Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Den 20. desember 2015 at 13.53, Nautika skrev:

Jeg tror vi skal gi litt grønnsaker/frukt i hendene hennes, så kan hun gnage/suge på det mens vi spiser. Kan være hun får skumpinner også, de digger hun! Regner med at middagen blir servert rundt kl 17, og hun pleier å få kveldsgrøt kl 18. 

Gir dere babyene vann utenom måltidene? Vi har vært plaget med at hun har våknet så ofte på natta, og i går kveld da hun nektet å sove videre etter en times søvn ga jeg henne en flaske med vann. Hun fikk vel i seg en halv dl, før hun sovnet etter et par timers våkenhet. Så sov hun i over 5 timer! :overrasket: Det er en stund siden sist, for å si det sånn. Kanskje tilfeldig, eller så er hun faktisk tørst når hun våkner så ofte på natta. Pleier å amme henne rundt annenhver time til vanlig :Gjesp: 

Har de skumpinner på alle butikker? Det kan jo være smart i juleselskaper, så blir det kanskje litt matro. 

Har kun gitt vann ved måltider og det bli jo en gang om dagen vanligvis. Men nå har jeg ei flaske med vann stående på nattbordet, så i natt skal det testes ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skumpinner er en stor favoritt her i huset. Har alltid med en liten matboks i stelleveska med skumpinner, er så greit å ha på lur om vi er på besøk eller kafé. Vi kjøper dem på kiwi. 

Tror det blir skumpinner under julemiddagen her også, og en smoothie eller banan i babyfeederen :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke klar over, Askmeagain89. Så bra at dere fikk det til med prøverør :) får dere flere forsøk hvis dere ønsker flere barn?

 

Jeg gir vann til hvert måltid, i tilegg får han litt resten av dagen. Han er veldig glad i vann virker det som :P Skumpinnene er ikke så populære her :( jeg får gi han noe godt i fruktnettet, det eneste som er dumt er at det blir så mye søl med det. De har skumpinner på både rema og kiwi har jeg sett :) nå klarer han å sitte i tripptrappstolen, det er litt koselig at han kan sitte ved bordet sammen med oss på julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi teste skumpinner. 

Vann i natt var ingen suksess. :PEr litt redd for at han ikke får nok mat på dagen ennå og at han derfor trenger nattammingene, men skulle gjerne ha hatt litt færre enn annenhver time. Vi får prøve igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi vann om natta vi og. Det var glubb glubb glubb  og så pupp takk!! :twisted: Seriøst, han er helt puppegal. Fast føde har iallefall ikke hjulpet på den besettelsen.  Men så er det vel ikke så kos og nærhet i en skål grøt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vann stor favoritt, han blir helt fra seg hvis jeg tar ifra han koppen. Gir vann til alle måltider jeg også, nå har han 4 faste måltider om dagen. Vi har sluttet med nattamming nå. Har i en lengre periode kutta ut all amming etter jeg legger meg, og gitt et måltid i det jeg legger meg rundt kl 23, og så har han klart seg uten fram til neste morgen, som er i 7 tiden. Nå har vi de to siste nettene kuttet ut det "kl 23 måltidet", og det gikk over all forventning. Hadde en flaske vann klar på soverommet om han våknet og var tørst, men det gikk fint uten. Han sov litt mer urolig enn vanlig, men ikke noe skriking. Må sove mellom oss om han våkner på natten da, men det er bare koselig syns jeg da:-) 

 

gir dere de skumpinnene der står 8 mnd på eller finnes det noen andre også? Har bare sett de fra 8 mnd jeg..

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her eksker han skumpinnene! Dere som har kuttet ut nattammingen, hvor ofte ammer dere på dagen? Lille her har det for travelt til å spise noe mer enn fire ganger inkludert amming da han våkner og før leggingen. Er redd han får for lite hvis jeg bare gir vann på natta. Han spiser vel to-tre ganger på natta. Får vann til fire måltider på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yvelia skrev:

Her er vann stor favoritt, han blir helt fra seg hvis jeg tar ifra han koppen. Gir vann til alle måltider jeg også, nå har han 4 faste måltider om dagen. Vi har sluttet med nattamming nå. Har i en lengre periode kutta ut all amming etter jeg legger meg, og gitt et måltid i det jeg legger meg rundt kl 23, og så har han klart seg uten fram til neste morgen, som er i 7 tiden. Nå har vi de to siste nettene kuttet ut det "kl 23 måltidet", og det gikk over all forventning. Hadde en flaske vann klar på soverommet om han våknet og var tørst, men det gikk fint uten. Han sov litt mer urolig enn vanlig, men ikke noe skriking. Må sove mellom oss om han våkner på natten da, men det er bare koselig syns jeg da:-) 

 

gir dere de skumpinnene der står 8 mnd på eller finnes det noen andre også? Har bare sett de fra 8 mnd jeg..

Det finnes skumpinner fra 6 mnd. I orange pose. Har sett dem på REMA og meny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nautika skrev:

Det finnes skumpinner fra 6 mnd. I orange pose. Har sett dem på REMA og meny :)

Takk, da blir det en tur på rema i morgen tror jeg:-)

Hvitløk: jeg ammer om morgenen før vi står opp, så etter hvert måltid (frokost, lunsj, middag og kvelds). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir 3 måltider til dagen, og ammer etter hvert måltid (men tror ikke han drikker så mye da..). Så får han melk på tidlig morning, og en flaske MME i 9 tiden (denne skal byttes ut med fast føde etter hvert). Når han våkner på natten ( det varte visst ikke så lenge at han sov rundt allikevel :( ) så får han tutt eller vann. Tipper han veier ca. 8,5 kg så da får han hvertfall nok mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer hele tiden jeg. :PAmmer nok i snitt hver tredje time gjennom døgnet. Lar han styre showet når det gjelder amming. Lurer på å nå innføre måltid nummer 2 fast nå, siden han straks er 7 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen:-)

:nissevink:

Her sover baby sin første dupp, og når han våkner skal vi åpne noen gaver før vi drar til mine foreldre og feirer julaften der:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul🎅

Jeg gleder meg masse til etter middagen i dag når vi skal åpne pakkene til mini. Er så spent på hvordan han reagerer på alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graving: vi gikk privat så får prøve så mange gsnger vi er villige til å betale for ;) eller har mulighet til å betale.

God jul til alle sammen :) Frøkna her var ikke uventet mest interessert i bånd, esker og julekuler :P

Hun fikk masse fint som vi pakker opp litt etterhvert. 

Her endte kvelden for min del i en herlig runde over doskålen. Aner ikke hva det er, men fortsatt skikkelig uvel. Er så redd for å smitte lille. Håper det bare var at kroppen fikk litt sjokk over å få mye mat for første gang på 7 mnd :P men på den lyse siden måtte pappa ta lille i natt med unntak av 3 amminger. Han er skikkelig trøtt enda han sov to timer alene etterpå. Kanskje han nå skjønner hvor tøft det er med nettene. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det visst tomt for melk her i gården. Eller, tomt og tomt, i alle fall ikke nok lenger :( han vil jo ikke spise på dagtid, så produksjonen har gått kraftig ned. Tror ikke jeg orker å styre med økedøgn nå, jeg får være fornøyd med å ha ammet masse i 7 måneder. Han skal jo få det lille jeg har, men må supplere med mme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye fast føde gir du da hvitløk? Har flere venninner som ga seg rundt denne tida, er nok ganske vanlig at babyene ikke er så interesserte lenger..  Du har gjort en god jobb som har amma så lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba hvitløk :) 

Her har vesla begynt å krabbe! Og det bare et par dager etter at hun fikk til å åle seg fremover, nå er hun overalt. Veldig nysgjerrig lita dame, så morsomt å se hvor hun vil :) 

God jul forresten :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porcelain: han får fire måltider med fast føde, litt varierende hvor mye han spiser til hvert. Merker det er så mye mer spennende å se på ting enn å skulle die, så ikke rart det har blitt lite melk. 

Bringebær: så gøy med krabbing! Her åles det for harde livet, han knakk koden rett før jul ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til dere alle :) her har det vært en hektisk jul, med alt for mye besøk og overstimulert baby! :P

Hvitløk: slik ble det her også etter hvert. Han sover mye bedre når jeg supplerer med MME, og egentlig vurderer jeg å kutte ut alt utenom amming på natt/tidlig morning.. Men så er det så kos når han vil ha pupp en skjelden gang gjennom dagen, så jeg klarer ikke å bestemme meg...

Lille har akkurat begynt å krabbe her også, det letter litt frustrasjon hos han, og han leker mye bedre på alene :)

Askmeagain89: god bedring til deg! Mannen min har også hatt mageproblemer, men lille ble ikke smittet :) tror verden hadde gått under om mennene skulle hatt alt ansvar for nattevåk ;)

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...