Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi vurderer prøving til høsten. Men kjenner litt på frykten for å bli sykemeldt halve svangerskapet neste gang også. Var litt for lenge hjemme med sykemelding + permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattammer her, men bare 1-2 ganger i løpet av natten. Når det gjelder nummer 2 så er vi i tenkeboksen. Er også redd for at søvnproblemene skal komme tilbake i et nytt svangerskap. Vil ikke fikse det like godt denne gangen. Også kjenner jeg på samvittighet overfor jobben.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve på nr 2 når jeg har jobbet en stund igjen (ca 6 måneder), siden jobbsituasjonen min er litt usikker må vi ta det litt som det kommer. Men jeg håper på å prøve igjen til høsten. Kjenner jeg er litt mer skeptisk denne gangen, er på godt å vondt at man vet litt mer hva man går til :)

Vesla her var 84 cm på 1 årskontrollen! Hun har blitt så stor den siste tiden, gått fra å være en stor baby til ei lita jente :)

Vi har også snakka om syden, men vi kom fram til at det ble mer stress enn kos med denne alderen her. Hun løper og klatrer overalt nå, men har ikke så mye begrep om hva som er farlig enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir mye hjemme i sommer, hvis vi drar noen plass blir det bare her i landet, med bil:P Tenker det hadde vært fint å dra til syden neste år:)  så mange som vurderer å prøve på nr 2! Vi snakker ikke om det engang vi, så det blir iallefall ikke noe i år, hehe. Kanskje iløpet av neste år, men vi har det ikke travelt. Jeg synes det er så godt når han har blitt så stor, slutt på nattevåk, amming osv. Savner ikke babytiden for å være ærlig. Pluss at jeg var så dårlig de første 4 mnd av svangerskapet sist, så orker ikke tanken på det igjen enda. Vil iallefall at han skal være litt større før det evt skjer. Nå venter vi bare på at han skal begynne å gå:hoppe:  

noen av deres som har begynt å gå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T har begynt å gå.  Vi kjøpte første skoparet i dag, men han hater de så langt. Han er 13 mnd da. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som skjer med innleggene mine forresten, det blir så mye luft! 

 

Hvitløk : Er du også lærer? Kan jeg spørre hvorfor du var sykmeldt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Porcelain skrev:

Aner ikke hva som skjer med innleggene mine forresten, det blir så mye luft! 

 

Hvitløk : Er du også lærer? Kan jeg spørre hvorfor du var sykmeldt? 

Ja, er også lærer :) Fikk bekkenløsning og endte opp på krykker i uke 21. Håper virkelig at jeg unngår det neste gang. Det var vanskelig å tilpasse da det eneste som ikke gjorde vondt var å ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med dere her :) Lenge siden forrige oppdatering her nå. Godt å lese at dere og de små har det bra.

Vi har ingen sommerplaner. Jeg jobber godt over 150% og er i grunn bare veldig sliten :P

Mannen har permisjon nå, og han har virkelig blitt utrolig flink. Det er selvfølgelig dager hvor jeg holder på å bli sprø, men han har blitt mye bedre til å bidra.

Lille har endelig begynt å godta at det finnes andre mennesker enn mamma så vi har faktisk hatt barnevakt, og jeg har faktisk gjort ting jeg har vært nødt til. Fritid er omtrent ikke-eksisterende, og de ledige timene vil jeg ha med lille. Jeg skal heldigvis ha henne hjemme til januar. 

Lille her går bare barbeint. Hun nekter å gå med sko på, og sokker er det samme problem med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Dorey

Hei!

Bra hos oss også. Sirkus har endelig begynt å gå (14 mnd), men nå er han en skikkelig virvelvind som er overalt. Han er utrolig bestemt, elsker å danse og er en dyktig klatrer... Han er bestis med storebror og veldig glad i dyr; "Se der!!!" med peking og fnising.

Vi var en tur i dyreparken forrige uke og det var moro for alle fire. Det som ikke var så moro var at vi ble matforgiftet og lå hele siste dagen og kastet opp inne på hotellet. Den eneste som ikke ble dårlig var Sirkus, men han hadde heller ikke spist særlig mye av maten. Vi skal en tur til Nord Trønderlag med et stopp på Hunderfossen og ellers skal vi bare være hjemme og kose oss i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så kjekt å lese at det går bra med dere alle :) det er en stund siden jeg har vært her inne nå. Med oss går det veldig fint, lille går så vidt, og elsker å være ute på oppdagelsesferd :) vi har vært to uker i syden i ferien, det gikk kjempefint! Selvfølgelig var det travelt, men lille likte seg godt i bassenget og varmen. Han sover midt på dagen, og da fikk foreldrene sole seg i fred :P 

 

jeg er spent på hvordan det går med barnehage oppstart i august, vi har vært på besøk i barnehagen, og fikk heldigvis et veldig positivt inntrykk :)

mannen vil prøve på nummer to når sommeren er over, jeg er litt usikker.. Jeg syns det er deilig å ha kroppen for meg selv igjen, og vi har det mer enn nok travelt med gutten vår.. Muligens vi utsetter prøvingen til juletider😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle ha de små i bhg? 

Jeg skal ha lille hjemme. I første omgang til januar.

Her blir det nok prøving på nummer to til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Lillebror er kjempesosial og elsker å være i bhg ved henting og levering av storebror, så tror det skal gå bra. Hadde kjedet meg ihjel hjemme nå, er jeg redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha i barnehage. Har heldigvis mulighet til å ha korte dager i barnehagen noen dager i uka, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra. Hun finnes ikke skeptisk til fremmede :ler:

Vi har muligens lillesøsken underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det også barnehage fra høsten, tror ikke jeg hadde sett lyst på å ha henne hjemme stort lengre nå. Vi koser oss, det er ikke det, men det blir godt for både henne og meg å komme ut litt :) Hun elsker å være på besøk i barnehagen, tror det kommer til å gå fint. 

Wohoo Nautika! Så spennende! 

Jeg vil egentlig ha to tette, men det er ganske travelt med en 1-åring :PMå vel bare hoppe i det til høsten tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barnehage fra august, jeg gleder meg litt og gruer meg litt, men blir nok bra. Litt spent på hvor lange dager han må ha,  håper vi klarer å få det greit til.  

Jeg er veldig gira på flere barn, helst i går.. Mannen er litt mer tilbakeholden.. Tror kanskje vi starter å prøve i oktober eller noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg hjemme. Skal jobbe, men begge jobber turnus så ordner det slik. Jenta mi liker fortsatt ikke fremmede og takler dårlig at jeg jobber fulltid nå mens mannen er i permisjonen. Hun sover også lite og dårlig hvis ikke vi deler seng/rom.

Lite søvn på meg med andre ord og en frøken som ikke virker klar for barnehage. Forsøkt åpen bhg, men er på meg som en apekatt.

Spennende Nautika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er veldig sosial så jeg tror nok han hadde kjedet seg litt om han ikke hadde begynt i barnehage til høsten. Jeg får dårlig samvittighet hvis vi ikke sosialiserer oss hver dag. Han kommer til å ha nokså korte dager frem til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her er også veldig moden for barnehage. Mamman er ikke like klar... Han går ikke enda, men kan reise seg på gulvet og skal da ha oppmerksomhet. Litt sånn "Halloooo, jeg stååååår, se på meg daaaa!!!" Han går langs vegger og bord, men vil ikke gå midt på gulvet. Han går nok snart tenker jeg. Hadde vært kjekt om han kunne gå før start i bhg. 

Spennende med prøving da! Dere er tøffe, altså. Her blir det ingen flere, det er sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille S begynner i barnehage 1. august! Jeg både gleder og gruer meg. Han er veldig opptatt av andre barn, så jeg tror han kommer til å storkose seg, men han har aldri vært uten enten meg eller faren så det blir en overgang. Uansett har vi ikke mulighet til å ikke bruke barnehage, jeg har full jobb og mannen er fulltidsstudent. Håper å kunne gi han en del korte dager da. Her er han ikke i nærheten av å gå ennå, men regner med at det vil gå fint uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Ja, det er mest praktisk når de kan gå før bhg, men det er jo ikke et must. Sirkus er blitt veldig rask og stødig, og måtte ha nye sko i går. Str 22! Han er en stor kar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...