Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes trygge og litt sjenerte menn er det mest sexy i verden <3

Anonymous poster hash: 9b6e3...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes trygge og litt sjenerte menn er det mest sexy i verden <3

Anonymous poster hash: 9b6e3...f1f

Flott å lese at kvinner tenker forskjellig (akkurat som menn) :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Altså, tror du virkelig at det ene utelukker det andre? Kan det være slik at en trygg mann viser en sunn interesse? Det er ikke enten-eller i slike sammenhenger. Du kan fint vise interesse ved bruk av PUA-teknikker, men innvendig være veldig usikker. La oss si at damen er invitert hjem på en bedre middag og film. I en trygg atmosfære der mannen er nettopp mannen, kan kvinnen våge å være feminin. Om mannen da innenfor en slik trygg viser interesse, så er det vel noe slikt en kvinne foretrekker? Om mannen er litt sjenert eller usikker hører jo med til en slik situasjon. Men ved å være trygg i seg kan han akseptere å bli "avvist", enten fordi kvinnen ønsker å vente eller at de romantiske følelsene ikke oppstår. Så jeg vil hevde at det ene utelukker ikke det andre.

Til den som brakte temaet PUA inn her:

De som bruker PUA-teknikker forblir falske personer. Slike "PUA-guruer" markedsfører tullet med at teknikkene øker selvtilliten. Ja, for man er jo ikke seg selv! For noe pølsevev!

Er selvfølelsen dårlig fra før så tviler jeg på at slike teknikker hjelper i det lange løp. Selvutvikling er stort sett hardt arbeid med seg. Se litt nærmere på den kognitive modellen om selvfølelsen, og du vil innse at det selvfølelsen er mer enn bare å imponere damer. Det er til tider en ensom prosess der man blir nødt til å møte det som er skremmende i en selv. Men sluttresultatet kan bli noe ekstravagant bra og som kan føre til at en ikke lenger tar for god fisk det mediene og PUA-guruene prøver å fortelle oss.

Jeg vil således våge å hevde at de som faller slikt søppel ikke har evnen til å tenke kritisk. For hadde man gjort det så hadde en raskt sett hvor overfladisk "filosofien" er. Og overfladiske mennesker tiltrekker seg nettopp...overfladiske andre.

De sutrete mennene som oppretter tråder om alt som er dritt i samfunnet bør ta se seg selv i speilet. Hvor mye av eget materiale som projiseres eksternt kan man bare gjette seg frem til!

Men, hva med de menn som bare har en usikkerhet, den som handler om å være utilsrekkelig som partnermateriale, hva med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva med de menn som bare har en usikkerhet, den som handler om å være utilsrekkelig som partnermateriale, hva med dem?

Kan du gi eksempler på slike typer menn med en spesifikk type usikkerhet?

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kan du gi eksempler på slike typer menn?

Var ikke det beskrivende nok?

Menn som er sånn passe handy. Menn som kan jobben sin. Menn som ikke er redd for fremmende mennsker. Menn som tar i et tak. Menn som løser de utfordringer som måtte komme. Menn som ikke får panikk om noe skjærer seg. Altså, menn som er trygge på alt unntatt det å anse seg selv som god nok som partnermateriale. Hvordan i alle dager skal en slik mann få løst sin floke når det mest uatraktive kvinner vet er menn som er keitete og unnvikende i datingsituasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det beskrivende nok?

Menn som er sånn passe handy. Menn som kan jobben sin. Menn som ikke er redd for fremmende mennsker. Menn som tar i et tak. Menn som løser de utfordringer som måtte komme. Menn som ikke får panikk om noe skjærer seg. Altså, menn som er trygge på alt unntatt det å anse seg selv som god nok som partnermateriale. Hvordan i alle dager skal en slik mann få løst sin floke når det mest uatraktive kvinner vet er menn som er keitete og unnvikende i datingsituasjoner?

Jeg mener at hvis noe har en stor verdi for en at man jobber med seg selv for å forbedre seg. Kanskje disse mennene har stjerner i blikket og glemmer alt som er rundt seg selv? Det er dessverre ingen annen bønn enn å å jobbe med seg selv. Har man lyst til å sitter der som en 90-åring og fremdeles være bitter over det samme temaet siden 20-30 årene?

Det er om å gjøre å se mulighetene, ikke begrensningene. Det er da en verden full av kvinner?

Det jeg skriver i avsnittet er ikke noe "Jallelujah" eller "The secret", men tanker hentet fra elementær kognitiv terapi for nettopp en lav selvfølelse. Denne terapiformen har vitenskapelig belegg og effektivitetsstudier/metastudier viser at den funker (bl.a. sosial angst, psykoser, depresjo, personlighetsforstyrrelser, sinnemestring).

Endret av extra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke det beskrivende nok?

Menn som er sånn passe handy. Menn som kan jobben sin. Menn som ikke er redd for fremmende mennsker. Menn som tar i et tak. Menn som løser de utfordringer som måtte komme. Menn som ikke får panikk om noe skjærer seg. Altså, menn som er trygge på alt unntatt det å anse seg selv som god nok som partnermateriale. Hvordan i alle dager skal en slik mann få løst sin floke når det mest uatraktive kvinner vet er menn som er keitete og unnvikende i datingsituasjoner?

Litt keitete hører da med :) Bare koselig! Hvorfor tror du det er avskrekkende. Alt for stor selvtillit er et problem, litt keitete er bare sjarmerende.

Anonymous poster hash: 9b6e3...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg mener at hvis noe har en stor verdi for en at man jobber med seg selv for å forbedre seg. Kanskje disse mennene har stjerner i blikket og glemmer alt som er rundt seg selv? Det er dessverre ingen annen bønn enn å å jobbe med seg selv. Har man lyst til å sitter der som en 90-åring og fremdeles være bitter over det samme temaet siden 20-30 årene?

Det er om å gjøre å se mulighetene, ikke begrensningene. Det er da en verden full av kvinner?

Nettopp, du har ikke noen løsning på den utfordringe du heller. Det hjelper jo ikke hva en objektivt forstår når følelsene på innsiden ikke henger med. Jobbe med seg selv er faktisk ekstremt intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Litt keitete hører da med :) Bare koselig! Hvorfor tror du det er avskrekkende. Alt for stor selvtillit er et problem, litt keitete er bare sjarmerende.

Anonymous poster hash: 9b6e3...f1f

Rødmende, stotrende, nervøs, unnvikende, skvetten. Kom igjen, fortel meg hvordan det bidrar til våte flekker på sofaen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødmende, stotrende, nervøs, unnvikende, skvetten. Kom igjen, fortel meg hvordan det bidrar til våte flekker på sofaen...

Altså, se mulighetene, ikke begrensningene.

Hvis den som er unnvikende, nervøs, rødmende og stotrende faktisk godtar seg selv, så har vedkommende kommet langt på vei. Vet du at det er ganske mange som rødmer? Og at folk får mer tillit til personer som rdømer?

“Embarrassment is one emotional signature of a person to whom you can entrust valuable resources. It’s part of the social glue that fosters trust and cooperation in everyday life,” said UC Berkeley social psychologist Robb Willer, a coauthor of the study published in this month’s online issue of the Journal of Personality and Social Psychology".

Kilde: http://newscenter.berkeley.edu/2011/09/28/easily-embarrassed/

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, du har ikke noen løsning på den utfordringe du heller. Det hjelper jo ikke hva en objektivt forstår når følelsene på innsiden ikke henger med. Jobbe med seg selv er faktisk ekstremt intetsigende.

Intetsigende? Utdyp er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, du har ikke noen løsning på den utfordringe du heller. Det hjelper jo ikke hva en objektivt forstår når følelsene på innsiden ikke henger med. Jobbe med seg selv er faktisk ekstremt intetsigende.

Hvem sitt ansvar er det å få bedre selvtillit (når det kommer til dating) enn personen selv, mener du?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødmende, stotrende, nervøs, unnvikende, skvetten. Kom igjen, fortel meg hvordan det bidrar til våte flekker på sofaen...

Jeg synes det er sjarmerende. Nå er jeg gift på 10. året med min sjenerte godgutt :)

Anonymous poster hash: 9b6e3...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Intetsigende? Utdyp er du snill.

Hvem sitt ansvar er det å få bedre selvtillit (når det kommer til dating) enn personen selv, mener du?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Intetsigende fordi det ikke er ett eneste konkret forslag. Det er som noen skulle lure på hvordan en skal bli kvitt ti meter med snø og en svarer "smelt den" uten å komme med forslag til hvordan en faktisk smelter ti meter med snø.

En ting er ansvar, noe annet er mulighet. Det er enkelte ting som krever minst en sparringpartner. Når "udugelig" er alt en har fått av respons et helt liv, hvordan i alle dager skal en klare å få en følelse av dugelighet helt mutters alene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intetsigende fordi det ikke er ett eneste konkret forslag. Det er som noen skulle lure på hvordan en skal bli kvitt ti meter med snø og en svarer "smelt den" uten å komme med forslag til hvordan en faktisk smelter ti meter med snø.

En ting er ansvar, noe annet er mulighet. Det er enkelte ting som krever minst en sparringpartner. Når "udugelig" er alt en har fått av respons et helt liv, hvordan i alle dager skal en klare å få en følelse av dugelighet helt mutters alene?

Snakker vi om helt fra den spede barndom eller senere?

Gå i terapi. Snakk ut om vanskelige ting med en som har utdannelse innenfor slikt. Eksponer deg for det vanskelige. Det er mange foreninger man kan bli medlem i for folk som strever. Det er ingenting galt å innrømme overfor seg selv at en føler seg svak, først da vil man kunne bestyrke seg selv. Det er ikke enten-eller; at man enten er svak eller sterk. På ulike tidspunkter i livet går livet oss imot og alt det vi tar på blir til gråstein. Men det er en del av det å være menneske.

Og ikke minst si: "Fuck dem som ikke forstår". Men det er en hel verden som forstår.

Søren Kierkegaard har noen treffende sitater:

"De fleste klager over at det i romanene ikke foregår som i virkeligheten. Jeg klager over at det i virkeligheten ikke foregår som i romanene".

"Hat er kjærlighet som har mislykkes".

"Det å ikke ha noen mening, er også å velge, for hvis man ikke selv har en mening, gir man andres meninger større spillerom".

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intetsigende fordi det ikke er ett eneste konkret forslag. Det er som noen skulle lure på hvordan en skal bli kvitt ti meter med snø og en svarer "smelt den" uten å komme med forslag til hvordan en faktisk smelter ti meter med snø.

En ting er ansvar, noe annet er mulighet. Det er enkelte ting som krever minst en sparringpartner. Når "udugelig" er alt en har fått av respons et helt liv, hvordan i alle dager skal en klare å få en følelse av dugelighet helt mutters alene?

En god start kan jo være å begynne å møte folk av det motsatte kjønn, enten på byen eller via nettdating (eksponering) :)

Anonymous poster hash: b7064...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

En god start kan jo være å begynne å møte folk av det motsatte kjønn, enten på byen eller via nettdating (eksponering) :)

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Det har aldri vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært et problem.

Var det ikke nettopp det du skrev? Dårlig selvtillit i datingfasen eller misforsto jeg?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den som brakte temaet PUA inn her:

De som bruker PUA-teknikker forblir falske personer. Slike "PUA-guruer" markedsfører tullet med at teknikkene øker selvtilliten. Ja, for man er jo ikke seg selv! For noe pølsevev!

Er selvfølelsen dårlig fra før så tviler jeg på at slike teknikker hjelper i det lange løp. Selvutvikling er stort sett hardt arbeid med seg. Se litt nærmere på den kognitive modellen om selvfølelsen, og du vil innse at det selvfølelsen er mer enn bare å imponere damer. Det er til tider en ensom prosess der man blir nødt til å møte det som er skremmende i en selv. Men sluttresultatet kan bli noe ekstravagant bra og som kan føre til at en ikke lenger tar for god fisk det mediene og PUA-guruene prøver å fortelle oss.

Jeg vil således våge å hevde at de som faller slikt søppel ikke har evnen til å tenke kritisk. For hadde man gjort det så hadde en raskt sett hvor overfladisk "filosofien" er. Og overfladiske mennesker tiltrekker seg nettopp...overfladiske andre.

Har du egentlig lest noen av bøkene som har blitt gitt ut? Eller driver du bare med random synsing?

Pua-litteratur er et verktøy du kan bruke for å nå ditt ende mål, hva det nå måtte være. Så er det slik at litteraturen som er ute nå i dag, er ganske annerledes enn det som først ble gitt ut når konseptet først kom. Dette fordi miljøet har utviklet seg. Alle fordommene om pua-konseptet på kg er basert på de ideene og teoriene som ble gitt ut for 10 år siden. Ingen her inne vet egentlig ikke helt hvor miljøet står i dag, noe som er trist og det er ganske kjedelig å måtte diskutere med uopplyste folk som ikke helt vet hva de snakker om. Det er forresten mange ideer basert på kognetivterapi og kognetivatferdsterapi i pua-miljøet.

Nei, sett deg bedre inn i emnet. At du ikke vil annerkjenne ideer fra et miljø som i dag er over 26 år gammelt og som har hatt lang tid til å finne ut hva som funker og ikke i et moderne samfunn, får være ditt eget valg. Synd at dine fordommer for 2004 miljøet gjør at du ikke vil sette deg inn i dagens ideer. Som btw er ganske lik dine egne :fnise:

Anonymous poster hash: ed583...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Var det ikke nettopp det du skrev? Dårlig selvtillit i datingfasen eller misforsto jeg?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Å treffe kvinner har aldri vært et problem.

Scheiße...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...