Nautika Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #2041 Del Skrevet 17. januar 2016 30 minutter siden, MissStiles skrev: Bruker T også sovepose? Snur hun seg mye i senga? Vi tester om hun sover bedre med det. Hun våkner jo fremdeles 1-2 timer etter legging og da må vi kjappe oss inn og stappe inn smokk og "holde" henne fast til hun sovner igjen. Hvis vi ikke rekker det i tide er hun ofte våken en time eller to før hun klarer å sove igjen. Hun har akkurat begynt å rulle rundt i senga når hun våkner på morgenen, men gjør det heldigvis ikke midt på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #2042 Del Skrevet 30. januar 2016 I natt var første natta der lillemor ikke har fått pupp! Hun fikk pupp i 19-tiden, våken 21-23 (som vanlig, fikk litt vann), M sov med henne frem til kl 4, så tok jeg over men hun roet seg uten puppen. Etter det så turnet hun rundt titt og ofte, men klarte å roe seg på egenhånd. Kl 8 var det morgen igjen. Og da våknet jeg med noen babyføtter på puta mi, så hun har tydeligvis turnet litt rundt mens jeg har sovet Og det betyr vel at vi kanskje må omrokkere litt på sengesituasjonen. Frem til nå har vi hatt sprinkelsengen hennes inntil senga på den ene siden som en bedside crib, og på den andre siden av dobbeltsenga har jeg sikret med en pute så hun ikke triller ut. Nå tror jeg ikke det er så mye sikkerhet i den puta noe særlig lenger altså. Vurderer å senke bunnen på sprinkelsenga, sette på langsiden og så skyve dobbeltsenga helt inn i hjørnet. Da kan hun ligge og turne i dobbeltsenga med sikring på 3 av 4 sider ihvertfall, hvis jeg ikke finner på noe lurt å sikre den siste siden med Så kan hun jo kanskje sove mesteparten av natta i egen seng (det er vel lov å håpe?) Ellers flyr nå dagene her. Lillemor har blitt veldig flink å dele med mamma, pappa og bikkja. Vi får som regel sutte litt på smokken hennes innimellom, og bikkja har fått smake både bananpannekake og skive med leverpostei denne uka Hun åler seg stadig kjappere fremover, og trener på krabbestilling. Jeg har kjøpt meg ny vogn også, den er underveis i posten Jeg kjente litt på behovet av en vogn med vendbar sittedel, som er lett å manøvrere og som ikke tar altfor stor plass. Valget falt på en Stokke scoot. Så må gjenstår det bare å kjøpe en vogn som kan stå i barnehagen *vogndilla* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 30. januar 2016 #2043 Del Skrevet 30. januar 2016 Kanskje du kan snekre et sengegjerde og spikre det på i enden av senga? :) eller sette en kommode inntil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #2044 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) 2 timer siden, Surriball skrev: Kanskje du kan snekre et sengegjerde og spikre det på i enden av senga? eller sette en kommode inntil? Skulle egentlig bare hatt sprinkelseng i størrelse 200*180 Edit: Nå er sprinkelsengen påmontert alle 4 sider, og sengebunnen er senket til laveste nivå. Spent på hvordan natta blir. Endret 30. januar 2016 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #2045 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg hadde håpet at sprinkelsenga magisk skulle bidra til at Tutta sover litt lengre strekk på natta, men nå som hun ikke sover rett ved meg virker det som at det har motsatt effekt. Natt til mandag var helt jævlig. Våken 23, 01, 03-04:30 og 06:30 var det brått morgen. Hjelper ikke akkurat at jeg ikke fikk sove igjen med en gang når hun endelig sovnet igjen kl 4:30, jeg lå jo nesten bare og ventet på at hun skulle våkne igjen. Så mandag var humøret og tålmodigheten ganske tynnslitt, fy søren så fort en natts dårlig søvn (okey, mange på rad, med en skikkelig ræva en til slutt) har innvirkning på psyken altså! Natt til tirsdag la jeg meg kl 21 inne på gjesterommet, og M tok natta frem til kl 4:30. En pappa som var trøtt på tirsdag, ja. Jeg godtet meg nesten, for han fikk virkelig kjenne på hvordan jeg har det hver jævla natt I natt våknet hun hver time frem til halv to, da kapitulerte mamma og slang henne opp i senga sammen med meg. Da sov hun i ro frem til 5 Har sluttet å tilby henne pupp på natta, så nå får hun kun pupp på morgenen i senga. Det har faktisk gått knirkefritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #2046 Del Skrevet 3. februar 2016 Også er det jo helt motsatt med søvnen på dagtid. Man skal jo aldri vekke en unge som sover, men kan det være at hun sover for mye på dagen slik at hun ikke er trøtt nok på natta? Hun sover som regel 2*2 timer i vogna på dagtid, våkner som regel 3-4 timer før leggetid den siste gangen. Hvis jeg vekker henne i vogna ender det bare med at hun sutrer til neste gang hun får sove Har nettopp tatt inn ei jente som har sovet to og en halv time i vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 3. februar 2016 #2047 Del Skrevet 3. februar 2016 Sånne netter har vi veldig ofte her i huset også. Er rett og slett tortur og jeg tror ikke disse mannfolka skjønner hvor krevende det er, så jeg er enig i at de har godt av å kjenne litt på det. Selv om en natt her og der ikke kan sammenlignes med å ha det slik i månedsvis. Jeg mener å ha lest at barn på den alderen vanligvis sover 2 lurer på til sammen 2-4 timer i løpet av dagen. Du kan jo alltids prøve å vekke henne, men hvis hun blir sutrete av det tyder jo det på at hun trenger søvnen. Utrolig vanskelig altså, alt dette med soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. februar 2016 #2048 Del Skrevet 3. februar 2016 Soving er sykt vanskelig. Rett og slett. Men jeg tror ikke jeg ville vekket henne. Prøv å la være, og se om det har noen innvirkning på nattesøvnen. Her er det slik at hvis natta har vært ræva dårlig, så sover han minimalt på dagen. Om han har sovet godt på natta, sover han mer om dagen. Det sies jo at søvn avler søvn, og jeg tror det er noe i det! Det med sikring i dobbeltsenga kjenner jeg til, altså. Her står senga inntil to vegger, og så prøver jeg å ligge som en banan og sikre resten, liksom. Har brukt en pute mellom, og har skjøvet sprinkelsenga inntil min seng når jeg har ammet om natta, men for et par uker siden våknet jeg av at han dyttet bort sprinkelsenga. Ti sekunder til, så hadde han gått på hodet ned mellom dobbeltsenga og sprinkelsenga. Jeg tør ikke å ha ham i dobbeltsenga mer, nå ligger jeg og tviholder meg våken når jeg ammer om natta, for å kunne legge ham tilbake i sprinkelsenga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. februar 2016 Forfatter #2049 Del Skrevet 7. februar 2016 Husmorpoeng: lage 2 forskjellige kyllinggryter til lillesnuppa som resulterte i 8 middager i fryseren og så kanelboller til mor og far Vi trenger ikke middag til oss voksne her i dag Kyllinggrytene ble veldig gode. En med gulrot, søtpotet, potet, løk, mais og kylling, og den andre med kokosmelk, kylling, ris, ingefær, hvitløk, løk, gulrot, søtpotet, paprikapulver, koriander og lime. Begge to ble slukt av Tutta, men så har jeg ikke funnet noe mat hun ikke spiser enda heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. februar 2016 #2050 Del Skrevet 7. februar 2016 Vil du komme og kokkelere litt hos meg også, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. februar 2016 Forfatter #2051 Del Skrevet 7. februar 2016 9 minutter siden, Surriball skrev: Vil du komme og kokkelere litt hos meg også, eller? Antar at det var bollene du siktet til? Kyllinggrytene er nok litt tamme på smak for voksne smaksløker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. februar 2016 #2052 Del Skrevet 7. februar 2016 29 minutter siden, Nautika skrev: Antar at det var bollene du siktet til? Kyllinggrytene er nok litt tamme på smak for voksne smaksløker Jepp! Eller kyllinggryte med krydder i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. februar 2016 #2053 Del Skrevet 7. februar 2016 Flink du er til å lage mat til snuppa. Godt at hun liker maten da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. februar 2016 Forfatter #2054 Del Skrevet 10. februar 2016 Den Sunday, February 07, 2016 at 18.08, MissStiles skrev: Flink du er til å lage mat til snuppa. Godt at hun liker maten da!! Her skal det godt gjøres å finne noe hun IKKE liker. Lille matvraket vårt! Med fare for å jinxe noe; lillemor har kun våknet kl 3 og kl 6 de siste nettene Altså, hun var våken mellom 21 og 22.30 som vanlig da, så noe voksentid på kvelden blir det lite av I natt sov hun til og med i sprinkelsenga frem til kl 6. Da fikk hun pupp, så sov vi et par timer til :D I går fikk vi testet den nye vogna på kjøpesenteret. Den fungerte ypperlig om jeg får si det selv. Den gikk til og med inn liggende ved siden av hundeburet i bagasjerommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 11. februar 2016 #2055 Del Skrevet 11. februar 2016 Hurra for god søvn! Oi, ikke verst å få plass til det, altså! Men er det vogna eller buret som er smått? Her i gården kommer vi nemlig til å bare såvidt få plass... Hundeburet er jo 65 cm bredt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #2056 Del Skrevet 12. februar 2016 16 timer siden, Surriball skrev: Hurra for god søvn! Oi, ikke verst å få plass til det, altså! Men er det vogna eller buret som er smått? Her i gården kommer vi nemlig til å bare såvidt få plass... Hundeburet er jo 65 cm bredt! Hundeburet er også ganske lite, 40-45 cm i bredden tror jeg. Fordelen med liten bikkje. Vogna er vel 55 bred sammenlagt, den "vanlige" vogna er 63, og det går akkurat ikke i det mellomrommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 12. februar 2016 #2057 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg skjønner at jeg må spørre deg om litt babymatoppskrifter når vi kommer så langt som at vi skal prøve litt middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #2058 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 12. februar 2016 at 20.52, juliane skrev: Jeg skjønner at jeg må spørre deg om litt babymatoppskrifter når vi kommer så langt som at vi skal prøve litt middag! Det er bare å spørre (ev Google) I dag har jeg laget laks med brokkoli, gulrot, potet og dill. Helt greit på smak, men Tutta stinket jo fisk etterpå. Anbefales på unger som ikke gulper så mye som Tutta Tidligere i uka fikk jeg beskjed av M at jeg skulle ta meg fri mellom middag og legging (som er i 20-tiden nå til dags), så da tok jeg med meg iPaden inn på soverommet og så på Netflix under dyna. Det var helt sykt deilig, så det må jeg få til flere ganger. Neste gang må jeg være bedre forberedt ved å ha smågodt og brus på lur Ellers sliter vi med fullstendig puppenekt om dagen. Det er så sykt frustrerende! Hun spiser greit på morgenen, men det er omtrent det. Jeg er ikke klar for å slutte med ammingen, men hvis dette fortsetter noe særlig lengre blir det jo ikke noe mer igjen. Etter alt slitet med pumping de første månedene har jeg ikke lyst til å gjøre meg avhengig av pumpa igjen heller, men det et vel egentlig bare den løsningen som er igjen hvis jeg skal opprettholde produksjonen. I dag fikk jeg gitt henne litt mat rett etter hun våknet i vogna, så hvis jeg klarer det en gang om dagen blir det ihvertfall litt bedre enn det har vært de siste dagene. Hun har hylskreket når jeg prøver å gi henne noe på kvelden de siste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. februar 2016 #2059 Del Skrevet 22. februar 2016 Skjønner at det er trist at hun nekter å ta pupp når du gjerne vil fortsette å amme litt til. Og pumping er jo så kjedelig. Håper puppenektinga går over! Vi var også gjennom en sånn periode før vi flyttet. Av og til ville hun ha flere ganger om dagen og andre ganger i det hele tatt. Så deilig med litt alene tid med netflix. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #2060 Del Skrevet 25. februar 2016 I morgen skal jeg få rygg og nakkemassasje Det betyr togtur inn til hovedstaden HELT alene, velvære for sliten mamma UTEN sutrete unge i vippestol og så er det mulighet for en kopp kaffe som kan drikkes rykende varm og ikke pisslunka Jeg gleder meg så sykt, og med litt for mye strikking i det siste trengs det virkelig også #stivinakken.no Og for å toppe helga litt ekstra; det blir kino med ei god venninne på søndag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå