Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Ikke den eneste med dårlige netter skjønner jeg. Lurer stadig på når ting skal bedre seg med nattsovingen, men det lar vente på seg. ;) 

Bra grøten falt i smak. :) Forresten så er alle disse babygrøtene uten tilsatt sukker. Er ikke lov å produsere babygrøt fullt av sånt. :)  Men det er absolutt lurt. 

Nei, de er vel kanskje ikke direkte tilsatt sukker, men mange av barnegrøtene er unødvendig søte på smak. I dag har hun fått hirsegøt, og det falt i smak det også. Jeg syns derimot at den var ganske kjip på smak :P

Ja, vi har hatt noen jævlige netter i det siste. I natt våknet hun hver time fra 2130 til hun var klar for dagen kl 06. I tillegg var hun våken mellom 01 og 03 :Gjesp: M pleier heldigvis å ta henne på morgenen, så da får jeg en time kvalitetssøvn uten unge som ligger på puppen. Så kommer han inn med henne etter en time eller så, også sover vi litt videre. Nå i helga har M stått opp tidlig med lillemor, og jeg har fått sovet uforstyrret i 3 (!) timer. Dét gjør godt det. Kunne trengt det i dag også, i natt begynte jeg å grine av at hun absolutt skal være våken midt på natta, og jeg var ganske klar for å stikke ned på sofaen og legge meg i fred :P Godt det var med tanken.

Ellers fikk jeg litt bakoversveis da jeg sjekket nettbanken i dag, jeg hadde fått en annen person sin e-faktura for hans kredittkort, og da kunne jeg samtidig se alle fakturaene knyttet til den avtalen :sjokkert: Jeg tok kontakt med kredittkort-firmaet, og han kunne ikke fatte og begripe at det gikk an å få en annens regning. Tenk hvis jeg ikke hadde fått det med meg da :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo virkelig helt skandaløst at du får en fremmed persons regning og innsyn i kredittkortbruken hans/hennes! Har du i det minste kredittkort fra samme selskap?

Høres ut som om dere har noen tøffe netter for tiden ja! :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo virkelig helt skandaløst at du får en fremmed persons regning og innsyn i kredittkortbruken hans/hennes! Har du i det minste kredittkort fra samme selskap?

Høres ut som om dere har noen tøffe netter for tiden ja! :sjokkert: 

Ja, jeg har kredittkort samme sted, men bruker det sjeldent. Hvis jeg hadde brukt det oftere hadde jeg kanskje tenkt at det var min regning som lå til forfall. Det er en skikkelig sikkerhetsbrist et eller annet sted.

Heldigvis en litt bedre natt, hun sov opptil 2 timer i strekk og var bare våken halvannen time :P Luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på 5 måneders kontroll. Lillemor er nå 6880 gram og 64 cm lang. Hun fikk vaksiner, og det ble selvfølgelig litt skriking. Også fikk jeg beskjed av hs at hun kunne sitte i barnestol dersom hun var godt støttet opp og i korte perioder. Så nå slipper jeg å ha henne på fanget når hun skal få mat. Det var litt romslig foran magen i tripp-trappen, men jeg stappet inn et håndkle i sprekken og da gikk det fint.

I dag trodde jeg at jeg skulle få den enkleste leggingen noensinne. Hun fikk grøt, pupp og litt flaske, mamma kom en snartur innom så vi var litt nede i stua etter siste supen fra flaska. Da vi kom opp igjen sovnet hun seriøst på 3 min uten at jeg trengte å gjøre noe som helst! :bolledeig: Det som var så synd var at hun våknet 15 min etterpå, og da måtte hun bysses i søvn :sjenert: Jeg skylder på vaksinene :opplyser: (den egentlige synderen er nok at hun drømmer at hun flakser rundt som en fugl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje vaksinen som gjorde at hun våknet hele tiden i går. Hun fikk en Paracet rundt kl 21 fordi hun hadde fått litt feber, så sovnet vi begge rundt kl 22. Så våknet hun bare kl 0130, 0400 og 0530 :nigo: Kan ikke ungen min ha feber hver natt? :fnise:

I dag har hun vært i et ganske sutrete humør hele tiden. Klarte bare å sove 1 time i vogna (og da var jeg ute og trillet på den fordi hun klagde flere ganger), og brukte over 1 time på å sovne på fanget mitt selv om hun var stuptrøtt. Pappaen tok en liten trilletur når han kom hjem fra jobb, og det var helt sykt deilig. Han har hatt 2 dager på rad der han først har kommet hjem etter at hun har lagt seg, så jeg har vært ganske sliten. Håper han kan avlaste litt nå i helga, men jeg mistenker at han må jobbe en del :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor sitt sutrete humør på fredag var mest sannsynlig fordi hun begynte å bli forkjølet. Vi har hatt noen sutrete kvelder og netter i det siste. I natt ba jeg M om å overta i halv fem-tiden, jeg la meg i senga på soverommet, og der lå jeg og snorket frem til halv ni. Tutta hadde klart å roe seg etterhvert, fått noen timers søvn, og lå og pludret under babygymmen da jeg stod opp :) 

I går testet jeg å sette på bag-delen på vogna igjen for å se om hun klarte å sove der, og det gjorde hun! :nigo: Nå slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at hun ligger feil vei, selv om hun har titteluke så hun kan se den som triller. Nå får jeg endelig bruk for  at jeg kjøpte vogn med lang bagdel ;) 

Siden vi har begynt å gi grøt på kvelden, så var i kveld første gang hun ikke har fått mme etter at jeg har ammet henne (de siste dagene har hun drukket 20-50 ml mme). Og i kveld sovnet hun superfort, det var bare å legge henne ned også sovnet hun av seg selv :hoppendeglad: Desto mer kjipt at hun våknet av at hun var tett i nesa 15 min etterpå da, og da var det en del skriking før hun sovnet igjen. Man kan tydeligvis ikke få i pose og sekk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg ikke glemme: hun havnet plutselig på magen da hun lå under babygymmen i morges. Armen lå unde magen da, så hun kom ikke helt rundt ;) Men det skjer kanskje snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok vi oss en tur til legen. Hun har jo vært forkjølet, og jeg har lagt merke til at hun har klødd seg ganske ofte i  øret på den ene siden. Nettene har vært jævlige, og det hjalp med paracet i natt, så jeg tenkte hun hadde øreverk eller noe sånt. Ørene så helt fine ut, så det kan være at hun har litt dotter i ørene fordi hun er tett i nesa. Så det blir nesesuging og saltvann på kveldene fremover. 

Hun rullet over på magen i dag også, men den armen under brystet er vanskelig å få has på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er da. Ingen som blir stolte når jeg ruller rundt lengre :( 

Fint å få sjekket det opp hos legen. Det er jo ikke greit å gå rundt med vondt stakkars.. Dotter i ørene er utrolig grusomt. Jeg hater å ha det. Fint med grøten på kvelden også. Selv om det kom litt skriking :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkjølelse er kjipt! Får dere hevet hodeenden på senga hennes noe? God bedring! Og lykke til med den arma! Husker Minstemann sleit med den leeeeenge :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover jo i senga sammen med meg på natta, så det er et litt stort prosjekt å få hevet hodeenden da :P Jeg kan vel ikke akkurat kjøre på med Paracet selv om dette virker som det funker? Hun har nemlig ikke sovet så godt på måneder som de to nettene hun har fått Paracet :sjenert: Vi hadde en ny dårlig natt i natt. Vi var våkne mellom 2 og 4,  men sov veldig urolig mellom midnatt og 2. Kl 4.30 ba jeg M om å overta, og da fikk jeg sove i fred på gjesterommet helt til kl 8. :nigo: Lillemor hadde sovnet ganske kjapt etterpå og sovet til 7.  Pappaen kan ikke friste med pupp tydeligvis :snurt: For de som er litt nerd som meg legger jeg ved søvn-registreringen min :P

Edit: Hvor f**n får man lagt til bilder på denne teite versjonen?! Får bare valg om å lime inn bilde fra URL eller velge en av mine eksisterende vedlegg :murvegg:

http://imgur.com/a/05BvZ 

Edit2: Deeeer ja.

Jeg la ved bilde av farger som jeg kunne tenke meg på barnerommet også. Jeg prøver å gi M et lite spark i baken slik at han kan rydde plass til en av gjestesengene på hans kontor aka roterommet. Jeg gidder ikke begynne å rydde/organisere der inne altså, men han er så jævla treig! Hva syns dere? Jeg syns de ble veldig mye mer fargesterke på bildet enn i virkeligheten (jeg står mellom de 3 med ring), og heller mest mot den mørkeste. Det eneste er at jeg er litt pysete og tenker at det kan bli vanskelig å kombinere med farger på møbler, gardiner osv :P Men lilla funker vel til disse fargene, så da blir det litt jentete rom ;)

Endret av Nautika
føkkings teite kg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at dere er i gang med planlegging av barnerommet. Gleder meg til å innrede et nytt rom til E i huset vårt. 

Hvordan går det med lillemor? Og nettene, har de vært noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemor har heldigvis blitt litt bedre av forkjølelsen, og hun sover heldigvis litt bedre på natta. Hun våkner en eller to ganger før kl 3, og da er hun våken en time eller to.  De siste nettene har jeg byttet seng med pappaen, så han legger seg sammen med henne den siste økta. Hun sovner jo tvert når han kommer inn :P Han har funnet en teknikk der han hamrer litt i madrassen ved hodet hennes (ikke spør meg hvordan han kom på å gjøre det) og da sovner hun ganske kjapt etterpå. Og der har jeg ligget og hørt på pludring, sutring og skriking, putta inn smokken for n'te gang, og så sovner hun så kjapt når han tar over :snurt:

Nå må jeg vel finne senga snart så jeg får litt søvn før hun skal ha mat første gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo helt å skrive: på fredag klarte hun å rulle helt rundt, og nå rulles det frem og tilbake. Jeg skimter et behov for lekegrind (også mtp bikkja) 

I det siste har hun blitt veldig opptatt av ting rundt seg, og de tørre vaskeserviettene på stellebordet er ganske så morsomme å knitre og hive på pakken. Jeg må også passe på at jeg ikke legger den skitne bleia i hennes rekkevidde, for hun skal fikle med alt, ikke ulikt sin mor :P vi har kommet opp til full porsjon på grøten til kveld, og i natt sov hun helt til 0130 første økt :hoppe: så våknet hun 03 og 05. Absolutt en godkjent natt i forhold til det vi har vært vant med i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink hun er da! Kan love deg at den fiklinga ikke kommer til å gi seg med det første forresten. Har heldigvis aldri fått tak i bleia da, det hadde jo vært et mareritt :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som kun våknet kl 3 i natt  da! Og hun sovnet igjen etter litt mat kl 0315 :hoppendeglad:  Kl 6 var hun klar for å starte dagen, men da ga jeg henne bare til pappaen  

Hun har blitt vanskeligere å legge på kvelden da. Så det var jaggu godt at natta ble så bra. I går brukte vi vel 2 timer på å få henne til å sove. 

I dag er planen å handle inn bursdagsgave og gaver til pakkekalenderen  

Endret av Nautika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...