Gå til innhold

Hva når hun blir gravid av en ons?


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Meget god sagt.

Er noe her i dette. Men som skrevet i annet innlegg ikke politisk korrekt i Norge.

Kanskje en burde se på regelverket rundt dette temaet når damer blir gravide på denne måten.

Mannen skulle brukt kondom. Men når dama sier det er trygt mot graviditet uten kondom hva gjør en mann da? Spesielt om det er ut i forspillet det kommer fram.

Lar være å ha sex med henne?

Eller puler på?

Ja svaret vet dere selv. Damer kan være lure og slue og mannen tankeløs når han er kåt. Dette er slik vi er fra naturens side. Dette er utnyttelse av mannen. Noen vil kalle det krenkelse og svindel når en spiller på følelser hos den andre.

I andre sammenhenger blir det ansett slik men ikke ved sex i lovverket.

Litt bakvendt da. Men sikkert for å imøtekomme den riktige politikken på området.

Han skal bruke kondom uansett pga faren for kjønnsykdommer. Det sier seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør jeg hvis ons jeg ligger med plutselig blir gravid? Kjenner jo ikke dama en gang. Må jeg ha kontakt med barnet da? Tvinger hun meg til å betale? Trenger svar fort!

SI til henne at du vil satse på dere, men da må forholdet bygge på tillit og det kan kun komme hvis dere starter på nytt. Dvs at hun må ta abort. Deretter dumper du henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI til henne at du vil satse på dere, men da må forholdet bygge på tillit og det kan kun komme hvis dere starter på nytt. Dvs at hun må ta abort. Deretter dumper du henne.

Vel, den der vil hun ikke gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en heroinavhengig bruker ordet "godsaker". I en tråd om sitt fremtidige barn..

Ja å så. Ikke jeg som ba om å få barn. Hun kan fint ta abort for min del.

Lurer på hvor mange som blir gravide på denne måten i natt.

Sikkert alt for mange!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener?? Sånn sett er det ingen som fortjener å få barn. Dog lurer jeg på hvorfor du er sånn på menns side her.

Jeg er hverken på menns eller kvinners side. Ulogisk at menn skal holdes ansvarlig for uønskede graviditeter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken på menns eller kvinners side. Ulogisk at menn skal holdes ansvarlig for uønskede graviditeter.

Takk det har jeg ment i mange år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Meget god sagt.

Er noe her i dette. Men som skrevet i annet innlegg ikke politisk korrekt i Norge.

Kanskje en burde se på regelverket rundt dette temaet når damer blir gravide på denne måten.

Mannen skulle brukt kondom. Men når dama sier det er trygt mot graviditet uten kondom hva gjør en mann da? Spesielt om det er ut i forspillet det kommer fram.

Lar være å ha sex med henne?

Eller puler på?

Ja svaret vet dere selv. Damer kan være lure og slue og mannen tankeløs når han er kåt. Dette er slik vi er fra naturens side. Dette er utnyttelse av mannen. Noen vil kalle det krenkelse og svindel når en spiller på følelser hos den andre.

I andre sammenhenger blir det ansett slik men ikke ved sex i lovverket.

Litt bakvendt da. Men sikkert for å imøtekomme den riktige politikken på området.

men det er jo veldig eplekjekt å si at hey du vil ikke bli gravid så du får ha ansvar for prevansjonen. I teorien funker dette greit men i praksis så kan du som mann aldri vite om hun snakker sant om hun sier hun går på pilla. Og la oss si at hun har kjøpt kondomer da til deg for sine penger for at du ska bruke de fordi hun vil beskytte dere begge mot evt kjønnssykdommer og du er drittsekk og nekter å bruke de? her har du to scenarioer som beviser at det eneste fornuftige er at BEGGE har ansvar for prevansjon hvis ikke går det gale. Ellers må man bare la være å ha ons. Og nå leste jeg nettopp at du i bunn og grunn sa akkurat det samme som meg.. Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken på menns eller kvinners side. Ulogisk at menn skal holdes ansvarlig for uønskede graviditeter.

Enig! Menn får mange ganger skylda når ei kvinne blir gravid. Hvorfor ikke bare godta at det er begge sin feil liksom. Kvinnen er da like mye med på det.

Endret av Baby_Blue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Menn får mange ganger skylda når ei kvinne blir gravid. Hvorfor ikke bare godta at det er begge sin feil liksom. Kvinnen er da like mye med på det.

Vel, hun smelte seg ikke selv på tjukken....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Enig! Menn får mange ganger skylda når ei kvinne blir gravid. Hvorfor ikke bare godta at det er begge sin feil liksom. Kvinnen er da like mye med på det.

klart hsr begge skylda. Jeg leser nå overaøt at noen mener det bare er damenes skyld og..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vertfall bestemt meg for å ta meg av ungen litt jeg også hvis det viser seg at det virkelig er min. Hvis jeg får lov av denne dama. Jeg gjør det ikke for dama si skyld! Men for ungen sin skyld. Jeg kan vertfall ikke love å være noe perfekt far. Jeg sliter nok her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva det er du mener er feil? Hvordan mener du dette er forskjellig for en ONS kontra andre relasjoner?

Jeg mener

ONS: Enten - han sier at han ikke vil ha noe med dama eller ungen å gjøre -han får viljen sin. Eventuelt må han betale bidrag, men ingen garanti for det heller. Eller - hun sier at hun ikke vil ha noe med han å gjøre/driter i fortelle om graviditeten - hun får viljen sin. Eventuelt en kis på nakken som krever å få se ungen sin med de følger det kan få.

Andre relasjoner: Enten farskap med hud og hår eller besøkspappa som betaler bidrag. Eventuelt at NAV må kreve inn bidrag fordi far nekter/ikke gidder. Mor er premissgiver, også her.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om det er en ONS eller innenfor ekteskapet.

Er du far til barnet, følger hele pakken av plikter og rettigheter. :opplyser:

Bruk gummi!

Ser av plussene at dette er det svaret KG damene liker. Naturlig nok, politisk korrekt som det er.

Men kan du spesifisere hva denne pakken av plikter og rettigheter menn har som en, ikke bare naturlig men gjerne også juridisk og moralsk, følge av at en (tilfeldig?) dame (ubevisst eller bevisst) blir gravid etter et knull? :popcorn:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vertfall bestemt meg for å ta meg av ungen litt jeg også hvis det viser seg at det virkelig er min. Hvis jeg får lov av denne dama. Jeg gjør det ikke for dama si skyld! Men for ungen sin skyld. Jeg kan vertfall ikke love å være noe perfekt far. Jeg sliter nok her i livet.

Så bra! Bare den innstillingen er jo bra! Men siden hu har liggi litt rundt så er det sikkert greit å være litt i bakgrunnen tilfelle det ikke er ditt. Håper hun ikke er en dritt kjerring og skal nekte deg noe du selv vil.

Bortsett fra dette . Minus + unger er ikke no særlig. Litt som alkohol, sant. Det er en fin balanse her.

Anonymous poster hash: 8af49...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener

ONS: Enten - han sier at han ikke vil ha noe med dama eller ungen å gjøre -han får viljen sin. Eventuelt må han betale bidrag, men ingen garanti for det heller. Eller - hun sier at hun ikke vil ha noe med han å gjøre/driter i fortelle om graviditeten - hun får viljen sin. Eventuelt en kis på nakken som krever å få se ungen sin med de følger det kan få.

Andre relasjoner: Enten farskap med hud og hår eller besøkspappa som betaler bidrag. Eventuelt at NAV må kreve inn bidrag fordi far nekter/ikke gidder. Mor er premissgiver, også her.

Hmmm. :klo:

Det er mulig jeg er treig, men jeg ser fremdeles ikke at det er av relevans om det er en ONS eller andre typer forhold.

Moren til barnet er premissgiver uansett. Det tror jeg vi er enige om. At typen relasjon kan legge føringer for hvordan mor velger å forholde seg til saken er jo også en selvfølgelighet.

For barnefaren var jo akkurat det mitt budskap. Han er nå prisgitt alle de valg som moren måtte finne på å ta.

Hvorav mitt råd var, og fremdeles er: Bruk gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av plussene at dette er det svaret KG damene liker. Naturlig nok, politisk korrekt som det er.

Men kan du spesifisere hva denne pakken av plikter og rettigheter menn har som en, ikke bare naturlig men gjerne også juridisk og moralsk, følge av at en (tilfeldig?) dame (ubevisst eller bevisst) blir gravid etter et knull? :popcorn:

Jeg aner at du har en emosjonell ballast i forhold til tema. Hvorvidt de rettigheter menn har her er i vater i forhold til kvinners er et tema jeg gjerne diskuterer, men det hører kanskje hjemme i en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vertfall bestemt meg for å ta meg av ungen litt jeg også hvis det viser seg at det virkelig er min. Hvis jeg får lov av denne dama. Jeg gjør det ikke for dama si skyld! Men for ungen sin skyld. Jeg kan vertfall ikke love å være noe perfekt far. Jeg sliter nok her i livet.

Er ikke dette verdens beste motivasjon til å bli nykter? :) Aah, babylukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken p-piller eller kondom er helt sikkert, og skal man unngå graviditet er det best å kombinere dem. Det er begges ansvar. Man må ikke stille opp for barnet, men betale må man dersom man er far etter DNA-test. Jeg har null respekt for menn som likevel nekter for farskapet. En tidligere venn av meg gjør fortsatt det for et barn som er hans. Den lille gutten har aldri sett pappan sin. Er så trist å tenke på at han faktisk ikke vil se sin egen sønn fordi han er sur på moren eller hva som enn foregår inni den lille nøtta hans. Håper at dersom barnet er ditt at du stiller opp. Jeg var selv et uhell, og pappa stilte opp for meg selv om han ikke hadde noe overs for mamma. De kom overens for min skyld, sånn som det skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. :klo:

Det er mulig jeg er treig, men jeg ser fremdeles ikke at det er av relevans om det er en ONS eller andre typer forhold.

Moren til barnet er premissgiver uansett. Det tror jeg vi er enige om. At typen relasjon kan legge føringer for hvordan mor velger å forholde seg til saken er jo også en selvfølgelighet.

For barnefaren var jo akkurat det mitt budskap. Han er nå prisgitt alle de valg som moren måtte finne på å ta.

Hvorav mitt råd var, og fremdeles er: Bruk gummi.

Nå er det ikke bare mor som styrer da. Far styrer, og kan ødelegge ganske mye han og.

Jeg har 2 planlagte barn med en mann, planlagte fra begge sin side. Så gikk vi fra hverandre. Og etter det har han gjort det han kan for å slippe å betale bidrag. Og holdt seg borte fra barna i perioder, umulig å få tak i, største barnet prøver å oppnå kontakt med både telefon og mail, og han svarer ikke. Så kommer han tilbake, krever samvær, og lover barna gull og grønne skoger, så forsvinner han igjen, og denne karusellen bare fortsetter. Største barnet må nå gå til psykolog grunnet dette. Jeg får ikke gjort noen ting. Jeg kan ikke tvinge han til å være en god far, eller betale bidrag. Og dette er barn han ville ha, han mer enn meg. Og jeg har aldri nektet far samvær, da vi gikk fra hverandre tilbød jeg han og ha barna 50%, men det ønsket han ikke.

Anonymous poster hash: 0ed5c...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...