Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj, kjip veiing på helsestasjonen igjen i dag. Kun 10 gram opp den siste uka, så da må vi nok gjeninnføre pumping og litt mme... Nå som jeg håpet at alt hadde gått seg til :sjenert: Vi skal på 6-ukerskontroll neste onsdag, så da kan vi muligens få litt tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det tar seg opp så du slipper delamming. Det er jo litt mer styr. Jeg pumper selv to ganger for dag (av fri vilje. Ene runden fordi han legges lettere når han får flaske i stedet for pupp, og andre runde fordi jeg sparer opp et lager i fryseren, skal på festival om halvannen måned), og synes absolutt all koking og det er litt stress. Men man finner jo en rutine på det, og for min del er det jo tross alt et valg, ikke noe jeg må. Har holdt på med det i nesten en mnd. Før det var det kun mating direkte fra pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at produksjonen tar seg opp etterhvert. Mest sannsynlig får hun ikke ut nok melk pga skjoldene, og da faller jo produksjonen også. Nå håper jeg at vi fremover klarer oss uten skjold, men det tar nok en stund før vi kan kaste dem for godt. Av og til går det greit å ta puppen med en gang, andre ganger er det hylskriking og noen ganger "glemmer" hun at hun nettopp sugde på puppen etter en rapepause..

Det blir skikkelig dobbeltarbeid med pupping, pumping og mme, så jeg håper virkelig at det går seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke var noe særlig vektøkning. Håper at det bedrer seg snart!

Er du fortsatt sår på brystene eller begynner det å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at det ikke var noe særlig vektøkning. Håper at det bedrer seg snart!

Er du fortsatt sår på brystene eller begynner det å bli bedre?

Jeg er faktisk ikke noe sår :hoppe: Hjelper at man ikke har gule stafylokokker ;) Følger litt med på om brystvorta har riktig form etter amming (rund og ikke som en ny leppestift) og prøver å legge henne til på nytt når det gjør vondt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke noe sår :hoppe: Hjelper at man ikke har gule stafylokokker ;) Følger litt med på om brystvorta har riktig form etter amming (rund og ikke som en ny leppestift) og prøver å legge henne til på nytt når det gjør vondt.

Min har leppestiftformen og jeg fikk beskjed om at det var riktig? :klo:

(har ikke slitt noe særlig med sårhet heller, bortsett fra da hun ville ha pupp absolutt hele tiden)

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har leppestiftformen og jeg fikk beskjed om at det var riktig? :klo:

(har ikke slitt noe særlig med sårhet heller, bortsett fra da hun ville ha pupp absolutt hele tiden)

Leppestift-form er visstnok en indikasjon på at det ikke er nok bryst i munnen. Men så lenge du ikke sliter med sårhet går det jo greit :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppestift-form er visstnok en indikasjon på at det ikke er nok bryst i munnen. Men så lenge du ikke sliter med sårhet går det jo greit :)

Så rart! Jeg var jo på to ammesamtaler også og der sa de det var riktig :klo: har også tenkt at det er jo da logisk siden mange smokker har den formen også :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillemor 6 uker gammel, og på lørdag fikk vi det første smilet :rodmer:

Det er så godt å få litt feedback fra den lille klumpen som bare henger i brystvorta eller skriker om mer mat den tiden hun er våken :fnise: I stad fikk jeg et smil da jeg skulle til å legge henne til puppen :hjerte:

Ellers har jeg gått bananas og kjøpt meg ipad mini :bond: Har tvillingsim så jeg kan surfe hvor som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med første smil! Det er jo nå det begynner å bli ekstra koselig, når dere får litt mer kontakt med henne. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var det duket for 6-ukers kontroll, og på 5 dager hadde hun gått opp 300 gram :fnise: Vi må finne en balanse på mengde mme tydeligvis ;) Nå får hun 2 flasker i døgnet, rundt 250 ml til sammen i tillegg til pupp.

Ellers har vi svigers på besøk frem til i morgen. De jobber og står i, så nå er både blomsterbed foran inngangsdøra og rekkverk på terrassen på plass. :hoppe: Vi har fått svidd av noen høvdinger på hagemøbler i dag, og vi satser på å innvie både dem og grillen i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det virkelig grillvær hos dere? Det er det ikke på Gardermoen, for å si det pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var grillvær da jeg skrev innlegget, but not anymore :ler: Det blir pølser på stekepanne regner jeg med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...