e...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30 June 2016 at 23.52, Skelly skrev:

Sigurd, Sigrid, Ragnhild, Sjur, Ragna og slike navn. Tenker på bestemoren og tanta mi i Italia som skal prøve å utale disse navnene. Jada, blir jo evt. mine barn om den dagen kommer og ikke demmes. Jeg vet jo det, men jeg vil jo gjærne at alle jeg er glad i klarer å si det rett.

Sigrid har de null problemer med å uttale. Kanskje sjekke først før du konkluderer? 

Anonymkode: 18c7e...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnete, Gry, Svanhild, Ragnhild,  Renate, Linda,Hilde, Agathe, Berit, Jorunn, Trude, Magnhild, Tove, Gerd, Åse.:fart2:

Kåre, Roger, Kjell, Ronny, Harald, Ståle, Steinar, Bjørn, Sigvart, Ørnulf, Konrad, Ulrik.:ph34r:

Anonymkode: 05fbf...c55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30 September 2014 at 22.33, AnonymBruker skrev:

 

Roger med o er en vanligere versjon. :)

 

Anonymous poster hash: a80dd...0d5

Ja, men så er det et annet navn med et annet opphav. Men uttales vel likt så blir vel bare oppfattet som foreldrene til Råger bare ville være spesielle..

Anonymkode: 18c7e...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet til sønnen min er faktisk ikke nevnt:nigo: 

Ellers liker jeg ikke Matheo, Milo, Mio, Liam, Leander, Haley,  Wilhelm, Aron osv

Anonymkode: 8dc64...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sigrid har de null problemer med å uttale. Kanskje sjekke først før du konkluderer? 

Anonymkode: 18c7e...652

Eh, jeg kjenner da bestemoren min. Er du italiensk selv siden du vet hvordan de leser navn der nede? De uttaler det litt rart etter min erfaring. I alle fall gjør min bestemor det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emilian er jo forløper til Emil og Emilie, ikke etterfølger av Emilie

Anonymkode: 18c7e...652

Mulig det, men jeg liker det ikke bedre av den grunn :fnise: klinger veldig feminint i mine ører. 

Anonymkode: fc5e8...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen typisk norske navn. Pernille, Asta, Sigrid og sånne trøtte gammel tante navn. 

Anonymkode: a0c25...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel

Nelia

Felicia

Alicia

Noah

Evianna

Matheo

Othilie

Og alle trashnavn som er konstruerte eller "unike" 

 

 

Anonymkode: 4950b...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri er det styggeste navnet jeg vet om.

Anonymkode: 16a4c...4d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Skelly skrev:

Eh, jeg kjenner da bestemoren min. Er du italiensk selv siden du vet hvordan de leser navn der nede? De uttaler det litt rart etter min erfaring. I alle fall gjør min bestemor det.

Nei, men man trenger da ikke være italiensk for å vite dette. Jeg har vært mye i Italia og har støtt på navnet Sigrid lokalt (og andre land i Sør-Europa). Dessuten er italiensk et språk der uttalen er ganske tro mot skrivemåten (i motsetning til engelsk og fransk), med noen unntak (som at ci uttales chi som i ciao) og da er Sigrid ikke så ulikt norsk (og engelsk og tysk uttale). Litt annerledes ut fra dialekter (best uttale i Tirol, Bolzsno) men fullt forståelig. Og jeg heter det ikke selv, bare for å ha nevnt det. Men litt typisk at nordmenn tror at avstandene og forskjellene er større enn de er, og ikke får med seg at det finnes unntak fra regelen. Sigrun er feks mye mer særnorsk enn Sigrid, som er nesten på nivå med Ingrid mht internasjonal bruk, og det er ikke mange italienere som har problemer med å uttale Ingrid Bergmann. 

Anonymkode: 18c7e...652

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper gjennomsnittsalderen på debattantene her er rundt 25.

Anonymkode: 18c7e...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men man trenger da ikke være italiensk for å vite dette. Jeg har vært mye i Italia og har støtt på navnet Sigrid lokalt (og andre land i Sør-Europa). Dessuten er italiensk et språk der uttalen er ganske tro mot skrivemåten (i motsetning til engelsk og fransk), med noen unntak (som at ci uttales chi som i ciao) og da er Sigrid ikke så ulikt norsk (og engelsk og tysk uttale). Litt annerledes ut fra dialekter (best uttale i Tirol, Bolzsno) men fullt forståelig. Og jeg heter det ikke selv, bare for å ha nevnt det. Men litt typisk at nordmenn tror at avstandene og forskjellene er større enn de er, og ikke får med seg at det finnes unntak fra regelen. Sigrun er feks mye mer særnorsk enn Sigrid, som er nesten på nivå med Ingrid mht internasjonal bruk, og det er ikke mange italienere som har problemer med å uttale Ingrid Bergmann. 

Anonymkode: 18c7e...652

OK, ser hva du mener. Min bestemor har det med å legge til en e etter slike skarpe d'er. "Ingride Bergmann" sier hun :p. Mulig det har noe med dialekten å gjøre (fra Venezia), men hører flere på Italiensk TV som sliter med slike navn også. Men mange som sier det rett også da :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sære navn av typen der man ikke aner om det er gutt eller jente,eller etternavn eller hva.Det blir for sært for meg.

Liker heller ikke navn som lyder veldig barnslig.Barna skal jo en gang bli voksne,så et bra navn bør passe også til en voksen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun ett navn som er 100% uaktuelt; Eirik. Fordi jeg ble voldtatt av en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...