fionel Skrevet 7. november 2014 #421 Del Skrevet 7. november 2014 Det gikk veldig fint på UL fosteret var veldig rolig da, men jordmor sjekket alle organene og hjertelyden (170) og alt hørtes fint ut jeg er visst et sted mellom 11+4-11+6 iflg. jordmor Andre som synes det var ubehagelig å ta ultralyd? synes hun presset så hardt på magen Hurra !! SÅ bra å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 7. november 2014 #422 Del Skrevet 7. november 2014 Så koselig med spark Jeg har kjent noe jeg lurer på om kan være bevegelser, kjennes ut som jeg har en sommerfugl i magen, det liksom kribler litt. Er kanskje litt tidlig siden jeg er førstegangs? Sommerfugl høres veldig treffende ut ja (Etterhvert blir det tydeligere spark, men nå kjenner jeg det igjen fra sist) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 7. november 2014 #423 Del Skrevet 7. november 2014 Hei Da var visst jeg førstemann, så jeg drister meg til å starte skravletråden Jeg er 26 år, bor og jobber på østlandet, har mann og en sønn på to år og tre mnd fra før. Testet positivt i dag med fire tester, så får vel stole på det. Graviditeten var ikke helt planlagt, men vi kjente jo risikoen Barnet er uansett kjempevelkomment, og guttungen blir sikkert en knall storebror selv om han sier han heller vil ha en heisekran. Håper vi blir flere etterhvert! Foreløpig er vi: Androide - B1 - Termin 30.04.15 Bygdis - 29 år - B1 - Termin 01.05.15 Nayah - 25 år - B1 - Termin 02.05.15 Millemor84 - B1 - Termin 06.05.15 Dorey - 26 år - B2 - Termin 07.05.15. Porcelain - 28 år- B1 - Termin 06.05.15 cebk - 29 år - B1 - Termin 06.05.15 LilleHi - B1 - Termin 15.05.15 saya - B2 - Termin 20.05.15 Jaga - 37 år - B2 - Termin 23.05.15 Hvitløk - B1 - Termin 25(28).05.15 graving - B1 Termin 25.05.15 Nori - 29 år - B1 - Termin 27.05.15 Lissa- 17 år - B1- Termin 29.05.15 Tura - 33 år - B1 - Termin 01.06.15 LillePonni - 25 år - B1 - Termin 06.06.15 Ahava - B2 - Termin 07.06.15 Nautika - 27 år - B1 - Termin 11.06.15 Shadenfreude - 31 år - B2 - Termin 22.06.15 Dyregod - 29 år - B2 - Termin 24.06.15 Fionel - 25 år - B1 - Termin: usikkert termin : 22 juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 7. november 2014 #424 Del Skrevet 7. november 2014 Sommerfugl høres veldig treffende ut ja (Etterhvert blir det tydeligere spark, men nå kjenner jeg det igjen fra sist) Så morro, kanskje det er minien jeg kjenner Vises det på dere at dere er gravide? Jeg har fått skikkelig mage i løpet av de to siste ukene, ser fortsatt bare ut som jeg har lagt på meg når jeg går i vanlige klær, men om jeg har på gravidklær er det ingen tvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 7. november 2014 #425 Del Skrevet 7. november 2014 Så stas med så mange koselige ultralydopplevelser og friske fine fostre her! Gratulerer alle sammen Jeg kan komme med min også: Har nevnt at jeg har hatt blødninger, og jeg har vært veldig bekymret. Fikk mast meg til henvisning til gynekolog hos fastlegen, og fikk time et par dager etter. Var forberedt på det aller verste (etter heftig googling av symptomer på MA). Litt skeptisk til mannlig gynekolog, men den skepsisen skulle vise seg å være ubegrunnet, han var kjempekoselig. Første han sier er at 'nei, her er det iallefall ingen missed abortion, men en veldig aktiv baby Jeg ble så lettet, det kom en liten tåre i øyekroken da altså! Veldig stas å hilse på igjen, en aktiv liten krabat som er like sta som mora (for h*n lå nemlig med armen foran ansiktet hele tiden, til tross for gjentatte teknikker for å få tatt noen gode profilbiilder) Legen sa at alt så fint ut, selv om han understreket at det er ordinær ultralyd som er den viktigste. På spørsmål om "det var gutt, jente eller hemmlig" svarte vi selvsagt at det er hemmelig, så om han hadde noen teorier rundt det måtte han pent holde dem for seg selv Etterpå tok han en GU og celleprøve, og bekreftet egentlig det fastlegen sa, at jeg hadde en lettblødelig polypp på livmorhalsen. Den satt veldig langt ute og var løs, så han vridde den egentlig bare av, uten at jeg merket det, jeg fikk se den etterpå i et prøveglass Den ble rutinemessig sendt til undersøkelse, men han trodde ikke det var noe farlig. FIkk ikke bort hele, så jeg kom nok til å fortsette å blø litt i svangerskapet (jeg fikk han til å bekrefte et par tre ganger at ja, det kom til å blø litt, og ja, det var polypprestene - han lo litt av meg da, hysteria som jeg er! ) men nå veit jeg iallefall hva det kommer av, så det føles som om jeg er flere kilo lettere (hvilket jo er litt underlig, siden jeg allerede har gått opp fire kilo ) Så da gleder jeg meg over svangerskapet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. november 2014 #426 Del Skrevet 8. november 2014 Så godt at det har gått bra på UL Androide og garving! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 8. november 2014 #427 Del Skrevet 8. november 2014 Så kjekt å høre, Androide!! Det gikk akkurat opp for meg at her sitter jeg å bekymrer meg for graviditeten, om hvordan det skal gå med jobb og skole det neste halve året og om fosteret i magen har det bra.. Ikke har det slått meg alt som må læres og forberedes og tenkes på når den lille er født!! Graviditeten blir jo på en måte det minste problemet i forhold til hva som venter resten av livet, men allikevel er det kun det som er fokus nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. november 2014 #428 Del Skrevet 9. november 2014 Da har jeg nådd de berømte 12 ukene. Føler meg egentlig noe særlig tryggere, tror det vil være en større milepæl å gå over i 2. trimester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 9. november 2014 #429 Del Skrevet 9. november 2014 Gratulerer med 12 uker, Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 9. november 2014 #430 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Det gikk akkurat opp for meg at her sitter jeg å bekymrer meg for graviditeten, om hvordan det skal gå med jobb og skole det neste halve året og om fosteret i magen har det bra.. Ikke har det slått meg alt som må læres og forberedes og tenkes på når den lille er født!! Graviditeten blir jo på en måte det minste problemet i forhold til hva som venter resten av livet, men allikevel er det kun det som er fokus nå Haha, ja, det er sant det altså! Jeg tenker av og til sånn "hva er det vi har gjort :hakelepp: og får litt angst, for nå er det for seint å angre (ikke at jeg angrer altså, men dere skjønner). Graviditeten er sikkert bare piece of cake i forhold til alt det andre som kommer. Men det får vi nesten ta da, baby steps osv Endret 9. november 2014 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. november 2014 #431 Del Skrevet 9. november 2014 Gratulerer med 12 uker, Nori Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 9. november 2014 #432 Del Skrevet 9. november 2014 Da har jeg nådd de berømte 12 ukene. Føler meg egentlig noe særlig tryggere, tror det vil være en større milepæl å gå over i 2. trimester. Hurra for 12 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 9. november 2014 #433 Del Skrevet 9. november 2014 I går sendte jeg Mail til jordmor, da fastlegen ikke vil ta meg inn til noe gravidrelatert før i uke 14-15?? Så håper jeg får time hos jordmor istedenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 9. november 2014 #434 Del Skrevet 9. november 2014 Gratulerer med 12 uker, Nori! Trodde vi var over i 2. trimester nå jeg, men det er vel kanskje fra 13+0... Fionel: det var rart at fastlegen ikke vil ta deg inn før uke 14-15? Vet at det er en del som ikke ønsker å ta inn før uke 10-12 pga. faren for spontanabort, men uke 14-15 var litt sent.. På skrivet jeg fikk med meg fra fastlegen sto det at første svangerskapskontroll var i uke 10-12, jordmor uke 16, og OUL uke 18.. Kan jo være forskjellig fra kommune til kommune da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 9. november 2014 #435 Del Skrevet 9. november 2014 Så kjekt å høre, Androide!! Det gikk akkurat opp for meg at her sitter jeg å bekymrer meg for graviditeten, om hvordan det skal gå med jobb og skole det neste halve året og om fosteret i magen har det bra.. Ikke har det slått meg alt som må læres og forberedes og tenkes på når den lille er født!! Graviditeten blir jo på en måte det minste problemet i forhold til hva som venter resten av livet, men allikevel er det kun det som er fokus nå Nylander skriver litt om dette. For de fleste er fokuset liksom så veldig på fødselen og ikke tiden etterpå. Jeg gjorde akkurat det samme selv. .. I ettertid er den relativt kjipe fødselsopplevelsen ingenting sammenlignet med fødselsdepresjon og ammeproblemer. Kanskje mest fordi jeg var så uforberedt. Men syns det er viktig å samtidig si at aldri var uoverkommelig. Én gang lurte jeg litt seriøst på å legge ungen ut på finn, og innimellom angret jeg på hele greia (tror ikke det er så uvanlig, særlig ikke med kolikkbabyer), men det var hele tiden akkurat det vi taklet. Tøft, men man bare Gjør. Og da fikk vi en skikkelig baby for viderekomne, bare så det er sagt. Denne gangen bare gleder jeg meg enormt! Jeg vet at vi klarer utfordrende situasjoner og har mer erfaring. Litt lavere skuldre, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. november 2014 #436 Del Skrevet 9. november 2014 Gratulerer med 12 uker, Nori! Trodde vi var over i 2. trimester nå jeg, men det er vel kanskje fra 13+0.... I følge appen min er det ikke før 14+0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 10. november 2014 #437 Del Skrevet 10. november 2014 Tror svangerskapsomsorgen er ulik fra kommune til kommune. Her får man ikke første jordmortime før i uke 24, så alle kontroller før det er hos fastlegen. Store kapasitetsproblemer hos jordmortjenesten er årsaken til det tror jeg. Men rart at legen ikke vil ta inn før uke 14-15...I uke 14 hadde jeg allerede hatt 2 svangerskapskontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 10. november 2014 #438 Del Skrevet 10. november 2014 Hvor mange har dere fortalt det til egentlig? Jeg er litt i tvil om vi klarer å vente til jul allikevel alt var jo fint på ultralyden, men er fremdeles bekymret og vil helst vente til etter OUL. I dag jogget jeg, men trynte og slo meg skjikkelig. Heldigvis rakk jeg å styre det inn slik at jeg landet på hoften, så regner ikke med at det skjedde noe skade i magen (etter googling har jeg hvertfall roet med ned med det:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 10. november 2014 #439 Del Skrevet 10. november 2014 Tror svangerskapsomsorgen er ulik fra kommune til kommune. Her får man ikke første jordmortime før i uke 24, så alle kontroller før det er hos fastlegen. Store kapasitetsproblemer hos jordmortjenesten er årsaken til det tror jeg. Men rart at legen ikke vil ta inn før uke 14-15...I uke 14 hadde jeg allerede hatt 2 svangerskapskontroller. Jøss, jeg fikk time dagen etter jeg sendte Mail og skal i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 10. november 2014 #440 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Uff jeg vil også over uke 12. Føles så fryktelig lengd til, og så fryktelig usikker vei frem dit... Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at det ikke skal gå bra denne gangen etter 2 år prøving og 2 SA.. Jeg klarer ikke tro på at vi skal få oppleve OuL, spark i magen, innkjøp, babymage, fødsel, og det å faktisk sitte der med en baby... Æsj mye tanker her i dag.,, Endret 10. november 2014 av fionel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå