Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babysvømming er veldig fint å være på :) Skulle gjerne vært nå også, men blir litt vanskelig når vi har en til tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snart helg! Pappaen har hatt to dager nå der han først har kommet hjem fra jobb i 19/20-tiden, så man kan godt si at lunta mi var temmelig tynnslitt før leggetid i går. Jeg blir så frustrert når hun holder på å sovne, men så begynner hun å sutre og våkner til igjen :sur: Det tok 1 time med byssing med nesten-sovne, sutring, lys-våken før hun endelig kapitulerte. Da kapitulerte mammaen også og skulket unna kveldspumpinga. Jeg hadde TIDENES puppespreng da hun våknet i 4-tiden i natt. Auau, kan ikke forstå at jeg ikke våknet av at jeg hadde vondt...

Note to self: pumpeskulking fører bare til vondter og i verste fall brystbetennelse. Lillemor var flink i natt da, måtte bare gi mat kl 4, hun sovnet igjen 5:30, så slang jeg ut puppen kl 7, også sov vi til kl 9. Hun er tilgitt, for dette var den beste natta på lenge! Vanligvis i det siste har det vært pupping kl 2 og 5 før det er morgen kl 7 :Gjesp:

I morgen er det duket for babysvømming igjen, og så skal vi på besøk til mine foreldre :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig deilig på babysvømming i går, og koselig å besøke mine foreldre etterpå. I dag tok M lillemor i 9-tiden så jeg fikk sove litt ekstra. Det var godt det! :nigo:

Neste uke har vi masse ting på plakaten. Mandag skal vi på middag hos ei studievennine av meg, tirsdag er det barseltreff, onsdag skal lillemor til fotografen, og på torsdag er det duket for 3 mnd kontroll og muligens babysang etterpå :) På tirsdag er det også 1 år siden første dag i sist mens, og lillemor blir samtidig hele 3 måneder gammel :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt det høres ut med babysvømming! Sove lenge er skikkelig luksus  :danse:  Skjønner ikke hva jeg tenkte på da jeg var gravid og sykmeldt og hadde på vekking  :fnise:

 

Så mye spennende dere skal denne uka da :) 3 måneder er sikkert en super alder for fotograf, vi har ikke kommet så langt enda vi  :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle virkelig ønske vi hadde husket å melde Oss på babysvømming også! Men når vi kom på det, så var alle kurs fulle =\ skikkelig skikkelig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er lillemor 3 måneder gammel, og det feiret hun med å sove fra 22 til 06 i natt! :daane: fantastisk! :hoppendeglad:

Jeg har allerede vært innom legekontoret for å ta blodprøver for oppfølging av stoffskiftet mitt, og nå sover lillemor på fanget før vi skal dra på barseltreff ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreffet på tirsdag var veldig hyggelig. Eplekake med vaniljesaus ble servert! Min tur neste uke :)

I går var vi hos fotografen. Tutta var storfornøyd det første kvarteret med fotografering, men så begynte hun å sutre. Jeg håper og tror det ble noen bra bilder allikevel.

I dag var det duket for 3mnd kontroll. Lillemor er nå 5995 gram og 59,5 cm lang. Det ble litt gråting ved vaksinasjonen, men det gikk heldigvis fort over. Jeg er spent på formen hennes fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på stoffskifteprøvene i dag, og verdiene var uforandret siden sist. Stoffskiftet mitt var fremdeles høyt, så skal inn igjen og teste om 3 ukers tid. Hvis prøvene er like da blir det henvisning til Ahus. Jeg kan virkelig ikke forstå at jeg skal ha høyt stoffskifte, jeg har gått opp 3 kg i vekt etter at vekta stabiliserte seg etter fødsel. Eneste symptomet jeg har er at i motsetning til å fryse hele tiden som vanlig, har jeg nå perioder der jeg er varm, men ikke ubehagelig varm.... Også er det mulig at leddsmertene jeg har hatt siden slutten av svangerskapet er relatert til stoffskiftet også, men jeg vet ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har barselgruppa gått inn til en speiderhytte i marka her, og det var veldig godt å få rørt litt på seg (og svett). Tutta satt i bæreselen store deler av turen, men hun klarte også å sove litt i vogna! :5: Jeg kommer til å bli støl i mange dager fremover, men kroppen har nok veldig godt av det :nigo: Neste uke skal vi fete oss litt opp i kafeen på eldresenteret ;) Jeg er så glad for at barselgruppa har blitt så bra, nå har vi fast møtedag på tirsdager og det er så godt å komme seg litt ut av huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

 

Så bra at barselgruppa di fungerer. Min har kun møttes to ganger og det er i utgangspunktet ikke planlagt flere møter, men jeg har opprettet en Facebookgruppe slik at vi kanskje kan organisere flere treff. Jeg trenger også holdepunkter utenfor huset og det er hyggelig og tilbringe tid med andre i samme livssituasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at du har funnet en barselgruppe som du trives sammen med. Ikke alle som er så heldig. Er egentlig også fornøyd med barselgruppa mi men vi har ingen faste dager så det går ofte lenge mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg en tur innom jobben for å hilse på. Veldig koselig, men litt synd at en del på avdelingen ikke var der. Jeg får ta turen en annen gang også ;) Lillemor oppførte seg eksemplarisk mens vi var på besøk, men tok det igjen ved å skrike demonisk hele veien hjem i fredagsrushet :P Jeg fant ut at hun sovner av utmattelse etterhvert da, men det er helt forferdelig å høre på mens det står på.

I dag var det duket for babysvømming igjen, og i dag var det klart for dykking. Enn så lenge er det bare en kjapp tur under med nese, munn og øyne. Selve dykkinga gikk fint, men hun sutret resten av tiden, antakelig pga at det var litt ekkelt å få vann i øynene. Jeg så hun var litt rød på øyet etterpå.

Ellers har vi denne uka fått rullet ut plen i hagen, og i løpet av ikke altfor lenge tenker vi å plante hekk. Det blir så fint atte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var det duket for babysvømming igjen, og i dag var det klart for dykking. Enn så lenge er det bare en kjapp tur under med nese, munn og øyne. Selve dykkinga gikk fint, men hun sutret resten av tiden, antakelig pga at det var litt ekkelt å få vann i øynene. Jeg så hun var litt rød på øyet etterpå.

Det skal vi neste uke på babysvømming. Spent på om E kommer til å like det eller skrike. Hittil liker hun seg i vannet. Er lillemor like trøtt som E etter svømming? Sovner alltid i bilen på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir veldig trøtt. Hun sov et kvarter i bilen, og nå har hun sovet over en time på fanget mitt.. Jeg er sulten og kom på at jeg glemte å ta på deo etter bading, men jeg kan jo ikke bare vekke henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynner å bli noen dager siden sist oppdatering her nå ;) Jeg har hatt en forkjølelse siden tidlig i forrige uke, men heldigvis har lillemor sluppet unna med bare litt høyere forekomst av buser.

På tirsdag var vi på 4mnd-gruppe på helsestasjonen, og da var hun blitt 6360 gram. Hun har gått opp 365 gram på 19 dager, og det er litt mindre enn vanlig. Skal få veid igjen etter høstferien.

I går var vi på skikkelig bytur og tok tog og tbane for første gang. Vi møtte MissStiles og Spiremor for lunsj og shopping. Veldig koselig :nigo:

I dag har jeg endelig fått kjøpt vognpose, det ble en easygrow hood som det var tilbud på nå. Nå er vi rustet for vinteren, så får vi håpe at lillemor klarer å sove i vogna snart ;)

I morgen er planen å levere bikkja hos min mor for høstferien og dra på barnas hus for å kjøpe ullpysjer. På lørdag bærer det nordover for alle penga, biltur på 7 timer både lørdag og søndag :daane: Krysser fingrene for at bilturen(e) går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...