Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg må gjøre noe riktig når jeg klarer å få ut en klyse "snørr" fra puppen :ler: Varm dusj med håndmelking etterfulgt av pumping med massasje og varmeflaske på puppen gjorde susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny biiil! jeg elsker octaviaen vår :hjerte: men jeg savner opel corsaen jeg hadde.. spesielt til parkering i byen og sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppesnørr???? :overrasket:

Alt kroppen får til...

 

Jeg tror det er infeksjonsgugge... :sjenert: Må spørre HS i morgen om det er vanlig med gulaktig "belegg" på brystvorta, det gjør nemlig noe satans vondt å amme fra den puppen, selv med ammeskjold. :dry:

 

gratulerer med ny biiil! jeg elsker octaviaen vår :hjerte: men jeg savner opel corsaen jeg hadde.. spesielt til parkering i byen og sånt :ler:

Jeg kommer nok til å savne den lille golfen når det kommer til parkering altså :P Jeg får prøve å huske fremover at når jeg rygger har jeg 1 m bil ekstra som skal få plass :fnise: Jeg lånte en stasjonsvogn en gang og fikk sjokk da jeg etter å ha rygget inn på parkeringsplassen så at det kun var noen cm klaring igjen.. Whooops!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på første tur ut av huset i mer enn 15 min, og det har gått strålende! :hoppe: Vi har vært hos mine foreldre, og jeg kunne sitte og spise både middag og kake til bords sammen med de andre..

Vi ga nemlig endelig etter for sugebehovet i går og begynte med smokk, og for en forskjell det ble. I går kunne jeg ikke forlate tuttas side uten at hun begynte å sutre, men i dag har hun faktisk klart å sovne uten at jeg ammer henne! :sjokkert: Jeg hadde egentlig håpet å klare oss uten smokk, men vi får heller kun gi smokk når hun skal sove eller noe sånt.

I morgen blir det besøk av hs, spent på vektøkningen den siste uka!

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn hadde vi det og. Ville gjerne klare oss uten smokk men måtte til slutt gi henne smokk vi og. Hun er heldigvis ikke avhengig av dem. Er mest glad i den når hun skal sove i senga eller senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg gleder meg sånn til å ta i bruk smokk denne gangen!! Jeg var smokk selv sist jeg, og det er slitsomt det... Denne gangen skal smokken inn med en gang ammingen er etablert, det er ihvertfall sikkert. Jeg hadde smokkenektebaby sist. Prøvde sikkert 17 forskjellige, men han nektet, og jeg ammet annenhver time hele natta til han var 9 mnd. Da er det lettere å putte inn smokken altså...

Det er mye lettere å kutte smokk enn å kutte tommelfinger. Da jeg slutta å amme brukte storebror plutselig tommelen, og jeg kunne godt finne han med tommelen i munnen som femåring. Leeeeeenge etter jeg ville kasta en evt smokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det duket for besøk av helsesøster. Tutta har holdt seg på nøyaktig samme vekt som for en uke siden. Det kan være tilfeldig, eller så kan det være at hun ikke klarer å tømme puppen skikkelig med ammeskjold. Jeg skal inn på helsestasjonen for å veie henne før helga igjen.

Jeg fikk også beskjed om at jeg burde ta bakterieprøve av den vonde puppen. Det ser jo litt betent ut på brystvorta. Jeg skal pumpe på den siden for at såret skal ha mulighet til å gro... Jeg får ringe fastlegen i morgen for å få time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pumpe på den siden for at såret skal ha mulighet til å gro...

 

Det gjorde jeg også. Da grodde det litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen og tatt bakterieprøve av både melk og brystvorte. Enn så lenge skal jeg ikke ta antibiotika mot det, men jeg håper nesten at det viser seg å være noe som kan knekkes av antibiotika :P

Tutta oppførte seg eksemplarisk hos legen og sov i bilstolen hele tiden. Jeg merker det blir lettere å ta henne utenfor dørstokken for hver gang, men jeg ser jo alltid for meg at hun skal ha mat på det mest ugunstige tidspunktet. Det er liksom litt vanskelig å amme diskret når jeg må sette på ammeskjold på forhånd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint ute, men gratulerer med lillemor! :hoppendeglad: (dum som jeg var sletta jeg forrige brukeren min, og da gikk jeg jo glipp av innspurten :( ). Junior her har aldri brukt smokk, skal prøve litt hardere å innføre det med nestemann :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veeeldig sent ute, men gratulerer så mye med lillemor!! Og for en tøffing du er som dro henne ut selv!! :hoppe::blomst:

Husker med gru de såre puppene i starten, men det blir heldigvis mye bedre :) Her stikker det litt idet utdrivningsrefleksen slår inn, ellers er alt tipp topp! Anbefaler å ikke bruke spiler om du kan unngå det. Begge gangene jeg har brukt det siden fødsel fikk jeg tette melkeganger (som kan gi brystbetennelse). Kan det ha forårsaket det for deg?

Lurt å time alt sånn at du er helt klar til å dra, så ammer du og skifter bleie rett før du skal dra. Om det så er en time siden du ammet sist så kan det hjelpe å "toppe" henne litt så hun er mett på reisen. Det er mulig å amme på t-banen også, forsåvidt ,man har gjerne litt tid der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tutta har kun gått opp 10 gram på halvannen uke, så nå skal det bli amming hver andre time, pumping etter hver amming og avhengig av hvor mye jeg klarer å pumpe litt nan i tillegg... Enda godt M har siste dag på jobb før ferie i dag, så kan han hjelpe med flaskemating og koking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har blitt litt bedre etter å ha raidet fryseren for brownies, fått melding om at skatteoppgjøret er klart (i fjor fikk jeg ikke før i oktober) og at en god slant feriepenger er på konto :nigo: Nå ser det til og med ut som at jeg får pumpet ferdig før tutta våkner også :5: Og det til og med etter at jeg kokte flasker og skjold :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...