Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Det er deilig når de begynner å få litt god rutine på sovingen :jepp: 

Så spennende med søskenprøving :hoppe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, A4-livet skrev:

Spennende med søskenprøving! Hvor mange vil dere ha?

Det blir nok bare de 2. Siden vi har hund også tror jeg vi får fullt opp med det :P Litt trist egentlig, for det er rart å tenke på at neste gang blir siste gang. Kanskje det kommer en attpåklatt om sånn 8-10 år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har gjort noe dumt. Jeg testet å amme med skjold her en kveld i og med at det er total puppenekt. Tutta fant jo ut at det var veldig morsomt å bite i skjoldet til mamma begynner å hyle. Nå har hun overført dette til bar pupp. Hun suger litt så hun får litt pupp inn i munnen, så biter hun gommene sammen og rykker bakover med hodet. Heldigvis har hun ikke tenner enda, men fy det gjør vondt allikevel :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferie! :hoppe::sol: Planen er å komme oss oppover på fjellet og være der til neste helg, reiser i morgen tidlig. Det blir nok godt å komme seg litt bort, også er det jo meldt fint vær! :sol: 

Her hjemme har vi fått testet ut vårposen i vogna for første gang i dag, vinterposen blir med opp på fjellet, så kan vi vel pakke den vekk for sesongen. Ellers tilbringer Tutta mer og mer tid på knærne, men hun har ikke helt kommet til krabbingen enda. Hun har fått klatre litt på et lokk til en puff som har ligget på gulvet, og det er stor stas. Vi kan vel for alvor stadfeste at vi ikke har fått noen kamikaze-baby, for hun er veldig forsiktig. Når hun har klatret såpass langt opp på puffen slik at hun mister fotfestet er hun kjapp med å skubbe seg tilbake så hun gjenvinner bakkekontakten. 

Buksene jeg bestilte på nettet her om dagen var veldig deilige! Har hatt ei lignende bukse tidligere, så jeg visste jo at de var gode å gå i. Den ene buksa måtte jeg returnere for å få en mindre størrelse, og at det går den veien liker man :nigo: Det er jo under en måned til jeg begynner å jobbe :bond: 

 

Ønsker dere alle en god påske! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi hjemme igjen. Det har vært veldig koselig på hytta, men begge foreldrene mine ble sengeliggende med kraftig forkjølelse i løpet av uka. De siste dagene har tantebarn + foreldre vært der oppe også, og da blir det stappa i den lille hytta. Veldig godt å komme hjem til stillhet, en god dusj (med 4 shamponeringer for å få ut 6 dager med bruk av tørrsjampo :fnise: ) og litt albuerom. Uheldigvis har Tutta blitt smittet av sine besteforeldre, hun sov veldig urolig i natt, og har hatt litt feber i dag. Heldigvis hadde jeg Paracet tilgjengelig i bilen, så hun sov og sutret om hverandre på vei hjem. Godt at hun er syk her hjemme og ikke på hytta der hun holder alle andre våkne. Hun har nettopp blitt lagt i senga si her hjemme, halvannen time før vanlig, så nå er det bare å krysse fingrene for at hun får sovet noe i det hele tatt.

På hytta fikk hun første opplevelse med hvor brutal tyngdekraften kan være. Hun klatret utfor kanten av senga en kveld hun tydeligvis våknet til etter at vi hadde lagt henne. Vi hørte bare et dunk og et hyl på babycallen. :grine: Huff, det er vel noe alle barn opplever en gang eller 10 i løpet av livet, og heldigvis var det fra en seng som er 30 cm lavere enn den her hjemme og ned på et teppe. Ingen blåmerker å se, og hun sluttet heldigvis å gråte ganske kjapt. Som om ikke det var nok fikk hun leke litt med en soloflaske og klarte å svelge en bit av etiketten uten at vi fikk pirket den ut av munnen hennes i tide, heldigvis lå den godt synlig i bleia neste dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den alderen hun er i nå altså. Gøy, men slitsomt. Man savner litt den tiden de kunne ligge helt i ro under en babygym :fnise: Jr falt ut av senga vår to ganger, den ene gangen ble han sittende fast mellom senga og veggen og den andre gangen gikk han rett i parketten. Var vel tredje ungen i barselgruppa som gjorde det i løpet av noen få uker.....

Og å komme hjem og dusje er jo det beste med å være på hytta. Vi har også en ganske trang hytte, og det holder å dele den med bare mamma og stefaren min nå som vi har småbarn, men før kunne vi være sju stk der. Er greit slitsomt etter hvert. Har dere gått noe på ski da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, A4-livet skrev:

Åh, den alderen hun er i nå altså. Gøy, men slitsomt. Man savner litt den tiden de kunne ligge helt i ro under en babygym :fnise: Jr falt ut av senga vår to ganger, den ene gangen ble han sittende fast mellom senga og veggen og den andre gangen gikk han rett i parketten. Var vel tredje ungen i barselgruppa som gjorde det i løpet av noen få uker.....

Og å komme hjem og dusje er jo det beste med å være på hytta. Vi har også en ganske trang hytte, og det holder å dele den med bare mamma og stefaren min nå som vi har småbarn, men før kunne vi være sju stk der. Er greit slitsomt etter hvert. Har dere gått noe på ski da? :)

Her må det gås på ski for å i det hele tatt komme seg frem til hytta på vinterstid ;) Det ble ikke så mange lange turer for min del, dels fordi jeg hater å gå på langrenn og dels fordi jeg har en betennelse under foten som ikke helt liker å få på ski :grinele: Tutta har sovet ute i pulken en eller to ganger per dag, så hun har dyrket friluftslivet for oss begge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutta har ikke vært i sedvanlig form denne uka, vært sutrete, hatt dårlig matlyst og grått mye på natta. Jeg tror hun har hatt vondt i ørene, men heldigvis virker det som om det er på hell nå. 

I dag er hun 10 måneder gammel, og vi har fått tildelt barnehageplass på førstevalget :hoppe: Det var godt å få vite det, så nå er det bare å vente på informasjon om oppstartsdato og hva slags utstyr vi må kjøpe inn til barnehagestarten. Jeg har tjuvstartet litt med å bestille navnelapper og kjøpt ullbodyer fra Pierre Robert på halv pris. 650 kr for 5 bodyer og 2 strømpebukser er ikke verst ;) Jeg er en sucker for gode tilbud, og blir møtt av himlende øyne fra M som ikke forstår hvorfor jeg tenker på ulltøy til høsten allerede nå :fnise: 

Denne uka har vært ganske tung, jeg har vært småsyk, T har vært syk og M har en av de travleste ukene i året med elevsamtaler på kveldstid. Han har kommet hjem rundt kl 19 hver dag, så i morgen har jeg fått beskjed om at jeg har fri. Jeg vurderer om jeg skal dra på shopping før fuglene har stått opp eller om jeg skal dra på hundetreff med bikkja kl 11. Jeg trenger desperat noe annet enn slaskete amme-bher til jobbstart om under 2 uker. Kanskje jeg skal ta med bikkja i hundeparken etter shoppinga i stedet? 

Ammingen er lagt på hylla her, jeg orket ikke mer lirking og luring for å kanskje klare å gi henne en dråpe på tunga. Hun var absolutt ikke interessert, og jeg merker at det er litt sårt :sukk: Nestemann skal ikke få slutte før han/hun er tenåring! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for shopping!! 

Forstår det med amminga. Sluttet å amme E når hun var 10mnd fordi hun ikke var interessert. Skal dere gi noe MME eller bare gi mer mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MissStiles skrev:

Stemmer for shopping!! 

Forstår det med amminga. Sluttet å amme E når hun var 10mnd fordi hun ikke var interessert. Skal dere gi noe MME eller bare gi mer mat?

I og med at hun spiser såpass mye grøt som hun gjør sa HS at vi ikke trengte å gi noe mme. Hun får grøt 2 ganger om dagen og spiser ofte halvannen porsjon hver gang. Nå kan hun jo få litt melkeprodukter også, så da kan jeg gi henne litt av det så hun får nok kalsium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig forståelig at du kutter ammingen nå altså, når hun har nektet så lenge. Skjønner godt at det er litt sårt også, det er jo det spesielle båndet mellom mamma og baby som svekkes litt. Her kjemper vi med ammingen morgen, formiddag, ettermiddag og før legging hver eneste dag, det er så slitsomt! Men S er jo bare 6 mnd, så jeg skal kjempe en stund til før jeg gir opp. Håper jeg klarer å holde ut like lenge som deg, selv om det ser ganske svart ut nå!

Jeg trodde dere hadde ganske slapp kleskode på jobb, så de slaskete ammebh-ene må da være innafor? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, juliane skrev:

Veldig forståelig at du kutter ammingen nå altså, når hun har nektet så lenge. Skjønner godt at det er litt sårt også, det er jo det spesielle båndet mellom mamma og baby som svekkes litt. Her kjemper vi med ammingen morgen, formiddag, ettermiddag og før legging hver eneste dag, det er så slitsomt! Men S er jo bare 6 mnd, så jeg skal kjempe en stund til før jeg gir opp. Håper jeg klarer å holde ut like lenge som deg, selv om det ser ganske svart ut nå!

Jeg trodde dere hadde ganske slapp kleskode på jobb, så de slaskete ammebh-ene må da være innafor? :fnise: 

Huff, håper hun snur snart, juliane. Det er så slitsomt og frustrerende. Kan de ikke bare forstå at det er til deres eget beste?!? :ler: 

Jeg tror ikke kleskoden er SÅ slapp at de pensjonerte ammepuppene mine er godkjente uten litt ordentlig støtte og opp-puffing :skratte: Også må nok janusdressen som jeg har brukt siden i høst legges bakerst i klesskapet :hjerte: RIP :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nautika skrev:

I og med at hun spiser såpass mye grøt som hun gjør sa HS at vi ikke trengte å gi noe mme. Hun får grøt 2 ganger om dagen og spiser ofte halvannen porsjon hver gang. Nå kan hun jo få litt melkeprodukter også, så da kan jeg gi henne litt av det så hun får nok kalsium. 

Samme som hs sa til oss. Men plutselig så ble E syk og da var MME det eneste hun ville ha. Vi skal starte med å kutte ut de neste ukene. 

Godt at T er glad i mat så burde det ikk være noe fare.

Hvordan er nettene nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, MissStiles skrev:

Samme som hs sa til oss. Men plutselig så ble E syk og da var MME det eneste hun ville ha. Vi skal starte med å kutte ut de neste ukene. 

Godt at T er glad i mat så burde det ikk være noe fare.

Hvordan er nettene nå da? 

Det er tilbake til det vanlige. Hun våkner kanskje hver tredje time og trenger smokk, men sovner kjapt igjen. I natt har jeg sovet på kontoret (vi har en seng der :P), og i morges kunne M fortelle at hun hadde sovet hele natta i egen seng! :hoppe: Jeg har ikke orket å ta den kampen, jeg har løftet henne over i min seng så slipper jeg å stå opp for å roe henne ned på natta. Men hun hadde våknet kl 3 for smokk og holde i fingeren til pappa, også hadde hun sovnet igjen. 

Ellers har hun begynt å bable mye mer, hun har mest skreket aaa og åååå i forskjellige toneleier før, men nå har hun funnet konsonanter også. Det går i ba og av og til gæ. Må nok vente litt på at hun sier mamma ;) Pappaen vant denne runden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og grein siste gang jeg amme jr, så skjønner godt at det er litt sårt (han var jo 13,5 mnd). Er gjerne best at pappaen tar kampen med å sove i egen seng, vi mammaer har  ok litt lett for å gi etter. Snakker av egen erfaring her altså, akkurat nå ligger jeg på gulvet på rommet til jr i håp om at han sovner etter hvert :sjenert: 

Hurra for barnehageplass! Veldig deilig å få førstevalget. Blir jo passe alder å begynne i barnehagen også. Jr var 17 mnd, og han kunne nok gjerne begynt litt tidligere. Elsker barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg satt og grein siste gang jeg amme jr, så skjønner godt at det er litt sårt (han var jo 13,5 mnd). Er gjerne best at pappaen tar kampen med å sove i egen seng, vi mammaer har  ok litt lett for å gi etter. Snakker av egen erfaring her altså, akkurat nå ligger jeg på gulvet på rommet til jr i håp om at han sovner etter hvert :sjenert: 

Hurra for barnehageplass! Veldig deilig å få førstevalget. Blir jo passe alder å begynne i barnehagen også. Jr var 17 mnd, og han kunne nok gjerne begynt litt tidligere. Elsker barnehagen :)

Det blir pappaen som tar nattA i dag også ;)

Jeg vet om flere barn som har begynt i barnehagen ved 10 måneders alder, og jeg kan ikke forstå hvordan det går an. Jeg tror 14 måneder er ganske passe :nigo:

Resultat av shoppingrunden: Undertøy, fin bluse/topp, jakke, genser (og to pysjer til lillemor) Kjøpte også noen leker til bikkja og to potter til å ha ute :fnise: Alt i alt en fruktbar shoppingtur, med innlagt rundstykke, cappuccino og brownie-pause ;) Jeg prøvde å finne noen sko jeg kan bruke inne på jobb, men jeg fant ikke noe som både så fint ut, kan brukes til antrekkene jeg kommer til å ha på meg (skjørt og rosa joggesko blir litt knæsj for min del)  og som er behagelig å tilbringe 8 timer om dagen i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig fra barn til barn når det passer å begynne i barnehagen. E var jo nesten 1 år. Han trivdes fra dag 1. Jeg har ei venninne hvor begge barna begynte når de var 10-11 mnd. Han første trivdes veldig fort og han andre sleit litt - mye gråting og foreldrene angret litt på at de lot han begynne så tidlig. 

Så bra at du fikk handlet litt da!!

Sov hun i senga si inatt og?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...