Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva om gutter og menn kunne lære seg å skape trygghet fremfor å jage fitte?

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

Fin måte å ende opp i vennezonen.

Anonymous poster hash: ed583...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ressurssterk kvinne melder seg med manneproblemer. Jeg har en god utdannelse, god jobb, gode venner og lekker kropp men rennes ikke ned av mannebein og har heller aldri gjort det. Heldigvis har jeg nylig møtt en fantastisk mann som er evig student med deltidsjobb og måne, så det ser lysere ut nå.



Anonymous poster hash: 4c691...072
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei.

Jo, for å skape trygghet hos henne vil ikke gjøre henne tiltrukket av deg. Det forutsetter at hun allerede er tiltrukket, men det er ikke alltid tilfelle. Enough said.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jo, for å skape trygghet hos henne vil ikke gjøre henne tiltrukket av deg. Det forutsetter at hun allerede er tiltrukket, men det er ikke alltid tilfelle. Enough said.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Hvis du vil bli tiltrekkende må du være morsom og få henne til å le

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler er ikke eksempler på tapermenn.

Håndverkere er økonomisk svært lukrative partnere.

Kunstnere gir deg innpass i en snobbe-elite.

Dårlig eksempel.

Jeg skrev at han var arbeidsløs kunstner, ikke noe snobbe-elite der. En femåring maler bedre bilder.

Anonymous poster hash: 4ced3...321

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin måte å ende opp i vennezonen.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Skjønner virkelig ikke problemet her. På et rasjonelt grunnlag: hva er det verste som kan skje ved at man havner i vennesonen? Kanskje det var slik ting utviklet seg og følelsene kan jo spille oss et puss. Kan det være tilfelle at man hadde havnet der før eller siden likevel? Sist, men ikke minst: er det ikke like greit at slikt skjer så vet man mer om man passer med vedkommende eller ikke?

Hvis det ikke faller en naturlig å være "forførende" fra dag 1, så gjør det ikke det. Kan hende man finner en partner der ting utvikler seg nettopp fordi man tar ting etter naturlig tempo og ikke bare braser på fordi det ble hevdet i en artikkel at man ikke skal være slik?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

For flere år tilbake, da mannen min droppet ut av studiene etter langvarig sykdom, var jeg den som støttet og "trøstet" når han slet. Det var et tungt nederlag for han å ikke kunne fullføre, men vi kom hverandre uendelig mye nærmere etter den perioden.

Jeg kan ikke snakke for alle, men tror og mener at en kvinne med litt omløp i toppen forstår -og vil - at menn også har, og viser følelser.

Menn slipper ikke lettere unna i livet enn kvinner, så hvorfor skulle ikke de ha lov til å ha en skulder å støtte seg på?

Du skal ha klapp på skulderen og vel så det for din reaksjon. Jeg håper din mann forstår hvor heldig han er :)

Jeg er ikke uening i det du mener, men jeg er uenig i konklusjonen. Så langt har jeg ikke sett annet enn at en mann virkelig har alt å tape på å vise emosjonell svakhet. Hva som er verst (jeg tror det er like ille) av fysisk og mental svakhet kunne vært spennende å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva gjør disse mennene som kalles "tapermenn" for å få seg dame? Det lurer jeg på. Og da mener jeg FØR de innser at de er "tapere". De tar egne valg ang utdannelse, de velger å ha en "taper" jobb. Ofte velger de helt selv å være mindre attraktive. De fleste kan bli penere i dagens samfunn, og det uten kirurgi. De velger ofte selv å sitte inne å være bitre, fremfor å ta seg en tur i skogen og få frisk luft og å se andre mennesker.

Alle har mulighet til å ta egne valg, og i ettertid rette opp i disse om de ødelegger livet. Men at dette er kvinners feil og at kvinner bare velger i toppsjiktet ser jeg ikke helt. Når en innser at en er en "taper" er det fremdeles tid til å ta ansvar for eget liv! Ingen gjør det for deg, det må gjøres selv.

Du spør hele tiden om hva de gjør. Klassisk kvinner! Kvinner spør aldri hva de har blitt utsatt for og hva som har formet dem. Klassisk kvinner å arrogant kreve at hanskjerper seg, uten å bruke et sekund til å reflektere over hva den enkelte mann sin skjebne her i livet har vært.

En mann som et helt liv av alle har blitt fortalt at han ikke kan noe, elelr er verdt noe, hva gjør det med han? Er det riktig å forvente at han skal stå opp som en bauta over alt alltid? jada, jeg vet at det kreves at han gjør det, men er det å forvente at det faktisk skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være såpass realistisk og si at for meg teller det å ha et forhold til en mann som er oppegående. Pengene er ikke like viktige da jeg selv regner med å etterhvert sitte med en veldig grei inntekt/kapital.

For meg er etikk, samfunn og å ha en veloverveid mening noe som tiltaler. Jeg har vært sammen med en snekker i X antall år og hadde ikke noe problem med å være sammen med en mann fra en lavere klasse enn meg selv. Han hadde hodet på plass.



Anonymous poster hash: 327c4...485
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hele tiden om hva de gjør. Klassisk kvinner! Kvinner spør aldri hva de har blitt utsatt for og hva som har formet dem. Klassisk kvinner å arrogant kreve at hanskjerper seg, uten å bruke et sekund til å reflektere over hva den enkelte mann sin skjebne her i livet har vært.

En mann som et helt liv av alle har blitt fortalt at han ikke kan noe, elelr er verdt noe, hva gjør det med han? Er det riktig å forvente at han skal stå opp som en bauta over alt alltid? jada, jeg vet at det kreves at han gjør det, men er det å forvente at det faktisk skjer?

Så klart spør jeg hva de gjør. Det er deres ansvar å gjøre sitt eget liv bedre. Jeg har aldri krevd at min partner skjerper seg på noen måter, men jeg har krevd at han tar tak i de områdene i livet sitt som hemmer han. Vi har begge med oss tung bagasje i livet, noe har vi blitt "utsatt for" mens andre ting er et resultat av dårlige valg. Jeg valgte min partner basert på helt andre kriterier enn det dere tilegner oss kvinner å gjøre. Hadde jeg gått ut fra de hadde jeg ikke valgt han.

Det er ikke alle menn som har blitt mishandlet slik du skriver. Mange har tatt dårlige valg, sjekker opp kvinner som er langt over de i alle mulige klasser, og er bitre uten å gjøre en døyt for å forbedre sine liv. Dermed ender de opp med å være lite ettertraktede partnere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha klapp på skulderen og vel så det for din reaksjon. Jeg håper din mann forstår hvor heldig han er :)

Jeg er ikke uening i det du mener, men jeg er uenig i konklusjonen. Så langt har jeg ikke sett annet enn at en mann virkelig har alt å tape på å vise emosjonell svakhet. Hva som er verst (jeg tror det er like ille) av fysisk og mental svakhet kunne vært spennende å få svar på.

Min mann er fullstendig klar over det ;)

Jeg tror vi har noe ulik oppfatning rundt det å være mentalt sterk/svak. Her er det ufattelig mange gråsoner, og man må se hele bildet for å forstå hva som gjør at akkurat den hendelsen får personen til å knekke. Det kan være en filleting, men likevel den berømmelige siste dråpen.

Et menneske, være seg kvinne eller mann, som søker profesjonell hjelp når man innser at "Nei, dette greier jeg ikke", viser tegn på selvinnsikt, og er modig som tør å ta tak i problemet. Som nevnt i mitt forrige innlegg, mange nok velger andre utveier når livet blir tøft.

Det er synd om mennesker rundt avfeier det som svakhet, når det i virkeligheten er det motsatte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en ressurssterk kvinne melder seg med manneproblemer. Jeg har en god utdannelse, god jobb, gode venner og lekker kropp men rennes ikke ned av mannebein og har heller aldri gjort det. Heldigvis har jeg nylig møtt en fantastisk mann som er evig student med deltidsjobb og måne, så det ser lysere ut nå.

Anonymous poster hash: 4c691...072

Nå kan det jo tenkes at det ikke er de samme mennene som ikke rant ned dørene som den du har funnet nå. En del av de "uattraktive" mennene ønsker jo heller ikke alltid barn, og er da kanskje ikke så avhengige av å møte noen. Når ønsket om familie er mindre eller ikke tilstede så har man også mye bedre tid og kan stille høyere krav. Kanskje er det noen som da også stiller urealistiske krav, men dem om det.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Skjønner virkelig ikke problemet her. På et rasjonelt grunnlag: hva er det verste som kan skje ved at man havner i vennesonen? Kanskje det var slik ting utviklet seg og følelsene kan jo spille oss et puss. Kan det være tilfelle at man hadde havnet der før eller siden likevel? Sist, men ikke minst: er det ikke like greit at slikt skjer så vet man mer om man passer med vedkommende eller ikke?

Hvis det ikke faller en naturlig å være "forførende" fra dag 1, så gjør det ikke det. Kan hende man finner en partner der ting utvikler seg nettopp fordi man tar ting etter naturlig tempo og ikke bare braser på fordi det ble hevdet i en artikkel at man ikke skal være slik?

Men er du ikke enig i at det er bedre å vise interesse fremfor å fokusere på trygghet?

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner virkelig ikke problemet her. På et rasjonelt grunnlag: hva er det verste som kan skje ved at man havner i vennesonen? Kanskje det var slik ting utviklet seg og følelsene kan jo spille oss et puss. Kan det være tilfelle at man hadde havnet der før eller siden likevel? Sist, men ikke minst: er det ikke like greit at slikt skjer så vet man mer om man passer med vedkommende eller ikke?

Hvis det ikke faller en naturlig å være "forførende" fra dag 1, så gjør det ikke det. Kan hende man finner en partner der ting utvikler seg nettopp fordi man tar ting etter naturlig tempo og ikke bare braser på fordi det ble hevdet i en artikkel at man ikke skal være slik?

Problemet er at dersom du fokuserer på å støtte og bygge trygghet vil du ende som venn i de fleste tilfeller. Hvis det er venner du ser etter så er det forsåvidt en fin ting, men dersom du ønsker å bli sammen med damene så er det ikke så gøy å oppleve at de alltid vil være venner.

Å si til menn at de burde bygge trygghet er feilledende fordi det er ikke det som vil gjøre damen interessert. Da må man påpeke at dette gjør man for å vise kjærlighet til damen som allerede liker deg.

Anonymous poster hash: ed583...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forelsket i en mannlig venn av meg som er overvektig og i tillegg åpen om sin depresjon. Har aldri fortalt det til ham. Siden han er deprimert, er jeg ekstra redd for å svikte ham som venn. Kanskje han ville bli opprørt om jeg sa jeg var interessert.

Anonymous poster hash: 43d30...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du ikke enig i at det er bedre å vise interesse fremfor å fokusere på trygghet?

Altså, tror du virkelig at det ene utelukker det andre? Kan det være slik at en trygg mann viser en sunn interesse? Det er ikke enten-eller i slike sammenhenger. Du kan fint vise interesse ved bruk av PUA-teknikker, men innvendig være veldig usikker. La oss si at damen er invitert hjem på en bedre middag og film. I en trygg atmosfære der mannen er nettopp mannen, kan kvinnen våge å være feminin. Om mannen da innenfor en slik trygg viser interesse, så er det vel noe slikt en kvinne foretrekker? Om mannen er litt sjenert eller usikker hører jo med til en slik situasjon. Men ved å være trygg i seg kan han akseptere å bli "avvist", enten fordi kvinnen ønsker å vente eller at de romantiske følelsene ikke oppstår. Så jeg vil hevde at det ene utelukker ikke det andre.

Til den som brakte temaet PUA inn her:

De som bruker PUA-teknikker forblir falske personer. Slike "PUA-guruer" markedsfører tullet med at teknikkene øker selvtilliten. Ja, for man er jo ikke seg selv! For noe pølsevev!

Er selvfølelsen dårlig fra før så tviler jeg på at slike teknikker hjelper i det lange løp. Selvutvikling er stort sett hardt arbeid med seg. Se litt nærmere på den kognitive modellen om selvfølelsen, og du vil innse at det selvfølelsen er mer enn bare å imponere damer. Det er til tider en ensom prosess der man blir nødt til å møte det som er skremmende i en selv. Men sluttresultatet kan bli noe ekstravagant bra og som kan føre til at en ikke lenger tar for god fisk det mediene og PUA-guruene prøver å fortelle oss.

Jeg vil således våge å hevde at de som faller slikt søppel ikke har evnen til å tenke kritisk. For hadde man gjort det så hadde en raskt sett hvor overfladisk "filosofien" er. Og overfladiske mennesker tiltrekker seg nettopp...overfladiske andre.

De sutrete mennene som oppretter tråder om alt som er dritt i samfunnet bør ta se seg selv i speilet. Hvor mye av eget materiale som projiseres eksternt kan man bare gjette seg frem til!

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...