Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har virkelig ikke skjønt det. Vi snakker kulturell kapital. Det er snakk om å få oppmerksomhet og verdi som menneske i form av å besitte noe som andre ikke har. Her snakker vi ikke om det tradisjonelt norske med å innrede husene på luksusvis, mens de skal se nøysomme ut utenifra - vi snakker ikke om å skjule velstand, vi snakker om å gi inntrykk av at man ikke bryr seg om velstand, at velstand er harry. Vi snakker om folk som er nok opptatt av bil til å kjøpe en bil som viser at de ikke bryr seg om bil. Vi snakker om folk som har kunst i hjemmene sine som ikke er masseproduserte litografier, eller postere. Vi snakker om folk som har bokhylle med bøker som gir kred, og ikke nakne vegger og bøker på iPad. Vi snakker om folk som har geek-kompetanse på høystatusområder som ballett, opera, billedkunst osv. Som diskuterer pigmentsammensetning i forskjellige jordfarger. Som diskuterer om performance-kunst er like varig som skulpturer av mer solid materiale. Folk som syns høstutstillingen har tapt seg.

... I tillegg til at de har addresse på Oslo vest, men ikke på de verste pengeområdene. Dette er en kjent sak i hovedstaden. Sikkert også i trønderland, men ikke på bondelandet der du er fra.

Hva har jeg ikke skjønt? Bordieu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør disse mennene som kalles "tapermenn" for å få seg dame? Det lurer jeg på. Og da mener jeg FØR de innser at de er "tapere". De tar egne valg ang utdannelse, de velger å ha en "taper" jobb. Ofte velger de helt selv å være mindre attraktive. De fleste kan bli penere i dagens samfunn, og det uten kirurgi. De velger ofte selv å sitte inne å være bitre, fremfor å ta seg en tur i skogen og få frisk luft og å se andre mennesker.

Alle har mulighet til å ta egne valg, og i ettertid rette opp i disse om de ødelegger livet. Men at dette er kvinners feil og at kvinner bare velger i toppsjiktet ser jeg ikke helt. Når en innser at en er en "taper" er det fremdeles tid til å ta ansvar for eget liv! Ingen gjør det for deg, det må gjøres selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig ikke skjønt det. Vi snakker kulturell kapital.

Alt dette er åpenbart for de fleste av oss (med unntak av Gjest selvsagt).

Poenget er vel at "kunstner" ikke er en beskyttet tittel, og ikke krever en spesifikk kompetanse. Det å utgi seg for å ha kulturell kapital (gjerne av sorten ikke andre "forstår seg på") er en potensiell snarvei for de som ikke fikk til ting ellers. Det finnes alltid muligheter.

Dersom kvinner kun falt for finansmenn og jurister ville dette fremstå ekskluderende - og tilsi at menn må igjennom årevis med utdannelse. Det er ikke tilfelle, som poengtert, men man må ha noe. Enten det er akademisk styrke, fysisk styrke, kulturell kapital, samfunnsinnflytelse, sosiale evner. Kvinner vil ha menn som betyr noe og står for noe. Men poenget er at dette er ikke utenfor rekkevidde for menn flest.

Mange menn syter over at kvinner bare vil ha menn med mye penger, så i den sammenhengen er det relevant at kvinner med penger dater kunstnere eller fattige musikere. Det viser til at dette "noe" menn må ha for å dra damer varierer, og ikke alltid er materielt.

Anonymous poster hash: 2c40f...2fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne med endel penger i banken og eget hus og egen hytte og jeg har vært borti menn som ikke har hatt like mye. De er like ille som pengegale kvinnfolk. Det som er verst på en måte er at de tror de kan oppføre seg på en annen måte når de er sammen med meg. Jeg bor på vestkanten i Oslo og oppfører meg normalt høflig, men har oppdager at noen tror at man kan være arrogant og direkte ufyselig- sånne menn vil jo ikke jeg ha. Dessverre så virker der som om "jomfruelige" menn singler meg ut (av en eller annen sær grunn) og skal være med meg. Ikke noe imot jomfruer- snarere tvert om! men måten mange av dem forandrer seg på er problemet. Hva gjør jeg da?

:(

Anonymous poster hash: 8123b...fd2

Ja det er grusomt med folk som er ute etter penger! Man kan jo ikke vite om det er ekte kjærligheten i forholdet eller om det kunn er et forhold pga penger. Mest sannsynlig det siste. Folk får skaffe seg penger selv og ikke få alt gratis hos en partner. Ekle mennesker som holder på sånn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er grusomt med folk som er ute etter penger! Man kan jo ikke vite om det er ekte kjærligheten i forholdet eller om det kunn er et forhold pga penger. Mest sannsynlig det siste. Folk får skaffe seg penger selv og ikke få alt gratis hos en partner. Ekle mennesker som holder på sånn.

Virkelig ille! Og sånn er det for damer også, hvordan kan vi vite at det er ekte kjærelighet eller om fyren bare skal ha fitte? Livet er tøft altså.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en hel haug med helt vanlige fyrer som er single pga de bare går etter babes, mens de overser damer på eget nivå. Slike kan for selv at de er single.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette er åpenbart for de fleste av oss (med unntak av Gjest selvsagt).

Poenget er vel at "kunstner" ikke er en beskyttet tittel, og ikke krever en spesifikk kompetanse. Det å utgi seg for å ha kulturell kapital (gjerne av sorten ikke andre "forstår seg på") er en potensiell snarvei for de som ikke fikk til ting ellers. Det finnes alltid muligheter.

Dersom kvinner kun falt for finansmenn og jurister ville dette fremstå ekskluderende - og tilsi at menn må igjennom årevis med utdannelse. Det er ikke tilfelle, som poengtert, men man må ha noe. Enten det er akademisk styrke, fysisk styrke, kulturell kapital, samfunnsinnflytelse, sosiale evner. Kvinner vil ha menn som betyr noe og står for noe. Men poenget er at dette er ikke utenfor rekkevidde for menn flest.

Mange menn syter over at kvinner bare vil ha menn med mye penger, så i den sammenhengen er det relevant at kvinner med penger dater kunstnere eller fattige musikere. Det viser til at dette "noe" menn må ha for å dra damer varierer, og ikke alltid er materielt.

Anonymous poster hash: 2c40f...2fb

Argumenter for påstanden takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ille! Og sånn er det for damer også, hvordan kan vi vite at det er ekte kjærelighet eller om fyren bare skal ha fitte? Livet er tøft altså.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

Ja det er frekt gjort det også! Sex og penger er det som styrer menneskeheten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette har så mye med saken å gjøre. Det er ganske tvilsomt at de synes det er så viktig med et godt utseende osv. Derimot har du rett i at en ikke må tenke slik og at en ikke må ha tullete forestillinger om manndom, slik du nevner med å ikke ha respekt for svakere og minoriteter. Så at en må ha pågangsmot og gjøre seg til den beste versjonen av en selv. Kanskje en trenger en liten boost for å få en god "sprit" som de sier på engelsk. I en ellers ganske stressende og sikkert ganske repetativ hverdag.

Hva er det i teksten/innholdet som ikke har så mye med saken å gjøre? Vennligst argumenter for det.

Jeg mener bestemt at det har det. Det er en del trekk/mønstre slike menn deler og jeg ser på det som eksternalisering av sin egen "oppfattede" tilkortkommenhet. Likeså mener jeg at slike typer menn er for sensitive for avvisning og personliggjør slikt, og motreaksjonene kommer i form av vrede over den "urettferdigheten" de mener å være utsatt for. Enhver er ansvarlig for livet en ønsker å leve. Det er klart at en del hemmende faktorer kan spille inn (les: sykdom av ulik art osv), men regelrett sutring hjelper ingen på vei. Det er på høy tid at disse mennene tar seg selv i nakken, og fyller opp det de tror er mangelfullt ved seg selv (les: erverving av nye ferdigheter, merkunnskap om ulike temaer osv).

Å se seg selv i speilet kan også være en god start. Hvorfor ikke finne seg en partner på det samme nivået som seg selv, hvis man tenker i en slik retning?

Den utviklingen vi ser i dag er som en følge av tankegangen hos både menn og kvinner som har endret seg. Det er nesten en naturlov at en aksjon får en motreaksjon.

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har 2 barn med en mann uten utdannelse, og bra jobb. Sist kjæreste jeg hadde jobbet i butikk, hadde det forholdet vart hadde jeg fått barn med han.

Og han jeg er forelsket i nå, jobber i et byggefirma, og har ikke utdannelse. Kunne gitt han barn og, men han vil ikke ha meg.

Jeg har selv høyere utdannelse, en grei jobb. Jeg er veldig snill, mange interesser, alltid blid, positiv, ærlig, trofast og behandler mine kjærester veldig bra. Jeg kunne gjerne tenkt meg flere barn.

Men jeg sliter med å finne menn som vil ha meg. Jeg veier 10 kg for mye, jeg er middels pen. Og mennene vil ha damer som ser veldig bra ut, de bryr seg ikke om jeg har en bra personlighet, vil være en bra kjæreste i lengden og kan gi de barn. Nei, jeg må være slank og veltrent.

Det festlige er at jeg har blitt dumpet av menn som er 30 kg overvektige og, fordi de skal ha noe finere.



Anonymous poster hash: 8d267...a83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at mennene som hevder at alle kvinner kun går etter penger/finansmenn/advokater, glatt overser de kvinnene her i tråden som forteller dem at det ikkje gjelder for dem. Det finnes selvfølgelig kvinner som bryr seg mindre om penger, det finnes kvinner i alle former og fasonger, med ulike personligheter og interesser i livet. Det virker som at en del personer i denne tråden har et veldig svart/hvitt syn på temaet, og ikke evner å tenke nyansert.

Jeg kan jo komme med et nytt eksempel om meg selv, men det vil vel bare bli oversett?

Min fremtidige mann trenger ikke å ha mye penger, men det er klart at jeg setter pris på at han har en stabil økonomi, og holder på med noe han er interessert i. Jeg vil ha en mann som gjør noe med livet sitt som han selv setter pris på, at han har interesser og bryr seg om livet.

Det gjør ikke noe for meg om den interessen er å være lærer, eller jobbe i kommunen, eller være samfunnsviter osv... Så lenge han har en ok inntekt (ikke mye, men ikke være et økonomisk vrak heller). Heller enn å subbe rundt og klage over livet og ikke gjøre noe med det.



Anonymous poster hash: 7a4b4...3f7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er frekt gjort det også! Sex og penger er det som styrer menneskeheten.

Kjærlighet er kanskje bare en oppdiktet konstruksjon? Laget for at vi skal holde ut?

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har 2 barn med en mann uten utdannelse, og bra jobb. Sist kjæreste jeg hadde jobbet i butikk, hadde det forholdet vart hadde jeg fått barn med han.

Og han jeg er forelsket i nå, jobber i et byggefirma, og har ikke utdannelse. Kunne gitt han barn og, men han vil ikke ha meg.

Jeg har selv høyere utdannelse, en grei jobb. Jeg er veldig snill, mange interesser, alltid blid, positiv, ærlig, trofast og behandler mine kjærester veldig bra. Jeg kunne gjerne tenkt meg flere barn.

Men jeg sliter med å finne menn som vil ha meg. Jeg veier 10 kg for mye, jeg er middels pen. Og mennene vil ha damer som ser veldig bra ut, de bryr seg ikke om jeg har en bra personlighet, vil være en bra kjæreste i lengden og kan gi de barn. Nei, jeg må være slank og veltrent.

Det festlige er at jeg har blitt dumpet av menn som er 30 kg overvektige og, fordi de skal ha noe finere.

Anonymous poster hash: 8d267...a83

Jeg tenker vel i de banene at menn og kvinner møter på ulike utfordringer som følge av kjønn. Menn som ytrer sin frustrasjon over problemet de opplever blir møtt med: Ta tak, jobb med deg selv, gjør noe for å komme ut av situasjonen du er i og slutt å sutre.

Jeg tror på en måte kvinner er flinkere til å støtte opp om hverandre fordi mange føler det utseende presset samfunnet trer over en. Menn er ikke like åpne om sitt problem fordi det å klage automatisk setter en i taper båsen. Menn som jobber med seg selv og leser ulik litteratur som for eksempel pua litteratur blir dømt ned i støvlene. Det virker som damer ikke liker at menn jobber med seg selv for å karre seg opp. Mange kvinner jobber hardt for å trykke ned de som jobber med seg selv og det er trist.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker vel i de banene at menn og kvinner møter på ulike utfordringer som følge av kjønn. Menn som ytrer sin frustrasjon over problemet de opplever blir møtt med: Ta tak, jobb med deg selv, gjør noe for å komme ut av situasjonen du er i og slutt å sutre.

Jeg tror på en måte kvinner er flinkere til å støtte opp om hverandre fordi mange føler det utseende presset samfunnet trer over en. Menn er ikke like åpne om sitt problem fordi det å klage automatisk setter en i taper båsen. Menn som jobber med seg selv og leser ulik litteratur som for eksempel pua litteratur blir dømt ned i støvlene. Det virker som damer ikke liker at menn jobber med seg selv for å karre seg opp. Mange kvinner jobber hardt for å trykke ned de som jobber med seg selv og det er trist.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Vi kan godt like menn som jobber med seg selv, men inntrykket kvinner har av PUA er at det går ut på å "lure" kvinner til å ligge med dem. Om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 7a4b4...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har 2 barn med en mann uten utdannelse, og bra jobb. Sist kjæreste jeg hadde jobbet i butikk, hadde det forholdet vart hadde jeg fått barn med han.

Og han jeg er forelsket i nå, jobber i et byggefirma, og har ikke utdannelse. Kunne gitt han barn og, men han vil ikke ha meg.

Jeg har selv høyere utdannelse, en grei jobb. Jeg er veldig snill, mange interesser, alltid blid, positiv, ærlig, trofast og behandler mine kjærester veldig bra. Jeg kunne gjerne tenkt meg flere barn.

Men jeg sliter med å finne menn som vil ha meg. Jeg veier 10 kg for mye, jeg er middels pen. Og mennene vil ha damer som ser veldig bra ut, de bryr seg ikke om jeg har en bra personlighet, vil være en bra kjæreste i lengden og kan gi de barn. Nei, jeg må være slank og veltrent.

Det festlige er at jeg har blitt dumpet av menn som er 30 kg overvektige og, fordi de skal ha noe finere.

Anonymous poster hash: 8d267...a83

Kjenner meg litt igjen i det du skriver her. Jeg er selv høyt utdannet dame, trent og tar godt vare på meg selv. Likevel finner jeg meg ikke mann, på tross av at jeg også gir menn uten mye penger og utdanning en sjanse. De vil liksom ikke og jeg syns det er så rart at jeg (og sikkert mange flere) gir de sjansen til å etablere seg og få familie, men avstår. Er ikke det fryktelig merkelig?

Han siste jeg var interessert i har lavere utdannelse enn meg og tjener ca. halvparten av hva jeg gjør. Det var ikke et problem for meg! Men fordi jeg ikke er pen nok, blond når, har hvite nok tenner, ikke har trent nok, så er han altså uinteressert. Sånn har det vært med flere. Blant de jeg hadde en greie med da jeg var yngre (jeg var ressurssterk da også), finnes faktisk en som ikke gjør noe med livet sitt i dag. Også han avviste meg fordi han søkte etter noe annet (eller bedre?). Syns det er så merkelig, og sitter igjen med et inntrykk av at barnløse "tapermenn" kanskje egentlig kan takke seg selv?

Hva sier tenker dere andre? Jeg har i allefall gitt opp å finne meg mann og stifte egen familie.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Denne suksesshistorien for kvinner er del av en internasjonal utvikling der en økende andel menn blir sortert vekk. De passer rett og slett ikke inn i vårt moderne, komplekse og krevende samfunn. Intelligensen og tilpassingsevnen er for lav, og de manuelle ferdighetene irrelevante.

Dette gjelder ikke bare toppen, men midten også. Under halvparten av norske menn klarer å ta videregående utdanning på normert tid mot 68 prosent av kvinnene. Attraktive menn får to og tre barnekull, mens antall barnløse menn har økt med 65 prosent på 27 år. Kvinner vil rett og slett ikke ha noe å gjøre med dette framvoksende taperlaget av menn.

http://www.nrk.no/ytring/bordeller_-borgerlonn-og-bedovelse-1.11957626

Kanskje man skal sette opp leirer slik at vi blir kvitt disse taperene en gang for alltid.

Kanskje også burde kvinner innrømme at de går etter menn med makt og penger. Ikke at det er noe galt i det.

Anonymous poster hash: f4ef1...0bd

Eh hæææ? Dette er vås. Gutter med videregående utdannelse og ikke mer er jo de som får kjerring og kids førdt av alle syns nå jeg. De sitter der med tre unger før fylte 25 jo

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kan godt like menn som jobber med seg selv, men inntrykket kvinner har av PUA er at det går ut på å "lure" kvinner til å ligge med dem. Om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 7a4b4...3f7

Pua er nok det, og å skape illusjoner. Men kvinner flest vil ikke ha barna sine med en mann som driver skuespill og leker, De vil ha trygghet.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Pua er nok det, og å skape illusjoner. Men kvinner flest vil ikke ha barna sine med en mann som driver skuespill og leker, De vil ha trygghet.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

Nettopp. Er bare tullete og barnslig å spille spill. Spesielt negging(er det det det heter?) Er sykt irriterende Endret av BettyBoop
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pua er nok det, og å skape illusjoner. Men kvinner flest vil ikke ha barna sine med en mann som driver skuespill og leker, De vil ha trygghet.

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

PUA er rett og slett en oppskrift på manipulasjon og man kan bli mer usikker enn selvsikker etter å ha brukt denne. Det er klart at hverdagsmanipulasjon finner ofte sted, men dersom denne blir et innøvd trekk, så kan man streve med å være seg selv. En sunn dose manipulasjon må vi ty til for å nå våre mål, og en slik form for manipulasjon er allment akseptert. PUA vil jeg hevde er en teknikk som brukes av usikre personer som ikke kjenner seg selv eller tør å være seg selv.

Spørsmålet en bør stille seg er om manipulasjon som inngansstrategi faktisk fører til sunne og langvarige forhold? Jeg tviler på det.

For de spesielt interesserte anbefales boken "Manipulasjon; forståelse og håndtering" av Grethe Nordhelle som tar opp dette temaet.

Endret av extra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUA er rett og slett en oppskrift på manipulasjon og man kan bli mer usikker enn selvsikker etter å ha brukt denne. Det er klart at hverdagsmanipulasjon finner ofte sted, men dersom denne blir et innøvd trekk, så kan man streve med å være seg selv. En sunn dose manipulasjon må vi ty til for å nå våre mål, og en slik form for manipulasjon er allment akseptert. PUA vil jeg hevde er en teknikk som brukes av usikre personer som ikke kjenner seg selv eller tør å være seg selv.

Spørsmålet en bør stille seg er om manipulasjon som innganssatrategi faktisk fører til sunne og langvarige forhold? Jeg tviler på det.

For de spesielt interesserte anbefales boken "Manipulasjon; forståelse og håndtering" av Grethe Nordhelle.

Hva om gutter og menn kunne lære seg å skape trygghet fremfor å jage fitte?

Anonymous poster hash: 13cb0...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...