Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Her ble vi bokstavelig talt tatt på senga (ja, ikke SÅ bokstavelig) av uanmeldt besøk i morges. Vi var midt i 15 min amming etterfulgt av 15 min pumping på mor, og da begynte jeg såklart å grine av frustrasjon for at noen kom på besøk uanmeldt på en slik ukristelig tid. Det endte med at tutta og pappaen var med besøket mens mammaen lå på senga og grein og ventet på at besøket skulle ta hintet om å dra igjen. Not my proudest moment, men så var det ganske korttenkt av personen som kom på besøk også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uanmeldt besøk hos noen med helt fersk baby tidlig på morgenen? Skjønner godt at du ble fortvilet jeg. Sånt gjør man jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig feilslått forsøk på å vise omtanke gjennom å servere frokost til de nybakte foreldrene. Frokosten ble innpakket i plast og satt i kjøleskapet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, det var et nært familiemedlem som visstnok bekymret seg for om det gikk bra med meg. H*n ble vel ikke mindre bekymret i dag, selv om M prøvde å forklare hvorfor i dag var et veldig ugunstig tidspunkt mtp beskjeden på helsestasjonen i går...

Jeg fikk dusjet av meg emo-Nautika før i dag, så nå går det ganske greit. Fokus på oppgaven som er å tvinge mat i Tutta annenhver time :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig tanke, men enig i at det hadde vært lurt å sjekke på forhånd om det var greit med besøk.

Om dere har mikro, anbefaler jeg å kjøpe en pakke med steriliseringsposer! Vi kjøpte på Rema, 5 stk med 20 gangers bruk hver, kostet vel 114 kr tror jeg. Da går det fort og det er ingen fare for smeltede flasker i en kjele ;) Tror de er fra Avent (sitter og ammer nå, så får ikke sjekket, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har frem til nå brukt timeren på platetoppen flittig når vi har kokt flasker. Kjekt å vite at plata skrur seg av etter en viss tid ;) Skal se etter sånne poser når jeg en gang kommer meg på butikken :P

Nå har familiemedlemmet vært her på besøk, denne gang annonsert. ;)

Ellers tror jeg at jeg har klart å smitte den friske puppen med infeksjonen fra den såre puppen :dry: Skal ringe fastlegen i morgen for å høre om de har fått svar på bakterieprøven enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanmeldt besøk med nyfødt i hus er virkelig ikke gøy. Det var nok godt ment, men det er ikke noe jeg ville likt hadde skjedd flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i uanmeldt besøk til vanlig heller jeg altså, så jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Tutta har gått opp fra 3870 til 4005 i løpet av helga! :hoppe: Godt å se at materegimet har gitt uttelling. Nå skal vi roe litt ned på hyppigheten på måltidene, nå trenger vi ikke vekke henne for mat annenhver time på dagtid og hver tredje på natta. Gleder meg til å sove litt lengre strekk enn maks 2 timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og "hurra" for at bakterieprøven viste at det var gule stafylokokker i såret på brystvorten, så nå blir det antibiotika :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun har så bra vektøkning og "bra" at du vet hva som feiler puppen så den kan bli frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt min første utflukt utenfor huset uten mann og barn :nigo: Jeg fikk hentet antibiotika på apoteket, kjøpt noe godsaker på bakeriet og kjøpt noen flere gulpekluter. Sistnevnte fikk vi akutt behov for nå som lillemor faktisk får nok mat så hun har noe å gulpe opp! Og jeg som trodde jeg hadde fått en gulpeløs baby :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på første treff med barselgruppa. Vi var vel 8-9 stk (*2) og folk virket hyggelige. Litt synd at det er ferietid nå, for da blir det en stund før man drar igang noe fellestreff.

Ellers har jeg satt ny rekord i mengde utpumpet melk, 90 ml ble det på det ene brystet i morges :hoppe: Nå er det jo nesten så vi slipper å lage flaske med mme etter at hun har drukket opp det jeg har pumpet ut! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at barselgruppa virket hyggelige, det har jo alt å si for om det blir en fungerende gruppe fremover. :) Og du har jo blitt helt ram på den melken! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truffet barselgruppa allerede? Tøft gjort! Synd det er lenge til neste treff da!

Jeg og E var ikke på barseltreff før hun var 7 uker gammel.

Det har jo vært snakk om å få til et KG-babytreff i juli. Bli med da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...