Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Ammingen har nok vært redningen for meg, ellers hadde det nok stått enda verre til! Har et enormt mat-og ikke minst søtsug. Veier det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid, men kroppen bærer preg av at det har vært null trening siden fødsel. Tror kanskje det endrer seg litt når jeg begynner å jobbe igjen, iallefall matmessig. Har heldigvis ikke like mye snop liggende på kontoret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Androide skrev:

Tror kanskje det endrer seg litt når jeg begynner å jobbe igjen, iallefall matmessig. Har heldigvis ikke like mye snop liggende på kontoret :P

Urk, det har vi :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp noen kilo siden i høst faktisk! lite trilleturer pga vinteren og så har det vært så lettvindt å bare legge mini i vogna ute og chille på sofaen.. men nå nærmer det seg jo sommer, så må begynne nå, hehe! Vil ned minst 5 kilo, helst 10, men satser ikke så høyt i første omgang iallefall, hehe. Vil ned til før-baby-vekt først..  Har bestemt meg for å trille annenhver dag, og har nettopp vært ute nå:) og han sover enda, så fikk jo litt tid i sofaen likevel:P selv om jeg ikke går så langt så er det jo tungt å trille i snø, pluss at det er endel bakker her. 

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk 12 kg lettere enn før graviditeten så sånn sett er jeg fornøyd. Må bare sørge for at jeg går ned litt til så jeg er litt mindre når vi starter opp med forsøk igjen. Lille er syk..vært i nesten en uke.. Er så lei snørr, hyl, bæring og å aldri få gjort sånne basisting som å spise og dusje. Hjalp ikke å være alene i helgen heller :P heldigvis har jeg en fantastisk mamma som var her fra lørdag til søndag, og det hjalp. 

Er deres veldig sjenerte og klengete? Jeg føler denne seperasjonssangst-perioden har vart i evigheter. Hun var 4-5 mnd da det startet og er fortsatt ikke akkurat sjeleglad for å se eller snakke med andre. Hun har en lyd som øker gradvis etter hvor nærme folk kommer og hvor mye de sier før det blir full hylskriking dersom de kommer for nærme eller tar på henne. Dette gjelder også pappaen i lange perioder av gangen så det er jo stas :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må sette meg et mål slik som du har gjort Yvelia, trilletur annenhver dag er fint :) 

Hun har begynt å være litt blyg, ser ned i gulvet når fremmede snakker til henne - supersøt :rodmer:  Ikke noe sånn slitsomt enda, heldigvis. Men hun kan finne på å vræle om jeg går ut av rommet, så det øver vi en del på når hun er blid og opplagt. 

Vi har fått tildelt barnehageplass! Hjelpes, det ble litt virkelig når jeg fikk oppstartsdato. Lille nurket mitt skal ha en hverdag uten meg :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amminga førte bare til at jeg la på meg! :P har gått ned 5 kg etter at jeg sluttet å amme. Jeg er også sløv med trilleturene, vil helst ligge på sofaen under teppe å se tv når mini sover :) nå går han langs møbler, travle tider!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg triller egentlig ganske mye,  stort sett minst en tur hver dag.  Skjønner ikke hva som skjer med vekta,  jo mer nøye jeg er jo mindre går jeg ned føler jeg.  Er uansett 10 kg under før-gravid, men har mye mer som skal vekk. Hadde håpa jeg skulle bli kvitt mer nå igrunn.  

Vi har også fått barnehageplass, heldigvis et halvt år til oppstart men rart å tenke på at han skal ha et liv uten meg. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en Fitbit, den skal forhåpentligvis motivere til økt mosjon :tommel: Den tracker også søvn da...det er ikke oppløftende for å si det sånn. 16(!) oppvåkninger i natt, blir ikke mye søvn av sånt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som slet med bekkenet under graviditeten: hvordan er bekkenet ved fysisk aktivitet nå? Hvis jeg går fort med vogn får jeg ubehag, det samme om jeg jogger. Det er langt i fra bekkenløsning slik jeg hadde som gravid, det er mer ubehagelig, men jeg er redd for å gjøre vondt verre. Hva er det som hjelper mot dette da, kniping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, graving skrev:

Dere som slet med bekkenet under graviditeten: hvordan er bekkenet ved fysisk aktivitet nå? Hvis jeg går fort med vogn får jeg ubehag, det samme om jeg jogger. Det er langt i fra bekkenløsning slik jeg hadde som gravid, det er mer ubehagelig, men jeg er redd for å gjøre vondt verre. Hva er det som hjelper mot dette da, kniping?

Det er som jeg kunne skrevet det selv.. Kan nesten ikke gå fort, i hvert fall ikke med vogn på snø. Er ganske ubehagelig. Samme om jeg måker snø eller bærer ved. Heldigvis er det ikke mer nå enn når jeg var gravid. Kjenner det godt om jeg har bært mye på lillemor en dag. Fikk noen øvelser fra fysio når jeg var gravid, men har ikke prøvd dem etter at jeg fødte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i bekkenklubben! Kan ikke gå fort, heller ikke langt. Vogn på snø er drepen, men uten vogn på glatta tør jeg ikke. Glir jeg litt, så låser jeg jo bekkenet i ren refleks, og da hogger det til i symfysen. Skikkelig vondt. Hva i all verden kan hjelpe på dette, tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også medlem i symfyseklubben.  Mener fysioterapeut sa at det hjelper med knipeøvelser, som dessverre er noe av det kjedeligste jeg aldri husker å gjøre. Har mer trøbbel nå enn jeg hadde i graviditeten, men jeg er nok mer fysisk aktiv og nå.  Tror det er sånn at hvis det gjør vondt bør man ta det litt med ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm kanskje jeg bør ta meg en tur til legen å få henvisning til fysioterapaut da. Jeg syns det er skummelt å skulle bli gravid igjen før bekkenet er i orden (ikke det at jeg har planer om å bli gravid med det første da - men det virker jo som om det kan ta tid før bekkenet er sterkt nok). Knipeøvelser er såååå kjedelig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det i bekkenet bak når jeg overanstrenger meg. Men det skjer som regel kun mellom el og ikm, så tror det er veldig hormonelt. 

Ble forøvring anbefalt en tur til kiropraktor når det hadde gått et års tid etter fødselen for å sjekke at bekkenet hadde satt seg sammen rett. Kan gi smerter hvis det går sammen igjen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjør man hvis det går sammen feil? Må bli gravid på nytt da, for å åpne opp igjen :lol: IKKE aktuelt for min del!! Skal det bli flere unger her, så får mannen gå gravid. Og føde. Og amme. Og være våken om natta. Sådetså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Trampe skrev:

Hva gjør man hvis det går sammen feil? Må bli gravid på nytt da, for å åpne opp igjen :lol: IKKE aktuelt for min del!! Skal det bli flere unger her, så får mannen gå gravid. Og føde. Og amme. Og være våken om natta. Sådetså. 

Da fikser kiropraktoren det :P

Tenker jeg venter til nestemann er født, siden vi ønsker to tette. Eller, etter å ha hatt en uke med syk mann, sykt barn og vært litt pjusk selv, lurer jeg på om vi venter litt med nr 2 :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par pseudotvillinger. (Sånn det skrives, eller?) Ene født i januar og andre i desember samme året. Jikes. :sprettoy: Har hørt at under 15 mnd mellom er to tette? Syns to år imellom er tett også, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...