Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hun sover to dupper, en dupp ca 9, da sover hun gjerne 1-2 timer, og en dupp i 13-tiden, da sover hun oftest til halv tre og så er hun våken til hun legger seg for natten ca 18.45. Er forsåvidt greit å våkne i 6-tiden om hun er uthvilt (litt tidlig for meg men :P ), men det virker som hun skulle hatt en halv time til. Og det at hun våkner sånn på natta er litt slitsomt. Får vel kanskje være fornøyd med at hun sovner i egen seng og sover der oftest til utpå natta kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen tips. Her er sovingen som regel helt krise uansett hva vi gjør. Prøvd å kutte dagsovingen til en gang nå fordi nå som hun endelig sover litt på dagen (kun når vi går tur) vil hun ikke sove til natten. Nå prøver vi en gang og det hjelper jo litt på legging om kvelden, men mye trøtt på dagen og formiddagen da stakkars iom at hun starter dagen kl 5. Ellers våkner hun 10-15 ganger per natt, kun 5-6 hvis vi har superflaks. Egen seng er total nekt så hun ligger mellom mannen og meg... Trøtt er vel det eneste jeg er :P tror ikke jeg evner å være sur eller sint for tiden for det krever for mye. Har ikke akkurat hjulpet med dobbel jobbing og 7-dagers uker med jobb. Nå blir det nei til ekstravakter til mannen skal ut i permisjon :P

Det vi prøver på er å forlenge den ene luren hun har.. Den varer maks en time som regel og det er litt lite når det bare er den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg egentlig ikke skal klage :rodme: Det hørtes utrolig slitsomt ut, skjønner godt at du er trøtt Askmeagain89! Du må være veldig tålmodig og sindig, jeg blir et troll når jeg får lite søvn :fnise: (ikke mot vesla da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bringebær skrev:

Skjønner at jeg egentlig ikke skal klage :rodme: Det hørtes utrolig slitsomt ut, skjønner godt at du er trøtt Askmeagain89! Du må være veldig tålmodig og sindig, jeg blir et troll når jeg får lite søvn :fnise: (ikke mot vesla da)

Det er bare å klage. Alle har ulik terskel. Jeg forstår godt at folk er trøtte selv om de kanskje "bare" våkner 2-3 ganger istedenfor 10-15. Skrev det mer fordi jeg virkelig ikke har et halvt tips :P alt vi har prøvd har vært totalt nytteløst. Nå blir det heller å kutte litt på arbeidstiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen tips, men fant litt trøst i å lese at andre også sliter med søvn. Fort gjort å få inntrykk av at alle andres barn sover hele natten.  Det gjør ikke mini.  Vi legger han i egen seng, han våkner 2-20 ganger før vi legger oss, da får vi stort sett roa han i senga,  kanskje jeg må inn ned puppen en eller to ganger.  Når vi legger oss kommer han fort over i vår seng,  og ligger med puppen i munnen ca halve natta ++.  Planen var vel at pappaen skulle ta nettene nå når jeg jobber, men han tåler så dårlig å ikke sove om natta, jeg orker ikke å leve med en gretten mann hele tida, så jeg tar de visst sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre heller ikke noen gode råd når det gjelder søvn. Her har det blitt mye bedre etter vi fikk han inn på eget rom og mannen tar nå mye på natt selv om jeg fremdeles har permisjon. Denne søvnmangelen i svangerskapet og etter fødsel har rett og slett nesten tatt knekken på meg, så her er det unntakstilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre heller ingen tips, bortsett fra å se an sovingen på dagtid, og ikke ha siste lur for lang eller for sent på ettermiddagen. Nå sover han en eller to lurer til dagen, enten en hvil på 1,5 time eller to på 30 minutt. :P heldigvis sover han godt på nettene. Om det er tilfeldig eller ei, men han sluttet å våkne på natten da jeg sluttet å amme. Hvordan har det gått med dere som har begynt å jobbe igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver at hun ikke sover senere enn 14.30, etter råd fra helsesøster. Det hjalp veldig på at hun sovner selv på kvelden, nå våkner hun i det minste bare en gang etter at hun har lagt seg, og da er det lettere å roe henne igjen enn tidligere. Men etter disse nettene hvor hun har turnshow et par timer for så å våkne i 5-6 tiden er jeg ikke akkurat verdens mest tålmodige :fnise:

Hun er så frustrert for tiden, hun begynte å gå i påsken, men hun er litt ustø enda. Tror kanskje det henger sammen. Ender med at jeg bærer alt for mye på henne, og nå har jeg fått tilbake bekkenplagene :icon_frown: Husker det var noen her som skrev noe om at de hadde vondt i bekkenet igjen etter fødselen, hvordan går det nå? Gikk du til fysio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til tider vondt i bekkenet. Snakka med fysioterapeut på barselstrim og hun sa bare at det kan gå et år (som det snart har gjort, herregud),  at jeg skulle holde meg i aktivitet men ikke gjøre konkrete øvelser som gjør vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/14/2015 at 9.59, Dorey skrev:

Jeg vil gjerne ha studenter jeg :) De må jo lære et sted, og de jeg har vært borti (feks hos jordmor) har vært kjempekoselige. HVis man føder ved et universitetssykehus tror jeg ikke man kan nekte dem å delta, da det er litt av greia at de skal ha et sted å lære. Det står i allefall i alle papirene mine fra Ahus.

Jovisst kan du nekte! Det er en pasientrettighet! De plikter å spørre, men på A-hus gjør de ikke det... Regner med at A hus skriver at de ønsker at studentene tilstede, men jo , du er i din fulle rett til å nekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bringebær skrev:

Hun er så frustrert for tiden, hun begynte å gå i påsken, men hun er litt ustø enda. Tror kanskje det henger sammen. Ender med at jeg bærer alt for mye på henne, og nå har jeg fått tilbake bekkenplagene :icon_frown: Husker det var noen her som skrev noe om at de hadde vondt i bekkenet igjen etter fødselen, hvordan går det nå? Gikk du til fysio?

Vi er akkurat ferdig med en dårlig periode..trodde han skulle lære å gå, men han kom visst ingen vei. Han slipper seg, står, begynner å gråte og setter seg ned, krabber bort til meg og så må jeg bære han :P jeg hadde vondt i bekkenet ved trening, men det er på bedringens vei. Jeg gikk aldri til lege, men snakket med en fysio jeg kjenner. Hun sa at jeg skulle passe på å løfte med bena sammen og ikke gjøre øvelser jeg fikk vondt av. Jeg er mye mer bevisst på å samle bekkenet ved trening / dagligdagse gjøremål, og jeg er bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips graving :) Skjønner jo nå at det er ikke rart jeg har vondt, har glemt hvordan jeg skal løfte.. Hjelper sikkert ikke på at jeg bøyer meg 1000 ganger på en dag og løfter og bærer på vesla, som nå er over 11 kg. 

Håper det løsner snart for han, humøret ble en del bedre etter hun klarte å gå, selv om hun fortsatt er litt frustrert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke planlagt så mye mer enn å ha avsatt en lørdag til feiring. Det blir sikkert åpent hus med enkel middag og kaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å be nærmeste familie på kake og kaffe rundt lunsjtiden til mini, enten en lørdag eller søndag den uka han har bursdag. Enn at det snart har gått ett år, syyykt:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok :) Det var egentlig planen her og, men fikk inntrykk av at det var forventet at vi gjorde noe stort ut av det :P

Ikke har vi plass til alle heller ettersom familien har blitt større og større. Får feire flere ganger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid grendehuset neste søndag for å få plass til slekta. Vi har ikke spisestue hjemme, så det hadde blitt for trangt rundt kjøkkenbordet til alle 11 gjestene. Det blir kake og kaffe :) Av oss får han penger på sparekonto og litt sandkasseleker (lillebror har alt fra storebror omtrent). Han og storebror får også masse Playmobil (politistasjon m.m) på deling, som storebror får forvalte så lenge. I min familie er det tradisjon at søsken også får en gave, så da gjorde vi det sånn i  år :) Tenk at han har bursdag på onsdag alt! Han deler dato med Hitler :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal invitere besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og faddere på kaffe og kake på dagen hennes :) tenkte jeg skulle lage krone til henne snart (som hun sikkert river av seg med en gang :fnise:). 

Har lyst til å gjøre en cakesmash photoshoot med henne, men vet ikke om jeg tørr :P

Til bursdagen sin får hun ei dukke og ei dukkeseng, et puslespill og et bankebrett. Synes det ALLTID er noe hun trenger, enten av klær eller ting og tang. Nå har hun gjort et byks i klesstørrelsene igjen, håper 86 kommer til å passe en stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...