Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

For fremmede vil det nok være vanskelig å se, men kolleger og andre burde skjønne det når en fremhever magen ved å bære stramme plagg og plagg med knyting osv. De fleste ville jo ha forsøkt å ha skjult magen ved oversizede gensere, høyt liv på bukser eller lange cardigans hvis de bare hadde lagt på seg i jula ;)

Det jeg også tenker. Magen er jo til vanlig mitt problem area, og jeg har en del bluser som pleier å sveve noenlunde flatterende over magen, men nå begynner det å se ut til at jeg har en skikkelig bilring i stedet, så de er stuet bort :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg har planen klar, og det er å legge hånden på deres mage også :P

Jeg ser lubben ut i alt jeg tar på meg, så det er bedre at de begynner å lure på om jeg et gravid enn at de bare antar at det ble mye ribbe i jula :fnise:

Haha, genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker på vei i dag, og den lille er på størrelse med en grapefrukt :strix: 149 dager til termin og 2 dager til oul :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 19 uker!! :hoppe: Og jeg spør som MissDior: Har jeg tippet? Husker ikke! :vetikke: Du må dra fram tippelista igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste kjønn

Jente :babyjente: :

Nautika før tidlig UL

Spiremor

fionel

Doh

MissStiles

La Traviata

Tekola

Gutt :babygutt: :

Nautika etter tidlig UL

Nautika-mannen

Missdior

Lillemeg90

Kaospåtobein

Teriyaki

Hvitløk

Lilleninja

Snuttepi

Skyblue

malicious

Tipp i vei!

Her er tippelisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL er kl 0830 på onsdag :)

I dag kunne jeg trengt mer enn 50% sykemelding altså, har vært den verste natta på lenge. :Gjesp: Tror jeg må teste ut ørepropper i natt, og se om det hjelper.. Burde være flinkere til å stå opp når jeg ikke klarer å sovne igjen, men det frister altfor mye å ligge under den varme dyna :P Kanskje jeg burde ha en dyne som ligger klar på sofaen sammen med strikketøyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere erfarne gravide her inne: jeg merker veldig godt pulsen i magen på den ene siden av livmoren, kan det indikere hvor morkaka er plassert? Jeg finner det jo ut på onsdag mest sannsynlig :P

Virker som det er mye liv i magen i dag også, har merket bevegelse i samme område en del ganger i dag, og fordøyelsen er ikke bare på ett punkt :P Det er så vanskelig å vite om det er den lille eller bare litt luft som beveger seg i tarmsystemet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på oul, det er så spennende!! :) Jeg kjenner også pulsen veldig godt i magen, særlig på den ene siden, men jeg har morkaka bak. Tror det er bare tydelig siden det er så mye blod i og greier som jobber i hele livmora :) men jeg vet ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner min egen puls veldig godt, men tror ikke jeg har deteketert babyen sin.

Lykke til på OUL! Jeg tror du får gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner min egen puls veldig godt, men tror ikke jeg har deteketert babyen sin.

Lykke til på OUL! Jeg tror du får gutt. :)

Det er min egen puls jeg kjenner ja, hadde vært rart om jeg kjente babyens puls :P

Du er skrevet inn på lista ;)

Halvtime til arbeidsdagen er ferdig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til tider min egen puls noe så grossalt, og det er på venstre side inni magen. Kan se den pulsere på utsiden av magen også, det er skikkelig nasty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til tider min egen puls noe så grossalt, og det er på venstre side inni magen. Kan se den pulsere på utsiden av magen også, det er skikkelig nasty!

Min er også på venstre side, og den pumper så sykt at det er vanskelig å konsentrere seg om å kjenne den lille der inne :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nevnte for mannen at det avholdes fødselsforberedende kurs på sykehuset som kunne være greit å dra på. Og at jeg håpte han hadde mulighet til å være med, i og med at jeg tror han har vel så mye nytte av det som meg. Jeg nevnte at man fikk omvisning, presentasjon av smertestillende og sikkert at de tok opp ulike ting som kunne skje underveis. Jeg har jo googlet meg frem til det, men han kan sikkert ha god nytte av det. Og da presterer han å si: "Jeg vet jo at det kan være du bæsjer på deg under fødselen" :blink: (heldigvis sagt med et lite glimt i øyet)

Atte hæ? Jeg vet det kan skje, men det er ikke akkurat en veldig nyttig kunnskap å ha når du skal hjelpe samboeren din med å komme seg gjennom en fødsel :P Det blir fødselsforberedende kurs på oss altså :ler:

M har fortalt de nærmeste kolleger i dag, han måtte ha noen til å overta noen undervisningstimer når vi skal på OUL, så han var pent nødt :P Da slipper jeg å suge inn magen dersom vi treffer på noen av dem på butikken fremover ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! De er visst "opptatte" av den bæsjinga. Min sqmboer har også nevnt det. Akkurat som det er det eneste som skjer ved en fødsel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også pulsen godt, men dete r ikke der morkaka var på OUL i hvertfall:)

Haha bæsjing får de med seg ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg håper ikke vi får en "drittunge", men skjer det så skjer det :fnise:

Typisk at det er sånt menn får med seg, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...