Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for julehilsninger :nisse: 

Vi har hatt en veldig fin julefeiring hos mine foreldre. En hyggelig kveld med veldig koselig stemning og mange morsomme historier. Lille T fikk mye fint og nyttig i gave, og vi likeså :) Vi kom hjem på kvelden på første juledag, og i går kom mine foreldre med middag under armen. I dag tror jeg vi skal ha noe veldig u-julete til middag, nemlig pannekaker! :ler: 

I dag har jeg brukt noen tusenlapper på tur- og treningsklær på Stormberg. Man får ihvertfall ikke trent hvis man ikke har treningstøy som passer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid fint med ny treningsgarderobe, god motivasjon (har jeg hørt :Knegg:

Håper dere får en fin feiring i kveld, og at baby og hund synes det er ok med raketter! Hils masse til samboeren også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31. desember 2015 at 10.19, Tekola skrev:

Det er alltid fint med ny treningsgarderobe, god motivasjon (har jeg hørt :Knegg:

Håper dere får en fin feiring i kveld, og at baby og hund synes det er ok med raketter! Hils masse til samboeren også! :) 

Skal hilse tilbake, og han syns at vi burde få til å treffes i det nye året, selv om dere bor på gæern side :fnise:

Godt nyttår til dere alle! Her var det en rolig kveld med kalkun, waldorfsalat og fløtegratinerte poteter, og fruktsalat til dessert. Bikkja varslet litt på de første smellene, men roet seg etterhvert (noen fordeler må man vel ha ved at man har bodd ved en byggeplass der det sprenges og pigges støtt og stadig) Ved midnatt hadde han visst sittet ved stuevinduet og sett ut på rakettene ;) 

Selv gikk jeg til sengs kl 23, våknet litt før midnatt av tiltakende smell, det gjorde T også. Så jeg ammet meg inn i det nye året :biggrin:  Året har begynt bra, det har blitt waldorfsalat til både frokost og lunsj, det et vel en god start på nyttårsforsettene? :ler: 

 Og i dag er Tutta hele 7 måneder gammel :hoppe: 

 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr tida. Første uke der M er tilbake i jobb etter juleferien, så nå er jeg alene med Tutta på dagene igjen. Uka har gått ganske fort, tirsdag var vi på besøk til ei på forumet og hennes baby (veldig koselig ;) ), torsdag var det hele 14 minus ute, så da dro vi på kjøpesenteret for å komme oss litt ut. Vi var også innom helsestasjonen for å veie, hun har blitt 64,5 cm lang og veier 7780 gram. Vekta ligger akkurat på 50 percentilen, mens høyden ligger på 15-percentilen. Stutt-tjukk baby vi har :hoho: 

Denne uka har vi fått reparert bilen. Det kom på 18 000 til sammen, så det er jammen godt at det ikke var vår feil. Litt nedtur var det å levere inn leiebilen igjen da, den hadde jo gigantisk bagasjerom i forhold til våres :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

S har nesten tatt igjen Tutta på lengden ser jeg, hun var 61 før jul. Litt stutt-tjukk hun også, for hun var hele 6400 gram og ligger på 75-percentilen. :fnise: 

Deilig å ha bil når det er så kaldt, her har vi ikke vært på trilletur på en uke eller noe sånt, og det tror jeg både mor og barn hadde hatt godt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. januar 2016 at 20.10, juliane skrev:

Godt nyttår! :)

S har nesten tatt igjen Tutta på lengden ser jeg, hun var 61 før jul. Litt stutt-tjukk hun også, for hun var hele 6400 gram og ligger på 75-percentilen. :fnise: 

Deilig å ha bil når det er så kaldt, her har vi ikke vært på trilletur på en uke eller noe sånt, og det tror jeg både mor og barn hadde hatt godt av!

Tutta var 62 cm på 5-måneders kontrollen. 

Vi kunne nok ikke klart oss uten bil her, 20 min å gå til både butikk og togstasjon (som er nærmeste kollektivtilbud). 

Det skjer stadig fremskritt med Tutta. I går begynte hun å åle seg fremover, så nå er det farlige tider for lampeledninger, hundelekene og bikkja selv ;) Her om dagen knakk hun koden om at tutekoppen må legges bakover for at vannet skal komme ut, så hvis hun har tutekoppen i henda drikkes det som en helt. 

I morgen skal vi på babysvømming igjen. Vi har skiftet tidspunkt, for det var ikke lett å motivere seg for å komme seg avgårde til kl 11 på en lørdags morgen. Den tiden ble gjerne brukt for å ta igjen litt tapt søvn :Gjesp: Og angående søvn; den er svært varierende for tiden. Vi har faktisk testet ut om hun våkner 1-2 timer etter legging pga smerter i gommene, så hun har fått Paracet to kvelder. Ikke at det hjalp så mye, men så ble det 2 dager der hun ikke våknet på kvelden, og sov opptil 5 timer i strekk, men i natt var vi tilbake til det gamle igjen. Våknet rett før jeg skulle legge meg kl 23, sovnet igjen, våknet kl 24, fikk pupp, våknet kl 3, 5 og 7 (og fikk pupp) før natta var over kl 8. Noen som har en unge som sover hele natta (eller bare våkner et par ganger) som vil bytte noen netter?! :fnise: 

Nå sitter jeg her med dagens andre kopp med kruttsterk kaffe og venter på at lillemor skal bæsje så vi kan gå ut med vogna. Ikke at vognturen blir så lang, det blir frem og tilbake i stikkveien inn til oss for at hun skal sovne. Og da får mamma litt egentid :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Og angående søvn; den er svært varierende for tiden. Vi har faktisk testet ut om hun våkner 1-2 timer etter legging pga smerter i gommene, så hun har fått Paracet to kvelder. Ikke at det hjalp så mye, men så ble det 2 dager der hun ikke våknet på kvelden, og sov opptil 5 timer i strekk, men i natt var vi tilbake til det gamle igjen. Våknet rett før jeg skulle legge meg kl 23, sovnet igjen, våknet kl 24, fikk pupp, våknet kl 3, 5 og 7 (og fikk pupp) før natta var over kl 8. Noen som har en unge som sover hele natta (eller bare våkner et par ganger) som vil bytte noen netter?! :fnise: 

Hvis du har veldig lyst til å stå opp kl 5 hver morgen, så kan vi bytte. Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar et par netter med R og så et par netter med E, så blir det en "myk overgang" til min unge som ikke kan sove lenge i strekk :P 

I dag er det så kaldt ute at hun ikke kan sove i vogna der, men heldigvis klarte jeg å trille henne i søvn på badet med åpent vindu :nigo: Hun sover jo ikke i vogna uten vognpose, så derfor kan det ikke være stuetemperatur når hun skal sove i vogna ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor STORkoste seg på babysvømming på torsdag! Jeg er glad for at vi bestemte oss for å melde oss på kurs denne våren. Fikk til og med gjennomført noen dykk uten at hun sutret resten av timen, så det er fremgang :nigo: 

På fredag var det cold as s**t, så da dro vi på kjøpesenteret og var der sånn i 4 timer :ler: Fikk kjøpt litt diverse nyttige ting, litt knagger til å ha her og der og gave til en gutt som snart møter verden for første gang. Satte oss ned på en rolig kafé, mamma spiste toast og Tutta spiste smoothie. Hun sjarmerte jo de gamle damene på nabobordet i senk, og nok en gang fikk jeg høre hvor nydelig hun er og hvor mye hun ligner på meg :sjenert: 

I går tok vi turen til IKEA. Vi fikk endelig kjøpt klokke til veggen (sånn 2 år etter at vi så "den perfekte klokka noensinne" på en butikk, og unnlot å kjøpe den pga pris. Klokka har vi ikke funnet igjen :( ) Så da ble det en billig klokke fra IKEA frem til den perfekte klokka dukker opp igjen :P Vi fikk også kjøpt speil til gangen, sovepose til T, taklampe til stua og diverse småstæsj. Alt i alt fornøyd med handelen, og vi kom oss avgårde før lørdagsrushet tok til for alvor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...