Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87

Vurderer å gi opp å være med her jeg. Har bare gått ned 300 g siden vi startet. Skjønner ikke. Jeg har jo begynt å bevege meg mer. Og jeg har ikke spist så mye over det jeg skal. Må nok bli litt striktere på hva jeg spiser. Irriterende. Virker som om jeg har veldig lite slingringsmonn.

Ikke gi opp. Jeg er også som deg, jeg mister fort motivasjonen hvis jeg føler at jeg ikke tar nok av. Kanskje du skal gjøre som meg? Sette deg som mål å ikke veie deg igjen på en stund (lillejulaften for meg), men isteden ta kroppsmål hver andre uke. Deilig å ikke være så besatt av veiinga!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flunka:

Startvekt - 86,4kg

Mål - 70 kg

Mål för jul - 80 kg

3. Oktober: 86,3 kg

10.Oktober: 86,6 kg

17.Oktober: 85,9 kg

24.Oktober: 86,9 kg

31.Oktober: 86,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skal fortsette å spise de kaloriene jeg skal ca. 1400. Og jeg skal gjøre litt endringer neste uke. Det eneste er at jeg blir veldig demotivert av å se alle dere andre går nedover hver uke mens jeg går opp og ned. Så jeg skal ta en liten pause her og blir heller med igjen om jeg klarer å snu. Det som er litt morsomt er at jeg har spist mindre take away, godteri, brus og sånne ting :-p kanskje jeg trenger mer fett? Jeg vet ikke. Skal vurdere å se på hva jeg får i meg av proteiner, karbohydrater og sånne ting også. For til nå har jeg bare gått etter kalorier inn og kalorier ut.

Du må ikke tenke sånn! :hug: Det går opp og ned for de aller, aller fleste, men det er lett å tenke at "alle andre klarer, men ikke jeg". I begynnelsen av denne tråden gikk jeg bare oppover, og slo nesten fra meg tanken på å klare julemålet. Men så bestemte jeg meg for at nok var nok og begynte å gå grundigere til verks, og nå øyner jeg endelig julemålet langt der framme i det fjerne. Det her er faktisk den fjerde vektnedgangstråden jeg er med i i år, og det er hittil kun i før-høsten-tråden at jeg har klart å nå vektmålet jeg hadde satt meg. Så det er viktig å ikke gi seg når det går litt trått, men bite tenna sammen og se om det kanskje er noe man burde endre på. Og husk at du har en hel tråd med personer i samme situasjon i ryggen! :blomst:

Det er det som er så fint med disse trådene synes jeg, at jeg føler at jeg ikke gjør dette alene. Hundre ganger tidligere har jeg sagt "jeg begynner på mandag" og så sprukket på tirsdag. Men her føler jeg at jeg må "stille til ansvar" for det jeg gjør, og selv om det er flere ganger jeg absolutt ikke har hatt lyst til å poste vekta mi, har jeg tvunget meg til å gjøre det på grunn av alle dere. Jeg er overbevist om at disse trådene er det som har gjort at det har gått bra denne gangen. Jeg gleder meg til den dagen jeg blir "ferdigslanket", men likevel blir det trist å forlate denne gode gjengen.

Stå på, dette er vi sammen om dere! Heia oss :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Altså, jeg skal fortsette å spise de kaloriene jeg skal ca. 1400. Og jeg skal gjøre litt endringer neste uke. Det eneste er at jeg blir veldig demotivert av å se alle dere andre går nedover hver uke mens jeg går opp og ned. Så jeg skal ta en liten pause her og blir heller med igjen om jeg klarer å snu. Det som er litt morsomt er at jeg har spist mindre take away, godteri, brus og sånne ting :-p kanskje jeg trenger mer fett? Jeg vet ikke. Skal vurdere å se på hva jeg får i meg av proteiner, karbohydrater og sånne ting også. For til nå har jeg bare gått etter kalorier inn og kalorier ut.

Kanskje du trenger å drite mere? Drikke mere vann :)

(Unnskyld det direkte språket :fnise: )

Du kan fint redusere til 1300 kcal om dagen, kanskje halve uka?

Veldig bra gjort å klare å kutte ut godteriet og den crappye maten der.

Synes selv det er vanskelig å få i meg nok proteiner, jeg er karb-junkie :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstblader

Startvekt fra tidligere: 110 kg (november 2013)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 94,0 kg

Mål før jul: 84,0 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 94,0 kg

12. september, uke 37 (1): 93,1 kg (- 0,9 kg)

19. september, uke 38 (2): 92,1 kg (- 1,0 kg)

26. september, uke 39 (3): 91,3 kg (- 0,8 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): 91,1 kg (- 0,2 kg)

10. oktober, uke 41 (5): FERIE

17. oktober, uke 42 (6): FERIE

24. oktober, uke 43 (7): 90,9 kg (- 0,2 kg)

31. oktober, uke 44 (8): 90,2 kg (- 0,7 kg)

Total nedgang i denne tråden: 3,8 kg

Prøver å ha en nedgang på mellom 0,5 og 1 kg i uka, så jeg er fornøyd. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du trenger å drite mere? Drikke mere vann :)

(Unnskyld det direkte språket :fnise: )

Du kan fint redusere til 1300 kcal om dagen, kanskje halve uka?

Veldig bra gjort å klare å kutte ut godteriet og den crappye maten der.

Synes selv det er vanskelig å få i meg nok proteiner, jeg er karb-junkie :sikle:

Haha, kanskje det! Kanskje jeg skal prøve det. Spiser mer om jeg har gått eller vært i aktivitet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med her selv om jeg ikke har oppdatert vekta på to uker. Jeg vet at jeg sliter med å komme under den vekta jeg har nå. Denne kroppen vil jo fader meg ikke bli tosifra!! For å ikke miste motivasjonen helt; prøver jeg noe nytt. Jeg lever fortsatt på 1600 kcal om dagen, jeg trener mer enn før (fire dager i uka mot to dager i uka), men veier meg ikke hver uke. Blir så demotivert av liten nedgang, stillestående... Jeg vet jeg gjør ting riktig, så prøver bare å beholde tålmodigheten. Fokuserer nå på å økende kondisjon som jeg lett ser bedring på (i forhold til vekta hvor det skjer lite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje det! Kanskje jeg skal prøve det. Spiser mer om jeg har gått eller vært i aktivitet da.

Får du i deg mye fiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du i deg mye fiber?

Det vet jeg ikke. Må nok gå igjennom næringstoffene også. Tror jeg skal bruke neste uke på å gjøre det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Må nok gå igjennom næringstoffene også. Tror jeg skal bruke neste uke på å gjøre det :-)

Hva spiser du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Danmark, og til tross for at dette er en reisedag hvor man ikke burde forvente allverdens matmessig, ble det en storslagen matdag. Frokost var standard buffetopplegg: pølser, eggerøre, tomatbønner, kjøttpålegg, rundstykke, smør og ost, yoghurt med nøtter og lønnesirup, fruktsalat - mellommåltid med beef jerky, nøtter og tørket frukt; lunsj på fergen ble pulled pork og pommes frites, og middagen hummersuppe, og et utrolig utvalg vidunderlige grillede grønnsaker som mitt reisefølge refuserte. I sum, sånn ca to mllioner kalorier. Regner ikke på det når jeg er borte. Er hjemme igjen om en uke. Hovedpoenget er å velge den riktige maten og finne ut om appetittkontrollen kan gjenvinnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du da? :)

Knekkebrød med smør, skinke/hamburgerrygg/kyllingfilet/salami/falukorv/syltetøy/egg og ost er hovedmåltider. Nå har jeg dilla på hamburgerrygg. Prøver også å variere litt med leverpostei og havregrøt på melk + litt forskjellige frokostblandinger. Middag : masse forskjellig. F.eks risgrøt, tomatsuppe, kyllingfilet, forskjellige pastaretter, gryter, pytt i panne, kjøttkaker, lapskaus, salater osv. Går mye i halv og hel fabrikata da jeg er utmattet så orker ikke å lage middag fra bunn hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekkebrød med smør, skinke/hamburgerrygg/kyllingfilet/salami/falukorv/syltetøy/egg og ost er hovedmåltider. Nå har jeg dilla på hamburgerrygg. Prøver også å variere litt med leverpostei og havregrøt på melk + litt forskjellige frokostblandinger. Middag : masse forskjellig. F.eks risgrøt, tomatsuppe, kyllingfilet, forskjellige pastaretter, gryter, pytt i panne, kjøttkaker, lapskaus, salater osv. Går mye i halv og hel fabrikata da jeg er utmattet så orker ikke å lage middag fra bunn hver dag.

Jeg spiser sport + knekkebrød fra wasa og jeg spiser grønnsaker til hvert måltid, frokost, lunsj, middag og kvelds. F.eks gulrot, sukkererter (halv pose fra bama til et måltid), en hel paprika, 80-100g rå brokkoli eller blomkål. Dette etter tips fra ernæringsfysiolog. Og jeg har fått skikkelig orden på magen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 0,4 kg siden forrige fredag, nå 2,7 kg på tre uker. Trent lite denne uka da symptomene for graviditeten plutselig slo inn her om dagen. Fryktelig trøtt og sliten, og da jeg er i praksis gjennom studiet tar det på å være kropp. Er også kvalm og uvel, kaster heldigvis ikke opp, men tørrbrekker meg mye når jeg prøver å spise. Skal prøve å få trent i helga, så har jeg iallefall en økt denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plix

Startvekt fra tidligere: 54,5 kg, Midje 74cm, Mage 84cm
Beste resultat sålangt: 55,4kg Midje 66 cm , Mage 80 cm
Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 57,2kg, Midje 75cm, Mage 87cm
Mål før jul: Passe godbuksa igjen!! :fnise:

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (0): 57 kg (-0,2kg)
10. oktober, uke 41 (1): 55,7 kg (-1,3kg)
17. oktober, uke 42 (2): 55,8 kg (+0,1kg) Midje 69cm og mage 83 cm :biggrin:
24. oktober, uke 43 (3): 55 kg (-0,8kg)
31. oktober, uke 44 (4): 56,5 kg (+1,5kg) Midje 67cm og mage 84 cm :biggrin:

Er så fornøyd! Kiloene går opp og ned, bekymrer meg fint lite:) Magemålene går også litt så som så, men det vet jeg fra før at de kommer sakte men sikkert etter resten av kroppen. Føler meg litt sprekere, det er der jeg er mest fornøyd! Har kun kuttet sukkerinntaket og begynt å ta beina fatt oftere, når tiden er inne går jeg tilbake til trening og bedre kosthold :)

Ser at hvis jeg hadde trent i tillegg ville ting kanskje vært annerledes, men nå fungerer disse mosjonsturene best i en overgangsfase (skjer litt i livet for tiden) :) Så:

Hurra!! :bolledeig:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

Hinkelpinkel

Startvekt fra tidligere: 89 kg

Høyde: 179 cm

Startvekt for denne tråden: 86,9 kg

Mål før høsten: 80 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 86.9 kg

12. september, uke 37 (2): 88,1 kg (+ 1,2 kg)

19. september, uke 38 (3): 87,6 kg (- 0,5 kg)

26. september, uke 39 (4): 86,3 kg (- 1,3 kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): 85,8 kg (- 0,5 kg)

10. oktober, uke 41 (6): 85,8 kg (0 kg)

17. oktober, uke 42 (7): 84,9 kg (- 0,9 kg)

24. oktober, uke 43 (8): 85,4 kg (+ 0,5 kg)

31. oktober, uke 44 (9): syk (-kg)

Jeg er fremdeles syk. Har endelig fått begynt på en antibiotikakur, så håper den gjør underverket. Har ingen motivasjon lenger, ble så utrolig lei meg da feberen begynte å ta seg opp igjen. Står derfor over veiingen denne uken da jeg føler at uansett om vekten viser + eller - gir ikke det et riktig bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg er så lei av hodepine (migrene).

Får ikke gjort noe med den der!

Sovet i over 12 timer, det var deilig. Trodde kanskje det skulle hjelpe, men akk den gang :(

Vekta går opp og ned og opp og ned. Må få i meg mere fiber også, det går i stå gitt :/

Neste uke kan jo bare bli bedre!

Og tenk, vi er i novemeber nå! Plutselig er vi i desember og måneden med altfor mye feit mat tilgjengelig til en altfor lav pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en herlig opplevelse på matbutikken. Jeg var skrubbsulten og tenkte kose meg med noe skikkelig godt (og kaloririkt). Plukket opp en pakke med pommes frites, men nei, hadde ikke lyst på. Så på chips-raden, nei, smaker ikke så godt lenger. Endte opp med å kjøpe kalkun løvbit og grønnsaker og 100 gram smågodt. :) Så godt og så tilfredsstillende å vite at jeg var innenfor mitt kalorimål.

Håper det fortsetter slik. Jeg er chipsoman de luxe. Føles rart å ikke ha lyst på potetgull! :klo:

Ha en fin søndag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier fortsatt omtrent det samme. Kanskje noen gram mindre tidligere i uken :P

Har fortsatt ikke fått ljøpt meg en ny vekt. Har ikke hatt tid. Får se til uka om jeg orker å dra en dag etter jobb :) Føler meg bare litt slien for tiden, så får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...