Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi har også søkt bhg-plass. Vi har jo søskenprioritet så sannsynligheten for at vi får plass i storebrors barnehage er veldig stor. Det er en super barnehage, så det føles bra. Lillebror elsker å være med inn når jeg henter eldstemann, og 'prater' og koser seg med de store barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også søkt barnehageplass. Søknadsfristen i byen vi flytter til er 15. februar, men alle som søker innen fristen vurderes likt. (Med forbehold om 1. september, spesielt grunnlag, søskenprioritering osv.) Vi er ganske sikre på valget vårt, men skal på besøk til uka for å bli helt sikre. Barnehagen vi har på førsteplass er nærmeste nabo til huset vi flytter til, så det vil være veldig praktisk med levering og henting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen krabbing her enda, men han åler seg lynkjapt fremover. :) Og han har satt seg opp og sier 'mamma' dagen lang <3 Tenk at jeg bare har to måneder med permisjon igjen! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken krabbing eller åling her. Men han sier mamamamama, mamm og mamma hele dagen. 

Hvor mye leker har deres små? Var på besøk hos ei med en baby som bare er litt eldre enn spetakkelet og der var hele stua full av leker. Har ikke tenkt over det før, men vi har kanskje lite? Og vi har ingen leker som blinker og lager lyd.. Er dette noe vi bør gå til anskaffelse av?

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her åler han seg bakover og rundt, men han har ikke helt skjønt hvordan han kommer seg framover enda. 

Jeg synes ikke vi har så altfor mye leker, han har vel kanskje 10-12 forskjellige ting liggende på matta si, pluss en sånn gåbil han ofte sitter i. Itillegg til den bilen har vi to andre leker med lyd, og det er nok synes vi:-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebido krabber ikke enda, men han åler seg rundt raskere enn lynet! Og den energien han har! Han kommer også med noen gutturale lyder, som jeg med en god porsjon godvilje kan tolke som mamma!

Han har ikke så mange leker, de aller fleste har vi fått. Jeg har spesifikt ønsket meg leker med lys og lyd jeg....morro for barn, morro for mor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har altfor mye leker, mesteparten har vi fått. Hadde egentlig tenkt at hun ikke skal ha så mye, men så ble det en del allikevel. Hun har en leketelefon med lyd og lyd, babygym med musikk og en bok med lyder. Telefonen har vi kjøpt selv, er sikkert sånn man bare ønsker seg til førstemann :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker mini best å leke med ting som ikke er leker i utgangspunktet. Sleiver, bokser, kluter, tomme plastflasker - det er gøy. Han har ikke så mange leker. Jeg har haugevis etter storebror, men har ikke giddet å lete de frem enda. Han åler seg frem raskt som bare det. Den perioden storebror hadde der han skjøv seg bakover og ble kjempesinna, den har vi ikke hatt her denne gangen. 

Har noen av dere opplevd grøtnekt? Han var så glad i mat og spiste alt han fikk i starten, men i forrige uke nektet han plutselig, og det har vedvart. Å få i ham grøten på kvelden er en kamp. Jeg har prøvd brødskive om morgenen for å se om det kan erstatte grøten, det var gøy i to dager, og så ble han lei av det også. I dag ville han ikke ha fruktmos en gang. Et par skjeer middag, så kniper han sammen munnen. Det er kun puppen som gjelder. Når han spiser mindre på dagtid, holder han på å spise meg opp om natta. Passer dårlig med jobbstart det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er ikke det veldig tidlig å si mamma? Min sier dadadada....men er ikke i nærheten av mamma, gleder meg til den dagen kommer :) han krabber og reiser seg etter alt, så det blir ikke mye tid i sofaen for meg lenger. Vi har ikke så mye leker, men fikk noe med lyd og lys til jul,og det faller veldig godt i smak hos lille (og så lenge jeg slipper å passe på at han skal krabbe bort til noe han ikke skal ta - eller reise seg etter en farlig kant, så gjør det ingenting med litt bråk fra lekene :) )!

Trampe: vi har hatt noen sånne perioder - jeg har ikke helt forstått hvorfor han oppfører seg slik, men det har gått over etter et par dager. Jeg har byttet merke/smak, tenker at han kanskje er lei av smaken?

Nå er det slutt på amminga her, det ble vanskelig å holde produksjonen oppe etter at jeg begynte å jobbe litt igjen. Det virker ikke som om det er noe stort savn for han heller, så puppeglad som han var trodde jeg han skulle kjempe mer for brystmelk :P jeg kjenner at det er helt greit selv også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg påstod at ungen hennes sa mamma ved 5måneders alder - og mente moren sin. Det tar jeg med en stor klype salt ;) Jeg gleder meg til den dagen B sier det og mener meg, men det er nok ikke enda. Så er det nok stas i førsten, men skal jeg tro de med litt eldre barn rett så er det ikke like artig når det går i mamma hele dagen :fnise:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her sier mamma og mam mam mam mam, men jeg tror ikke det er så mye innhold i ordene enda :) Er nok bare at hun sier de lydene som er enklest å si. Det er fremst i munnen motorikken er best enda, så konsonantlyder som uttales fremme i munnen som m, p og b er enklest å si. Bli veldig stas når hun sier mamma på "ordentlig" :hjerter:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her roper mamma når andre nærmer seg, men tror ikke det er så bevisst. Det ligger nok ikke noe annet enn panikk i det. Her krabbes og åles det, litt avhengig av hvor fort hun vil framover. Hun setter seg også nesten opp og reiser seg i badekaret. 

Her er det matvrak-tider etter lang tid med sykdom og matnekt. I går var det grøt to ganger, middag to ganger, smoothie, brød og skumpinner :P men for første gang ville hun kun ha pupp en gang ila dagen. Begynner å bli så store disse små nå :(

Vi har altfor mye leker fordi vi har fått lånt mye og har fått masse. Rullerer på lekene så de ikke blir kjedelige så fort. Her er bøker, fingerdukker og klosser det som fanger interessen samt støvsuger, kjøkkenredskaper og frynsene på stueteppet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.1.2016 at 19.44, Bringebær skrev:

Vi har altfor mye leker, mesteparten har vi fått. Hadde egentlig tenkt at hun ikke skal ha så mye, men så ble det en del allikevel. Hun har en leketelefon med lyd og lyd, babygym med musikk og en bok med lyder. Telefonen har vi kjøpt selv, er sikkert sånn man bare ønsker seg til førstemann :P 

Lille elsker telefoner, ipad, data, fjernkontroll osv! Kanskje jeg også skal kjøpe en leketelefon til han:fnise: jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste leke til han enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, graving skrev:

Lille elsker telefoner, ipad, data, fjernkontroll osv! Kanskje jeg også skal kjøpe en leketelefon til han:fnise: jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste leke til han enda :)

Leketelefon er vist ikke like morsomt som en ekte telefon :fnise: Selv om den blinker, vibrerer og ringer kan den ikke konkurrere med en iPhone :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tydelig at 'mamma' er rettet mot meg. Det er gjerne når han ser meg eller jeg har forlatt rommet og han roper. Han sier det ikke ellers, og ikke til andre. :)                                                                 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke byttet. Er så praktisk at vi kan bære inn på kalde dager. Bytter når det blir trangt og litt mildere i været, forhåpentligvis i mars/april. Skal ha cybex sirona og syns den er litt stor til henne nå.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke byttet, og det er lenge til vi bytter. Gjør det ikke før vi må. Vi byttet vel rundt ettårsalder sist mener jeg å huske. Da ble han for lang, altså ørene kom opp over setekanten. Nå er han 7 mnd, og har ikke en gang toppen av hodet over setekanten. Håper vi kan bruke det lenge enda! Bilstol nummer to er så svær og tar sånn plass, og det er et definitivt minus å ikke bare kunne bære i stolen ut og inn av bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...