Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guttenavn: Oliver, Elias, Leander, Nathaniel, Nicholas, Leon, Benjamin, Emilian, Matheo, Maxmillian, William, Theo, Mathias, Felix

Jentenavn: Leah, Adele, Sabrina, Olivia, Alma, Amelia, Jannicke, Isabell(e)/Isabella, Jørgine, Tilde Karoline/Caroline, Silje

Anonymkode: 83452...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Guttenavn: Oliver, Elias, Leander, Nathaniel, Nicholas, Leon, Benjamin, Emilian, Matheo, Maxmillian, William, Theo, Mathias, Felix

Jentenavn: Leah, Adele, Sabrina, Olivia, Alma, Amelia, Jannicke, Isabell(e)/Isabella, Jørgine, Tilde Karoline/Caroline, Silje

Anonymkode: 83452...a4f

Hva er galt med Caroline?🙄

Anonymkode: 80119...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2014 den 13.25, AnonymBruker skrev:

 

Bok nr 36 "Trollmåne" i "Sagaen om isfolket" kom ut i 1987 (27 år siden). Nathaniel blir født i denne boka. Isfolkbøkene om Heike kom ut noen år tidligere. :ler:

 

Anonymous poster hash: b7bc2...5c9

Dersom man skal trekke frem en bok med det navnet nevnt, hadde Bibelen vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du heter Linda? Evnt Monika. 

Anonymkode: 21e09...409

Linda var det jeg tippet også :) Heter det selv, og siden jeg ble døpt i 1970 var foreldrene mine relativt tidlig ute, kom inn på 10-på topp et par år senere. Pappa som reiste mye ville at vi ungene skulle ha navn som kunne uttales i andre land også. Greit fornøyd med navnet mitt, slipper å stave det, og kan uttales av alle :)

Anonymkode: 0bd35...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tipper du heter Linda? Evnt Monika. 

Anonymkode: 21e09...409

Ikke Monika, da ville det vært tvil om skrivemåte.

Anonymkode: fc4b3...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet til datteren min er nevnt minst 4 ganger i tråden. Og samtlige sier «white trash» eller «unge mødre» om navnet. 🙄

Jeg var vel verken white trash eller spesielt ung da hun ble født, har mastergrad og tjener godt over snittet, så jeg tror kanskje ikke fordommene deres treffer så godt alltid.

Anonymkode: f398e...4bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet til datteren min er nevnt minst 4 ganger i tråden. Og samtlige sier «white trash» eller «unge mødre» om navnet. 🙄

Jeg var vel verken white trash eller spesielt ung da hun ble født, har mastergrad og tjener godt over snittet, så jeg tror kanskje ikke fordommene deres treffer så godt alltid.

Anonymkode: f398e...4bf

Det er ikke sånn at alle som velger typiske «white trash» navn er unge mødre, men det er ofte en overvekt.

Anonymkode: 5ba05...398

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av veldig moderne, konstruerte navn som Anea, Elea, Enea, Alea, Ea osv.

Heller ikke navn som Liam, Matheo, Samantha osv.

Jeg liker heller ikke når folk staver helt vanlige navn "feil": Cristina, Kamilah osv.

Anonymkode: 9e8b5...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Analius,Melena.

Anonymkode: b302e...38f

Hvem i h.... kaller barnet sitt Analius? Snakk om å gjøre barnet til et mobbeoffer.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jentenavn: Leah, Adele, Sabrina, Olivia, Alma, Amelia, Jannicke, Isabell(e)/Isabella, Jørgine, Tilde Karoline/Caroline, Silje

Anonymkode: 83452...a4f

Hva er egentlig galt med disse navnene? Selv om du kanskje har dårlige assosiasjoner med navnene utifra din omgangskrets, så er det jo helt vanlige jente/dame/kvinnenavn. 

 

Når det kommer til hva jeg ikke ville kalle barnet mitt, så ville jeg unngått lange navn. Da fordi disse får fort et kortere "kallenavn" på folkemunne i stedet for sitt opprinnelig navn, typisk Kriss for Kristoffer, Alex for Alexander og Ben for Benjamin. Ville også unngått navn som ofte skrives forskjellig. Som f.eks Alexander/Aleksander/Alexsander, Matilde/Mathilde, Karoline/Caroline, Leah/Lea, Kristian/Christian osv. Blir sånn:

- Hva heter du?
- Christian, med Ch. 
..eller
- Alexander, med x.

Mye lettere å hete Silje eller Lars liksom, til sammenligning til det jeg nettopp har skrevet. 

Anonymkode: 5d4dc...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Linda var det jeg tippet også :) Heter det selv, og siden jeg ble døpt i 1970 var foreldrene mine relativt tidlig ute, kom inn på 10-på topp et par år senere. Pappa som reiste mye ville at vi ungene skulle ha navn som kunne uttales i andre land også. Greit fornøyd med navnet mitt, slipper å stave det, og kan uttales av alle :)

Anonymkode: 0bd35...a14

Synes Linda er fint, jeg.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fan av veldig moderne, konstruerte navn som Anea, Elea, Enea, Alea, Ea osv.

Heller ikke navn som Liam, Matheo, Samantha osv.

Jeg liker heller ikke når folk staver helt vanlige navn "feil": Cristina, Kamilah osv.

Anonymkode: 9e8b5...3e5

Vokal-onani, kaller jeg det 😂

Anonymkode: 6296d...942

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, ville jeg ikke velge «myke» jentenavn som slutter på a/e. Type: Emilie, Amalia, Emma, Linnea osv. Og for gutter, pretensiøse i mine ører navn som Lavrans, Martinius, men også frilufts/og dyr navn som Storm, Ravn, Bjørn osv. Ja, og navn som blir helt feil på engelsk, som Simen og Asgeir.

Anonymkode: 0de0f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at det er høy enighet at Liam, Phillip(skrivemåten) og Amelia ikke er fine navn, ingen stusser om noen skriver det.

men så våger noen å nevne Silje, Karoline og Anna og alle bare: «HÆÆÆÆÆÆ?!?? HVORFOR IKKE?!»

Tråden heter hva ville du ikke kalt barnet sitt. Til og med vanlige norske navn er stygge, i følge norn, tenk det!

Det er veldig få navn jeg kunne kalt ungen min. I alle fall ikke Liam, Emilian/Maximilian, Aurora, Silje, Anna/Anne, Ida/Oda, Jeanette, Therese, Monica, Rita, Sofie, Emma, Ingrid, Signe, William, Roger/Ronny/Jonny/Jon/Ron/Tom/Tommy, Jens, Gro/Guro, Gaute, Jenny, Maria, Matteus, Ole, Petter, Rigmor, Sandra, Sara, Inge/Ingar, Frode, Anders, Vetle, Veslemøy, Gunnar, Gunnhild, Leif, Åge, Rolf, Vigdis/Hjørdis, Camilla, Charlotte, Michelle,  Isak, André, René, Thomas, Kristian, Malin, Vilde, Thea, Jessica, Rakel, Siri/Sirill, Tone/Tonje, Steffen, Marcus, Frank, Dag, Stein, Bjørn, Xander, Erik/Eirik/Erica, Adrian, Mons, Olga, Oliver, Selma, Yngve, Ragnhild, Magnhild, Marianne, Liv, Pål, Per, Bo, Oddvar/Oddvin, Pia, Gjert, Marte, Martin, Trine/Tine/Tina/Trina, Connie, Millie, Stine, Torill, Stian, Elias, Theo(dor), Adam, Nicholas, Amelia/Emelie, Emily, Lykke, Miracle, Noah, Vera, Johan, Kjersti, Kjetil, Merethe, Felix, June, Randi, Bella, Ovidie, Erling/Elling, Bror, Synne, Janne, Lars, Theis, Gyda/Gladys, Gudrun, Tarald, Hanne, Marita, Vår, Anita.

Grunn: Jeg syns dette er heilt forferdelig stygge navn eventuelt veldig kjedelige navn, men nå har jeg jo nevnt egentlig alle jeg kjenner😂😂

Anonymkode: d957e...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker at det er høy enighet at Liam, Phillip(skrivemåten) og Amelia ikke er fine navn, ingen stusser om noen skriver det.

men så våger noen å nevne Silje, Karoline og Anna og alle bare: «HÆÆÆÆÆÆ?!?? HVORFOR IKKE?!»

Tråden heter hva ville du ikke kalt barnet sitt. Til og med vanlige norske navn er stygge, i følge norn, tenk det!

Det er veldig få navn jeg kunne kalt ungen min. I alle fall ikke Liam, Emilian/Maximilian, Aurora, Silje, Anna/Anne, Ida/Oda, Jeanette, Therese, Monica, Rita, Sofie, Emma, Ingrid, Signe, William, Roger/Ronny/Jonny/Jon/Ron/Tom/Tommy, Jens, Gro/Guro, Gaute, Jenny, Maria, Matteus, Ole, Petter, Rigmor, Sandra, Sara, Inge/Ingar, Frode, Anders, Vetle, Veslemøy, Gunnar, Gunnhild, Leif, Åge, Rolf, Vigdis/Hjørdis, Camilla, Charlotte, Michelle,  Isak, André, René, Thomas, Kristian, Malin, Vilde, Thea, Jessica, Rakel, Siri/Sirill, Tone/Tonje, Steffen, Marcus, Frank, Dag, Stein, Bjørn, Xander, Erik/Eirik/Erica, Adrian, Mons, Olga, Oliver, Selma, Yngve, Ragnhild, Magnhild, Marianne, Liv, Pål, Per, Bo, Oddvar/Oddvin, Pia, Gjert, Marte, Martin, Trine/Tine/Tina/Trina, Connie, Millie, Stine, Torill, Stian, Elias, Theo(dor), Adam, Nicholas, Amelia/Emelie, Emily, Lykke, Miracle, Noah, Vera, Johan, Kjersti, Kjetil, Merethe, Felix, June, Randi, Bella, Ovidie, Erling/Elling, Bror, Synne, Janne, Lars, Theis, Gyda/Gladys, Gudrun, Tarald, Hanne, Marita, Vår, Anita.

Grunn: Jeg syns dette er heilt forferdelig stygge navn eventuelt veldig kjedelige navn, men nå har jeg jo nevnt egentlig alle jeg kjenner😂😂

Anonymkode: d957e...9ef

Det var masse navn må jeg si 😂

Så det er ikke en liste over alle menneskene du ikke liker altså?🙊

Anonymkode: c12f5...841

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene til begge barna mine er nevnt her flere ganger som typiske «white trash»/unge mødre navn. Vi er ikke unge, har begge høy utdannelse og inntekter godt over gjennomsnittet. Kanskje er det vår indre «white trash» som kommer frem? Uansett forferdelig tråd, angrer på at jeg trykket meg inn. Mange fordomsfulle meninger her inne... Håper dere klarer å se individet bak navnet når dere møter disse barna i virkeligheten!

Anonymkode: 1ae0c...071

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var masse navn må jeg si 😂

Så det er ikke en liste over alle menneskene du ikke liker altså?🙊

Anonymkode: c12f5...841

Haha Neineinei, liker faktisk alle menneskene(+ -) jeg har nevnt, bare ikke navnene😂

Kom jo på et par til da: Hege og Aud er ikke fine navn. 

Anonymkode: d957e...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker at det er høy enighet at Liam, Phillip(skrivemåten) og Amelia ikke er fine navn, ingen stusser om noen skriver det.

men så våger noen å nevne Silje, Karoline og Anna og alle bare: «HÆÆÆÆÆÆ?!?? HVORFOR IKKE?!»

Tråden heter hva ville du ikke kalt barnet sitt. Til og med vanlige norske navn er stygge, i følge norn, tenk det!

Det er veldig få navn jeg kunne kalt ungen min. I alle fall ikke Liam, Emilian/Maximilian, Aurora, Silje, Anna/Anne, Ida/Oda, Jeanette, Therese, Monica, Rita, Sofie, Emma, Ingrid, Signe, William, Roger/Ronny/Jonny/Jon/Ron/Tom/Tommy, Jens, Gro/Guro, Gaute, Jenny, Maria, Matteus, Ole, Petter, Rigmor, Sandra, Sara, Inge/Ingar, Frode, Anders, Vetle, Veslemøy, Gunnar, Gunnhild, Leif, Åge, Rolf, Vigdis/Hjørdis, Camilla, Charlotte, Michelle,  Isak, André, René, Thomas, Kristian, Malin, Vilde, Thea, Jessica, Rakel, Siri/Sirill, Tone/Tonje, Steffen, Marcus, Frank, Dag, Stein, Bjørn, Xander, Erik/Eirik/Erica, Adrian, Mons, Olga, Oliver, Selma, Yngve, Ragnhild, Magnhild, Marianne, Liv, Pål, Per, Bo, Oddvar/Oddvin, Pia, Gjert, Marte, Martin, Trine/Tine/Tina/Trina, Connie, Millie, Stine, Torill, Stian, Elias, Theo(dor), Adam, Nicholas, Amelia/Emelie, Emily, Lykke, Miracle, Noah, Vera, Johan, Kjersti, Kjetil, Merethe, Felix, June, Randi, Bella, Ovidie, Erling/Elling, Bror, Synne, Janne, Lars, Theis, Gyda/Gladys, Gudrun, Tarald, Hanne, Marita, Vår, Anita.

Grunn: Jeg syns dette er heilt forferdelig stygge navn eventuelt veldig kjedelige navn, men nå har jeg jo nevnt egentlig alle jeg kjenner😂😂

Anonymkode: d957e...9ef

Anita hahaha av en annen merkelig grunn er jeg glad for å se at navnet mitt ikke er på denne listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Familytree skrev:

Anita hahaha av en annen merkelig grunn er jeg glad for å se at navnet mitt ikke er på denne listen

Jeg også😄

Anonymkode: 770bd...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...