Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Sædcellene lever fort 3-4 dager, og egget kan bruke litt tid på å feste seg. I tillegg har jeg hørt om egg som går i "dvale", det tar liksom litt tid å få igang celledelingen ;)

Takk for info :) mye jeg ikke kan om det å bli gravid tydeligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kvalmen sluppet hos noen her inne ennå? Er 8+6 i dag og kvalmen blir bare verre og verre. Håper noen av dere som er lengre på vei har noen solskinnshistorier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn: Fremdeles kvalm 12+6. Hvis jeg legger veldig godvillje til så kaaanskje det har blitt litt bedre? Rundt uke 10-11 var nok verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at jeg har noen fine uker foran meg :sjenert:

Syns jeg har lest et sted at kvalmen er verst mellom uke 7 og 12. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene sier så forskjellige termindatoer til meg, at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

På ultralyd i uke 8 sa legen at mensterminen min stemte.

På svangerskapskontroll forrige uke bekreftet legen min der at menstermin stemmer.

Men på ultralyd forrige uke målte legen fosteret og sa jeg var fire dager kortere enn hva mensterminen min er. Både jeg og samboeren min synes han var så kjapp når han tok et bilde han målte. Først tok han et bilde og målte det, som han var fornøyd med, men så fikk han et bedre bilde der fosteret strekte seg litt bedre og da var det plutselig 4 mm lengre.

Vet det er termindatoen som skal telle, men vil liksom ikke godta den når jeg opplevde legen som litt stressa, og på forrige ultralyd stemte mensterminen min. Det er jo bare fire dager, men jeg liker ikke å bli forvirra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen kommer snikende på meg (har ikke vært kvalm før), er 9+2 nå.. Håper ikke det blir verre nå som eksamenstiden begynner!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 12 i dag, kvalmen kom skikkelig i uke 10 ca. Håper det roer seg i løpet av de neste par ukene, er ganske sliten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir med her jeg :) Jeg er gravid med barn nr 2 og er nå 5+1 (tror jeg). Jeg er, som i forrige svangerskap, veldig svimmel og sliten. Er sykmeldt 50 % og må muligens ut i 100% snart.

Men vi gleder oss veldig og er like spente som med første :)

Foreløpig termin er forresten 24 juni, og jeg er 29 år :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen, Dyregod! Hvor gammel er førstefødte?

Jeg begynner å bli kvalm lik forrige svangerskap, og i så fall kjenner jeg at jeg må sykemeldes for å greie dagene med lille på nesten to år. Innmari kjipt med trøblete svangerskap, og jeg føler med deg (og resten her med plager som går utover hverdagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen, Dyregod! Hvor gammel er førstefødte?

Jeg begynner å bli kvalm lik forrige svangerskap, og i så fall kjenner jeg at jeg må sykemeldes for å greie dagene med lille på nesten to år. Innmari kjipt med trøblete svangerskap, og jeg føler med deg (og resten her med plager som går utover hverdagen).

Takk! Datteren min er 16 måneder. Så det blir to år mellom barna hvis dette svangerskapet går bra :)

Utrolig kjipt med mye plager, ja. Jeg var sykmeldt hele forrige svangerskap pga lavt blodtrykk, kvalme og oppkast i første halvdel, så fikk jeg bekkenløsning som tok over. Jeg jobber i barnehage og kjenner at det er vanskelig når man er dårlig. Jeg får dårlig samvittighet, men jeg må bare tenke på helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld hadde jeg litt spotting/blødning. Har hatt det tidligere også, men var litt mere nå enn det har vært. Ikke voldsomme menger (Det var ikke friskt rødt blod, mer blodtilblandet på pairet, og bittelitt i toalettet - beklager detaljer!). Det føltes ganske ekkelt. :trist: Heldigvis ga det seg med en gang, og har ikke være noe mere nå (12 timer siden det kom noe) og jeg har ikke noen smerter, så ser det an litt nærmere før jeg evt. kontakter legen. Håper jo at alt er bra, men er litt skummelt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Dyregod! :)

Det er helt sikkert ikke noe å tenke på, Androide. Det er ganske vanlig med spotting i svangerskapet. Men skjønner at du blir bekymret! Det går sikkert kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med blødning Androide. Men det er som Dorey sier helt normal, og slik jeg har forstått det er det friskt blod som er den største trusselen. :klem:

På morgenen i dag var jeg skikkelig kvalm. Hjalp å spise litt, men merker at det kommer og går litt. Gleder meg til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter :klemmer:

Er det jeg sier til meg selv også. Prøver å trøste meg med at jeg var ekstra sliten i går og hadde gått tur, og det har skjedd forut for alle de andre gangene det har vært noe også. Dessuten er det forhåpentligvis positivt at jeg ikke blør noe mer, og ikke har vondt (sånn bortsett fra de smertene jeg har hatt til og fra i hele svangerskapet, av typen litt stikking her og der, øm i korsryggen o.l) Men det er ikke noe morro å gå på do og grue seg til å se på toalettpapiret akkurat :sjenert: (Leste forresten et sted at en jordmor anbefalte alle gravide å ha rosa toalettpapir :fnise: - det kunne nok spart oss for mange bekymringer! )

For meg hjelper det med tyggegummi, pastiller o.l mot kvalmen, bare det å ha noe i munnen som smaker noe. Ikke like bra som å faktisk spise noe, men mye bedre enn ingenting, og så sparer jeg all den unødvendige småspisingen. Kanskje det kan være et tips for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt smerter hele dagen. Begynte med helt intense stikkende/rivende smerter som varte i over en time. Har fortsatt med mildere men likevel vonde som ikke gir seg. Og så har jeg fått veldig vondt i hodet og nedover nakken, stikkende smerter der og.

Jeg blir bekymret, kjenner jeg. Det kjennes liksom ikke ut som vanlige "sunne" vondter. Staselig måte å tilbringe bursdagen sin på ...

Endret av Ahava
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, god bedring! :troest: Håper det gir seg snart og at det ikke er noe skummelt!! Ofte man kjenner litt ekstra etter i disse tider, veit jeg med meg selv.

Og gratulerer med dagen!! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt smerter hele dagen. Begynte med helt intense stikkende/rivende smerter som varte i over en time. Har fortsatt med mildere men likevel vonde som ikke gir seg. Og så har jeg fått veldig vondt i hodet og nedover nakken, stikkende smerter der og.

Jeg blir bekymret, kjenner jeg. Det kjennes liksom ikke ut som vanlige "sunne" vondter. Staselig måte å tilbringe bursdagen sin på ...

Hørtes ikke godt ut, håper det går bedre utover kvelden :) og gratulerer med dagen!!

ps: har vondt i nakken og bakdelen av hodet hver kveld, muligens det er et symptom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...