Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

På nett et står det både 18 og 24 måneders mellomrom. Ingen nestemann i sikte her heller med det første, skal minst vente til høsten :)

Noen som kan anbefale gode solbriller til baby? Kjøpte noen på apoteket som skulle være fra 0-4 år, men de var jo for trange til hun her.

Hadde gledet meg til skiturer med pulk nå fremover, men siden jeg har vondt i bekkenet og ryggen innimellom vet jeg ikke om jeg tørr. Er vel best å overlate å dra pulken til samboeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som vil ha to tette er spreke (eller sprø...)! ;) Her går prosjekt 'lillebror-på-eget-rom' skikkelig dårlig.. Han kan sove en-to timer i egen seng før han våkner hylende og roer seg bare i armkroken min i senga vår. Har holdt på sånn hver kveld i en uke nå... Unger og soving ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha mer enn to barn, så er det praktisk at de er litt tett (ca to års mellomrom) tenker jeg. Jeg vil ikke strekke nattevåk og bleier over en lengre periode enn nødvendig. Men, så skal man jo ta vare på de barna man får, så om man ikke er klar for en til skal man ikke bare kjøre på fordi det er praktisk. Jeg har lyst på 2 - 2,5 års mellomrom, så får vi eventuelt vurdere om det kommer en tredjemann tilslutt. Nå er det jo ikke sikkert at vi kan planlegge når nestemann skal komme heller, så jeg tenker at vi får ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bringebær skrev:

På nett et står det både 18 og 24 måneders mellomrom. Ingen nestemann i sikte her heller med det første, skal minst vente til høsten :)

Noen som kan anbefale gode solbriller til baby? Kjøpte noen på apoteket som skulle være fra 0-4 år, men de var jo for trange til hun her.

Hadde gledet meg til skiturer med pulk nå fremover, men siden jeg har vondt i bekkenet og ryggen innimellom vet jeg ikke om jeg tørr. Er vel best å overlate å dra pulken til samboeren :)

Vi kjøpte også noen på apoteket (boots), de kan man justere til å bli ganske store på den strikken rundt. Vi har det på det strammeste punktet nå, og lille gutt har stort hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips graving, da må jeg ta en titt der :)

Vi har (nesten) bestemt oss for to barn, så da synes vi det er greit å ha de litt tette. Tenker som dere graving, da blir vi ferdige med bleier og nattevåk :) Om alt går som planlagt (noe det aldri gjør) så vil vi ha 2 år mellom barna. 

Jeg holder seriøst på å miste hodet mitt, jeg sier og gjør så mye rart for tiden, er ikke helt med. I dag sa jeg noe kjempeteit på babytreff :flau: Håper ingen hørte det.. Tror jeg snart hadde hatt godt av å jobbe litt igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To tette for meg er opp til 2 år mellom. Tenker som flere her at jeg vil bli ferdig med nattevåk og bleier i en sjau.

Huff, lille her er så dårlig om dagen at han drikker kun melk. Har fått i han noen maispuffer og litt frukt hver dag, men det er all fast føde på snart en uke. Han hadde væskenekt en dag også og feber over 40 grader, så det ble innleggelse på sykehuset. Det er virkelig ikke gøy med syk baby :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke kjekt ut, Hvitløk. God bedring til gutten din :)

 

Det eneste problemet er at hvis vi skal ha to år i mellom, så må vi jo begynne å prøve til sommeren..nå er jeg i grunnen klar for å ha kroppen litt for meg selv en stund, så vi får se om jeg er klar for prøving til sommeren :) hvis ikke får vi vente, tiden går alt for fort! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt vårdress til disse søte små? Bør man kjøpe en dyr Reima dress, eller holder det med en fra kjedebutikkene? trenger man regntøy i tilegg eller? *førstegangsforeldre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har holdt oss til Remia på vinteren, men på våren bruker vi/har brukt Vill (G-max) eller Reflex. :) Ja, man trenger regntøy også, i allefall hvis man skal ut i all slags vær. Anbefaler Reflex på det varmeste her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima dress og didrikson regntøy her. Veldig praktisk. Har en parkdress/regntøydress også fra troll eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken sammenheng bruker dere vårdress? Har ikke tenkt på deg en gang jeg. Er vi ute mer enn transport til og fra bil, så bruker vi vogn. Og da sitter han jo i pose. Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nori skrev:

I hvilken sammenheng bruker dere vårdress? Har ikke tenkt på deg en gang jeg. Er vi ute mer enn transport til og fra bil, så bruker vi vogn. Og da sitter han jo i pose. Eller misforstår jeg?

Jeg tror kanskje de som har eldre søsken er mer ute og leker og sånn?  Vi har en dress, men den er aldri brukt.  Han går jo ikke, så han er i vogn eller sele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke kjøpt dress eller noe enda, lille her er 8 mnd. Han sitter i vogna når vi er ute. Regner med han fortsetter med det en stund til, og når han har lært seg å gå er det nok blitt såpass varmt ute at det holder med fleecedress eller noe. Det er jo alt annet enn lett å gå i dress for de minste. Tror vi dropper dress fram til bhgstart til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å være litt på lekeplassen, han elsker å huske og renne litt forsiktig på sklia. Når det blir enda mer vår kommer han nok til å krabbe en del i hagen og kanskje prøve seg i sandkassa, og da er det greit med en vårdress :) så må man vel ha en dress de første månedene i barnehagen før man begynner med vinterdress, så jeg tenker at denne skal vare til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har lille vært mye ute uten vogn ettersom hun hatet vogn lenge. Brukt mye bæresjal og derfor dress når vi har hentet lillebroren min, gått turer, vært på besøk, hyttetur osv. Ellers blir vinterdressen brukt på lekeplassen eller når vi går korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som opplever de små som litt ekstra krevende for tida? Synes det er mye sutring om dagen, det er litt sånn at jeg revurderer det å skulle ha noen mnd ulønnet permisjon etter permisjonen min er over. Han sover heldigvis om natta og to ganger om dagen da, hvis ikke hadde det vel rablet for meg. Itillegg har han skifte-bleie-nekt. Fy søren for et mareritt det er å skifte bæsjbleie på en som ikke vil ligge på ryggen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte bleie og kle-på-seg marerittet har vart lenge. Men ellers er vi inne i en veldig god periode humør messig :) han krever masse oppmerksomhet, og det blir fort lit sutring om vi ikke underholder han, men slik har det i grunne vært hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i bleieproblemet. I dag morges ble det skifting mens han satt på stellematta. Gruer meg til hver bæsjebleie :dry: 

Han har begynt å trasse. Spesielt hvis han ikke får det han vil ha, da hiver han seg bakover og hyler. Har ikke lyst til å starte på jobb etter påske, men likevel skal det bli litt godt å ikke kjempe en kamp med han hver dag. 

Biting er også et problem om dagen. Han biter på oss så fort han får sjansen. Noen gode råd? Vi sier au og tar han vekk, men han synes bare det et gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...