Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

2 trimester er jo konge med lite symtomer og lett mage, nyt det :)

Anonymous poster hash: 750c4...63f

Ja, jeg nyter det, jeg! Bare lurer på når jeg skal "føle" meg gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsgravid. I ingen forhold da ting skjedde i litt påvirket tilstand. Men barnefaren stiller godt opp til nå :) !

Er idag bikket 12+0, og keg kjenner at tankene jeg hadde for bare en mnd sia er helt endret. Da gikk tankene hele tiden i, herreguuuud jeg er gravid. Nå går tankene mere i vite kjønn på ul eller ikke. Rart med det! Og tanken over å være gravid er liksom roet seg også.

Barnet er mer enn velkommen! Elsket blir det uansett.

Har vært sykemeldt siden uke 4 da jeg har slitt med ekstrem kvalme. Spydd fra morgen til kveld. Og har en krevende jobb i tillegg med mennesker. Sykemeldt 80% ut juni.

uansett, blir en spennende tid i møte!

Anonymous poster hash: 78f4a...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker. Snart høygravid! Nå er alt egentlig på plass så nå er det bare å vente på at Alien skal komme ut. Fremdeles i god form og løper flere ganger i uka, men er mye trøtt og har lite overskudd sånn ellers. Er en liten parasitt inni meg som suger ut et meste av livskraften min, men det er helt ok :)

Baby stortrives og vokser som han skal og det er det viktigste. Men gleder meg til å møte han og ikke minst få tilbake kroppen min, livsenergien og overskuddet igjen. Nå føler jeg meg konstant "drained".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll imorra, da er jeg 9+2 :hoppe:

Den verste kvalmen har gitt seg (jippi!), men det jeg bytter fortsatt ikke drittbleier på jobb :ler:

Småcravings har begynt å komme, spesielt i enkelte situasjoner.

Jordbærmelk, kavring, maiskolber og jeg _må_ ha et varmt måltid om dagen, så det er litt kjedelig når jeg knapt orker å lage mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg også med :) Går inn i uke 7 imorgen og nå virker det som at kvalmen begynner å komme. Er ikke sånn at jeg må spy, men bare den ubehagelige følelsen av kvalme. Og ømme bryster har jeg hatt siden uke 3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ute og handlet litt nyfødt klær og ammetopper/BH så jeg har til de første ukene etter fødsel ❤️ Var flink og kjøpte lite siden jeg vet jeg kommer til å få og arve tonnevis av babyklær, men noe måtte jeg jo handle :)

På veien hjem stakk jeg innom en babybutikk og kom over en Brown sterilizer. Så genialt. Fyll opp med vann, flasker, smokker etc og trykk på knapp og på 12 min er alt sterilisert. Så slipper jeg å styre med å koke opp vann i kjele og greier. SÅ fornøyd

Til helgen kommer vognen så nå er det faktisk bare baby som mangler ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 uker. Snart høygravid! Nå er alt egentlig på plass så nå er det bare å vente på at Alien skal komme ut. Fremdeles i god form og løper flere ganger i uka, men er mye trøtt og har lite overskudd sånn ellers. Er en liten parasitt inni meg som suger ut et meste av livskraften min, men det er helt ok :)

Baby stortrives og vokser som han skal og det er det viktigste. Men gleder meg til å møte han og ikke minst få tilbake kroppen min, livsenergien og overskuddet igjen. Nå føler jeg meg konstant "drained".

Når er man egentlig høygravid?:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er man egentlig høygravid?:-)

Hmmm, tror det er 34 uker når jeg Googler. Blir 32 nå til søndag :) Så ikke veldig lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid ja. Jeg nærmer meg med stormskritt. En liten uke igjen, så er jeg der.

Litt skummelt begrep å bruke på seg selv egentlig. For jeg føler meg ikke akkurat høygravid.

De siste ukene har jeg kjent at det er tyngre, da. Har trappet ned på jobb nå og skal jobbe 50 prosent fram til permisjon om drøye 3 uker.

Kunne nok klart å presse meg, men etter flere råd fra jordmor, og sunn fornuft, så velger jeg å ta hensyn til meg selv og den lille.

Er ingen som vil gi meg diplom for å ha holdt ut helt til permisjon.

Noen dager gleder jeg meg til det hele er over. Andre dager kjenner jeg at panikken tar meg.

Dette med fødsel syns jeg er vanskelig. Jeg har ikke angst, men jeg er nervøs for mye. Og det er mange tanker i hodet.

Jeg blir sliten av å bearbeide alt. Men så blir det vel ikke akkurat bedre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 uker i dag og klar for at baby skal komme! Er veldig glad for at jeg hele tiden har innstilt meg på å gå over termin, hadde blitt fryktelig lang ventetid hvis ikke :) når jeg ser pp bilder fra jeg var 34 uker på vei så syns jeg at jeg ser tynn ut, hehe. Vær forberedt på at magen vokser mye den siste tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 uker i dag og klar for at baby skal komme! Er veldig glad for at jeg hele tiden har innstilt meg på å gå over termin, hadde blitt fryktelig lang ventetid hvis ikke :) når jeg ser pp bilder fra jeg var 34 uker på vei så syns jeg at jeg ser tynn ut, hehe. Vær forberedt på at magen vokser mye den siste tiden :P

Sant, trodde det var rimelig ferdig i uke 35 men jaggu har magen vokst tydelig de siste 3 ukene :P

Anonymous poster hash: 750c4...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Sånn apropos voksende mage. Jeg har egentlig aldri følt meg tynn før graviditeten. Har vært en av de som har higet etter å gå ned noen ekstra kilo.

I dag satte jeg et bilde fra uke 8 ved siden av dagens bilde. Og plutselig følte jeg meg kjempetynn og fresh, hehe.

Og som broren min sa.. Det er bra det er bebis og ikke pottis som er årsaken til det magamålet, hehe.

Jeg er herved høygravid og har 39 dager igjen til termin. Sånn sett bør jeg kanskje tenke på å pakke en bag å ha klar. For i teorien kan det jo snart skje når som helst. Selv om jeg tror det vil bli noen dager på overtid.

Det har gjort underverker å trappe ned på jobb. Merket det med en gang. Jeg føler meg oftere uthvilt, sover bedre om natta og har generelt litt mer overskudd enkelte dager.

Holder meg fortsatt i bra fysisk aktivitet. Men lurer også på hvor lenge jeg klarer å holde det gående. For det er tungt.. Men likevel så blir jeg veldig stolt av meg selv som gjennomfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D jeg fant ut idag at jeg er gravid! det var ikke helt planlagt :P kjenner at jeg er redd! håper det går over når det har gått skikkelig opp for meg :) jeg er 4+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D jeg fant ut idag at jeg er gravid! det var ikke helt planlagt :P kjenner at jeg er redd! håper det går over når det har gått skikkelig opp for meg :) jeg er 4+6.

Vår var planlagt, men jeg ble fortsatt redd. Det gikk over og nå er vi bare spente... Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var innom føden i dag.

Torsdag var tassen veldig aktiv, fredag ganske rolig. Og i dag gikk det mange timer før jeg kjente noe som helst. Og da veldig svakt. Jeg prøvde å spise, drikke masse, dytte på magen og slappe av. Lå lenge og kjente etter og kjente også at jeg gradvis ble både svett og bekymret.

Nylig hørte jeg om ei som mistet i uke 33, og er derfor veldig på vakt selv. I morgen er jeg uke 35.

Ringte til slutt på føden for å høre hva de mente jeg burde gjøre. Siden jeg bor i byen hvor sykehuset er sa de at jeg bare skulle komme innom så kunne de ta en sjekk.

Alt var heldigvis bra. Han har mest sannsynlig snudd litt på seg og sparker i en annen retning enn vanlig.

Jeg følte uansett at jeg ble tatt veldig på alvor og følte meg ikke dum i det hele tatt. Noe jeg var litt redd for å føle. Det er rart hvor vanskelig det kan være å spørre om helt vanlige ting til folk som får slike spørsmål hele tiden.

Fikk også beskjed om at jeg bare skulle ta kontakt om jeg var i tvil noen gang igjen. De vil mye heller ha gravide inn to ganger for mye, enn ikke i det hele tatt.

Jordmora hadde god tid, sjekket puls og bevegelser i godt over en halvtime, sjekket med leger, tok blodtrykk og urinprøve.

Ofte er det heldigvis en logisk forklaring til avvik. Men det var utrolig godt å ta den telefonen til føden, i stedet for at jeg skulle bruke resten av lørdagen på å kjenne etter og fylle hodet med tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig ute, men på fredag kjøpte vi vogn! 10+4 på vei, føler vi er gærne :ler:

Føler meg som lille larven Aldrimett i dag og, blir jo ikke mett! Og når jeg blir sulten, blir jeg kvalm.. Blæh.

Kanskje jeg har økedøgn :fnise: :Fnise:

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...