Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Familien produserer store barn, så jeg må nesten høre med min søster hvor lenge hun fikk brukt 50 og 56 på sine :P Jeg tror min bror var 4700 gram :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, NAV altså. I dag fikk jeg 2 brev fra dem, ett brev der det stod at de hadde mottatt søknad om svangerskapspenger og at behandlingstiden kunne være opp mot 2 måneder, og ett brev om at arbeidsgiver måtte sende inn inntektsopplysninger og at jeg var ansvarlig for at det ble gjort. Så logger jeg inn på nettsiden til NAV, og der står det jammen meg at søknaden er ferdig behandlet og vedtaket blir sendt i posten. :P Mest sannsynlig er jo svangerskapspengene innvilget da, så jeg får følge med i postkassa fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at det tok så kort tid da, da er det bare å håpe at posten går raskt også :) Hos meg klarte NAV å skrive feil arbeidsgiver på vedtaket. Greit nok at vi "hører til" det andre stedet, men vi har jo eget organisasjonsnummer og ikke minst hadde jeg jo oppgitt riktig arbeidsgiver. Måtte bare le av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav altså.. Godt det ser ut som det er i orden da. For meg tok det 3-4 dager før søknaden var behandlet og foreldrepenher innvilget. Er det mulig? Var sikker på jeg så feil, men hadde vel skikkelig flaks :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende inn søknad om foreldrepenger i morgen tenker jeg. Jeg skal til legen og får vel terminbekreftelse der, så da gjenstår bare å få inntektsopplysninger fra jobb :) Håper det går i orden og at jeg ikke har regnet helt feil på antall dager med foreldrepenger :P Jeg tenker jeg avventer med å søke ulønnet permisjon fra jobb før jeg får svar (og kanskje etter at barnet er ute?) ;)

I dag er det nøyaktig 3 måneder til termin! :strix: Det er snart 2 måneder siden vi var på oul, så jeg syns tiden går fryktelig fort! Nå har jeg faktisk kommet så langt at jeg kan hente ut noen av apotekpakkene også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som henger i denne boka som vet hvordan størrelsene på babytøy fra feks hm, lindex, kappahl osv er i forhold til hverandre? Jeg har hørt at hm kan være litt små i størrelsen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert enda, men ser at det jeg har fra HM ser mindre ut enn resten jeg har kjøpt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Lindex sine bodyer er kjempesmå! Trange i armer og hals . Newbie er lange og smale, Name it er smått i benklær syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm sine bodyer bruker vi enda i strl 50, men buksene han brukte som nyfødt passer ikke lenger, også de i strl 50:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll unnagjort! Alt fint med alle prøver. Jeg spurte om jeg skulle ha glukosebelastning, og det var jammen fint jeg tok opp, for det måtte jeg jo ha! :P Så det er satt opp neste fredag.

Jeg glemte å be om terminbekreftelse da :murvegg: Har sendt sms til legekontoret for å be om det, regner med de i resepsjonen kan skrive det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som henger i denne boka som vet hvordan størrelsene på babytøy fra feks hm, lindex, kappahl osv er i forhold til hverandre? Jeg har hørt at hm kan være litt små i størrelsen? :klo:

Cubus og Kappahl sine bodyer synes jeg er best når det gjelder str. Ellers fungerer omslagsbodyene til H&M bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger digger jeg at jeg har en samboer som er over snittet interessert i tekniske duppeditter. I dag har han nemlig kjøpt robotstøvsuger for sine penger :hoppe::fnise:

Jeg skal avgårde senere i dag og hente en stor pakke med mammatøy som jeg fant på finn.no. En pakke med ihvertfall 4 bukser og 8 overdeler til 400 kr. Det gjør ikke noe om ikke alt passer eller faller i smak, når jeg kunne fått ett eller to plagg for samme pris på h&m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm sine bodyer bruker vi enda i strl 50, men buksene han brukte som nyfødt passer ikke lenger, også de i strl 50:)

Samme her. Trange i føttene. Anbefaler hm sine omslagsbodyer i 50, men kun matchende bukse i 56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har landet på å ikke handle inn noe i str 50, hvis ikke jeg arver noe da. Jeg har kjøpt inn et par omslagsbodyer og den søte kjolen (:hjerte:) fra hm i str 56, så avventer jeg litt til neste arvepakke med å kjøpe noe mer.

Helga har flydd avgårde nå igjen :daane: På lørdag kveld var vi en tur i bursdag hos ei studievenninne, og i går tilbrakte jeg tiden med sofa, litt strikking, kanelbollebaking og vintersport (og en helvetes hodepine :()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% svangerskapspenger er innvilget og tilbakedatert til begynnelsen av den første sykemeldingen :hoppendeglad: Det er godt å vite at jeg slipper å dra innom legekontoret for å få jevnlige sykemeldinger frem mot permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...