Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne uken går jeg bare ikke ned, jeg er ganske sikker på at jeg spiser likt og trener likt som ellers. Jeg har hatt flere uker med god vektnedgang. Noen andre som har erfart det samme? Jeg føler ikke for å spise mindre eller trene mer. Ligger nok like under 1200 kalorier og trener 3 ganger i uken. Hjelper det med tålmodighet eller bør jeg endre litt?

Jeg ville nok spist mer enn 1200 kcal jeg da. Min ernæringsfysiolog anbefalte meg å ikke gå noe særlig under 1500 kcal, fordi det bedre å gå litt saktere ned enn å rase ned i vekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lite nytt

Denne uken går jeg bare ikke ned, jeg er ganske sikker på at jeg spiser likt og trener likt som ellers. Jeg har hatt flere uker med god vektnedgang. Noen andre som har erfart det samme? Jeg føler ikke for å spise mindre eller trene mer. Ligger nok like under 1200 kalorier og trener 3 ganger i uken. Hjelper det med tålmodighet eller bør jeg endre litt?

Det er helt normalt med stilstand til tider.

Men må si som japp, 1200 er litt i det minste laget i lengden. På vg's vektklubb er 1300 kcal om dagen det minste en person kan få 'tildelt'. Kroppen trenger energi for å fungere.

Dersom du ikke gjør det allerede, så ville jeg også ha spist tilsvarende forbrent under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg ville nok spist mer enn 1200 kcal jeg da. Min ernæringsfysiolog anbefalte meg å ikke gå noe særlig under 1500 kcal, fordi det bedre å gå litt saktere ned enn å rase ned i vekt.

Hvis jeg har hadde vært på 1500 kcal om dagen, så hadde jeg kanskje gått ned 100-150 g i uka...

1700 ca holder vekta seg her stabil :/

I dag har jeg kicket i gang med en (usunn) diett for å gjøre opp for mine store utskeielser. Skal bare gå på den i en uke ca, før jeg er tilbake til det normale reduserte kostholdet mitt.

So far so good.

Vekta viste nemlig i dag 68,1 kg! Det er jo nesten startvekta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes akkurat det med kalorier er litt vanskelig, men jeg er enig med det dere sier. Men jeg velger magre alternativer med lite kalorier. Jeg bruker mager cottace cheese på knekkebrød til frokost og lunsj. Det er jo knappe 350 kcal totalt. Til middag blir det gjerne kylling med masse salat, så jeg holder meg mett lenge, ca 400 kcal og en kvelds på ca 150 kcal. Jeg er liksom så god og mett. Jeg er ikke allverdens glad i frukt og derfor blir det lite ut av det. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg synes akkurat det med kalorier er litt vanskelig, men jeg er enig med det dere sier. Men jeg velger magre alternativer med lite kalorier. Jeg bruker mager cottace cheese på knekkebrød til frokost og lunsj. Det er jo knappe 350 kcal totalt. Til middag blir det gjerne kylling med masse salat, så jeg holder meg mett lenge, ca 400 kcal og en kvelds på ca 150 kcal. Jeg er liksom så god og mett. Jeg er ikke allverdens glad i frukt og derfor blir det lite ut av det. Noen gode tips?

Dersom du tar på valnøtter på cottage cheesen din, så hjelper det :)

Andre nøtter og frø er også kaloririke og gode.

Sesamfrø, linfrø, solsikkefrø etc.

Godt med fett av den gode sorten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har hadde vært på 1500 kcal om dagen, så hadde jeg kanskje gått ned 100-150 g i uka...

1700 ca holder vekta seg her stabil :/

I dag har jeg kicket i gang med en (usunn) diett for å gjøre opp for mine store utskeielser. Skal bare gå på den i en uke ca, før jeg er tilbake til det normale reduserte kostholdet mitt.

So far so good.

Vekta viste nemlig i dag 68,1 kg! Det er jo nesten startvekta mi!

Oi, såpass ja. Det er store variasjoner fra kropp til kropp. Du har ikke stort slingringsmonn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes akkurat det med kalorier er litt vanskelig, men jeg er enig med det dere sier. Men jeg velger magre alternativer med lite kalorier. Jeg bruker mager cottace cheese på knekkebrød til frokost og lunsj. Det er jo knappe 350 kcal totalt. Til middag blir det gjerne kylling med masse salat, så jeg holder meg mett lenge, ca 400 kcal og en kvelds på ca 150 kcal. Jeg er liksom så god og mett. Jeg er ikke allverdens glad i frukt og derfor blir det lite ut av det. Noen gode tips?

Velg vanlig cottage cheese f.eks :) Og makrell i tomat er det mye kcal i, men sunt :)

Og nøtter som Lite Nytt sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Oi, såpass ja. Det er store variasjoner fra kropp til kropp. Du har ikke stort slingringsmonn!

Jeg vet!

Temmelig frustrerende!!

Lavt blodtrykk og lav puls, forbrenner lite da.

Kanskje ta opp røykingen igjen? :laugh:

Yey, nå spiser mini opp maten som stod på bordet her og fristet meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Velg vanlig cottage cheese f.eks :) Og makrell i tomat er det mye kcal i, men sunt :)

Og nøtter som Lite Nytt sier :)

*panneklask* Vanlig cottage cheese og ja!

haha, enkelte ting reagerer man bare ikke på lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg godt over kalorimålet mitt. Var ute og spiste med noen venner og ble fristet med masse god sushi. Men sto over desserten:) men, men noen ganger syns jeg det må være lov å kose seg litt :)

Snart veiedag! :redd::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

I dag er jeg godt over kalorimålet mitt. Var ute og spiste med noen venner og ble fristet med masse god sushi. Men sto over desserten:) men, men noen ganger syns jeg det må være lov å kose seg litt :)

Snart veiedag! :redd::)

Ikke verst å gå over pga sushi. Om ikke anna, så var det jo sunn og god mat for kroppen :)

Du kan jo heller prøve på å være litt under kalorimålet ditt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Dersom jeg klarer å holde vekta mi uendra (67,2 kg), så er jeg faktisk fornøyd denne uka!

Jeg har hatt tre eller fire dager med reale sprekker. Seminar med masse god mat på hotellet.

Jeg har heller ikke vært på do siden søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiing en dag for tidlig denne uken også. Å si at jeg skjønner meg på vekta mi, det ville være å ta altfor hardt i.

Wolfmoon

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 72,1

Mål før jul: 68 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 72,1 kg

12. september, uke 37 (2): 71,7 kg (-0,4 kg)

19. september, uke 38 (3): 73 kg (+1,3 kg)

26. september, uke 39 (4): 71,6kg (-1,4 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 72,5 kg (+0,9 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 72,8 kg (+ 0,3 kg)

17. oktober, uke 42 (7): 73 kg (+0,2kg)

24. oktober, uke 43 (8): 73,5 kg (+0,5kg)

31. oktober, uke 44 (9): 72,5 kg (-1kg)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Veiing en dag for tidlig denne uken også. Å si at jeg skjønner meg på vekta mi, det ville være å ta altfor hardt i.

Wolfmoon

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 72,5 kg (+0,9 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 72,8 kg (+ 0,3 kg)

17. oktober, uke 42 (7): 73 kg (+0,2kg)

24. oktober, uke 43 (8): 73,5 kg (+0,5kg)

31. oktober, uke 44 (9): 72,5 kg (-1kg)

1 kg ned er jo fantastisk!

Varierende vekt ja. Jeg legger inn vekta mi på http://www.weightgrapher.com/

Da får du opp trenden din. Vekta varierer jo fra dag til dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned er jo fantastisk!

Varierende vekt ja. Jeg legger inn vekta mi på http://www.weightgrapher.com/

Da får du opp trenden din. Vekta varierer jo fra dag til dag

Jeg bruker også et slikt system med app på telefonen, men vekta gir overhodet ikke noe mer mening av den grunn ;)

Faktisk mindre, når jeg ser på den grafen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke verst å gå over pga sushi. Om ikke anna, så var det jo sunn og god mat for kroppen :)

Du kan jo heller prøve på å være litt under kalorimålet ditt i dag :)

Tenker det samme som deg :) det kunne jo vært kake, chips... Skal holde meg til planen min i dag, så får vi se hva vekta sier i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 78,6 (28. oktober 2013)

Høyde: 161 cm

Startvekt for denne tråden: 59,9 kg

Min Trendweight

Mål før jul: 58 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 59,9 kg

12. september, uke 37 (1): 59,1 kg (-0,8 kg)

19. september, uke 38 (2): 59,0 kg (-0,1 kg)

26. september, uke 39 (3): 59,2 kg (+0,2 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 59,3 kg (+0,1 kg)

10. oktober, uke 41 (5): 58,5 kg (-0,8 kg)

17. oktober, uke 42 (6): 58,0 kg (-0,5 kg) Mål nådd!

24. oktober, uke 43 (7): 58,3 kg (+0,3 kg)

30. oktober, uke 44 (8): 58,4 kg (+0,1 kg) (Skal på konferanse, rapporterer en dag tidligere)

Jeg bruker også et slikt system med app på telefonen, men vekta gir overhodet ikke noe mer mening av den grunn ;)
Faktisk mindre, når jeg ser på den grafen :P

Istemmes :vetikke:

Det går seg nok til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Etter at jeg begynte å slanke meg så har jeg gått ned 7 cm rundt armen! Det er jo så glad for, hadde veldig komplekser for armene!

Hva er det dere vanligvis drikker i løpet av en dag? Bare vann? Jeg har blitt veldig glad i Fun light fruktfest!

Imorgen er det Halloween og jeg skal endelig kose meg med litt smågodt, har ikke spist godteri på 3 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til veiing i morgen :/ Har vært syk i 1,5 uker nå og går på antibiotikakur. Uheldigvis har matlysten holt seg ganske godt, har til og med trøstespist litt :( Har ikke fått trent de siste 10 dagene heller, regner derfor med et dårlig resultat i morgen.

Endret av Liten pike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...