Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Den Sunday, January 24, 2016 at 22.08, Nori skrev:

Ja det er vanskelig. Ser at Cybex-setet kun kan festes med isofix. Har dårlig erfaring med det fra Maxi-cosien. På grunn av hellingen på baksetet, ble vinkelen på bilstolen slik at ungen hang med hodet. Får ta en tur til forhandler. Er her avhengig av å kunne prøve setet i bilen før vi kjøper noe. 

Vi har setet i den mest bakoverlente liggestillinga!  Og ja, prøv setet i bilen. 

Angående isize setene, feks det nye til besafe og concord reverso.  Dette et en ny standard, som bare er godkjent i forholdsvis nye biler.  Be om å få se den lille boka der det står når dere ser på setet, vi bestilte nemlig et concord reverso som vi ikke kunne bruke i vår litt for gamle bil.. Så bare sjekk det, og prøv setet i bilen før dere kjøper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Porcelain skrev:

Vi har setet i den mest bakoverlente liggestillinga!  Og ja, prøv setet i bilen. 

Angående isize setene, feks det nye til besafe og concord reverso.  Dette et en ny standard, som bare er godkjent i forholdsvis nye biler.  Be om å få se den lille boka der det står når dere ser på setet, vi bestilte nemlig et concord reverso som vi ikke kunne bruke i vår litt for gamle bil.. Så bare sjekk det, og prøv setet i bilen før dere kjøper :) 

Takk for gode råd. Bilen vår er fra 2007, så da har vi garantert samme problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstoljungelen er grusom altså. Men vi må vel dit snart vi også... :bond: 

Navn er gøy! Vi er innafor med begge gutta her, men vi er utenfor topp 20 ihvertfall. Da blir det ikke Lillebror A og Lillebror B og Lillebror C i klassen, liksom. På trinnet til storebror er det fire Isaker, for eksempel. Tre av de går i samme klasse. Bare en storebror, heldigvis. Jeg er nemlig vokst opp som Lille-Trampe, fordi Store-Trampe hadde samme navn som meg og var litt eldre. Ikke så gøy alltid. Og jeg har ikke et veldig vanlig navn, det var bare tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: navn utenfor topplista er ingen garanti, gitt. Hadde en med samme navn som storebror i barselgruppa og det er en på avdelingen hans i barnehagen også. Jeg er barnslig nok til å være litt irritert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt navn er ingen toppliste navn, men vi var allikevel 5 stk med samme navn på trinnet på ungdomsskolen. Lille sitt navn ligger ikke på topplista, ikke om han hadde blitt jente heller. Jeg syns det er fint med litt skjeldne navn, men ikke for spesielle :P

Noen som har laget planer for sommeren? Vi sitter å vurderer danamark eller syden. Jeg er sol-gal! Fikk jo ikke se solen i sommer med all ammingen (ikke det at det var så mye sol heller). Jeg er bare redd for at det blir for varmt for lille i syden, og flytur med en et år gammel aktiv gutt frister heller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir tur til sommern, men vet ikke hvor enda. Mest sannsynlig et sted i Europa. Vi var jo på langtur før jul, like langt frister ikke akkurat nå som han er blitt så aktiv. Vi skal på storbyferie i slutten av februar, men det er heldigvis bare et par timers flytur.

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kunne også tenkt meg sydentur, men tror vi venter et år og drar når han er 2. Jeg skal mest sannsynlig ha 3 mnd ulønnet permisjon før pappaen tar sin permisjon pluss at vi skal kjøpe en bil nr 2 nå, så vi tar oss ikke råd i år. Men det er helt greit, blir sikkert litt reising her i norge og besøke slektninger i andre deler av landet, og noen turer til hytta til foreldrene mine. Vurderer også kanskje hunderfossen? Eller er det ikke noe vits når de er så små? 

Noen andre som har babyer som det virker som kjeder seg? Min har plutselig blitt så sutrete på dagtid.. Virker som han blir så fort lei. Han krabber ikke enda, så mulig han er frustrert fordi han ikke kommer seg framover.. Han sover jo 12 timer i strekk nå om natta, og to dupper på dagtid, så kan jo ikke skjønne at det skal være det at han er trøtt heller. Er jo en litt kjedlig årstid dette, så vi er jo mye inne.. Vet lissom ikke hva vi skal finne på jeg. Hva gjør dere om dagene? 

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg opp all ferien min for å forlenge permisjonen, så blir ikke noen tur på oss til sommeren. Det er helt greit uansett. Vi har jo nettopp kjøpt hus, så har andre ting å bruke pengene på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla sitt navn er ikke på topplista, ingen andre i kullet hennes som heter det heller. Hun kan nok fort havne i klasse med noen med samme navn når hun kommer på vgs, har sett i avisa at det var flere her i området som fikk dette utrolig fine navnet ;) (tror vi var først :P )

Ingen store ferie planer her, bare et par bilturer og på hytta. Kunne gjerne tatt en tur til varmere strøk om vi hadde råd og om vi slapp reisa. Tror det er enklere å ta med seg en grevling på flytur enn vesla :ler: 

Virker som hun kjeder seg eller plages med noe, hun er så frustrert! Hun krabber og reiser seg, tror hun gjerne vil prøve å gå.. Er sikkert frustrert pga det. Hun er i en veldig slitsom alder (men veldig morsom alder og da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer reisingen med at jeg har brukt så lite penger i permisjon, så det tar vi oss råd til :nigo: Elsker å reise, så er veldig glad for at det funket så bra sist å ha med Bebido på ferie. Det hadde vært veldig synd for vår del å måtte kutte ut all reisingen, selv om det er på minstemanns premisser og litt annerledes ferie enn før. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg ikke gidder å ta med denne masekråka her noe sted alene.  Han er så aktiv nå, og som en del av dere andre sier, det virker som om han kjeder seg litt.   Da tenker jeg at ferien blir mer avslappende for mor dersom det er noen besteforeldre eller tanter og onkler i nærheten, så vi safer.   

Foreldra mine har hytte nesten på sørlandet, så vi tar nok noen uker der.  Også snakker svigers om Kanariøyene i høstferien, det hadde også vært helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Dyreparken i Kristiansand i juni. Sjørøverferie i Abra Havn og greier. Jeg gleder meg! Skikkelig barnefamilie-ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen planer. Jeg jobber nok fulltid og sparer opp litt penger for det ser ut til at jeg blir hjemme med lille i et år til. I tillegg har vi kjøpt leilighet og pusser opp så greit å begrense pengebruken. 

Lille her kjeder seg litt, men vi er en del ute og har babysang, barseltreff, besøk, oppussing og så skal vi litt i åpen bhg fremover så det blir nok deilig med litt rolige dager hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har store planer om Dyreparken i Kristiansand når vesla blir litt større, gleder oss allerede! :fnise: 

Yvelia: Ang Hunderfossen tror jeg ikke det er så mye for en ettåring der, jeg har ikke vært der selv på mange år, men jeg hører andre foreldre klage over at det er lite der for de minste. Men jeg har hørt mye bra om lilleputthammer som er på andre siden av E6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bringebær skrev:

Vi har store planer om Dyreparken i Kristiansand når vesla blir litt større, gleder oss allerede! :fnise: 

Jeg er jo gammel Sabeltann-fan (født i 1988), så jeg gleder meg nesten like mye som storebror :laugh: (Vi skal ikke på show da, men skal på sjørøverfrokost). Lillebror blir med på lasset ;)

Han er blitt veldig flink til å sitte, men det hender han mister balansen og deiser i bakken. Stakkars liten, han har en liten blåveis på det ene øyet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også skikkelig til familieferie i dyreparken, legoland og lignende. Er også gammel Sabeltannfan, spilte filler av den kassetten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familieferie er superkos! :) Vi storkoste oss i Legoland i fjor, da lillebror var 2 mnd. Skal tilbake neste år. Satser på at det blir like bra i Dyreparken, selv om ett-års alderen er slitsom. Vi var på Gotland da storebror var 1 år og det var hektisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nori skrev:

. Er også gammel Sabeltannfan, spilte filler av den kassetten. :ler:

Jeg kan alle sangene enda, det imponerer i heimen om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Abra Havn med jobben, og det kan virkelig anbefales! ;)

Vi har ingen ferieplaner enn så lenge, men mest sannsynlig skal vi besøke svigers ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Dyreparken på Sabeltann i mine yngre dager, utrolig bra! Tipper vesla blir flau den dagen vi skal på show og jeg synger med :ler: 

Det er så ekkelt når de faller disse små, har blitt noen blåveiser og kuler her. Fant ut hvorfor hun er så misfornøyd idag, hun var plutselig veldig varm. Tok tempen og den er 38,9.. Kjenner at det er kuler oppe i munnen, så tipper det er tenner.. Men leser flere steder at de ikke får feber av tannfrembrudd? Hun var jo sånn sist også..

Endret av Bringebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...