Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg la meg før 21 (heldigvis) og ammet vel 4 ganger mellom 22:30 og 02:00 :dry: Etter det ble det en del mer amming, men også litt lengre perioder med søvn. Kanskje denne natta blir bedre? 

I dag er lillemor 6 måneder! :hoppe: Som tida flyr altså! Jeg kan ikke tro at det allerede er et halvt år siden jeg lå på barsel med vondt i hufsa og en liten bylt å ta meg av. Vi har feiret dagen med å dra på harryhandel, gikk litt bananas i barnemathylla :fnise: Så mye mer å velge mellom der altså! 

Og i følge HS skal ikke babyer på 6 måneder trenge mat på natta, men jeg velger å tilby henne puppen så mye som hun trenger. Syns det er hjerterått å ta fra så små barn det tryggeste de vet om :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynner å bli en stund siden sist oppdatering, og her kan jeg melde om at lillemor har oppdaget tærne sine, og nå har hun også begynt å dra seg fremover med armene (i sneglefart). 

Vi har også hatt en natt der hun kun våknet for mat kl 2, sovnet igjen 03:30 og våknet kl 7 :nigo: Det er jammen godt med noen slike lyspunkt. Det er også ganske konsekvent at hun sover bedre og i lengre strekk når jeg sover på gjesterommet og pappaen sover i senga sammen med henne. Jeg tror hun våkner av at det lukter mat. Kanskje det ikke var tilfeldig at den dagen jeg dusjet før jeg la meg var den dagen hun sov så godt? Jeg må jo ha luktet litt mindre melk og litt mer såpe da? :fnise: 

I helga var vi på et lokalt julemarked. Det var veldig koselig med bålpanne, lavvo, salg av diverse, hjemmelaget appelsingløgg og hest og kjerre. Det var ganske sur vind da, og total mangel på snø, men kanskje dette blir en koselig førjulstradisjon?

I morgen tenker jeg å stikke en tur innom jobben i lunsjen. Er jo 3 måneder siden sist, og sist gang var veldig mange borte. Må også få levert fra meg søknaden om ulønnet permisjon. Jeg fant ut at det blir 1 måned og 8 dager ulønnet, men inni der er jo påsken. Jeg håper at systemet fungerer slik at jeg får igjen for de røde dagene ;) 

I morgen skal jeg også få tatt nye blodprøver for oppfølging av stoffskiftet mitt. I følge prøvene har jeg høyt stoffskifte, med TSH som ligger så nærme null som mulig. Sist gang, for 7 uker siden, så man at det kunne være noen tegn til bedring, da verdien hadde steget til 0,02, men det kunne også ha med at det var et annet laboratorium som hadde analysert prøvene. Jeg har jo ingen symptomer på høyt stoffskifte, så sånn sett blir jeg ikke plaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken grind har du kjøpt? Jeg tenkte å kjøpe en sånn løs en. Moro at hun er begynt å dra seg litt framover, plutselig er det full fart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Babydan flex kjøpte jeg. Kjøpte den som kan være femkantet frittstående eller festet til vegg på hver side. Barnas hus sin pakke inneholdt koblinger til begge deler, men andre steder må man kjøpe ekstrautstyr for å feste den til vegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke den ut! Vi har jo et håp om å flytte, så jeg har ikke lyst til å begynne å skru i veggene her før visning. Og det er kjekt å ha en sånn en rundt ovnen tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også tatt en tur innom jobb før jul men usikker på om jeg orker den lange reiseveien med barnevogn. 

Var det hyggelig på jobb? Åssen gikk det hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig hyggelig på jobb, må prøve å ikke la det bli 3 måneder til neste gang. Jeg var miljøsvin og tok bilen, så da slapp jeg unna vognproblematikken. Jeg tok kun blodprøve hos legen, regner med jeg får svaret på SMS en gang neste uke. Legen min er kjekk sånn sett, mye som tas pr SMS der ;)

I dag klinket T til og sov 3t og 45min ute i vogna. :sjokkert: Veldig deilig altså, men jeg måtte ut og sjekke om hun fremdeles levde noen ganger. Og jeg tør jo ikke begynne med noen store prosjekt i huset, for du kan banne på at hun våkner midt i brødeltinga, vindusvasken eller dusjskrubbinga, så da ble det Uløst på podcast, chai-te på termokoppen og litt innpakking av gaver ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3t og 45min. Wow! Det var lenge!! Kjenner igjen det med å ikke starte på større prosjekter mens babyen sover. Fordi man blir uansett avbrutt. Men av og til skjer det jo at de sover litt lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg kalle en episk lur! Så stor hun begynner å bli. :hjerte: Har inntrykk av at spetakkelet er den minst mobile i hele termingruppa. Like bedagelig som mammaen sin. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt med en sånn lang lur, også blir hun jo i så godt humør når hun har sovet nok også ;) 

Jeg satser på ny, lang lur i dag. Jeg har satt meg ned med tekoppen, litt sjokolade, julesanger på radioen og klipper og limer med glanspapir. Nesten så man får julestemning siden det er så mye rim ute på bakken også :sno:  :nisse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde prøve det imorgen? Se om E sover i vogna ute på balkongen. Ikke alltid like lett å få henne til å sove i senga si på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror sover inne i vogna på dagtid, han. Legger ham ute av og til, men merker ikke noe forskjell på lengden. Deilig når de sover så lenge, og så er de så opplagte og blide etterpå :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ deilig med lang søvn. Og du fortjente å få slappe av med chai-te og podcast altså :) Det er veldig deilig å bare legge seg ned og :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov 3 timer i vogna i går også, og da ble det jammen meg bare en lur i løpet av dagen. Hvor ble babyen min av?!? 

Noe ganske annet kan sies om nettene i det siste. Hun våkner for pupp annenhver time. Heldigvis har hun begynt å sove litt utpå dagen. I dag var det morgen kl 1030. Eller det blir litt feil å si, hun var oppe med pappaen mellom 6.30 og 7.30 ;) 

Hun våkner ofte på kvelden før vi legger oss også, enten bare noen skrik i søvne, eller for å være våken 3 timer som her om dagen. Men fra i dag av har pappaen ferie! 

Hadde en kjip episode på kjøpesenteret her i dag. Da jeg kom tilbake til bilen etter å ha handlet ble jeg oppsøkt av mannen i bilen ved siden av. Han hadde bulket bilen min da han skulle rygge inn på parkeringsplassen. Hjulbuen er ganske så godt bulket. Heldigvis var han en ærlig sjel, og sa i fra! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjip episode sånn før jul da. Håper det ikke blir for dyrt da!

Ferdig med alle julegavene? Hvor skal dere feire i år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis har vi ganske grei bilforsikring, så jeg antar at det blir egenandel på 4000, hvis vi da skal betale noe som helst i og med at motpart tar på seg all skyld. Regner med jeg blir kontaktet av forsikringsselskap i begynnelsen av neste uke. 

Jeg ble ferdig med siste julegave på torsdag :hoppe: Eller, jeg skal lage litt fudge til noen, og den må lages litt nærmere julaften. Vi skal feire sammen med mine foreldre, vi blir vel 11 stk tilsammen, og Tutta er eneste barn ;) På lille julaften blir det lunsj sammen med søsken +1. Det blir koselig å treffe dem i jula også, møtes altfor sjeldent selv om de bor bare 20 min unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen jævlige netter så vi endelig litt tegn til bedring. Hun sovnet rundt 1930, våknet igjen 2030 og sovnet ikke igjen før 2230, men da sov hun helt til kl 4 :hoppe: Så våknet hun igjen 06, 07 og 08 :P Vi får fokusere på det positive :fnise: 

I pausen i går kveld da hun ikke ville sove ga jeg henne vann på flaske, og hun drakk vel en halv dl eller noe sånt. Kanskje hun rett og slett våkner på natta av at hun er tørst? Hun fikk ikke noe mat mellom kl 19 og 04, så det virker ikke som om det er sult som gjør at hun våkner. Noen som vet om man må begrense hvor mye vann de får? Tutta elsker vann, og med så mye annet av mat og drikke tar hun det hun blir tilbudt :P Hun får vann til måltidene med fast føde, men kanskje vi må ha en vannflaske i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en engangshendelse med at vann funket for å få henne til å sove bedre :dry: Har en flaske vann liggende i senga, så hun får det på natta av og til. Men uansett hvor mye vann hun får roer hun seg ikke før puppen er slengt frem. Hun hat jo ofte våknet en time etter leggetid og så vært våken en stund før hun har sovnet igjen. I går testet vi å legge henne litt senere. Hun våknet da jeg la meg 2-3 timer etterpå, men roet seg heldigvis så fort puppen ble brettet frem... Også våknet hun hver/annenhver time resten av natta... Spent på hvordan det blir med julefeiringa, vi skal nemlig sove på soverommet som ligger nærmest stua. Jeg frykter at hun våkner av støyen. 

Vi er straks klare til å reise avgårde til mine foreldre, men vi fikk nettopp telefon om at mamma ønsket at vi skulle komme litt senere så hun kunne få unnagjort julevasken. Vi skulle akkurat til å vekke lillemor da vi fikk telefonen, men heldigvis fikk vi beskjed først slik at hun kunne sove litt lengre. ;) 

Også fikk vi beskjed fra forsikringsselskapet at vi slipper unna egenandelen på forsikringen i og med at vi er fordelskunder :nigo: Får bare håpe det går i orden med at motparten tar på seg skylden. Hadde nemlig ikke skademeldingsskjema i bilen på tidspunktet :sjenert: Skjema er bestilt nå da ;) 

Jeg vil ønske dere alle en gledelig jul! :nisse: Nyt tiden sammen med deres kjære :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...