Gå til innhold

Hva når hun blir gravid av en ons?


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Blir man far gjennom et ONS så blir man far. Da får man gi barnet de sjansene og de mulighetene man selv aldri fikk.



Anonymous poster hash: da913...038
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør jeg hvis ons jeg ligger med plutselig blir gravid? Kjenner jo ikke dama en gang. Må jeg ha kontakt med barnet da? Tvinger hun meg til å betale? Trenger svar fort!

Hadde hun silikon?

Anonymous poster hash: 399d0...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner at du har en emosjonell ballast i forhold til tema. Hvorvidt de rettigheter menn har her er i vater i forhold til kvinners er et tema jeg gjerne diskuterer, men det hører kanskje hjemme i en egen tråd.

Hold meg utenfor er du snill, jeg diskuterer på generelt grunnlag.

Jeg var nysgjerrig på den pakken du mener eksisterer, ikke bare rettigheter men også plikter.

Kan godt tenkes at det fortjener en egen tråd men jeg mener det er passe relevant her også.

Eller ble det greit å snakke det litt bort kanskje? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett BRUK kondom. Om hun ikke vil at du bruker det er det faktisk bedre å droppe pulingen. Man kan jo ikke vite med sikkerhet om hun lyver om piller og prevansjon, så eneste måten å være bombesikker på er å bruke kondom. Det sikrer mot sykdommer. Hvordan tør dere å dyppe pikken i en dame dere ikke vet noe om da?

Kondom er slettes ikke bombesikkert og man kan fint havne i samme situasjon selv når man bruker kondom.

Anonymous poster hash: 1c689...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svelte i hjel for det om barnet skal ha masse penger. Trenger penger til godsaker jeg også.

Sålenge du tjener under en satt sum i månden slipper du bidrag. Enten kan du få 50% samvær så du slipper å betale (evt mer enn 50% så må hun betale deg, men det er totalt usansynlig at du får i feministlandet Norge), eler så sørger du for å jobbe en del "på si" sånn at din skattbare inntekt havner under grensen for barnebidrag og du slipper å betale det. (sånn kan det gå når man ikke skal ha noe å si om saken).

Anonymous poster hash: 1c689...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Kondom er slettes ikke bombesikkert og man kan fint havne i samme situasjon selv når man bruker kondom.

Anonymous poster hash: 1c689...5e5

Bruk kondom OG sørg for at damen går på noe....om ikke...la være å pule :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kondom OG sørg for at damen går på noe....om ikke...la være å pule :)

Stusser litt på svaret ditt til ab her. Hvordan mener du at man skal "sørge for" at dama går på noe? tvinge henne til å ta angrepille etterpå, tvinge i hene p-pille et par dager før sex? Sette en p-sprøyte når man først er i gang?

Det finnes INGEN måte å "sørge for at damen går på noe" som er trygt for mannen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Stusser litt på svaret ditt til ab her. Hvordan mener du at man skal "sørge for" at dama går på noe? tvinge henne til å ta angrepille etterpå, tvinge i hene p-pille et par dager før sex? Sette en p-sprøyte når man først er i gang?

Det finnes INGEN måte å "sørge for at damen går på noe" som er trygt for mannen...

Nei jeg sier ikke tving henne...jeg sier sørg for å spørre henne om hun går på noe...og sørg for å bruke kondom selv...ingen tvang selvfølgelig. Det kommer jo bare an på hvor stor rissiko man er villig til å ta med livet sitt. Jeg ville iallefall heller latt være å pule enn å være usikker rundt prevansjon og sykdommer...men det er vel bare meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg sier ikke tving henne...jeg sier sørg for å spørre henne om hun går på noe...og sørg for å bruke kondom selv...ingen tvang selvfølgelig. Det kommer jo bare an på hvor stor rissiko man er villig til å ta med livet sitt. Jeg ville iallefall heller latt være å pule enn å være usikker rundt prevansjon og sykdommer...men det er vel bare meg da

Er enig med deg i at man bør bruke kondom, men man har faktisk ingen annen måte å finne ut om damen går på piller/prevansjon enn det hun sier og jeg har iaffall lest en del historier om at det ikke alltid stemmer... Burde kansje aldri slutte med kondom, selv i forhold, sånn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Er enig med deg i at man bør bruke kondom, men man har faktisk ingen annen måte å finne ut om damen går på piller/prevansjon enn det hun sier og jeg har iaffall lest en del historier om at det ikke alltid stemmer... Burde kansje aldri slutte med kondom, selv i forhold, sånn egentlig?

Hadde jeg vært i forhold ville jeg stolt 100% på henne....men kondom skader jo ikke da...med mindre det er allergi mot latex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sålenge du tjener under en satt sum i månden slipper du bidrag. Enten kan du få 50% samvær så du slipper å betale (evt mer enn 50% så må hun betale deg, men det er totalt usansynlig at du får i feministlandet Norge), eler så sørger du for å jobbe en del "på si" sånn at din skattbare inntekt havner under grensen for barnebidrag og du slipper å betale det. (sånn kan det gå når man ikke skal ha noe å si om saken).

Anonymous poster hash: 1c689...5e5

her trygler han om å aldri å få se sitt eget barn og å slippe å betale for det økonomisk - og du klager på "feministlandet". Nei,sånne som han skulle aldri hatt barn.

Anonymous poster hash: 1611f...096

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vertfall bestemt meg for å ta meg av ungen litt jeg også hvis det viser seg at det virkelig er min. Hvis jeg får lov av denne dama. Jeg gjør det ikke for dama si skyld! Men for ungen sin skyld. Jeg kan vertfall ikke love å være noe perfekt far. Jeg sliter nok her i livet.

Husk at det er ikke damen som bestemmer om du kan være sammen med ditt barn (om det er ditt).

Hun kan krangle og gjøre det vanskelig for deg. Det kan hende du trenger en god advokat på området. Ikke inngå noen avtaler med henne på egen hånd. Det er viktig at du har dekket dine avtaler juridisk med en advokat slik du ikke blir lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i at man bør bruke kondom, men man har faktisk ingen annen måte å finne ut om damen går på piller/prevansjon enn det hun sier og jeg har iaffall lest en del historier om at det ikke alltid stemmer... Burde kansje aldri slutte med kondom, selv i forhold, sånn egentlig?

Det er dette noen sier her egentlig at en aldri burde slutte med kondomer. Men samtidig skal en stole på noen en er i forhold til.

Det er en veldig dobbel-moral som vises da når en sier dette. Hva skal en si til ei dame som mann når hun vil bruke p-piller i et parforhold. Mens en selv som mann vil bruke kondomer?

Er forholdet liv laga?

Selv tviler jeg på dette.

Mannen vil hun skal begynne med p-piller. Det er ikke noen medisinske problemer knyttet til dette. Hun vil fortsette med kondomer som prevensjon. Hva skal en som mann gjøre da når hun kun tilbyr sex med kondom? Hva skal en gjøre om hun tilbyr sex uten kondom?

Alt dette når en er i et trygt parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke noe nytt at kvinnen sitter med bukten og begge endene i alt som har med barn å gjøre, inkludert morskap og (eventuelt) farskap. Det er heller ikke noe nytt at enkelte (slapp av kvinnelige brukere, jeg sier ikke de fleste, eller mange, eller en del) kvinner bruker en mann for å bli gravid. Jo bedre utdannelse/inntekt du har, jo større sjanse er det for at noen ser på deg som en potensiell bidragsyter til hennes økonomi og barneplaner i 18 år.

Retten til samvær for faren til et barn født utenfor forhold er i praksis ikke-eksisterende. I den første perioden er barnet avhengig av mor, og deretter er det en glidende overgang til at barnet nå er tett knyttet til mor og ikke har noen tilknytning til far, så derfor er deling av omsorgen uaktuelt. Menn blir rett og slett både spermbank OG ekstratrygd, uten annen risko enn en kjønnssykdom eller to... Fantastisk ordning! Hvorfor skal man da betale for inseminering i Danmark? Mangler man moral, empati og en del andre menneskelige nøkkelegenskaper, er det et umulig spørsmål å svare på. Da gir insemineringsstrategien seg selv: bruk en dum mann, si du går på hormonprevansjon. Slike mennesker finnes. Selv uten inntekt vil hun få ytelser av NAV, og litt av din inntekt er hun uansett sikret, med mindre du er arbeidsledig eller jobber deltid.

I tillegg er det verdt å tenke på, at dersom hun ligger med DEG uten kondom, har hun ligget med ANDRE uten kondom. SÅ spesiell er du nemlig ikke. Sjansen for at en av de hun har ligget med tidligere har en fin liten sykdom hun har fått ta del i og nå kan dele meg deg er derfor heller ikke direkte liten. Knuller du tilfeldige mennesker uten kondom, er du dum som et brød - eller var det i hvert fall i gjerningsøyeblikket. Det siste er dessverre ofte tilfelle når man er full og ingen kondomer er i nærheten. Så lenge du er singel, bør du ha med deg en kondom når du er ute på byen, uansett hvor lite du hadde tenkt å ligge med noen den kvelden. Lesson learned, du får håpe den ikke blir altfor dyrekjøpt - bokstavelig talt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Og jeg som trodde kvinner som ønsket barn, så seg rundt etter de beste gener.

Beklager, men det sier litt for mye om denne kvinnen dersom hun valgte "Baby Blue" som far til sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her trygler han om å aldri å få se sitt eget barn og å slippe å betale for det økonomisk - og du klager på "feministlandet". Nei,sånne som han skulle aldri hatt barn.

Anonymous poster hash: 1611f...096

Når han ikke ønsker barnet og damen har sagt at hun går på p-piller uten å gjøre det er det vel ikke så rart at han ikke ønsker noe med det å gjøre...

Anonymous poster hash: 1c689...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...