Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Tre mnd til termin ja. Her går det jo unna. :)

Her har vi hoppet over str 50 da han er 52 cm lang. :) Hvis store babyer logger til familien så er det nok like greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuva var 3960g og druknet i str 50. Jeg har fått noen bodyer i 50 som vi bruker nå. 56 funker jo, men de er lange i armene og i halsen

Edit : drukner i str 56

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei: 27+6

Igjen til termin: 88 dager

Neste kontroll: Jordmor 15. april

Innkjøp: Vippestol, bæresjal, bilstol, barnevogn, dyner, ammeinnlegg, litt sengetøy og noen små søte klær :hjerte:

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig: Nei, syns tiden går akkurat passe fort. I morgen er jeg jo i tredje trimester allerede!

Navn: Vi er enig om ett av to fornavn (tror jeg). Jeg har satt opp liste med navn ut fra en navnebok og mannen har fått beskjed om å gjøre det samme (og det skjer sikkert på fødestua :rolleyes:)

Vektøkning: +4 kg

Vann i kroppen: Har av og til hovne hender og føtter på kvelden eller når jeg er varm

Melk i brystene: Nei, jeg prøver å skvise ut noe titt og ofte :ler:

Strekkmerker: Ingen nye

Hodet ned: Tror det. Kjenner ihvertfall noe jeg antar er rumpa opp mot ribbeina, men det er mulig at hun ligger på tvers også :vetikke: Mulig hun kan turne rundt som hun vil fremdeles da :)

Tungt: Bekkenet klager litt av og til, men merker ikke noe ellers til at magen har blitt større

Kynnere: Ja, er noen i løpet av en dag, og flere de dagene jeg er ekstra sliten

Hodet festet: Litt tidlig

Matkick: Ikke noe spesielt, men merker at sukkerholdige ting er veldig godt for tiden.

Plager: Søvnforstyrrelser som går litt opp og ned. Lengter etter å våkne uthvilt etter en god natts søvn!

Humør: Som normalt

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: Tiden vil vise. Håper på badekar-fødsel der jeg klarer å beholde fatningen ved å puste (vurderer å melde meg på Lamaze-kurs)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 28 uker og tredje trimester!! :strix: :strix:

Lamaze-kurs? Er det for pusteteknikker og sånt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusteteknikker, fødselsstillinger og fødselsforløp. Vi er allerede meldt på fødselsforberedende kurs på ahus, men jeg ser for meg at det ikke er så dyptgående som lamaze-kurset. Der er det jo sånn man ser på film med yogamatter på gulvet og barnefar som øver på å ta tiden på riene :P Har helst lyst til å dra på gravidyoga, men det stedet jeg hadde sett meg ut har kurs som begynner litt for tidlig etter jobbslutt :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusteteknikker, fødselsstillinger og fødselsforløp. Vi er allerede meldt på fødselsforberedende kurs på ahus, men jeg ser for meg at det ikke er så dyptgående som lamaze-kurset. Der er det jo sånn man ser på film med yogamatter på gulvet og barnefar som øver på å ta tiden på riene :P Har helst lyst til å dra på gravidyoga, men det stedet jeg hadde sett meg ut har kurs som begynner litt for tidlig etter jobbslutt :dry:

De tar ikke opp pusteteknikker på kurset på AHUS. Jeg trodde også at jeg kanskje kom til å trenge det men på en måte så kom det bare av seg selv. Altså hvordan jeg skulle puste mellom riene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke opp pusteteknikker på kurset på AHUS. Jeg trodde også at jeg kanskje kom til å trenge det men på en måte så kom det bare av seg selv. Altså hvordan jeg skulle puste mellom riene..

Får se om jeg finner noe på YouTube :P

Nå er søknad om foreldrepenger sendt! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jammen godt å ha det på plass! :) Håper at jeg har telt riktig antall uker med permisjon osv. Jeg må jo ta noen uker ulønnet også, men tenker jeg søker om det etter at ungen er ute. I tilfelle ungen kommer før termin :)

Jeg har fått tilslag på et brukt stokke flexi bath med spedbarnsstøtte nå. Litt bedre for lommeboka å kjøpe brukt. Lommeboka var storfornøyd med både lønn og lovnad om en del tusen igjen på skatten i dag også :nigo: Det trengs nok med handlelisten til IKEA og at vi (les: vi leier inn andre som) skal male hele huset utendørs i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du noen pustevideoer? Mannen klager på at jeg puster tungt og urytmisk, så han mener jeg må øve til fødsel. Gravidyoga krasjer med jobben her også...

Tredje trimester! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastning gjennomført! Fastende blodsukker var 3,noe og 2 timer etter sukkerdrikke var den 6,2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærte blant annet om en pustemetode hvor man skulle puste som om man blåste ut lysene på bursdagskaka vha tre utpust, men var bare på hver fjerde utpust, de tre andre skulle være normale. Pusting er tydeligvis hel egen vitenskap ;)

Jeg tar meg forresten fri (med lønn) en time hver uke til gravidyogaen jeg. En viss fleksibilitet må vi gravide saktens ha :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint resultat på glukosebelastningen! Så da må du ikke ta den flere ganger? Vet iallefall at jeg slapp unna å ta den etter uke 32 igjen fordi jeg hadde så fine verdier :hoppe:

Og gosjamej, tredje trimester? Ble ikke du gravid i gååår da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...