Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Etter det siste innlegget jeg skrev angåede sterke magesemerter øverst i magen og som strålte bak til ryggen var ganske så alvorlig. Var hos legen min 13 april og tok masse blodprøver, om natta til 14 april ringte de meg fra sykehuset og ba meg komme med en gang. De syns blodprøvene mine var så stygge. Kom på sykehuset og tok full kontroll av meg og magen/babyen. Ca en time senere fikk jeg vite at jeg hadde svært høye leververdier og altfor lave blodplater osv. Dette kalles da HELLP-syndromet. Svangerskapsforgiftning uten symptomer så og si. Vi fikk helt panikk, jeg ble lagt i en seng og ble sendt rett ned på operasjons bordet for keisersnitt og mannen min sto alene på ett rom. Ca en halvtime senere sprang jordmor bort til mannen min med babyen. Da jeg våknet opp fra narkosen var jeg nok så redusert, forsto veldig lite. Full i smertestillende og forsto lite. Hvor var babyen? Hva hadde egentlig hendt? Jeg lå på intensiven i 3 dager ca før jeg ble flyttet opp til føden. For noen fantastiske mennesker som jobber på intensiven ved Haugesund Sykehus!

Kjempe god hjelp har jeg også fått på føde avd ved haugesund sykehus, veldig gode snille mennesker!

Den lille prinsen vår fekk en litt tøff start på livet allerede i uke 34+6. Han trengte litt pustehjelp så han lå med cpapp en stund. Men han er en sterk liten nydelig gutt. Han måtte også ligge og sole seg en stund ettersom han fekk gulsot. Har snart vært en hel uke på sykehuset, kjenner det skal bli godt og få komme hjem etterhvert. Først skal vi bo på familierom og "øve" oss litt der før vi får reise hjem. Lille gutt puster helt fint uten hjelp nå, han er kjempe tøff. Han spiser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt gikk fint, fiat500, det er godt det ble oppdaget. Gratulerer med den lille gutten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Etter det siste innlegget jeg skrev angåede sterke magesemerter øverst i magen og som strålte bak til ryggen var ganske så alvorlig. Var hos legen min 13 april og tok masse blodprøver, om natta til 14 april ringte de meg fra sykehuset og ba meg komme med en gang. De syns blodprøvene mine var så stygge. Kom på sykehuset og tok full kontroll av meg og magen/babyen. Ca en time senere fikk jeg vite at jeg hadde svært høye leververdier og altfor lave blodplater osv. Dette kalles da HELLP-syndromet. Svangerskapsforgiftning uten symptomer så og si. Vi fikk helt panikk, jeg ble lagt i en seng og ble sendt rett ned på operasjons bordet for keisersnitt og mannen min sto alene på ett rom. Ca en halvtime senere sprang jordmor bort til mannen min med babyen. Da jeg våknet opp fra narkosen var jeg nok så redusert, forsto veldig lite. Full i smertestillende og forsto lite. Hvor var babyen? Hva hadde egentlig hendt? Jeg lå på intensiven i 3 dager ca før jeg ble flyttet opp til føden. For noen fantastiske mennesker som jobber på intensiven ved Haugesund Sykehus!

Kjempe god hjelp har jeg også fått på føde avd ved haugesund sykehus, veldig gode snille mennesker!

Den lille prinsen vår fekk en litt tøff start på livet allerede i uke 34+6. Han trengte litt pustehjelp så han lå med cpapp en stund. Men han er en sterk liten nydelig gutt. Han måtte også ligge og sole seg en stund ettersom han fekk gulsot. Har snart vært en hel uke på sykehuset, kjenner det skal bli godt og få komme hjem etterhvert. Først skal vi bo på familierom og "øve" oss litt der før vi får reise hjem. Lille gutt puster helt fint uten hjelp nå, han er kjempe tøff. Han spiser godt.

Godt å lese det går bra med deg Marianne :):)

Anonymous poster hash: 5818a...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese det går bra med deg Marianne :):)

Anonymous poster hash: 5818a...ad2

Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, men så bra at alt gikk bra! Å gratulerer som mamma, fiat500 :D han er nok verdens fineste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så skummelt fiat500!

Bra dere ble tatt på alvor og ikke minst gratulerer med tøff liten gutt! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har jeg ikke oppdatert siden jeg fant ut at jeg er gravid :P Vi venter ei jente og gleder oss masse! Har hatt mine svangerskapsplager, men alle er innenfor "boksen", altså ingenting unormalt. Er i uke 30 nå og fått tilpassing i min fysisk tunge jobb. Godt er det, men uvant å sitte på en data istedet for å være aktiv i 7 timer av gangen. Nå er det straks skoleuke igjen, og det skal bli godt å bli ferdig med semesterets forelesninger. Bare en innlevering og en skriftlig eksamen igjen, håper jeg fikser det greit (6 t skriftlig i sv.uk 36) :) Treningsmessig har jeg vært mindre aktiv i svangerskapet, og kondisen er på bånn. Men har hivd meg med i en vanngym-gruppe for gravide, så har tro på å drive med det frem mot fødsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har visst ikke jeg oppdatert siden starten av tråden selv :ler: 40+0 i morgen, så 4 dager til termin og jeg er leeei. Ikke et eneste tegn på at noe skal skje :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt gikk fint, Fiat500! Og GRATULERER :) Utrolig bra at de oppdaget det når du ikke hadde noe symptomer, HELP kan jo være ganske alvorlig.. masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 fullgåtte uker i dag, og ikke det minste tegn til at noe skal skje her heller:) men jeg stresser ikke, forberedt på overtid da både mormor, mamma å søstrene mine har fått etter termin alle sammen! Ble henvist til vekstkontroll i dag av jordmor fordi sf-målet var gått pittelitt ned siden sist. Det trenger ikke å bety noe, kanskje har babyen bare endret stilling, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen alle sammen:)

Vi koser oss sammen med prinsen vår. Han blir flinkere å flinkere til og drikke av pupp, håper snart han slepper å få mat via sonde. Vi gleder oss masse til å kunne reise hjem, vi er begynt på uke nr 2 på sykehuset.

Endret av fiat500
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke oppdatert her på mange mnd jeg heller... ;-p Er nå 38+4 og ingen tegn på at noe skal skje med det første. Vært på kontroll i dag og alt var bra utenom lavt jern og at de må sende urinprøven til dyrking pga utslag på leukocytter. Håper lillegutt holder seg i magen i alle fall en uke til - trenger å nyte permisjonen litt og hvile før han kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått bekkenløsning..typisk nå på slutten, men bedre enn å ha hatt det hele svangerskapet hvertfall :) jeg glede meg kjempemye og er utålmodig nå!! Er så spent på hvordan den lille ser ut, hvilket kjønn det er og hvordan personligheten er :) kjenner at det eneste jeg bryr meg om nå er at babyen har det bra og skal få det bra når h*n møter verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle oppdatere dere en siste gang, ettersom jeg nå har vært igjennom min første fødsel!:) gutten kom 2 dager før termin, fødselen var hard, men det er som de sier at så fort de er ute forsvinner all smerte. En sinnsyk opplevelse, er så stolt av meg selv! Helt herlig å få se hva man har laget og bært på i 9mnd. Så nå går dagene i å bekymre seg for om den lille har det bra hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Fiat500, og bra at babyen har det fint! Hvordan har du det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...