Gå til innhold

Lege som røyker hasj

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mitt arbeid har jeg flere ganger møtt på personer som har fått negative følger av hasj, og det ved begrenset forbruk. Og det til tross for hva 9. klasse pensum i naturfag sier.

Anonymous poster hash: 06cb7...d55
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke snakk om på fritiden da?

Les hovedinnlegget om igjen.

Lege som røyker hasj

Hva synes du om det?ca en gang i måneden

Anonymous poster hash: b3e38...279

Det står ingen steder at dette gjelder på fritiden.

Anonymous poster hash: 19a54...4b1

Skrevet

Hadde ikke plaget meg om min fastlege røyket hasj en sjelden gang.

Det hadde jo ikke gått utover meg eller legens behandling av meg som pasient. Jeg tenker heller ikke at folk som røyker er dårlige eller upålitelige mennesker, så lenge det gjøres med måte.

• Liker 9
Skrevet

TS her. Stemmer, jeg glemte å si at det bare gjelder fritiden. Vanligvis i forbindelse med helgfri. Og det er en fastlege, vedkommende jobber ikke innen akuttmedisin fks.

• Liker 1
Skrevet

Leste senest i går om en kvinne i avisa som sa hun hadde mistet 2 år av livet sitt siden hun ble innlagt for psykose på grunn av hasj. Derfor tenker jeg at en lege bør vite bedre. Kanskje denne legen burde jobbe litt i psykiatrien og lære hvor alvorlig det han holder på med kan bli

Anonymous poster hash: 49670...47a

• Liker 8
Skrevet

Hadde ikke plaget meg om min fastlege røyket hasj en sjelden gang.

Det hadde jo ikke gått utover meg eller legens behandling av meg som pasient. Jeg tenker heller ikke at folk som røyker er dårlige eller upålitelige mennesker, så lenge det gjøres med måte.

Kjenner flere som røyker hasj nå og da. Ingen av dem er så veldig pålitelige og snille at det har så mye å si :) Hasj gjør ting med folk uten at dem merker det selv.

• Liker 5
Skrevet

Hasj kan endre folks psyke. Så ja, om legen røyker utenfor arbeidstid eller ikke, vil kunne ha negativ effekt på legen. I tillegg handler det om etikk og moral. En lege som bruker ulovlige substanser. Det er noe som skurrer.

så alle leger er lovlydige, ordentlige mennesker? Hva slags yrkesgrupper er det greit at røyker hasj da? :P

Jeg kjenner til vanlig lovlydige, ordentlig, smarte, oppegående mennesker som koser seg med litt av hvert ca en gang i måneden.

• Liker 4
Skrevet

Leste senest i går om en kvinne i avisa som sa hun hadde mistet 2 år av livet sitt siden hun ble innlagt for psykose på grunn av hasj. Derfor tenker jeg at en lege bør vite bedre. Kanskje denne legen burde jobbe litt i psykiatrien og lære hvor alvorlig det han holder på med kan bli

Oddsene for at det skal skje ved mild bruk er vel såpass små at det er forståelig at folk tar risikoen?

Kjenner flere som røyker hasj nå og da. Ingen av dem er så veldig pålitelige og snille at det har så mye å si :) Hasj gjør ting med folk uten at dem merker det selv.

Og jeg har omvendt erfaring av deg. Beviser da ingenting.

• Liker 6
Skrevet

så alle leger er lovlydige, ordentlige mennesker? Hva slags yrkesgrupper er det greit at røyker hasj da? :P

Jeg kjenner til vanlig lovlydige, ordentlig, smarte, oppegående mennesker som koser seg med litt av hvert ca en gang i måneden.

Men disse håndterer neppe reseptbelagte medisiner som kan misbrukes til rus i arbeidstiden, ei heller har de vel ansvar for folks liv?

Anonymous poster hash: f5d76...5a9

• Liker 4
Skrevet

En lege som røyker hasj en gang i måneden, hva synes jeg om det?

Verden er ikke sort / hvit i motsetning til hva visse andre skulle tro, og om han føler det fungerer bra for han så får han bare kose seg!

• Liker 3
Skrevet

Hva synes du om det?ca en gang i måneden

Ingenting galt i det.

• Liker 2
Skrevet

I følge norsk lov er det ikke greit at noen røyker hasj, lege eller ikke lege.

• Liker 6
Skrevet

Men disse håndterer neppe reseptbelagte medisiner som kan misbrukes til rus i arbeidstiden, ei heller har de vel ansvar for folks liv?

Hvordan vet du det? I hvilke yrker er det "ok" å røyke hasj?

Jeg røyker ikke hasj selv (har prøvd det noen ganger men det er ikke noe for meg), men er det liksom verre at en lege røyker det innimellom enn alle andre yrker? Er det ikke like "ille"? Hva med en lærer, en sykepleier, en pedagogisk leder i barnehage, en forsker, en helsesøster, en rådgiver på nav?

• Liker 1
Skrevet

Det kan godt være hun var psykotisk fra før. Det er mye forskning som peker mot at folk med psykiske lidelser eller er predisponert for psykisk sykdom lettere tyr til rusmidler. Det er ingen bastant forskning som kan konkludere med det ene eller andre når det kommer til dette rusmiddelet.

Ulempen med at det er illegalt er at det finnes tvilsomme sammensetninger av stoffet på gaten som ikke er særlig gunstig. Sammensetningen av virkestoffene i cannabis har mye og si for hvordan vi mennesker reagerer på det.

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg aldri røyket marijuana fast, men har gjort det en sjelden gang på fritiden min.

Jeg jobber innen helsevesenet, har ansvar for folks liv og håndterer reseptbelagte medikamenter og jeg er (tro det eller ei) veldig dyktig i jobben min. At jeg, eller noen andre som jobber i helsevesenet koser seg litt ekstra på fritiden en sjelden gang som andre har ikke noe å si for jobben du gjør. Såfremt man ikke stjeler/misbruker medikamenter på jobb, men det er jo en helt annen sak igjen ;) Vi er helt ordinære mennesker, vi som jobber med mennesker også ;)

Anonymous poster hash: 413b1...7e4

• Liker 7
Skrevet

Folk som røyker hasj, selv om det er en gang i ny og ne, merker ikke hvor jævla egoistiske og enspora de blir.

Anonymous poster hash: 0881a...4c9

• Liker 5
Skrevet

Heller lege som tar seg en joint for å slappe av enn som drikker seg drita full hver fredag. Greit, det er ulovlig, men det skulle alkohol vært også med tanke på hvor mange ulykker og dødsfall det fører med seg.

Det gjør meg ingen verdens ting!

Anonymous poster hash: 3d501...a80
  • Liker 3
Skrevet

Folk som røyker hasj, selv om det er en gang i ny og ne, merker ikke hvor jævla egoistiske og enspora de blir.

Kanskje du burde tatt noen rusmidler for å utvide synet ditt på mennesker, sjel, kropp og sinn :) Særlig vis var ikke denne kommentaren ihvertfall.

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke en fare for at det er du som tilegner dem en oppførsel basert på dine egne fordommer.

Jeg har så langt aldri klart å avdekke hvem som røyer eller ikke og har blitt overasket flere ganger.

• Liker 6
Skrevet

Ville ikke akseptert det og skiftet lege.

Anonymous poster hash: c95f4...97a
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...