Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Takk for gode ord folkens! 

Vet at han bruker meg som smokk, men hvis jeg ikke gir han puppen gråter han seg våken. Og da bruker han lang tid på å sovne igjen. Det orker jeg ikke nå om dagen. Håper det snur snart. Klarer ikke sove når han gjør det på dagtid, men prøver hvert fall å slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har brukt dentinox her? Pappaen kjøpte det for en stund siden, men jeg har vært litt skeptisk til å bruke det.. Men de siste kveldene har mini våknet hvert 15 min omtrent etter han legger seg kl 19 og fram til midnatt, og i går så kjente jeg litt av en tann i underkjeven hans... Så da fikk pappaen nok og smurte på dentinox, og da ble det stille resten av kvelden, og hele natta. Så det hjalp jo, men jeg vet fortsatt ikke om jeg tørr å bruke det så ofte. Dama på apoteket hadde visstnok sagt at det ikke var noe problem, men så har jo jeg googla da.....:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest at det ikke er anbefalt, så vi har ikke kjøpt det. Tror jeg hadde prøvd Paracet i stedet faktisk. Men nå skal det sies ar vi ikke har merket så mye til tannfrembrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt det, men merka ikke så stor forskjell egentlig. de hadde jo ikke solgt det om det var skadelig. Jeg datt også over en artikkel fra USA om noe skadelige effekter ved bruk av det.. Men altså, alt er jo skadelig i en viss grad  hvis man leter lenge nok etter farer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt det, men merka ikke så stor forskjell egentlig. de hadde jo ikke solgt det om det var skadelig. Jeg datt også over en artikkel fra USA om noe skadelige effekter ved bruk av det.. Men altså, alt er jo skadelig i en viss grad  hvis man leter lenge nok etter farer :) 

Legemiddelverket mener også at bruken bør begrenses. 

http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Bruk-av-Dentinox-NAF-ved-tannfrembrudd-bør-begrenses.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Porcelain: jeg ville ikke gjort det. Melk som skal fryses bør fryses så fort som mulig.

Takk for kjapt svar vise du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på nattamming = mensen tilbake :angry:

Huffda. Mensen er kjipt.

Jeg fikk den da lille var rundt 4 mnd enda jeg fullammet. Ammer fortsatt hver 3. time dag og natt. Det er skikkelig nedtur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Mensen er kjipt.

Jeg fikk den da lille var rundt 4 mnd enda jeg fullammet. Ammer fortsatt hver 3. time dag og natt. Det er skikkelig nedtur.

 

da vet du hvertfall at amming ikke fungerer som noe prevensjon for deg :P æsj hadde glemt ut hvor ekkelt mensen egentlig er! Håper ikke det varer noe lengre enn før, jeg har hvertfall ikke menssmerter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt med mensen, graving!

Er redd den er rett rundt hjørnet her også, hadde svært tydelige EL-tegn i helgen. Da kommer den midt i jula :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere servere de små på julaften? Lirer veldig på hva vi skal gi. Har ikke gitt kjøtt ennå og julematen er vel uansett for salt. Synes bare det virker så stusslig at han skal få den vanlige grønnsaksmosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal gi litt grønnsaker/frukt i hendene hennes, så kan hun gnage/suge på det mens vi spiser. Kan være hun får skumpinner også, de digger hun! Regner med at middagen blir servert rundt kl 17, og hun pleier å få kveldsgrøt kl 18. 

Gir dere babyene vann utenom måltidene? Vi har vært plaget med at hun har våknet så ofte på natta, og i går kveld da hun nektet å sove videre etter en times søvn ga jeg henne en flaske med vann. Hun fikk vel i seg en halv dl, før hun sovnet etter et par timers våkenhet. Så sov hun i over 5 timer! :overrasket: Det er en stund siden sist, for å si det sånn. Kanskje tilfeldig, eller så er hun faktisk tørst når hun våkner så ofte på natta. Pleier å amme henne rundt annenhver time til vanlig :Gjesp: 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 18.12.2015 at 14.48, graving skrev:

da vet du hvertfall at amming ikke fungerer som noe prevensjon for deg :P æsj hadde glemt ut hvor ekkelt mensen egentlig er! Håper ikke det varer noe lengre enn før, jeg har hvertfall ikke menssmerter :) 

Ja, men er jo sterilisert uansett så prevensjon tenker jeg ikke på :P

---------

Lille her elsker vann. Hun drikker jevnt gjennom dagen. Ammer på natten. Til jul tenkte jeg å gi litt kjøtt, litt søtpotet og litt vanlig potet. Til dessert får hun smoothie og skumpinner så hun også har noe mens vi andre spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Ja, men er jo sterilisert uansett så prevensjon tenker jeg ikke på :P

---------

Lille her elsker vann. Hun drikker jevnt gjennom dagen. Ammer på natten. Til jul tenkte jeg å gi litt kjøtt, litt søtpotet og litt vanlig potet. Til dessert får hun smoothie og skumpinner så hun også har noe mens vi andre spiser.

Unnskyld at jeg er litt frekk men sterilisert? Er ikke du bare 26?  Jeg er nysgjerrig altså, ikke skeptisk /negativ. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Porcelain skrev:

Unnskyld at jeg er litt frekk men sterilisert? Er ikke du bare 26?  Jeg er nysgjerrig altså, ikke skeptisk /negativ. :) 

Det går bra. Jeg måtte gjøre det hvis jeg skulle ha sjans for å bli gravid. Høres helt bakvendt ut, men egglederne ødela for livmoren pga væske som lakk ned i livmoren så eggene ville ikke kunne leve der, og egglederne vokste over på eggstokkene. De måtte fjernes for ikke å ødelegge mer. Jeg er bare 26 :P 

Det beste hadde selvfølgelig vært om alt gikk naturlig uten hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Det går bra. Jeg måtte gjøre det hvis jeg skulle ha sjans for å bli gravid. Høres helt bakvendt ut, men egglederne ødela for livmoren pga væske som lakk ned i livmoren så eggene ville ikke kunne leve der, og egglederne vokste over på eggstokkene. De måtte fjernes for ikke å ødelegge mer. Jeg er bare 26 :P 

Det beste hadde selvfølgelig vært om alt gikk naturlig uten hjelp ;)

Oi,  det hørtes ikke noe særlig ut!  Da skjønner jeg litt mer,  virka drastisk å gjøre det frivillig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...